/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jet-kit
Fra : Kenneth R Jensen


Dato : 15-05-03 19:57

Hej Gruppe,

Hvad er egentligt forskellen på at få monteret et jet-kit eller få dysset
sine karburatorer om.
Det jeg mener er at jeg har hørt at et jet-kit bare er præcisions
fremstillede dyser men magen til de originale.
Og hvis man sender cyklen til omdysning bliver dyserne vel bare revet op så
de er ens eller hvad?


/Kenneth





 
 
Hans Joergensen (15-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 15-05-03 20:27

Kenneth R Jensen wrote:
> Hvad er egentligt forskellen på at få monteret et jet-kit eller få dysset
> sine karburatorer om.

Det må formodes at være dyser der har en størrelse der ifølge tests
hos fabrikaten af kittet har givet den bedste ydelse/motorgang på
rullefelt.

> Det jeg mener er at jeg har hørt at et jet-kit bare er præcisions
> fremstillede dyser men magen til de originale.

Det burde de ikke være..

> Og hvis man sender cyklen til omdysning bliver dyserne vel bare revet op så
> de er ens eller hvad?

Nej, hvis man gør noget skifter man dyserne ud med nogle der giver
et mere korrekt blandingsforhold, hvis dem der ikke allerede sidder
der ikke er fine.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Ervin Metzdorf (15-05-2003)
Kommentar
Fra : Ervin Metzdorf


Dato : 15-05-03 20:30


"Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ec3e30e$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Hvad er egentligt forskellen på at få monteret et jet-kit eller få dysset
> sine karburatorer om.

Et Jet Kit består normalt af: Et sæt nåle, Et sæt returfjedre En tre fire
sæt dyser i forskellige størrelser, samt måske lidt div skruer.

En omdysning kan jo dække over alt fra bare at rense dyserne med en rival,
til en complet indjustering af karburatorerne.
Venligst Ervin
RF900R



John (15-05-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 15-05-03 22:00


"Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg mener er at jeg har hørt at et jet-kit bare er præcisions
> fremstillede dyser men magen til de originale.

Det jeg har hørt er at disse Jet dyser er specielt udformet i dyseåbningen.

John



Ervin Metzdorf (15-05-2003)
Kommentar
Fra : Ervin Metzdorf


Dato : 15-05-03 22:44


"John" <kramsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ec3ffc1$0$272$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Det jeg mener er at jeg har hørt at et jet-kit bare er præcisions
> > fremstillede dyser men magen til de originale.
>
> Det jeg har hørt er at disse Jet dyser er specielt udformet i
dyseåbningen.
>
> John
>
Nålene i et jetkit har en anden slibning, end de originale, som regel et
længere konisk stykke.
Dyserne er ganske lig de originale, men måske andre størrelser. En dyse er
jo blot en stump messing med et hul af en given størrelse.
Keine hexerei.
m.v.h. Ervin
RF900R



Kenneth R Jensen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth R Jensen


Dato : 16-05-03 10:31

Hej Gruppe,

Tak for svarene.
Jeg har tænkt mig at sende min cykel til omdysning på rullefelt, udelukkende
for at forbedre motorgangen under 5000rpm.
Jeg er stadigvæk lidt i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at få monteret
et jet-kit først.

Mvh
Kenneth
FZR1000 EXUP



"Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> wrote in message
news:3ec3e30e$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Hvad er egentligt forskellen på at få monteret et jet-kit eller få dysset
> sine karburatorer om.
> Det jeg mener er at jeg har hørt at et jet-kit bare er præcisions
> fremstillede dyser men magen til de originale.
> Og hvis man sender cyklen til omdysning bliver dyserne vel bare revet op

> de er ens eller hvad?
>
>
> /Kenneth
>
>
>
>



Moller (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-05-03 17:15


> Jeg er stadigvæk lidt i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at få
monteret
> et jet-kit først.

Hvis ikke det er i sammenhæng med du har skiftet potter, anden
luftfilter osv... og at dit værksted har 100% styr på at justere ind en
maskine med Jet-kit, så ville jeg anbefale at du dropper jet-kit og bare for
den dyset til.

