Overvejer SV 650 S
Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 16-05-03 11:14

Hey gruppe!

Da jeg lige har solgt min GSX-R 250, går jeg og kigger på noget nyt, jeg har
først tænkt meget på GSX600Feren, men er faktisk gået mere over til SVeren
nu.

Jeg leder efter en Sportstouring agtig cykel, og jeg tror måske det kunne
være SVeren.

Jeg har kig på en 99' der har kørt 14000km.
Så er det jo at jeg ville høre om nogle havde gode/dårlige erfaringer med
maskinen ? :)

MVH.
Martin

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-05-03 11:34

"Martin K. Gammelholm" <buzzlightbeer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kig på en 99' der har kørt 14000km.
> Så er det jo at jeg ville høre om nogle havde gode/dårlige erfaringer med

Jeg har aldrig haft problemer med min, så køb bare løs.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Nocebo

Dato : 16-05-03 13:29

Hej Martin!!!

Jeg har haft min SV650 i ca 2 mdr. nu og jeg har ikke fundet noget at klage
over endnu.
Måske sku du se lidt på de her sider og se hvad det er du overvejer at købe:
http://vclub.dk/
http://www.sv650.org/
http://svrider.com/
http://www.geocities.com/catpoopman/Johns_bike.html
http://www.sitecenter.dk/carpo/hjemmeside/ Dette er den side hvor jeg fandt
min drømmekværn.

MVH Anders
Man kan ikke komme uden om at en V-motor bare har en bedre lyd !!!

Fra : John

Dato : 16-05-03 19:18

> [...]

> nu.
>
> Jeg leder efter en Sportstouring agtig cykel, og jeg tror måske det kunne

Tourmaskine det er GSXF600 rigtig god til, men små krogede landeveje er den
ikke god til, hvorimod SV650 er let og hurtig i sving, så det er med at
finde ud af hvad der vejer tungest på vægtskålen, Sport eller tour

V.H John - GSXF0,6L http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=236

Fra : Armand

Dato : 16-05-03 22:07

John <kramsen@stofanet.dk> skrev i en

> [...]
> ikke god til, hvorimod SV650 er let og hurtig i sving, så det er med at
> finde ud af hvad der vejer tungest på vægtskålen, Sport eller tour

Vil det sige at man nu ikke kan toure på en SV'er???
Faktisk tror jeg at V2'erens mere rolige gemyt i bund og grund gør den til
en bedre touring-scooter end den firecylindrede, og så sportslig er
siddepositionen på SV'eren da heller ikke :-|

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 19-05-03 12:01

John wrote:

> [...]
> er den ikke god til, hvorimod SV650 er let og hurtig i sving, så det
> er med at finde ud af hvad der vejer tungest på vægtskålen, Sport

Hmm Jeg vil vove at påstå det modsatte. GSXF600 er sku sjovere på små
landeveje, fremfor touring... Kåben er for lille i forhold til andre
touringmaskiner. SPort...hmm jaa hvor meget sport der er i en GSXF600 må
man selv vuderer.. Jeg lånte en 98´er fra århus til fraugde og hjem igen.
Nedaf tog vi landevejen og små veje. Og det var helt klart på de små veje
den var sjovest. Vi tog motorvejen hjem, og der var den ikke særlig fed.
Hvis man skal lave en hurtig overhaling synes jeg man skulle 2 gear ned, med
det resultat at man nåede hurtigt grænsen for hvad den lille motor kunne
klare i omdrejninger. Der var oxo meget vind på kroppen, grundet den meget
lille kåbe der er monteret på den.
Men som begybder maskine er den rigtig fed. Folk kan lære at køre på en
maskine der stort set tolerer alt, og tilgiver dig hvis du fortryder din
fart i et sving.

Sv´eren vi jeg oxo mene at langt bedre til touring. Tror faktisk jeg vil
vove den påstand at den er bedre til alt, end gsxf600....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : RacerNiels

Dato : 16-05-03 19:39

> [...]
har
> først tænkt meget på GSX600Feren, men er faktisk gået mere over til SVeren

Ind i kampen!! En SV650 er den bedste cykel... I VERDEN!
Den er betydeligt lettere og jeg tror også at jeg roligt kan udrøbe den til
den hurtigste af de to - især i mellemacc.

Teknikken er nyere og den virker. Den skal ikke ha stillet ventiler så ofte
(24kkm mod 6kkm) og hvis du skal bruge reservedele findes der masser af
slagsen på www.ebay.de

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-05-03 19:22

RacerNiels wrote:

> Ind i kampen!! En SV650 er den bedste cykel... I VERDEN!

Næst efter Fazeren!

Martin, Fazere fås helt ned til 65k kr., så imo bør den model også indgå i
dine overvejelser!

> Teknikken er nyere og den virker. Den skal ikke ha stillet ventiler så
> ofte (24kkm mod 6kkm)

48k km for Fazeren

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (smuk og dejlig) og en MTX125R

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-05-03 19:39

Jes Vestervang
skrev i news:ijvkp-tb1.ln1@dellen.no.domain

> Næst efter Fazeren!
>
> Martin, Fazere fås helt ned til 65k kr., så imo bør den model også
> indgå i dine overvejelser!

> 48k km for Fazeren

Jøsses hvor jeg nyder det:
Dette at vide, at det ikke kun er en selv der synes modellen er "den
bedste", men at der rent faktisk også er noget om snakken!

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : RacerNiels

Dato : 18-05-03 21:04

"Arne Lorenzen" <alonospam@esenet.dk> wrote in message
> Jøsses hvor jeg nyder det:
> Dette at vide, at det ikke kun er en selv der synes modellen er "den
> bedste", men at der rent faktisk også er noget om snakken!

Ammestuesnakken....

**

Martin, med i dine overvejelser skal du også have passageren - hvis du da
skal have sådan en med.
Jeg er meget normalt bygget og 183 høj, og bag på Fazeren sidder jeg
simpelthen så æskehamrende dårligt at jeg er ved at gå amok over en tur på
14km (herfra og hjem til de gamle). Der er aaaaaaaaaaaaalt for kort fra
bagsæde til bagfodhviler og jeg har endda korte ben i forhold til min højde)

Husk det! Skal "hun" hade dig eller ej? ("han", hvis du overvejer en
Honda)

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-05-03 23:05

RacerNiels
skrev i news:ba8osd$urq$1@news.net.uni-c.dk
> "Arne Lorenzen" <alonospam@esenet.dk> wrote in message

snip

> Jeg er meget normalt bygget og 183 høj, og bag på Fazeren sidder jeg
> simpelthen så æskehamrende dårligt at jeg er ved at gå amok over en
> tur på 14km (herfra og hjem til de gamle).

snap

Du har ret - en på 183 skal styre selv

Og ja det har, ud over den lidt kantede tank, været eneste væsnetlige
anke, der nu på de senere FZSére er rettet (noget). Min lejlighedsvise
bagsædepassager er 166, og hun sidder - direkte adspurgt - godt. Som hun
sagde da jeg forelskede mig i Fazeren: "Køb den, jeg sidder bedre end på
Vifferen" - stik den

Fra : RacerNiels

Dato : 18-05-03 23:17

> Min lejlighedsvise
> bagsædepassager er 166, og hun sidder - direkte adspurgt - godt. Som hun
> sagde da jeg forelskede mig i Fazeren: "Køb den, jeg sidder bedre end på
> Vifferen" - stik den

Stik den?!?! Jooo... nu er det jo ikke min frøken, men derimod MIG SELV, der
bestemmer hvilken cykel jeg skal trille rundt på... Hvis hun vil ha bedre
benplads må hun tage bussen!

Stik dén!

Niels
S FAU
Maja

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-05-03 06:38

RacerNiels
skrev i news:ba90m2$1c94$1@news.net.uni-c.dk
> [...]
> SELV, der bestemmer hvilken cykel jeg skal trille rundt på... Hvis
> hun vil ha bedre benplads må hun tage bussen!

Så hvad er argumentet for ikke at vælge FZS ?

Fra : RacerNiels

Dato : 19-05-03 10:15

> Så hvad er argumentet for ikke at vælge FZS ?

- Ymerhakker
- BøsseRøvsRukka4er
- Kører skidt hvis man piller de to overflødelige tændrør ud
- Skal ha skovsnegle i gearkasser for ikke at larme

S FAU
+ + + + + + + + +
Kig på cyklen, for pokker - jeg får skrivekrampe her...

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : J.C.Kløve

Dato : 19-05-03 15:00

I tråden: baa791$jhs$1@news.net.uni-c.dk,
Skrev RacerNiels :
> [...]
> - Kører skidt hvis man piller de to overflødelige tændrør ud
> - Skal ha skovsnegle i gearkasser for ikke at larme

hmmm -
hvis ovenstående er argumentat for at vælge SV, og det er fremført af
en gennemsnitlig begavet SV kører - er det vel ikke lige frem den
bedste anbefaling ???
*lol*

> S FAU
> + + + + + + + + +
> Kig på cyklen, for pokker - jeg får skrivekrampe her...

det gør jeg så....
Smag og behag - _jeg_ syntes FZS er kønnest..... -

Hvad angår krampen - kunne den komme af at køre uden kåbe ?

well zukien er jo oxo blot en "look alike" *lol*

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : J.C.Kløve

Dato : 19-05-03 08:16

I tråden: ba90m2$1c94$1@news.net.uni-c.dk,
Skrev RacerNiels :
> [...]
> MIG SELV, der bestemmer hvilken cykel jeg skal trille rundt på...
> Hvis hun vil ha bedre benplads må hun tage bussen!

