SV650 potte "High mounted"
Fra : HardKaare

Dato : 16-05-03 18:41

Så kører det på skinner. Banken synes det er verdens bedste idé at jeg køber
SV'eren. Nu har jeg så kigget lidt på potter, og faldt lige over Freddys
SV'er hvor potten sidder helt oppe i Hornet højde. Det ser _knaldfedt_ ud!

Jeg formoder at det er hvad eksempelvis Krog MC kalder for en High mounted?
Men det betyder vel også at det bliver umuligt at smide noget som helst der
bare ligner tasker på hvis man skal syd på til sommer.

--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-05-03 19:27

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SV'er hvor potten sidder helt oppe i Hornet højde. Det ser _knaldfedt_ ud!

Som Hornet?

> [...]
der
> bare ligner tasker på hvis man skal syd på til sommer.

Jeps. Havde bestilt tasker og oplagte potter hos Aagesen, og de ringede mig
op og sagde at de altså desværre ikke kunne montere taskeragget :) !

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 16-05-03 19:03

HardKaare <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i en
> Så kører det på skinner. Banken synes det er verdens bedste idé at jeg
køber
> SV'eren. Nu har jeg så kigget lidt på potter, og ..........

Øh?
Er det motorcyklen eller larmen du bare MÅ ha', siden du kigger på potter
inden modellen rent faktisk er i hus? :-/

--
Armand.

Fra : HardKaare

Dato : 16-05-03 22:37

> Øh?
> Er det motorcyklen eller larmen du bare MÅ ha', siden du kigger på potter
> inden modellen rent faktisk er i hus? :-/

Tjaaa. Begge dele. Men i øvrigt tror jeg det er svært at finde en SV'er hvor
det stadig er orginal potten der sidder på, så det kommer nok helt af sig
selv.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-05-03 23:20

> [...]
> Er det motorcyklen eller larmen du bare MÅ ha', siden du kigger på potter
> inden modellen rent faktisk er i hus? :-/

Hvorfor så mavesur? Det er da fint nok at han checker markedet for
""LYD""potter inden han køber MC ?

Mvh Thomas
SV650S med vinci (til 7000 incl montering)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 17-05-03 08:43

Thomas Hjort skrev i meddelelsen ...

>"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor så mavesur? Det er da fint nok at han checker markedet for
>""LYD""potter inden han køber MC ?

Næh ! Egentlig ikke ! Med mindre HardKaare efterlyser originale potter
til erstatning for de skraldebanger der måtte sidde på den udvalgte model
:-|

mvh
Orla, der først i halvfjerdserne ufrivilligt blev nabo til A13, og som synes
politiet burde bruge mere tid på LYDMÅLINGER end på fartkontrol

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-05-03 19:08

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

synes
> politiet burde bruge mere tid på LYDMÅLINGER end på fartkontrol

Er du formand for MC Indremission ;) Det er vel ikke vores skyld at du bor
op af en skodvej.

Mvh Thomas

Fra : Orla Pedersen

Dato : 17-05-03 22:47

> [...]

>Er du formand for MC Indremission ;) Det er vel ikke vores skyld at du bor

Nej for satan da men jeg _mener_ det med lydmålingerne, vil folk have
larm kan de sgu' gå på festival. Og omkring vejen, jo, den ville i "alle"
have dengang, og hvad "vi" mente var uden betydning. Det kaldes vistnok
demokrati. I øvrigt sætter larmepotterne os alle sammen i et dårligt lys
blandt hovedparten af vores medmennesker, det er nu engang virkeligheden.

mvh
Orla, i en hvepserede

Fra : Armand

Dato : 17-05-03 13:59

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så mavesur? Det er da fint nok at han checker markedet for
> ""LYD""potter inden han køber MC ?

Det var nu ikke et surt opstød som sådan, jeg studsede blot lidt over den
omvendte(?) indkøbs-rækkefølge!
Vi har jo alle vores kriterier som vi køber vores favoritkøretøj ud fra, og
man skal være en ren Freud for at kunne genemskue baggrundene herfor; men
nærværende følte jeg var så markant at jeg lige ville pirre lidt til Kaare
derom

--
Armand.
(der forøvrigt behages mindre og mindre af larmende mc'er)

Fra : HardKaare

Dato : 17-05-03 17:19

> Det var nu ikke et surt opstød som sådan, jeg studsede blot lidt over den
> omvendte(?) indkøbs-rækkefølge!
¨
Øh omvendte indkøbs rækkefølge? En del af det samlede beslutningsgrundlag
når man køber MC er vel hvad der skal laves ved den, om den skal synes, nye
dæk osv. I det her tilfælde _ved_ jeg at jeg vil have en special potte på
min SV'er, og prisen på en sådan er derfor vigtig når jeg vurderer
forskellige tilbud op mod hinanden.