I de fleste tilfæde betyder jet-kit at du for et støre benzin forbrug,
da den ændret nål, gør at der fiser mere benzin igennem i mellem gasområdet,
derved vil du ved alm. kørsel bruge mere benzin, da det typisk er der dit
gashåndtag er placeret... hvorimod hvis du har skiftet filter osv... og så
dyser hoveddysen til, men beholder standard nålen, kunne få mere fornuftigt
mellemområde benzin økonomisk, og mere top effect ved fuld gasgivning, ved
korect inddysning :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... men tunpotte, og KN filter... og alm. inddyset :)
25-28km/L
Suzuki GSF 1200 S ... rågepotte, jet-kit, luftmod... jo jo :) den kan
mase, men 12-15km/L er ik noget at være stolt over :(



Jens Jacob Bager Jen~ (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-05-03 10:39

> Hvad er egentligt forskellen på at få monteret et jet-kit eller få dysset
> sine karburatorer om.
> Det jeg mener er at jeg har hørt at et jet-kit bare er præcisions
> fremstillede dyser men magen til de originale.

Hej Kenneth

Et Dynojetkit er kort sagt nye nåle evt. nye fjedre og et hul der bores i
bunden af vaccum spjældet. Ikke andet.

Find ud af om en FZR har gavn af nye nåle der lader mere benzin løbe forbi.
Nogle motorcykler bliver forvandlet andre modeller bruger bare mere benzin

Dynojetkittets nåle er tyndere end originale og bruges først ved større
opboring og tuning. En alm. potte og KN filter er altid stor nok ændring til
at kræve en tyndere nål der lader mere benzin forbi.

Ingen prof værksteder river dyserne op, de skifter til større dyser i
stedet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



S.G (16-05-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 16-05-03 18:39

jetkit er noget geil (min mening )
Har haft det monteret i 3mc´s nu.
Min oplevelese er at det giver bedre at korte fjedrene op, bore vacumhuller
op, og dyse ind. Men det tager tid hvis man ikke helt har styr på det, da
det så skal gøres over mange omgange.
Min kommende RF900 får ihvertfald lavet det trick. Især gasresponsen bliver
markant ændret. Og hele området får lidt mere kræfter..




"Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ec3e30e$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Hvad er egentligt forskellen på at få monteret et jet-kit eller få dysset
> sine karburatorer om.
> Det jeg mener er at jeg har hørt at et jet-kit bare er præcisions
> fremstillede dyser men magen til de originale.
> Og hvis man sender cyklen til omdysning bliver dyserne vel bare revet op

> de er ens eller hvad?
>
>
> /Kenneth
>
>
>
>



Armand (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-05-03 19:09


S.G <diller@NOSPAMmbox301.get2net.dk> skrev i en
news:5l9xa.816$ub3.248@news.get2net.dk...
> jetkit er noget geil (min mening )
> Har haft det monteret i 3mc´s nu.
> Min oplevelese er at det giver bedre at korte fjedrene op, bore
vacumhuller
> op, og dyse ind. Men det tager tid hvis man ikke helt har styr på det, da
> det så skal gøres over mange omgange.

Aprospos:
Omkring dine seneste frustrationer omkring inddysning af RF600'eren, så har
Rydberg en sådan på rullefeltslisten. Dér fremgår det at den vitterligt hár
en svaghed omkring 100km/t v. højgear (=ca. 4.000 rpm)!
Link: http://www.rydbergsmc.dk/rullefelt/Suzuki/srf600.htm
På sitet fremgår det endvidere at 900'erens effektforløb heller ikke
ligefrem er perfekt :-/

--
Armand.



S.G (16-05-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 16-05-03 22:00

> Aprospos:
> Omkring dine seneste frustrationer omkring inddysning af RF600'eren, så
har
> Rydberg en sådan på rullefeltslisten. Dér fremgår det at den vitterligt
hár
> en svaghed omkring 100km/t v. højgear (=ca. 4.000 rpm)!
> Link: http://www.rydbergsmc.dk/rullefelt/Suzuki/srf600.htm
> På sitet fremgår det endvidere at 900'erens effektforløb heller ikke
> ligefrem er perfekt :-/

jeps har jeg måttet sande
Har set en del tets efterhånden. På min gamle lå det ml 6k og 7k istedet.
Det i det lave mærker man ikke når den står original.

Men nu må vi se med den 900´er jeg får hjem... Min obkel må lige lave den,
da han efterhånden har lavet mange 900´er inkl. hans egen, der går helt
jævnt i kurven



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste