/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Motorcykler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#
Navn
Point
1
dova
9238
2
pallenoc
4816
3
pallebhan..
3536
4
masteraug..
3050
5
nilsg
2382
6
jakjoe
2110
7
transor
2030
8
CLAN
1915
9
Sunowich
1420
10
3773
1345
Endnu et kædespørgsmå....
Fra :
Steffen Hansen aka. ~
Dato :
26-03-01 23:06
Hejsa igen igen..
Er det nogen der kan fortælle mig forskellen på en
530 og en 520 kæde.. Så vidt jeg kan se / læse mig
til, er forskellen kun i bredden på kæden... Men passer
det ? - altså kan jeg købe en 520 kæde med samme
antal links som min nuværende 530'er ?
/Steffler
Armand (
27-03-2001
)
Kommentar
Fra :
Armand
Dato :
27-03-01 12:19
Steffen Hansen aka. Steffler <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en
news:o6Pv6.454$US2.36804@news.get2net.dk...
> Er det nogen der kan fortælle mig forskellen på en
> 530 og en 520 kæde.. Så vidt jeg kan se / læse mig
> til, er forskellen kun i bredden på kæden... Men passer
> det ? - altså kan jeg købe en 520 kæde med samme
> antal links som min nuværende 530'er ?
Det havde været rart at vide hviklen model det drejer sig om!
Stort set alle modeller kører med 530'er/50'er kæde idag, hvor
forskellen imellem lavt/højt -ydende modeller alene ligger i kædens
strækstyrke!
Du har ret i at 520'eren "kun" er smallere (1/8" - 3mm); men hvad vil du
have ud af den smallere kæde? Tilgængelighed?
Hvis du vælger at bruge 520'er, skal du være opmærksom på adskillige
følger:
- Den nødvendige trækstyrke skal svare til den originale 530'ers! (har
den tilgængelige(?) kæde det/kendes trækstyrken for denne overhovedet?)
- Tandhjulene skal være tilsvarende smallere! (kan du skaffe det?)
- P.g.a. reduceringen af tykkelsen på 33%, vil de smallere tandhjul dels
nedslides hurtigere såvel som at forreste kædehjul vil være udsat for
nedbrud á knækkede tænder eller ligefrem flækket tandhjul!
Er det værd at lege med chancen for et knækket fortandhjul og
efterfølgende blokering af kæden(?) under en given fuldgas-situatuion
(hård acceleration, men også max-hastighed!), blot for at spare et par
hundrede kroner om året??
--
Armand.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Motorcykler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177611
Tips :
31970
Nyheder :
719565
Indlæg :
6409310
Brugere :
218890
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2025 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.