/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
VTR 1000 Firestorm
Fra : Orla Pedersen


Dato : 16-05-03 08:38

Forsikringsselskabet siger at det er i orden, at jeg køber en brugt af
slagsen. Men er der oplagte fejl på den model årgang 97 ? Det er jo en
V-motor, og Honda har jo historisk ikke været så heldige med den slags, men
har de mon ikke lært af det, VFR'en er jo meget holdbar.

Det der tiltaler, er den store 2 cylindrede V-motor, men knapt så meget det
noget "egoist" opbyggede sædearrangement. Men man må vel altid kompromisse
:-| Men er der oplagte typefejl ved modellen ??

mvh
Orla, fornuften siger XJ 900, meeen 4 cyl rækkemotor, no go !



 
 
MKS - 74 (16-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-05-03 08:53

On Fri, 16 May 2003 09:38:04 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:

>Forsikringsselskabet siger at det er i orden, at jeg køber en brugt af
>slagsen. Men er der oplagte fejl på den model årgang 97 ? Det er jo en
>V-motor, og Honda har jo historisk ikke været så heldige med den slags, men
>har de mon ikke lært af det, VFR'en er jo meget holdbar.

Ha - så lever du godt nok i fortiden,for problemerne med V4'eren
ligger jo efterhånden 20 år tilbage i tiden og har intet til fælles
med nutidens hverken V2'ere eller V4'ere

>Det der tiltaler, er den store 2 cylindrede V-motor, men knapt så meget det
>noget "egoist" opbyggede sædearrangement. Men man må vel altid kompromisse
>:-| Men er der oplagte typefejl ved modellen ??

Det skulle da lige være at den er tørstig og med ret lille tank,på
langture kan det godt blive lidt irriterende at skulle ind så tit.Skal
man bruge den til meget sportslig kørsel så kan den godt tåle at blive
strammet lidt op affjedringsmæssigt,men til alm. kørsel ikke noget
problem.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 5-5-2003)

Orla Pedersen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 16-05-03 09:42


MKS - 74 skrev i meddelelsen ...
>On Fri, 16 May 2003 09:38:04 +0200, "Orla Pedersen"
><o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:


>Ha - så lever du godt nok i fortiden,for problemerne med V4'eren
>ligger jo efterhånden 20 år tilbage i tiden og har intet til fælles
>med nutidens hverken V2'ere eller V4'ere


Myter er sejlivede, og jeg er et gammelt røvhul Jeg skal tage mig
selv i ikke at kalde firser cykler for "nyere" Derfor skal jeg også
passe på, jeg har lovet mig selv ikke at købe mere "gammelt lort", så jeg
skal lære at tænke sidst i halvfemserne :-|


>Det skulle da lige være at den er tørstig og med ret lille tank,på
>langture kan det godt blive lidt irriterende at skulle ind så tit.Skal
>man bruge den til meget sportslig kørsel så kan den godt tåle at blive
>strammet lidt op affjedringsmæssigt,men til alm. kørsel ikke noget
>problem.


Den skal bruges til alt, måske pånær off-road, og køre mange km. Men
økonomisk behøver den ikke at være, det var XS'eren bestemt heller ikke.
Men for at få 19 liter i tanken skal man jo tænke nyere end 01, mon man kan
sætte den nye tank på ?

mvh
Orla

>
>--
>-Michael
>Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
>http://62.79.120.117/
>(opdateret 5-5-2003)



Jens Jacob Bager Jen~ (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-05-03 10:25

> Den skal bruges til alt, måske pånær off-road, og køre mange km. Men
> økonomisk behøver den ikke at være, det var XS'eren bestemt heller ikke.
> Men for at få 19 liter i tanken skal man jo tænke nyere end 01, mon man
kan
> sætte den nye tank på ?

