/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Reglement til MC 600 Challenge
Fra : Søren Nielsen


Dato : 15-05-03 23:21

Hej.
Jeg har været ved at kigge på reglementet til MC 600 Challenge og jeg
studsede lidt over paragraf 6.

"6. Bremselys skal frakobles. Horn skal enten frakobles eller afmonteres."

Er det simpelhen af den simple årsag, at kørerne ikke skal kunne se, hvornår
den forankørende bremser og dermed have muligheden for at bremse senere.
Eller er der en langt mere indviklet forklaring?

Søren



 
 
Armand (15-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-05-03 23:45


Søren Nielsen <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
news:3ec4127a$0$32463$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg har været ved at kigge på reglementet til MC 600 Challenge og jeg
> studsede lidt over paragraf 6.
>
> "6. Bremselys skal frakobles. Horn skal enten frakobles eller afmonteres."
>
> Er det simpelhen af den simple årsag, at kørerne ikke skal kunne se,
hvornår
> den forankørende bremser og dermed have muligheden for at bremse senere.
> Eller er der en langt mere indviklet forklaring?

Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys, og det er af den simple årsag
at det er unødvendigt at skulle advares om at forankørende bremser, på samme
måde som i trafikken: RR-piloten lige foran en bremser maksimalt lige dér
hvor man selv planlægger at gøre det!
"Utilstedelig" brug af bremselys og horn vil være forstyrrende elementer når
andrenalinet pumper, hvorfor det er bedst helt at være foruden hvilket så er
det a eglementet tager højde for!

Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er parktisk
anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede ved start og at
man holder stille, ved jeg ikke :-/



Henrik H. Jensen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 16-05-03 09:07

Armand wrote:

> Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
> notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er
> parktisk anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede
> ved start og at man holder stille, ved jeg ikke :-/

Det benyttes ikke som bremselys, men som "tågelygte" - det blinker når de
kører i regnvejr. Jeg mener også at det lyser når "max pithastigheds kontrol
fætteren" er aktiveret.

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74



Beeblebrox (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 17-05-03 01:24

Armand wrote:
> Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys

Flere forskellige lande og løb kræver bremselys på cyklerne til 'trods
for' at det er 'racing-motorcykler'.

Som eksempler kan nævnes 24-lemans (frankrig) og seriensport (tyskland).

Hvad der så får en serie til at kræve bremselys forstår jeg ikke...

Lige netop den danske 600-challenge er nok et dårlig eksempel når der
snakkes 'racing cykler' da der jo netop er tale om en std serie med de
nyeste modeller...

Ciao for now,
C








, og det er af den simple årsag
> at det er unødvendigt at skulle advares om at forankørende bremser, på samme
> måde som i trafikken: RR-piloten lige foran en bremser maksimalt lige dér
> hvor man selv planlægger at gøre det!
> "Utilstedelig" brug af bremselys og horn vil være forstyrrende elementer når
> andrenalinet pumper, hvorfor det er bedst helt at være foruden hvilket så er
> det a eglementet tager højde for!
>
> Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
> notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er parktisk
> anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede ved start og at
> man holder stille, ved jeg ikke :-/
>
>

--

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.


Claus Rittig (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 17-05-03 09:42

"Beeblebrox" <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3ec5809b$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys
>
> Flere forskellige lande og løb kræver bremselys på cyklerne til 'trods
> for' at det er 'racing-motorcykler'.

Og hvad med alle enduro-motorcyklerne? De er ren race, men skal have
bremselys. Okay, det er fordi de ligesom rallybiler skal køre på offentlig
vej fra specialprøve til specialprøve.

Rittig



Armand (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-05-03 14:58


Beeblebrox <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev i en
news:3ec5809b$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys
>
> Flere forskellige lande og løb kræver bremselys på cyklerne til 'trods
> for' at det er 'racing-motorcykler'.
> Som eksempler kan nævnes 24-lemans (frankrig)

24-timers racere har jo også forlys monteret, og mon ikke at bremselyset på
samme måde hører sammen med mørkekørslen!?
På den anden side: Ér du sikker på at det ikke kun er baglys der er på
24-timers-modellerne?? :-/

>..............og seriensport (tyskland).
> Hvad der så får en serie til at kræve bremselys forstår jeg ikke...

Mnjaeh :-/
Måske har man skønnet at det ikke var til hinder, og eftersom at det jo ér
fabriksmonteret, og så har man derudfra regnet det for omsonst at afmontere
:-/

> Lige netop den danske 600-challenge er nok et dårlig eksempel når der
> snakkes 'racing cykler' da der jo netop er tale om en std serie med de
> nyeste modeller...

Langt den største del af RR-klasserne i DK er std. og std-relaterede
klasser, og "ingen lysførings"-reglen har altid eksisteret også for dem, og
derfor også nu!

For publikum har det jo heller ingen betydning, hvorfor jeg ikke ser nogen
grund til at benytte det!

--
Armand.








Søren Nielsen (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 18-05-03 14:45

Armand wrote:
> Søren Nielsen <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> news:3ec4127a$0$32463$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej.
>> Jeg har været ved at kigge på reglementet til MC 600 Challenge og jeg
>> studsede lidt over paragraf 6.
>>
>> "6. Bremselys skal frakobles. Horn skal enten frakobles eller
>> afmonteres."
>>
>> Er det simpelhen af den simple årsag, at kørerne ikke skal kunne se,
>> hvornår den forankørende bremser og dermed have muligheden for at
>> bremse senere. Eller er der en langt mere indviklet forklaring?
>
> Du ser ingen racing-motorcykler med bremselys, og det er af den
> simple årsag at det er unødvendigt at skulle advares om at
> forankørende bremser, på samme måde som i trafikken: RR-piloten lige
> foran en bremser maksimalt lige dér hvor man selv planlægger at gøre
> det! "Utilstedelig" brug af bremselys og horn vil være forstyrrende
> elementer når andrenalinet pumper, hvorfor det er bedst helt at være
> foruden hvilket så er det a eglementet tager højde for!
>
> Blandt biler ved jeg egentlig ikke om bremselys er brugt, men jeg har
> notoret mig at F1'erne har ét lige midtfor på bagenden - Om dét er
> parktisk anvendelig til andet end at signalere at ens motor stallede
> ved start og at man holder stille, ved jeg ikke :-/

Tak for forklaringen. Jeg kom nemlig til at tænke på det i forbindelse med
Formel 1 også, hvor jeg mindes at de havde en eller anden slags
bremselys/stoplys bagpå. Men det er sådan set også forklaret andet steds.

Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste