Info om RD500
Fra : Stefan Mangelsen

Dato : 16-05-03 23:57

Hej NG,

Jeg går med tanken om at anskaffe mig en RD500, men ved ikke meget om den.
Er der evt nogle herinde som kan fortælle lidt om modellen (gode/dårlige
ting)

Evt et scan fra mc-revyen i dk.binaer.motor ville være dejligt.

Mvh

Stefan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-05-03 00:32

Stefan Mangelsen wrote:
> Jeg går med tanken om at anskaffe mig en RD500, men ved ikke meget om den.
> Er der evt nogle herinde som kan fortælle lidt om modellen (gode/dårlige
> ting)

Det synes jeg jo er unfair, eftersom det er en maskine jeg også godt
kunne tænke mig at eje ;)

Der findes en sjat matriale om den her:
http://dfm.nathue.dk/Hajen

Under "RD500" samt "Artikler"

// Hans, der må nøjes med en go gammel RD350'er :)
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Armand

Dato : 17-05-03 14:58

Stefan Mangelsen <olesvej@c.dk> skrev i en
> [...]
> Er der evt nogle herinde som kan fortælle lidt om modellen (gode/dårlige

Absolut en fed model, og ubetinget kønnere end den ellers højere ydende og
lettere RG 500 fra samme tid.
Vær beredt på at det er en model man skal være over med trimning og
vedligeholdelse konstant for at få til at køre optimalt. Endvidere skal der
kun små fejl og mangler til for at man pludselig står med reparationer til
en tusse og derover (stempel-skade)!
Det er med andre ord ikke en model som jeg vil anbefale til begyndere
(hverken kørekorts- eller skrueri-), eller den der sidder alle døgnets
fritimer på nakken af dyret!

--
Armand.

Fra : finn sander

Dato : 17-05-03 18:27

Stefan

Min kammerat har bygget ca. 4xRD500 ( de to første blev stjålet( en Marlbro
en Gau...ar))
Hvis du er hard-core intressert så kan du maile mig og jeg kan give dig hans
nr.
Har har fået en del HK ud af den/m , en køre i silkeborg (Marlbro-rød).Men
jeg har ikke set nogle papir på den endnu.

Han er pt. ved at bygge en årg 2000 Max B. dvs. en helt ny kåbe/ bagende med
mere , og selvfølgelig nye udstødninger, simpelthed ved at lave en af
gange(dvs. de foreste/bagerste er hanholdvis ens) og så køre den på Finn
V's. rullefeldt med kun en cylender dvs. lave en udstødning til feks. for,
på bænk finde den rette længde m.m. tag hjem lave en til bag og på
rullefeldt igen osv. for til sidst at køre med alle fire på en gang........
en meget langstrakt metode og dyr, da du jo skal have lavet motoren så du
kun har en cylender, mens de tre andre ikke har stempler m.m. .

En anden har en RG500 som Michal J. har pillet i for nogle år siden, lyder
godt, men efter fleres erfaringer er den for "jævn" i momentet, altså ingen
BANG - og adsted det går, som vel er lidt af charmen ved en
2-hoste-takter.......

FS