SMASK *&#%¤ lille kone

*lol* - sådan !!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-05-03 08:32

> [...]
der
> bestemmer hvilken cykel jeg skal trille rundt på... Hvis hun vil ha bedre

Hvor meget benplads er der nu lige i en bus? Jeg sidder en del bedre på min
CBR end på et bussæde.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 19-05-03 16:23

Hejsa

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message

> Hvor meget benplads er der nu lige i en bus? Jeg sidder en del bedre på
min
> CBR end på et bussæde.

hahaha, jeg kan heldigvis ikke huske hvordan det er køre med bus.. men du
har sikkert ret

-steffen
som stadig er overrasket over den høje mandsperson der stod af sin maskine
da vi nåede til det jyske land den hedengange formiddag (ok middag..
eftermiddag)
ca deromkring :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-05-03 19:30

RacerNiels wrote:

> [...]
> 14km (herfra og hjem til de gamle). Der er aaaaaaaaaaaaalt for kort fra
> bagsæde til bagfodhviler og jeg har endda korte ben i forhold til min

Det er faktisk ændret meget på '00 modellerne og fremefter
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 16-05-03 19:11

Dejlig cykel med formidable køreegenskaber. Den gamle version kan mht.
kørestilling være problematisk for folk over 185 cm. Kørestillingen er
bedre, mere rummelig på den nye.

Fra : Armand

Dato : 16-05-03 21:56

> [...]
har
> først tænkt meget på GSX600Feren, men er faktisk gået mere over til SVeren

Tjaeh - Det er jo ikke fordi at præstationerne er meget forskellige for dé
to (faktisk tror jeg at SV'eren vinder både en 0-100 og en given
mellem-accelerations dyst!), og
GSXF'erens 30 kg's mer-vægt er nu også fint at spare sig for!

--
Armand.

Fra : Michael Madsen

Dato : 17-05-03 07:28

Jeg må også indrømme at der aldrig har været problemer med min SV'er. Kun da
den blev forsøgt stjålet...

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 17-05-03 09:42

Hejsa

Fik min SV'er her i starten af april, og har (naturligvis hvem ville ikke
være glad for en ny cykel :) været superglad for min.

Jeg købte en 2002 model, men bla de tidligere modeller skulle være præget af
enkelte små design fejlr (hvoraf den eneste jeg umiddelbart kan komme på er
problemet med vand i den første cylinder).. men kig evt på www.sv650.org,
der er en artikler om mange af de problemstillinger, og det skulle være
muligt at få ordnet bl.a problemer med vand og cylinderen på garanti.

Anyways, maskinen er rigtig sjov på de små veje, let og nem at "kaste rundt
med" tilgivende for en forholdvis grøn begynder (som jeg selv), og alligevel
nok sjov og brugsværdi til at have i lidt længere tid (efter hvad jeg har
hørt, har ikke rigtigt haft muligheden for sidstnævnte, af naturlige årsager
:)

Mht til langtursfunktionalitet, var i Jylland sammen med et par stykker
andre herindefra, og omend jeg da havde lidt ondt i bagen da vi nåede frem
er det ikke noget jeg har haft problemer med senere, og tror blot at det var
fordi jeg lige skulle "sides til"
Muligheden for sidetaskerog den slags er da tilstede, men det pynter ikke
ligefrem (på de billeder jeg har set..), tanktaske er en åbenlys mulighed,
men mængden af bagage man kan have med er naturligvis begrænset.

Havde selv samme overvejelser som du mht til GSX-F'eren og SV'eren, men
forsikringen gjorde udslaget.. GSX'ere kostede 20.500 (ca), og SV'eren
9.300 i forsikring.. sååe prøv at hør dig omkring mht til forsikring, jeg
blev noget overrasket..

-steffen

Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 17-05-03 13:16

Tusind tak for de mange svar, det har virkelig været cool - jeg er nu ret
sikker på hvad mit valg ender på, skal ud og kigge på en 99' model på
Mandag, det bliver kanon! :D