DIN-heste krafter
Fra : Esben Bøll

Dato : 15-05-03 11:25

HVad søren betyder det.
Hvad er forskellen mellem almindelig heste og DIN-hk.
MC-revyen bruger det i nogle af deres tidlige bøger.

MVH Esben Bøll

Fra : Jens Jessen

Dato : 15-05-03 11:34

"Esben Bøll" <ebo@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> HVad søren betyder det.
> Hvad er forskellen mellem almindelig heste og DIN-hk.
> MC-revyen bruger det i nogle af deres tidlige bøger.
>
> MVH Esben Bøll

Ingen, da DIN hestekræfter anvendes på vore breddegrader. SAE kan dog
forekomme, men så vil det som hovedregel altid være nævnt. SAE er amerikansk
og er højere fordi udmålingen foregår med ting som vandpumpe, udstødning
generator o.a. afmonteret, ved DIN heste er alt på.

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-05-03 11:39

Esben Bøll wrote:
> HVad søren betyder det.
> Hvad er forskellen mellem almindelig heste og DIN-hk.
> MC-revyen bruger det i nogle af deres tidlige bøger.
>
> MVH Esben Bøll

....der er DIN hk og SAE hk...

....DIN hk er INclusive generator osv...

....SAE hk er Eksklusive generator m.m. ...
--
Med venlig hilsen Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Armand

Dato : 15-05-03 23:22

Esben Bøll <ebo@tdc.dk> skrev i en
> HVad søren betyder det.
> Hvad er forskellen mellem almindelig heste og DIN-hk.
> MC-revyen bruger det i nogle af deres tidlige bøger.

DIN-Hk ér "almindelige heste"!
Grunden til at det er præciseret i tidlige bøger, skyldes at da havde ikke
alle fabrikker helt vænnet sig til den mere realistiske DIN-opgivelse.
I forlængelse af Jens, vil jeg mene at især italienerne haltede gevaldigt
efter
omkring dette!

--
Armand.

Fra : Megas

Dato : 16-05-03 01:50

Det undrede mig lige at ingen af alle de tyskkyndige har været forbi &
fortælle at DIN står for Deuche Industri Norme, men så vil jeg da lige
brillere :D

--
Megas *Der ellers ik fatter et klap tysk*

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Armand

Dato : 16-05-03 10:08

Megas <megas-NOSPAM-@email.dk> skrev i en
> [...]
> brillere :D
> --
> Megas *Der ellers ik fatter et klap tysk*

Jeg tror dig!
For det står for: "Deutsche Industrie Norm"

--
Armand.
(tilsyneladende tyskkyndig)

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-05-03 21:08

> --
> Armand.
> (tilsyneladende tyskkyndig)

...."Übung macht den Meister" *host* LOL

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-03 22:28

On Fri, 16 May 2003 11:08:12 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

Ich habe, Du hast - I R.... en knast

Jeg kan garantere, at havde min gamle Tysk lærerinde vidst at jeg
skulle få Tysk som 2. hovedsprog ville hun rotere i sin grav.
Det sprog er krop umuligt

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-05-03 23:07

Steen Gruby wrote:

> Det sprog er krop umuligt

....88.000.000 tyskere ka da ik ta fejl!

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 17-05-03 05:10

Forbi hvor ? Naturligvis ved man da hvad DIN står for, når man har arbejdet
med den slags i mere end 20 år. Overvejede for øvrigt for 16 år siden at
købe nogle af normbøgerne til privatbrug, men der mange og de kostede vist
ca. 500 kr. stk. så det blev ikke til noget, men må istedet bestille dem via
DTU biblioteket. Men har naturligvis masser af bøger med sider fra DIN.

DIN er jo en parallel til DS, Dansk Standard, hvorfra jeg har en samlemappe
med sider af der blev brugt under ingeniøruddannelsen. Jeg bruger den her i
Thailand hvor forretninger ikke har/ikke kender eksistensen af de ønskede
ting, specielt vedr. bolte.

Gert Thorgersen

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-05-03 07:14