Olie - hvor købes det billigt...?
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 10:32

Jeg skal bruge en 50w15 - evt. 50w20... Hvor finder jeg sådan en 5 liters
spand - og til hvilken pris? - kvalitet?

Mvh
Allan Rasmussen
CB1100 F (Forøvrigt den fedeste cykel i verdenen... og det siger jeg uden at
lyve)

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-05-03 10:52

Hejsa

> Jeg skal bruge en 50w15 - evt. 50w20... Hvor finder jeg sådan en 5 liters
> spand - og til hvilken pris? - kvalitet?

Harald nyborg eller Thansen.dk

De har ganske fine olier til små penge! Ellers er der Louis.de

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 14:40

Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en

> Harald nyborg eller Thansen.dk

Jem & Fix, eller det nærmeste Bilka!

--
Armand.

Fra : Benny Thomsen

Dato : 18-05-03 18:42

måske var det uheld, men jeg mener dog stadig at billig olie engang kostede
mig en knastaksel - og den var squ noget dyrere end olie til resten af
motorens levetid (

Benny

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-05-03 19:59

"Benny Thomsen" <xxxbmt@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kostede
> mig en knastaksel - og den var squ noget dyrere end olie til resten af

Nu er der jo "billig" og så er der "billig".
Lorteolie kan ødelægge en motor uanset om man har købt den for dyrt eller
til markedsprisen, men mærkevare-olie i god kvalitet får nu altså til
særdeles favorable priser i de nævnte stormagasiner i vore dage.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 23:37

> [...]
kostede
> mig en knastaksel - og den var squ noget dyrere end olie til resten af

Og så er det lige at jeg(!) bliver nødt til at spørge til pågældende
motorcykels fabrikat og model!?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 22:19

> Jem & Fix, eller det nærmeste Bilka!

spg.1:
Okay - Jem & Fix kan jeg finde 1000 meter væk... Hvad mærke skal jeg lede
efter?
Jeg skal jo ikke købe en "dårlig" olie til billige penge.. Det er jo en
"god" olie til billige penge jeg er ude efter.

spg 2:
Den der med 20w50 - Det er sådan en der skal bruge på en ældre boldor ik?
Jeg er ikke helt med på det med viskositet etc. Jeg synes jeg får
forskellige svar hver gang jeg spørger de "eksperter" der er i min
omgangskreds... Er der nogle af jer "eksperter" der vil dele sin viden?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-05-03 10:49

> Jeg skal bruge en 50w15 - evt. 50w20... Hvor finder jeg sådan en 5 liters
> spand - og til hvilken pris? - kvalitet?

Hej
Allan

Louis har billig 20W50 olie til 95Kr for 4L. Det hedder Delo og har bestell
nr: 10038925
Louis har også 4L 10W50 olie som jeg mener at vide er Castrols bedste olie
RS Superbike olie i andre dunke til 190kr Bestell nr: 10038906. Portoen er
omkring 45kr lige meget hvor meget man køber ind.

http://www.louis.de

Hvis du helst vil handle ved en forhandler, så tag f.eks ud til Agusta Motor
Frederiksborgvej 222 i Søborg. Han har olie til fornuftige penge. Lad være
med at diskutere filtre med ham .

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 14:39

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> [...]
> RS Superbike olie i andre dunke til 190kr Bestell nr: 10038906. Portoen er
> omkring 45kr lige meget hvor meget man køber ind.

Jeg tror at man skal undlade at hælde for tynd en olie (á: 10w- )i den
aldrende 1100'er :-/

--
Armand.

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-05-03 10:57

Allan wrote:
> [...]
>
> Mvh
> Allan Rasmussen
> CB1100 F (Forøvrigt den fedeste cykel i verdenen... og det siger jeg

Mener du ikke 20W50?

www.louis.de har i hvert fald 4 liter 20W50 til 12,95 euro

Best.nr: 10038925

MVH Mads Stetter

Fra : Morten Juel

Dato : 18-05-03 18:13

Biltema har fuldsystetisk 5-50 olie til 150,- for 4 liter..
Jeg har testet det på min gamle 320i som har gået 270.000km, og den har ikke
brugt en dråbe olie på 2000km )

Så næste gang jeg skal ha på MC'en så kommer jeg sq den på

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Armand

Dato : 19-05-03 00:27

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:ba8elk$e15$1@sunsite.dk...
> [...]
ikke
> brugt en dråbe olie på 2000km )
>
> Så næste gang jeg skal ha på MC'en så kommer jeg sq den på

Jeg vil til en afveksling lige gøre opmærksom på at med så tynd en
olie, har jeg har haft store doserings-problemer med min tidligere GPZ
900'ers kobling!
Sagen er dog enkel at forvisse sig om inden(!) at man en dag for første gang
uventet oplever at koblingen pludseligt hugger i (ved grønt lys, kammeraten
i banen ved siden af, og 10.000 rpm på tælleren = ):
Sæt modellen i højgear og se om det er muligt at komme igang v.h.a.
nødvendig mængde af koblingsfileri: Hvis koblingen kan files i sådan en
mængde uden at "hugge i", med motor-stall'ning som følge, ustandseligt, er
der
heller ingen risiko ved grønt lys og første gear!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 19-05-03 14:17

> Jeg vil til en afveksling lige gøre opmærksom på at med så tynd en
> olie, har jeg har haft store doserings-problemer med min tidligere GPZ
> 900'ers kobling!

Hmm hvad er det der gør det ?

Hvor står der egentligt at en 5-50 olie er tyndere end en 10-50 olie ?
5står jo bare for at den vil holde sig "så og så" flydende ved rigtigt kolde
grader også, altså at den holder samme viskusitet (stavet helt galt) ved et
størrere temperatur spænd end en 10'er !
Eller er jeg helt gal på den ?

Fra : Armand

Dato : 19-05-03 16:36

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:baal7n$1qt$1@sunsite.dk...

> Hmm hvad er det der gør det ?

Måske nok at den tyndere olie lader sig fortrænge lettere fra mellemrummet
imellem koblingspladerne, end koblingen er konstrueret til :-/

Fra : Morten Juel

Dato : 19-05-03 22:47

> Måske nok at den tyndere olie lader sig fortrænge lettere fra mellemrummet
> imellem koblingspladerne, end koblingen er konstrueret til :-/

hmm ok, det var også min umiddelbare tanke !

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 19-05-03 22:52

Armand wrote:
> Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en

> Måske nok at den tyndere olie lader sig fortrænge lettere fra
> mellemrummet imellem koblingspladerne, end koblingen er konstrueret
> til :-/

Og så er der lige dem der er velsignet med en tørpladekobling

(GNÆK!)

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Armand

Dato : 31-05-03 21:12

Louis har atter Halvsyntetisk olie á "husets vin" (som Bager har luret som
værende Castrol!) til 10? for 4 liter!

Louis har i modsætning til HG endnu ikke opdaget at der er ligeså meget
dansk punktafgift på olie som på øl, hvorfor man ikke må sende det over
grænsen - For at denne fidus ikke skal blive lukket p.g.a. man undrer sig
over al den olie der bliver bestilt af danskere og derved skyder os alle i
foden p.g.a. egen griskhed, vil det være en god ide at bestille olien sammen
med eks.vis et kædesæt eller andet brugbart stuff fra deres aktuelle
tilbudsavis :-|

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-06-03 06:42

Armand wrote:
> Louis har atter Halvsyntetisk olie á "husets vin" (som Bager har luret som
> værende Castrol!) til 10? for 4 liter!

Hm, det kunne sguda også være man skulle springe på noget Delo
2takts delsyntetisk til 4,95 .. det er jo herre billigt (og så ryger
det sikkert dejligt

// Hans, der er løbet tør for 3euro's BP-olie :o/
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Far

Dato : 19-05-03 18:56

Jeg skal bruge en 50w15 - evt. 50w20... Hvor finder jeg sådan en 5
liters
spand - og til hvilken pris? - kvalitet?

Husk at checke, hvor god en olie, det er. Bagved 20W50 står der f.eks.
SF eller SG. Jo højere bogstav bagved "S", jo højere tryk skal der til
at slide igennem oliefilmen i din motor. Dette er MINDST lige så vigtigt
som viskositeten !

/Jørgen