Det Levende Søkort
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-05-03 20:51

Er der nogen her der har det?

Jesper

Fra : Bjarne Andersen

Dato : 04-05-03 21:19

ja det er der da, jeg har både version 1, som jeg ikke bruger mere og den
nye version 2.
Hvorfor det da ??
Bjarne

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-05-03 21:38

Hej Bjarne

Jeg har brug for det bedste kort over den dansk-tyske grænse i Nordsøen, og
specielt hvis der er grænsebøjer på.

Er det noget du kan hjælpe med?

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Niels Jørgen

Dato : 06-05-03 14:51

Version 2 kan lånes på biblioteket. (københavns bibliotek)
http://www.kkb.bib.dk/

Niels Jørgen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-05-03 20:46

Jeg har nu skaffet de kort jeg skal bruge.

Spørgsmål (samme sendt til KMS), men måske kan I svare her.

Hvorfor er den dansk-svenske grænse i Øresund beskrevet som Danmark
EEZ-Sverige EEZ. Søterritoriet går normalt 12 sømil ud fra kystbasislinien,
herefter er det EEZ ud til 200 sømil.

Men Øresunds er jo smallere end de 2 x 12 sømil, så hvordan kan det være
EEZ?

Jesper

Fra : Henning

Dato : 06-05-03 15:40

On Sun, 4 May 2003 21:50:41 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.com> wrote:

>Er der nogen her der har det?

Både og - har lånt det på biblioteket til gennemprøvning (nej, det kan
ikke kopieres, er beskyttet med CD-Cops 1.21, som ikke er knækket
nogen stedet, opgiv det - jeg overvejer meget kraftigt at bruge de
500,- det koster!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : co

Dato : 06-05-03 17:20

> [...]
> ikke kopieres, er beskyttet med CD-Cops 1.21, som ikke er knækket
> nogen stedet, opgiv det - jeg overvejer meget kraftigt at bruge de

Jeg har DLS ver. 1, og brugte det meget sidste sæson, er der nogen her der
kan fortælle mig forskellen på ver 1 og 2, jeg kan ikke se der er den store
forskel på kort og matrikkelstyrelsens hjemmeside.

eneste som jeg har hørt er at ver. 2 kræver at Cdén sidder i pc'en under
brug

mvh
Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-05-03 20:38

Version 2 har søkortrettelser op til frigivelsesdatoen. Kortene i version 1
vedligeholdes ikke længere. det er (desværre) som at sejle med gamle kort.

Bjarke

Fra : Tim Sørensen

Dato : 08-05-03 21:18

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote
> Version 2 har søkortrettelser op til frigivelsesdatoen. Kortene i version
1
> vedligeholdes ikke længere. det er (desværre) som at sejle med gamle kort.

Er kortene i 2.0 stadig lige så pixeleret som i 1.0, eller
er de gået over til vektorgraffik?

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-05-03 22:17

Det er (tilsyneladende) det samme som i version 1. Jeg synes dog ikke det er
noget særligt problem.

Bjarke

Fra : Lars

Dato : 06-05-03 17:43

> [...]
> ikke kopieres, er beskyttet med CD-Cops 1.21, som ikke er knækket
> nogen stedet, opgiv det - jeg overvejer meget kraftigt at bruge de

Jeg har ikke prøvet denne CD, men mon ikke det er muligt at kopiere den! Jeg
mener da man kan kopiere CDer med Cops 1,7

/ars

Fra : Henning

Dato : 06-05-03 21:48

On Tue, 6 May 2003 18:42:59 +0200, "Lars" <lkj@person.dk> wrote:

>Jeg har ikke prøvet denne CD, men mon ikke det er muligt at kopiere den! Jeg
>mener da man kan kopiere CDer med Cops 1,7

Ja, 1.70, 1.80 o.a. men ikke 1.21

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : P.L.P.

Dato : 06-05-03 19:39

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse > nogen stedet, opgiv
det - jeg overvejer meget kraftigt at bruge de
> 500,- det koster!

Hvor kan du købe til 500,- ?

Mvh. Per

Fra : Mikkel Xbrahm

Dato : 08-05-03 20:18

Jeg har selv DLSK version 1, og selv om CD'en ikke kan kopieres kan man
altså godt køre det uden at HAVE CD'en. Man skal blot kopiere hele indholdet
overpå sin harddisk, installere fra harddisk med CD'en siddende i og
bagefter kan man så aflevere CD'en på biblioteket eller hvor man har den
fra, for fra nu af vikrer alt uden CD. Men det er vist kun version 1 hvor
dette gælder. Jeg synes det er rart, ikke at skulle have CD'en i drevet da
jeg jo også bruger andre programmer.

I øvrigt virker DLSK 1 stadig fint, men man får ikke ajourførte kort
længere, og man kan ikke selv indtaste rettelser fra E.f.S. så det bliver jo
mere og mere usikkert at sejle efter. Det synes jeg faktisk er frækt af KMS.
De forlanger jo faktisk kr. 800,- for et produkt jeg allerede ejer blot for
at kunne få rettelser igen. ØV!

Mvh.
SejlerMikkel _/)_

Fra : Henning

Dato : 08-05-03 20:40

On Thu, 8 May 2003 21:17:50 +0200, "Mikkel Xbrahm"
<xmxbrahm@hotmail.dk> wrote:

>Jeg har selv DLSK version 1, og selv om CD'en ikke kan kopieres kan man
>altså godt køre det uden at HAVE CD'en. Man skal blot kopiere hele indholdet

Det kan man ikke længere med 2'eren. Hver 8. dag skal den se den
originale skive, i mellemtiden kan du køre uden.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : PB

Dato : 14-05-03 23:50

Jeg har ikke haft nogen problemer med at kopiere dlsk1. Brugte vist
Clone-cd........

mvh Peter

Fra : Juels Hotmail

Dato : 09-05-03 11:27

Der må være noget der er bedre!

Jeg hoppede på "limpinden" med tilbuddet sidste efterår, og nu kan det
ikkeopdateres længere - tabt investering.

/Juel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-05-03 12:51

"Juels Hotmail" <jacob_juel@REMOVE_THIS.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg hoppede på "limpinden" med tilbuddet sidste efterår, og nu kan det
> ikkeopdateres længere - tabt investering.

Det er jo ikke en gang et år siden, og i følge købeloven har man to års
reklamationsret. Mon det var blevet offentliggjort dengang, at produktet ville
udgå af support, jeg kan kan ikke huske det præcise tidspunkt. Det kunne da
være lidt interessant at høre, hvad forbrugerstyrelsen ville sig til dette..

Claus

Fra : Henning

Dato : 09-05-03 17:43

On Fri, 9 May 2003 13:51:23 +0200, "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com> wrote:

> [...]
>være lidt interessant at høre, hvad forbrugerstyrelsen ville sig til dette..

Produktet er jo ikke gået i stykker, det virker på samme måde som da
du købte det?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 09-05-03 17:53

> Produktet er jo ikke gået i stykker, det virker på samme måde som da
> du købte det?

Hmmm, vel ikke hvis markedsføringen omtaler gratis løbende opdatering - men
glemmer at nævne, at den stopper "lige om lidt" ?!

---

mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-03 05:32

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Produktet er jo ikke gået i stykker, det virker på samme måde som da
> du købte det?

Med andre ord, man køber et kortsystem og skal efterfølgende acceptere at
"sejle" rundt med gamle kort, der ikke kan opdateres?

Det er da ikke særligt professionelt?

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****