> [...]
> nærværende følte jeg var så markant at jeg lige ville pirre lidt til Kaare

Netop. Jeg er totalt vild med SV'erens V2 lyd, og jeg synes den bliver endnu
smukkere med en anden potte på. Og ja, den kommer måske også til at larme
mere, men det er bestemt ikke det som er kriteriet. I øvrigt kommer larmen
jo også an på hvordan man kører den. Hvis jeg bare ville have larm kunne jeg
jo have puttet en Lazer potte på min gamle GS'er og så fyret den af med
10.000 omdrejninger.

I øvrigt har jeg netop købt min SV'er. Den er gul, med standard potte (så
længe det varer) og er _pisseflot_.

::HardKaare
som glæder sig til mandag hvor han skal hente sin nye SV'er ;-D

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 20-05-03 16:22

> Armand.
> (der forøvrigt behages mindre og mindre af larmende mc'er)

Tja, det kommer med alderen, ligesom inkontinens, senildemens, nærsynethed
og - sjovt nok - en tendens til tunghør

Mvh.

Henrik, Aalborg (som har en SV'er der larmer)

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-03 17:42

"diablo de la velocidad" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:3eca4839$0$4355$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tja, det kommer med alderen, ligesom inkontinens, senildemens, nærsynethed
> og - sjovt nok - en tendens til tunghør

Jah, sammen med overblik, tolerance, kørefærdigheder...

Rittig

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 20-05-03 19:08

> Jah, sammen med overblik, tolerance, kørefærdigheder...
>
> Rittig

Tuché

Fra : Armand

Dato : 20-05-03 20:54

> [...]
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tja, det kommer med alderen, ligesom inkontinens, senildemens, nærsynethed

- - - - endsamt evnen til at se længere end til sin egen næsetip :-|

--
Armand.

Fra : Michael Madsen

Dato : 17-05-03 07:24

Er det muligt at få et link til den du snakker om "Freddys"?? Har jo selv en
SV'er og leder efter ny potte!

Fra : HardKaare

Dato : 17-05-03 12:15

"Michael Madsen" <Maz-1@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at få et link til den du snakker om "Freddys"?? Har jo selv
en
> SV'er og leder efter ny potte!

Jep. Fandt faktisk bare hans profil på dfm
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=159

Fra : Michael Madsen

Dato : 17-05-03 13:00

Hvis det er en "high mounted" så er det ikke noget problem med at få tasker
på SV'eren. Jeg har en komplet leo vinci på min sv'er, og den sidder på
samme måde som på de billeder. Og der er det intet problem at få et par
sports tasker på!

Fra : HardKaare

Dato : 17-05-03 17:21

> [...]
> på SV'eren. Jeg har en komplet leo vinci på min sv'er, og den sidder på
> samme måde som på de billeder. Og der er det intet problem at få et par

Har du måske et billede? Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan det ser ud.

--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289
SV650

Fra : Michael Madsen

Dato : 17-05-03 19:25

Ikke i øjeblikket, da den er på værksted efter et tyveri forsøg, men
taskerne er af mærket "OXFORD" og de passer nu udemærket.

Fra : HardKaare

Dato : 17-05-03 19:39

> Ikke i øjeblikket, da den er på værksted efter et tyveri forsøg, men
> taskerne er af mærket "OXFORD" og de passer nu udemærket.

Tyveri forsøg. Det lyder ikke godt. Hvor har du den stående henne?

Fra : RacerNiels

Dato : 17-05-03 20:26

Tør øjnene, piger...

http://faq.sv650s.info/exhaust/exhausts.html

Niels
S FAU *idag med org.potte - til daglig med Scorpion*

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 17-05-03 21:41

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote

> Tør øjnene, piger...
> http://faq.sv650s.info/exhaust/exhausts.html

Men den fedeste af alle potterne er der ikke..

