|
| Reglement til MC 600 Challenge Fra : Søren Nielsen |
Dato : 15-05-03 23:21 |
|
Hej.
Jeg har været ved at kigge på reglementet til MC 600 Challenge og jeg
studsede lidt over paragraf 6.
"6. Bremselys skal frakobles. Horn skal enten frakobles eller afmonteres."
Er det simpelhen af den simple årsag, at kørerne ikke skal kunne se, hvornår
den forankørende bremser og dermed have muligheden for at bremse senere.
Eller er der en langt mere indviklet forklaring?
Søren
| |
Armand (15-05-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-05-03 23:45 |
|
Søren Nielsen <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
news:3ec4127a$0$32463$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg har været ved at kigge på reglementet til MC 600 Challenge og jeg
> studsede lidt over paragraf 6.
>
> "6. Bremselys skal frakobles. Horn skal enten frakobles eller afmonteres."
>
> Er det simpelhen af den simple årsag, at kørerne ikke skal kunne se,
hvornår
> den forankørende bremser og dermed have muligheden for at bremse senere.
> Eller er der en langt mere indviklet forklaring?
Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys, og det er af den simple årsag
at det er unødvendigt at skulle advares om at forankørende bremser, på samme
måde som i trafikken: RR-piloten lige foran en bremser maksimalt lige dér
hvor man selv planlægger at gøre det!
"Utilstedelig" brug af bremselys og horn vil være forstyrrende elementer når
andrenalinet pumper, hvorfor det er bedst helt at være foruden hvilket så er
det a eglementet tager højde for!
Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er parktisk
anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede ved start og at
man holder stille, ved jeg ikke :-/
| |
Henrik H. Jensen (16-05-2003)
| Kommentar Fra : Henrik H. Jensen |
Dato : 16-05-03 09:07 |
|
Armand wrote:
> Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
> notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er
> parktisk anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede
> ved start og at man holder stille, ved jeg ikke :-/
Det benyttes ikke som bremselys, men som "tågelygte" - det blinker når de
kører i regnvejr. Jeg mener også at det lyser når "max pithastigheds kontrol
fætteren" er aktiveret.
--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74
| |
Beeblebrox (17-05-2003)
| Kommentar Fra : Beeblebrox |
Dato : 17-05-03 01:24 |
|
Armand wrote:
> Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys
Flere forskellige lande og løb kræver bremselys på cyklerne til 'trods
for' at det er 'racing-motorcykler'.
Som eksempler kan nævnes 24-lemans (frankrig) og seriensport (tyskland).
Hvad der så får en serie til at kræve bremselys forstår jeg ikke...
Lige netop den danske 600-challenge er nok et dårlig eksempel når der
snakkes 'racing cykler' da der jo netop er tale om en std serie med de
nyeste modeller...
Ciao for now,
C
, og det er af den simple årsag
> at det er unødvendigt at skulle advares om at forankørende bremser, på samme
> måde som i trafikken: RR-piloten lige foran en bremser maksimalt lige dér
> hvor man selv planlægger at gøre det!
> "Utilstedelig" brug af bremselys og horn vil være forstyrrende elementer når
> andrenalinet pumper, hvorfor det er bedst helt at være foruden hvilket så er
> det a eglementet tager højde for!
>
> Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
> notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er parktisk
> anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede ved start og at
> man holder stille, ved jeg ikke :-/
>
>
--
Venlig hilsen,
Claus
--
// If you are in control you are not going fast enough!
DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.
| |
Claus Rittig (17-05-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 17-05-03 09:42 |
|
"Beeblebrox" <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3ec5809b$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys
>
> Flere forskellige lande og løb kræver bremselys på cyklerne til 'trods
> for' at det er 'racing-motorcykler'.
Og hvad med alle enduro-motorcyklerne? De er ren race, men skal have
bremselys. Okay, det er fordi de ligesom rallybiler skal køre på offentlig
vej fra specialprøve til specialprøve.
Rittig
| |
Armand (17-05-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-05-03 14:58 |
|
Beeblebrox <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev i en
news:3ec5809b$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys
>
> Flere forskellige lande og løb kræver bremselys på cyklerne til 'trods
> for' at det er 'racing-motorcykler'.
> Som eksempler kan nævnes 24-lemans (frankrig)
24-timers racere har jo også forlys monteret, og mon ikke at bremselyset på
samme måde hører sammen med mørkekørslen!?
På den anden side: Ér du sikker på at det ikke kun er baglys der er på
24-timers-modellerne?? :-/
>..............og seriensport (tyskland).
> Hvad der så får en serie til at kræve bremselys forstår jeg ikke...
Mnjaeh :-/
Måske har man skønnet at det ikke var til hinder, og eftersom at det jo ér
fabriksmonteret, og så har man derudfra regnet det for omsonst at afmontere
:-/
> Lige netop den danske 600-challenge er nok et dårlig eksempel når der
> snakkes 'racing cykler' da der jo netop er tale om en std serie med de
> nyeste modeller...
Langt den største del af RR-klasserne i DK er std. og std-relaterede
klasser, og "ingen lysførings"-reglen har altid eksisteret også for dem, og
derfor også nu!
For publikum har det jo heller ingen betydning, hvorfor jeg ikke ser nogen
grund til at benytte det!
--
Armand.
| |
Søren Nielsen (18-05-2003)
| Kommentar Fra : Søren Nielsen |
Dato : 18-05-03 14:45 |
|
Armand wrote:
> Søren Nielsen <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> news:3ec4127a$0$32463$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej.
>> Jeg har været ved at kigge på reglementet til MC 600 Challenge og jeg
>> studsede lidt over paragraf 6.
>>
>> "6. Bremselys skal frakobles. Horn skal enten frakobles eller
>> afmonteres."
>>
>> Er det simpelhen af den simple årsag, at kørerne ikke skal kunne se,
>> hvornår den forankørende bremser og dermed have muligheden for at
>> bremse senere. Eller er der en langt mere indviklet forklaring?
>
> Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys, og det er af den
> simple årsag at det er unødvendigt at skulle advares om at
> forankørende bremser, på samme måde som i trafikken: RR-piloten lige
> foran en bremser maksimalt lige dér hvor man selv planlægger at gøre
> det! "Utilstedelig" brug af bremselys og horn vil være forstyrrende
> elementer når andrenalinet pumper, hvorfor det er bedst helt at være
> foruden hvilket så er det a eglementet tager højde for!
>
> Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
> notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er
> parktisk anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede
> ved start og at man holder stille, ved jeg ikke :-/
Tak for forklaringen. Jeg kom nemlig til at tænke på det i forbindelse med
Formel 1 også, hvor jeg mindes at de havde en eller anden slags
bremselys/stoplys bagpå. Men det er sådan set også forklaret andet steds.
Søren
| |
|
|