Pris på Gold Wing ??
Fra : Kristian Frydkjaer

Dato : 15-05-03 09:49

Hej Nyhedsgruppe

Er der nogle, her på gruppen, der ved hvad en rimelig pris er, for en Honda
Gold Wing 1100 Interstate fra 1985 ?

Den er lidt risset i lakken, men kører godt ?

Håber at der er nogle godt bud der kan hjælpe mig.

På forhånd tak

/ Kristian

Fra : John Jensen

Dato : 15-05-03 10:15

"Kristian Frydkjaer" <kfrydkjaer@kfumscout.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gold Wing 1100 Interstate fra 1985 ?
>
> Den er lidt risset i lakken, men kører godt ?
>
> Håber at der er nogle godt bud der kan hjælpe mig.

Hej Kristian,

Det er meget let at svare på, for en sådan cykel findes ikke.!

Gold Wingens livscyklus er: GL 1000 1975 - 1979
GL 1100 1980 - 1983
GL 1200 1984 - 1987
GL 1500 1988 - 1999 eller
2000..

Prøv evt. at kig ind på Gold Wing klubbens hjemmeside, jeg har ikke lige et
link, men
du kan selv lave en søgning.

/ John

Fra : Brian W.

Dato : 15-05-03 14:54

John Jensen wrote:
> [...]
> GL 1500 1988 - 1999
> eller 2000..
>
> Prøv evt. at kig ind på Gold Wing klubbens hjemmeside, jeg har ikke

Så er det da klaret... Mon ikke der er tale om en ældre model, som blev
renoveret i 85??? 1500ccm koster fra 190.000 kr og op efter. En 1100 koster
nok omkring de 60.000.

" føj hvor er de dog dyre...."

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Kristian Frydkjaer

Dato : 18-05-03 11:12

> [...]
> GL 1500 1988 - 1999 eller
> 2000..
>
> Prøv evt. at kig ind på Gold Wing klubbens hjemmeside, jeg har ikke lige

OK, der fik du mig!
Jeg har nu fået oplyst at den er fra 1981, så du havde ret!

Er det så en 60.000 man regner med?

Mvh
/Kristian

Fra : mc-stup

Dato : 18-05-03 11:47

Kristian Frydkjaer skrev:

> et

> OK, der fik du mig!
> Jeg har nu fået oplyst at den er fra 1981, så du havde ret!
>
> Er det så en 60.000 man regner med?

Hej!

Uden at gøre mig voldsomt klog på GW'er, så mindes jeg, at erfarne GW-folk
fortæller, at man skal passe på 1100-udgaven. Motoren er ikke så holdbar, som
eksempelvis den første 1000 eller den senere 1200-model, så alt i alt vil jeg
mene, at du skal bide tænderne sammen og lede efter en 1200 til en fornuftig
pris, der passer dig. Spørg eventuelt folk fra GW-klubben, der sikkert gerne
vil vejlede dig.

Mvh

Stup
XS1100S, der morede sig over en gang i nordsverige over, at dens herre og
mester sammen med en GW-kører kæmpede i et par timer for at skifte bagdæk på
en "fulldressed" GW.....

Fra : Armand

Dato : 18-05-03 15:11

mc-stup <mc-stup@get2net.dk> skrev i en news:3EC76493.98A98F55@get2net.dk...

> [...]
jeg
> mene, at du skal bide tænderne sammen og lede efter en 1200 til en

Øh!
Jeg er ligeså dum til GW's som du; men jeg mener bestemt at kunne huske at
1000'eren "manglede" et støtteleje for enden af krumtappen, hvilket
1100'eren sidenhen fik!?

> Spørg eventuelt folk fra GW-klubben, der sikkert gerne vil vejlede dig.

Jup!

--
Armand.

Fra : mc-stup

Dato : 18-05-03 15:44

Armand skrev:

> [...]
> Jeg er ligeså dum til GW's som du; men jeg mener bestemt at kunne huske at
> 1000'eren "manglede" et støtteleje for enden af krumtappen, hvilket

Jepper, men relativ uvidenhed om et emne, plejer ikke at holde folk fra at
trække en tråd ud i det uendelige...)))))
Spøjs til side: Du har vistnok ret et stykke af vejen, men så er det, om ikke
det var sådan, at den "nye" konstruktion i 1100eren alligevel ikke var god
nok, så det først blev med 1200eren (På Thysk: Æ Tølhunner), at problemet blev løst.
Nå, som sagt, en forespørgsel ved GW-folket kan sikkert løfte emnet op på det
seriøse plan.....

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : mc-stup

Dato : 18-05-03 15:56

Armand skrev:

> [...]
> Jeg er ligeså dum til GW's som du; men jeg mener bestemt at kunne huske at
> 1000'eren "manglede" et støtteleje for enden af krumtappen, hvilket

Nu vi er ved emnet, så søgte jeg på Google på "Gold Wing 1100 Problem" og der
kom en del links, blandt andet en svensk: http://www.mcpoolen.se/mc/nya-h-info-gl1100.html

hvor der blandt andet står, at 1200-modellen faktisk er den bedste, så måske
den vej rundt.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : John Jensen

Dato : 18-05-03 12:07

> OK, der fik du mig!
> Jeg har nu fået oplyst at den er fra 1981, så du havde ret!
>
> Er det så en 60.000 man regner med?
>
> Mvh
> /Kristian

Ja, det er nok deromkring, men du skal være meget opmærksom på Km. tallet på
cyklen, HVIS den
har gået rigtigt mange kilometer = +100.000 så skal du være forberedt på at
en evt. renovering altså
koster rigtig mange penge, og det nok er en billigere løsning at finde en
hel cykel uden afgift, men det
er heller ikke let at finde en med et lavt km. tal mere.

/ John