Hej Orla

En VTR er en rigtig god harmonisk MC. Det er en F model Honda, det betyder
"do everything" lige som CBR 600. Det eneste grimme man kan sige om dem er
et højt forbrug 12-15km/L alt efter hvor tung en gashånd man har, og en
lille tank. Den er faktisk lidt mindre end de opgivne 16L. Man kan købe en
tank på nogen og 20L hos et par firmaer der laver kåbedele, men det nemmeste
er at tanke for hver 150 - 170km.

Jeg har forresten en kammerat der vil af med sådan en i sølv og alverdens
ekstraudstyr (komplet Yoshimoura, Öhlins o.s.v.)

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Orla Pedersen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 16-05-03 18:15


Jens Jacob Bager Jensen skrev i meddelelsen ...
>
>En VTR er en rigtig god harmonisk MC. Det er en F model Honda, det betyder
>"do everything" lige som CBR 600. Det eneste grimme man kan sige om dem er
>et højt forbrug 12-15km/L alt efter hvor tung en gashånd man har, og en
>lille tank. Den er faktisk lidt mindre end de opgivne 16L. Man kan købe en
>tank på nogen og 20L hos et par firmaer der laver kåbedele, men det
nemmeste
>er at tanke for hver 150 - 170km.


Tak for oplysningerne


>Jeg har forresten en kammerat der vil af med sådan en i sølv og alverdens
>ekstraudstyr (komplet Yoshimoura, Öhlins o.s.v.)



Udstyr som jeg aldrig ville værdsætte, måske affjedringen undtaget, så den
er vist ikke noget for mig. Jeg skal sansynligvis prøve en helt original
97'er i morgen.

mvh
Orla

>
>--
>Mojn
>Jens Bager Jensen
>Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
>Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



MKS - 74 (16-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-05-03 10:25

On Fri, 16 May 2003 10:42:23 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:


>Myter er sejlivede

Den med Honda's tidlige V4'ere er i hvert fald og nogen myte som sådan
var det jo heller ikke - Men må vel efterhånden anses som mere af
historisk interesse )

>Men for at få 19 liter i tanken skal man jo tænke nyere end 01, mon man kan
>sætte den nye tank på ?

Der findes en større tank til den "gamle" model,men den er ret dyr og
om man umiddelbart kan sætte den nye tank på den gamle ved jeg ikke.Nu
ved jeg ikke hvordan dit tyske er,men ellers er der meget mere info om
modellen generelt at finde her :

http://www.vtr1000.net

--
-Michael

Armand (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-05-03 10:55


MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en
news:rm59cvk8111nakbphi05incb6no1vs8ndv@4ax.com...
> On Fri, 16 May 2003 09:38:04 +0200, "Orla Pedersen"
> <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:
>
> >Forsikringsselskabet siger at det er i orden, at jeg køber en brugt af
> >slagsen. Men er der oplagte fejl på den model årgang 97 ?
> > ...........er der oplagte typefejl ved modellen ??
>
> Det skulle da lige være at den er tørstig og med ret lille tank,på
> langture kan det godt blive lidt irriterende at skulle ind så tit.

Jup!
Og det ér et problem hvis man ikke kun kører rundt i indre by: En makker
kunne på sin kun lige akkurat strække safterne tanket i Middelfart til at
kunne tanke i Karlslunde på vej til Bakkens åbning
Man skal ikke forvente mere end 150-160 km imellem optankningerne, hvis man
ikke er ualmindeligt cool!
Hvis ikke at Orla har nogen referencer, så går de færreste på reservetank
(VTR-snakken hér = tom!) før 200 km :-/

--
Armand.



