Lægecheck ved MC-kørekort?
Fra : PainMaster

Dato : 18-05-03 12:20

Hej NG, jeg har et spørgsmål: Jeg har haft B-kørekort i ca. 12 år, og nu
skal drømmen om en kværn realiseres, så jeg skal til at have A-kørekort.

Mit spørgsmål er: Vil der blive et lægecheck i den forbindelse, med
synsprøve etc.? Eller er det inde, når man i forvejen har et alm. kørekort?

På forhånd tak.

Mhv. kommende MC'er

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-05-03 12:23

> Mit spørgsmål er: Vil der blive et lægecheck i den forbindelse, med
> synsprøve etc.? Eller er det inde, når man i forvejen har et alm.
kørekort?

da jeg tog mc kortet havde jeg til B-C-E, og det sidste var taget 4 år
forinden.

Jeg skulle ikke afgive lægeerklæring.

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-05-03 12:28

Hejsa

Nej, Din første læge erklæring holder i 50 år. (hvis du tog kortet som
18årig!)

Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Dennis Riis

Dato : 18-05-03 12:42

Hej,

Det vil jeg ikke mene, du skal. Jeg er også i gang med at tage MC kortet, og
ingen fra mit
køreskole hold har skullet skaffe en lægeattest. Så jeg går ud fra, at det
er en generel regel, at
man ikke behøver en ny lægeattest, hvis man har B - kort. Jeg tør dog ikke
sige det med 100 % sikkerhed.

Mvh Dennis Riis

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-05-03 13:11

> [...]
>
> Mit spørgsmål er: Vil der blive et lægecheck i den forbindelse, med
> synsprøve etc.? Eller er det inde, når man i forvejen har et alm.

Du kan ikke vide det præcist - kørekortskontoret udvælger folk til lægecheck
ud fra kriterier, som ikke helt kan gennemskues af os andre ;) F.eks. var
der på mit MC-hold for nogle år siden mange sære afgørelser, hvor nogle med
næsten nye bil-kørekort alligevel skulle have lægeerklæring, mens andre
gamle ikke skulle.

Logikken findes sikkert et sted, men vi kunne ikke gennemskue den.

--
Jørgen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 18-05-03 14:51

Det var smuk og solrig dag da Jørgen Winther skrev
news:GLKxa.69569$y3.4852577@news010.worldonline.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> have lægeerklæring, mens andre gamle ikke skulle.
>
> Logikken findes sikkert et sted, men vi kunne ikke gennemskue den.

Måske har de foregivet at være næsten blinde til session. Anyway, vi fik
besked på at ringe ind til politiet selv og tjekke om vi kunne få kortet.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-05-03 23:41

> [...]
> Mit spørgsmål er: Vil der blive et lægecheck i den forbindelse, med
> synsprøve etc.? Eller er det inde, når man i forvejen har et alm.

Da jeg tog MC-kørekort fik jeg at vide at hvis jeg havde et EU-kørekort
(hvilket jeg havde), så skulle jeg ikke have ny lægeerklæring, da kravene
var de samme.
Du har jo nok et EF-kørekort, og så er jeg ikke sikker på hvorvidt du skal
have en ny undersøgelse. Helbredskravene til at få kørekort er også steget
en smule med tiden, så der er nok nogle forskellige udløbsdatoer for de
gamle helbredstjek.

signing off.. Martin Sørensen