Honda CB500
Fra : Aragorn23

Dato : 13-05-03 22:36

JEg har lige købt mig en Suzuki Marauder, og jeg elsker min MC. Jeg har
ALTID været til choppere...
Nu har jeg lige kørt på køreskolens Honda CB500, den var gammel, ridste,
halv smadret, men f*** hvor er den fed at køre på! Accelerations evnen,
køreformen, lyden.... Lækker maskine... Det bliver min næste maskine!!!!

Til alle jeg der ejer denne maskine: jeg misunder jer

Fra : Michael Madsen

Dato : 13-05-03 22:42

Så har du vist ikke prøvet mange andre maskiner, hvis du synes at
accelerationsevnen er god, og at den lyder godt. Tvivler MEGET på at en
køreskole har andet end standard potte på?!!!! Så jeg ved ikke hvor meget
der er og misunde...

Fra : Aragorn23

Dato : 13-05-03 22:55

Nej nej jeg har ikke prøver andre maskiner, jeg er kun igang med at tage
kortet... Jeg synes bare det var en fed maskine at køre på... Smag og behag

--
Mød mig på www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Moller

Dato : 14-05-03 09:49

"Aragorn23" <aragorn23@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nej nej jeg har ikke prøver andre maskiner, jeg er kun igang med at tage
> kortet... Jeg synes bare det var en fed maskine at køre på... Smag og
behag

Har du købt en MC, uden at være rundt at prøve, og så ene og alene på
udsendet :( *suk* håber du har lært noget, og næste gang gennemtænker dine
ide'er lidt bedre, og for prøvet en del forskellige maskiner...

Må man spørge hva du gav for den ????

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... købt pga. pris, og drift økonomi :)
Suzuki GSF 1200 S ... ene og alene pga. kræfterne.

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 14-05-03 10:41

> [...]
> accelerationsevnen er god, og at den lyder godt. Tvivler MEGET på at en
> køreskole har andet end standard potte på?!!!! Så jeg ved ikke hvor meget

Jeg kører på en lille TU 250 som skole cykel. Og de andre har fået sprit nye
ER-5´ere, de lyder daogså meget og har langt mere træk. Så det med hvordan
en mc føles, har meget at gører med ens refferencer

Tobias

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-05-03 23:21

> [...]
> køreformen, lyden.... Lækker maskine... Det bliver min næste maskine!!!!
>
> Til alle jeg der ejer denne maskine: jeg misunder jer

Uhm - hvis du leder efter perfekte køreegenskaber skal du gå efter
sportsmaskiner. Honda CB500 er ikke i den kategori kan jeg afsløre, men
sikkert bedre end en chopper

Fra : RacerNiels

Dato : 13-05-03 23:33

> [...]
> halv smadret, men f*** hvor er den fed at køre på! Accelerations evnen,
> køreformen, lyden.... Lækker maskine... Det bliver min næste maskine!!!!

Heh.. jeg husker også dengang jeg prøvede en CB500 på køreteknisk anlæg.
DAMN, hvor den trak! For at den ikke skulle larme for meget, (kørelæreren
kiggede på) skiftede jeg gear ved 6000omd/min, hanede den igen og var ved at
tisse i bukserne af glæde over suset...

host host..

Hvis jeg nu sætter mig op på en CB500 idag, er den totaaaalt død under
6000omd/min, men det er jo bare forbi jeg har oplevet det der var vildere..

En CB500 er en glimrende cykel, og hvis du vil køre sporty på den kan det
også sagtens lade sig gøre.
Hvis det er sådan en du vil have, så skip Souken og køb en Honda. Ja, og
lige den sætning vil jeg aldrig nogensinde citeres for!!

Niels
SV650 *Honda er for bøsser*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-05-03 06:59

> Hvis det er sådan en du vil have, så skip Souken og køb en Honda. Ja, og
> lige den sætning vil jeg aldrig nogensinde citeres for!!
> Niels

Hej Niels

Så lukkede du endelig din indre Honda ud. Vil du med Tommy og mig i sauna?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-05-03 07:26

> Nu har jeg lige kørt på køreskolens Honda CB500, den var gammel, ridste,
> halv smadret, men f*** hvor er den fed at køre på! Accelerations evnen,
> køreformen, lyden.... Lækker maskine... Det bliver min næste maskine!!!!

Lad det være en lektie. Lad være med at købe en MC før du får kortet. Prøv
at par stykker før du vælger. En GS 500 E til 30K ville du også synes var
helt fantastisk i forhold til din 2½'er.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-05-03 10:53

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Lad det være en lektie. Lad være med at købe en MC før du får kortet.
> Prøv at par stykker før du vælger. En GS 500 E til 30K ville du også
> synes var helt fantastisk i forhold til din 2½'er.

