Suzuki 250 banecykel med Aprilia motor???
Fra : Maria & Anders

Dato : 19-05-03 22:56

Hej Ng, igen.
En jeg kender har lige erhvervet sig en brugt banecykel, sådan en rigtig
hidsig satan. Det er en 2 cyl 2 takt på 250 ccm. Og det er, som overskriften
siger, en suzuki. Men han siger der ligger en aprilia motor i??!!. Jeg har
dog ikke kunne finde nogen på nettet, så vi ved dårligt nok hvad det er for
en model. Er der nogen der har kendskab til den?
Og i så fald, hvor nem, eller rettere, hvor træls er den så at betale afgift
af? Og er den overhovedet typegodkendt til de danske veje?
Han har nemlig planer om at få den på plader. Jeg har dog en klam mistank om
det bliver en rigtig irriterende sag at få det ordnet.
På forhånd tak

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : MKS - 74

Dato : 19-05-03 23:10

On Mon, 19 May 2003 23:56:10 +0200, "Maria & Anders"
<maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>dog ikke kunne finde nogen på nettet, så vi ved dårligt nok hvad det er for
>en model. Er der nogen der har kendskab til den?

Med 99% sandsynlighed en RGV250,med Aprilia RS250 motor....hvilket
igen så måske lidt er en tilsnigelse fordi Apriliaens motoren faktisk
stort set _er_ en RGV-motor som er købt på licens hos Suzuki ,og
modificeret ganske lidt med Rotax-cylindre og andre småting,i
princippet er det næsten identiske motorer og det er slot-in mellem de
2 cykler.Apriliaen har så anden elektronik og andre udstødninger,men
man skal ha' den samlede pakke for at få de ca. 5-6 heste mere den
yder på hjulet.

>Og i så fald, hvor nem, eller rettere, hvor træls er den så at betale afgift
>af?

Personligt synes jeg det er et dødfødt projekt af mange grunde - men
man kan godt.

>Og er den overhovedet typegodkendt til de danske veje?
>Han har nemlig planer om at få den på plader. Jeg har dog en klam mistank om
>det bliver en rigtig irriterende sag at få det ordnet.

En RGV250 er typegodkendt herhjemme og kan sagtens indregistreres,men
der skal naturligvis fremvises nogle papirer.

--
-Michael