--
Steen
SV650S med Micron

Fra : Christian Knudsen

Dato : 17-05-03 22:03

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> Tør øjnene, piger...
>
> http://faq.sv650s.info/exhaust/exhausts.html
>

> Niels
> S FAU *idag med org.potte - til daglig med Scorpion*

hmmmm, det lyder som en flok knallerter, og så kan man høre noget tysk i
baggrunden.....tsk tsk

mvmch
christian
FZR 600 R R4, der æder din SV'er som appetitvækker til morgenmaden

Fra : RacerNiels

Dato : 18-05-03 09:48

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> wrote in message
> christian
> FZR 600 R R4, der æder din SV'er som appetitvækker til morgenmaden

Kom igen, bror lort...
Du skal vist ha monteret både RAM-air og Diesel-start hvis du skal ha bare
en lille chance... ;-b

/Niels
S FAU

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-05-03 10:52

> Du skal vist ha monteret både RAM-air og Diesel-start hvis du skal ha bare
> en lille chance... ;-b

Hvad Niels

Skal du ikke snart skifte tændrør. Den går jo kun på to? Det er et held din
Suzuki har alustel, ellers ville den jo allerede nu være plaget af
rustskader.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-05-03 21:45

> [...]
>
> Kom igen, bror lort...
> Du skal vist ha monteret både RAM-air og Diesel-start hvis du skal ha bare

Haha.... Du kunne bare have været med på pimsetur idag..... så havde du fået
baghjul

mvmch
christian, med 30 heste mere end en SV'er

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-05-03 11:39

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> writes:

> christian, med 30 heste mere end en SV'er

Orv, du har da nok styrketrænet siden jeg så dig sidst?

--
Jacob - www.bunk.cc
Recursivity. Call back if it happens again.

Fra : Freddy Lang

Dato : 22-05-03 00:39

> [...]
> SV'er hvor potten sidder helt oppe i Hornet højde. Det ser _knaldfedt_ ud!

Du har HELT ret! Dig ka' jeg li'.

> Jeg formoder at det er hvad eksempelvis Krog MC kalder for en High
mounted?

Korrekt igen. High mounted, eller High-level, som nogen kalder det. Den
originale er Low-level. Under-seat er også et lidt fedt koncept.

> Men det betyder vel også at det bliver umuligt at smide noget som helst
der
> bare ligner tasker på hvis man skal syd på til sommer.

Tjah, som du nok har set i nogle af svarene, kommer det vist an på ham, der
skal sætte skidtet på. Jeg har ikke selv gjort forsøget.

Til Armand og hvem der ellers "betvivlede" det smarte i at "købe" udstødning
inden MC, og i det hele taget det at eftermontere såkaldt aftermarket
udstødningssystem, vil jeg da bare sige, at jeg udmærket kan forstå, at man
kigger efter tilbehør, inden man køber selve køretøjet. Udfra den
betragtning, at man måske har visse ideer med det pågældende køretøj, og
derfor vil undersøge, om disse ideer rent faktisk kan lade sig gøre. Mand,
hvor ville jeg være træt af at ofre en herregård på en 1000 Gixxer for
derefter at finde ud af, at jeg ikke kan få et lækkert Öhlins dæmpersæt til
den, eller et sæt letvægtsfælge... (det var altså tænkt som et eksempel, jeg
har ikke råd til hverken Gixxer, Öhlins eller kevlarfælge...).
Og til det med larmen... joh, sædvanligvis et det desværre en bivirkning ved
eftermonterede udstødningssystemer. Og ja, nogle gange er det larmen der
overhovedet gør, at man vil eftermontere udstødning. Jeg var da godt klar
over, at min SV'er sandsynligvis ville komme til at larme mere med en anden
udstødning, jeg håbede det faktisk, SELVOM jeg også irriteres over de
idioter, der kommer fræsende ned gennem torvet på deres EU-scootere uden
fløjte (eller hvad f*nden det er, de gør ved dem). Jeg ville da gerne, at
min SV'er ikke lød fabriks-"kedelig". Men samtidig var det også med øget
performance for øje, ja det var faktisk hovedårsagen til at jeg ville have
råbe-jern på... og det fik jeg også. Behørigt attesteret (?)
rullefelt-udskrift der siger 75 HK, målt på baghjulet (arh, så 74,98 da, men
er det ikke tæt nok på til at vi kan runde op?).

Så alt i alt synes jeg at råbe-jern har deres berettigelse. Man behøver jo
ikke fortælle nogen, at man gør det for larmens skyld.

Mvh
Freddy
SV 650 S-K1 (med komplet Micron Hi-level Oval Titanium, der udsender de
dejligste V2-brøl...)