Told & Snyd på reservedele fra udlandet?
Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 27-03-01 07:46

Hej

Jeg har bestilt nogle dele i UK og har pludsligt fået kolde fødder.... skald
er betales told og afgifter af skidtet når pakken kommer? I givet fald hvor
meget? Har det nogen betydning at der er betalt moms i det land hvor skidtet
sendes fra?

Henry

Fra : boe

Dato : 27-03-01 08:04

"Henrik Nedergaard" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message

> Jeg har bestilt nogle dele i UK og har pludsligt fået kolde fødder....
skal
> der betales told og afgifter af skidtet når pakken kommer?

Hej Henrik
Nej, det skal sælger opkræve - UK VAT eller dansk moms alt efter hvor stor
hans samhandel med Danmark er. ( grænsen er 180.000 kr.). Der er ikke told
på mc-reservedele.

Ja, som sagt skal sælger opkræve.

Mvh Bo

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 27-03-01 08:19

Hej Bo

Tak for svaret, nu er jeg rolig igen. Men jeg kommer nok ikke på bakken
af den grund, desværre. Jeg er blevet en kylling med årene.

Jeg har endnu ikke fået sammenlignet ret meget på vores kurver, men
umiddlebart er der et dyk i mellem området, det kunne godt indikere at der
er et forhold der kunne forbedres. Måske får den for meget eller for lidt
netop der. Det er nålene der er det afgørende i det område, der iøvrigt er
vist i HK/rpm - desværre er der ikke en kurve for A/F, det ville have vist
den endegyldige sandhed. Jeg leder selv efter et dynocenter der kan lave en
A/F måling under en rulletest. (I Århus).

http://www.powercommander.com/graphs/00vfr800.htm prøv at kikke her en gang.

Har du i øvrigt fulgt med i den tråd om ham med transalpen? Han har fået
skiftet motoren hos lydmuren og det var vist gået helt galt... havde du en
dårlig oplevelse af service hos lydmuren?

Henry

Fra : boe

Dato : 27-03-01 08:50

> Har du i øvrigt fulgt med i den tråd om ham med transalpen?

Ja, jeg har fulgt med - det understreger blot min slut-kommentar herunder...

> Han har fået
> skiftet motoren hos lydmuren og det var vist gået helt galt... havde du en
> dårlig oplevelse af service hos lydmuren?

Nej, det havde jeg sådan set ikke - de havde svært ved at skaffe stumper,
men det er vel et generelt problem. Så jeg fik ikke kørt mange dage det
første år. Dog vil jeg sige, at de havde sat et nyt speedometerkabel på
(fordi jeg havde bestilt det) uden at checke, at det rent faktisk fik
speedometeret til at virke. Det viste sig nemlig, at kablet ikke fejlede
noget, til gengæld var tappen i drevet på forhjulet knækket. Jeg købte så et
nyt drev hos David Silver, under halv pris (500kr) i forhold til DK
(1100kr).

Jeg tror til en vis grad, at dén, der skrev her i NG på et tidspunkt, at
Lydmuren måske er lidt presset af deres egen succes, har ret - de virker
stressede..omvendt accepterer de også deres ansvar og udbedrer fejlene.

Mvh Bo

Fra : Frederik Kier

Dato : 27-03-01 09:10

Hejsa,

der er vist nok noget med at der ikke er moms på sikkerhedsudstyr i england
(hjelme.m.m), så hvis man køber sikkerhedsudstyr, skal der betales dansk
moms af det...

MVH

Frederik

Fra : Biker Mike

Dato : 27-03-01 15:00

> skald
> hvor
> skidtet

Naej, mig bekendt betaler man kun det pågældende EU lands moms hvorfra man
køber sine varer, uanset om de har moms på den varer man køber eller ej.

Hilsen Michael

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 27-03-01 20:05

Iflg. M&P skal man betale fuld dansk moms af sikkerhedsudstyr fra UK, men så
skal de jo først finde det.
For alt andet bliver momsen betalt i købslandet hvis firmaet ikke handler
for mere end180-200.00kr om året med Danmark, ellers skal de moms
registreres i DK og kræve 25% (som f.eks. Amazon.com)
Reservedele fra et ikke EF land koster 3,7% i told og 25%moms af
pris+told+forsendelse !!

Poul B-H

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-03-01 11:06

> For alt andet bliver momsen betalt i købslandet hvis firmaet ikke handler
> for mere end180-200.00kr om året med Danmark, ellers skal de moms
> registreres i DK og kræve 25% (som f.eks. Amazon.com)

HURRA for det indre marked!!!!!

(MEGET dyb ironi til dem der ikke har fattet det)
Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Henry

Dato : 30-03-01 14:21

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> HURRA for det indre marked!!!!!
>

> (MEGET dyb ironi til dem der ikke har fattet det)
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2

Yes lige mine ord, jeg sparede 2000+ helt ok for et telefonopkald!

Henry