Jeps! Og en Divvy 600 bliver kedelig efter man har prøvet en Fazer 1000

--
Tony

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-05-03 11:36

Tony Lorentzen wrote:
> Jeps! Og en Divvy 600 bliver kedelig efter man har prøvet en Fazer 1000

Præcis derfor må jeg hellere holde mig fra at prøve andre 'damer'
lige nu, da jeg ihvertfald overhoved ikke har råd til at opgradere
;)

// Hans, der nu synes RD'en er fantastisk sjov :)
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Moller

Dato : 14-05-03 11:54

> Præcis derfor må jeg hellere holde mig fra at prøve andre 'damer'
> lige nu, da jeg ihvertfald overhoved ikke har råd til at opgradere
> ;)

Jamen, så må du undvære prøveturen på min MZ *LOL*

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Ja, så mangler man kun en lille hissig 400cc racer, og en kodyl mega
grante kubic chopper/ligeud maskine, på ca. nogen Liter :) Som har mere træk
end min kære bandit :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-05-03 12:54

Moller wrote:
> Jamen, så må du undvære prøveturen på min MZ *LOL*

*host* :)

> Ja, så mangler man kun en lille hissig 400cc racer, og en kodyl mega
> grante kubic chopper/ligeud maskine, på ca. nogen Liter :) Som har mere træk
> end min kære bandit :)

Hvad med en kombi-løsning ? :) en Jawa 350 Chopper :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Moller

Dato : 14-05-03 14:35

> Hvad med en kombi-løsning ? :) en Jawa 350 Chopper :)

Vi lader det lige stå lidt.... grante kubic chopper... med nogen
Liter.... og træk.... alt dette sat i sammenhæng med Jawa , hmmmm... selv
min MZ er det en fornærmelse overfor :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... med den rigtige lugt :)
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 14-05-03 11:17

JA JA køreskole maskinen er altid den første man forelsker sig men man biver
klogere!!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-05-03 11:37

Jørgen Klindt Andersen wrote:
> JA JA køreskole maskinen er altid den første man forelsker sig men man biver
> klogere!!!

Hehehe, jeg blev ikke forelsket i min køreskole-cykel .. men det var
også en Suzuki GS :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-03 11:58

> JA JA køreskole maskinen er altid den første man forelsker sig men man
biver
> klogere!!!

Jeg blev aldrig rigtigt gode venner med den ER5 jeg tog kørekort på -
til gengæld passede hornet'en på køreteknisk bedre til mig...

Fra : Michael Madsen

Dato : 14-05-03 16:07

Jeg tog kortet på en ER5 og den blev jeg absolut ikke forelsket i. Synes man
sad forkert på den, og fik ondt i ryggen af den. Den er simpelthen for
lille. Er selv 182 cm...

Fra : Aragorn23

Dato : 14-05-03 21:43

HOLD DA FERIE!!! der var mange svar!!!

Jeg har lige købt en Marauder GZ250 Sort KM:3500. model:2001/5 første
service overholdt. Står 100% som ny, fuldstændig! pris: 28000,-

Jeg er bare så glad for den, jeg er bare så dejlig at køre... JEg er ikke
til sport og fart, heller ikke til fremlænet kørestil, men jeg synes bare
CB500 var dejlig at køre på, det er bare det jeg vil dele med jer andre,
that´s all!!!

Men jeg fortryder ikke mit køb, jeg elsker min lille begynder cykel, nu er
jeg igang med kortet... MEN næste sommer er der nok noget sjovere på
menuen... JEg skal lige være lidt dygtigere til at køre mc, før jeg hopper
på en RSV Mille...

JEg vil bare snart ha det ski** kort! så jeg kan køre min MC!!!

God sommer kørsel folkens! Jeg er glad for at ha kommet med inde på jeres mc
verden!!!!
I skal nok høre nærmere når jeg for kortet!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-05-03 08:21

> Jeg har lige købt en Marauder GZ250 Sort KM:3500. model:2001/5 første
> service overholdt. Står 100% som ny, fuldstændig! pris: 28000,-
> JEg vil bare snart ha det ski** kort! så jeg kan køre min MC!!!

Bare sig til hvis du skal have hjælp til at få den luftet

/A

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-05-03 22:30

> [...]
> ridste, halv smadret, men f*** hvor er den fed at køre på!
> Accelerations evnen, køreformen, lyden.... Lækker maskine... Det

Jeg kørte på en CB500 i kravlegården da jeg startede på MC-kortet.. Der var
3 modeller fremme, Yamaha SR250, BMW R65 og så den CB500. Jeg startede på
SR'en, derefter BMW'en og til sidst CB'en. Den fik de ikke fra mig igen. Den
var altså lækker at køre på!
Jeg sad rigtigt godt på den, og manøvrerne var også nemmest at lave på CB'en
efter min mening.

signing off.. Martin Sørensen