"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> wrote in message
news:3ec522a3$0$97167$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Så kører det på skinner. Banken synes det er verdens bedste idé at jeg
køber
> SV'eren. Nu har jeg så kigget lidt på potter, og faldt lige over Freddys
> SV'er hvor potten sidder helt oppe i Hornet højde. Det ser _knaldfedt_ ud!
Du har HELT ret! Dig ka' jeg li'.
> Jeg formoder at det er hvad eksempelvis Krog MC kalder for en High
mounted?
Korrekt igen. High mounted, eller High-level, som nogen kalder det. Den
originale er Low-level. Under-seat er også et lidt fedt koncept.
> Men det betyder vel også at det bliver umuligt at smide noget som helst
der
> bare ligner tasker på hvis man skal syd på til sommer.
Tjah, som du nok har set i nogle af svarene, kommer det vist an på ham, der
skal sætte skidtet på. Jeg har ikke selv gjort forsøget.
Til Armand og hvem der ellers "betvivlede" det smarte i at "købe" udstødning
inden MC, og i det hele taget det at eftermontere såkaldt aftermarket
udstødningssystem, vil jeg da bare sige, at jeg udmærket kan forstå, at man
kigger efter tilbehør, inden man køber selve køretøjet. Udfra den
betragtning, at man måske har visse ideer med det pågældende køretøj, og
derfor vil undersøge, om disse ideer rent faktisk kan lade sig gøre. Mand,
hvor ville jeg være træt af at ofre en herregård på en 1000 Gixxer for
derefter at finde ud af, at jeg ikke kan få et lækkert Öhlins dæmpersæt til
den, eller et sæt letvægtsfælge... (det var altså tænkt som et eksempel, jeg
har ikke råd til hverken Gixxer, Öhlins eller kevlarfælge...).
Og til det med larmen... joh, sædvanligvis et det desværre en bivirkning ved
eftermonterede udstødningssystemer. Og ja, nogle gange er det larmen der
overhovedet gør, at man vil eftermontere udstødning. Jeg var da godt klar
over, at min SV'er sandsynligvis ville komme til at larme mere med en anden
udstødning, jeg håbede det faktisk, SELVOM jeg også irriteres over de
idioter, der kommer fræsende ned gennem torvet på deres EU-scootere uden
fløjte (eller hvad f*nden det er, de gør ved dem). Jeg ville da gerne, at
min SV'er ikke lød fabriks-"kedelig". Men samtidig var det også med øget
performance for øje, ja det var faktisk hovedårsagen til at jeg ville have
råbe-jern på... og det fik jeg også. Behørigt attesteret (?)
rullefelt-udskrift der siger 75 HK, målt på baghjulet (arh, så 74,98 da, men
er det ikke tæt nok på til at vi kan runde op?).
Så alt i alt synes jeg at råbe-jern har deres berettigelse. Man behøver jo
ikke fortælle nogen, at man gør det for larmens skyld.
Mvh
Freddy
SV 650 S-K1 (med komplet Micron Hi-level Oval Titanium, der udsender de
dejligste V2-brøl...)