Orla Pedersen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 16-05-03 18:38


Armand skrev i meddelelsen ...
>
>MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en
>news:rm59cvk8111nakbphi05incb6no1vs8ndv@4ax.com...
>> On Fri, 16 May 2003 09:38:04 +0200, "Orla Pedersen"
>> <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:
>>
>> >Forsikringsselskabet siger at det er i orden, at jeg køber en brugt af
>> >slagsen. Men er der oplagte fejl på den model årgang 97 ?
>> > ...........er der oplagte typefejl ved modellen ??
>>
>> Det skulle da lige være at den er tørstig og med ret lille tank,på
>> langture kan det godt blive lidt irriterende at skulle ind så tit.
>
>Jup!
>Og det ér et problem hvis man ikke kun kører rundt i indre by: En makker
>kunne på sin kun lige akkurat strække safterne tanket i Middelfart til at
>kunne tanke i Karlslunde på vej til Bakkens åbning
>Man skal ikke forvente mere end 150-160 km imellem optankningerne, hvis man
>ikke er ualmindeligt cool!
>Hvis ikke at Orla har nogen referencer, så går de færreste på reservetank
>(VTR-snakken hér = tom!) før 200 km :-/
>


En lidt irreterende detalje :-| Det minder jo om gamle dage med TZ, 100
km. og der skulle tankes. VTR'en skal prøves, og det skal VFR 750 nok også,
(den er bare så ordinær kedelig at se på). RF 900 er prøvet, og selv om det
er en fin og letkørt køremaskine, så vil jeg aldrig kunne forliges med
"symaskine" motoren, derfor er de gamle planer om en fornuftsmaskine som XJ
900 også lagt på hylden. Der skal være noget "grovkornet" over motoren
mindst på niveau med XS 850 motoren. Og ikke mindst, så skal MC'en være så
ny, at jeg rent faktisk kommer ud at køre, jeg orker ikke at skrue hele
tiden.

mvh
Orla


>--
>Armand.
>
>



cruiser (17-05-2003)
Kommentar
Fra : cruiser


Dato : 17-05-03 09:55

Hej Orla
Jeg tror det er den helt rigtige cykel til dig, for den har rigtig karakter
og grunch i motoren og en herlig lyd der er vanedannende .-), og kvaliteten
er på sædvanlig Honda niveau så du kan køre uden at skrue hver anden dag.
Det der med benzinøkonomien vænner man sig til til, et KN filter giver i
øvrigt 15-20 km. mere på en tankfuld.
mvh
Bjarne

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message
news:3ec52311$1$5184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
> >MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en
> >news:rm59cvk8111nakbphi05incb6no1vs8ndv@4ax.com...
> >> On Fri, 16 May 2003 09:38:04 +0200, "Orla Pedersen"
> >> <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:
> >>
> >> >Forsikringsselskabet siger at det er i orden, at jeg køber en brugt af
> >> >slagsen. Men er der oplagte fejl på den model årgang 97 ?
> >> > ...........er der oplagte typefejl ved modellen ??
> >>
> >> Det skulle da lige være at den er tørstig og med ret lille tank,på
> >> langture kan det godt blive lidt irriterende at skulle ind så tit.
> >
> >Jup!
> >Og det ér et problem hvis man ikke kun kører rundt i indre by: En makker
> >kunne på sin kun lige akkurat strække safterne tanket i Middelfart til at
> >kunne tanke i Karlslunde på vej til Bakkens åbning
> >Man skal ikke forvente mere end 150-160 km imellem optankningerne, hvis
man
> >ikke er ualmindeligt cool!
> >Hvis ikke at Orla har nogen referencer, så går de færreste på reservetank
> >(VTR-snakken hér = tom!) før 200 km :-/
> >
>
>
> En lidt irreterende detalje :-| Det minder jo om gamle dage med TZ, 100
> km. og der skulle tankes. VTR'en skal prøves, og det skal VFR 750 nok
også,
> (den er bare så ordinær kedelig at se på). RF 900 er prøvet, og selv om
det
> er en fin og letkørt køremaskine, så vil jeg aldrig kunne forliges med
> "symaskine" motoren, derfor er de gamle planer om en fornuftsmaskine som
XJ
> 900 også lagt på hylden. Der skal være noget "grovkornet" over motoren
> mindst på niveau med XS 850 motoren. Og ikke mindst, så skal MC'en være så
> ny, at jeg rent faktisk kommer ud at køre, jeg orker ikke at skrue hele
> tiden.
>
> mvh
> Orla
>
>
> >--
> >Armand.
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste