Dæk dæk dæk :( æv
Fra : Moller

Dato : 13-05-03 11:36

Heysa,
Har lige konstateret at en Bandit 1200 med Michelin Pilot sport dæk på,
kun klare 3 mdr. på et nyt dæk :(

Så nu er det jeg vil en skridt baglæns, men jeg er i tvivl, om hva det
skal være..

Jeg har kigget på Macedam 90x og 100x ... så vidt jeg kan forstå er 100x
det nyeste, og har bedre fat, samt holder længere... men så er der deres nye
Pilot Road, som jeg nogen steder er afløseren for Macedam 100x altså en
viderudvikling igen. men andre steder har jeg hørt det skulle være afløseren
for Pilot sport, så nu er jeg i tvivl...

Så er der nogen der kender til test eller lignende for Pilot Road, samt
Macedam 100x dæk ??? eller har prøvet nogen af de 2 ??? som kan hjælpe med
hvilken af de 2 det skal være..

VH
Lars Molnit
P.S. At glemme tjekke luft, koster sygeligt med Gummi :( æv æv

Fra : RacerNiels

Dato : 13-05-03 11:45

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> Heysa,
> Har lige konstateret at en Bandit 1200 med Michelin Pilot sport dæk
på,
> kun klare 3 mdr. på et nyt dæk :(

Thihi.. min kan klare knap 10000km på et sæt Sport'er
Og ikke et ord om min kørsel!! *arm*

> [...]
> viderudvikling igen. men andre steder har jeg hørt det skulle være
afløseren
> for Pilot sport, så nu er jeg i tvivl...

Pilot Road er afløseren for 100X - ikke Pilot Sport!
Vil du skifte både for og bag eller kun bag? 90x, 100x og Pilot Road har én
profil - Pilot Sport en anden, så det kan gi lidt underlig opførsel for/bag.
Har du kigget på Bridgestone? Deres sport og touring profil ligner hinanden
og på dba.dk kan du læse om en ny version af touringdækket BT020 som skulle
være "über alles" (men det er de jo allesammen...)

> eller har prøvet nogen af de 2 ???>

Ikke personligt, men jeg kender en gut der har prøvet dem begge på en ST2,
og han anbefaler klart Pilot Road.

Niels
S FAU

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 13-05-03 11:58

In article <b9qi8t$d0i$1@news.net.uni-c.dk>, RacerNiels wrote:
> Har du kigget på Bridgestone? Deres sport og touring profil ligner hinanden
> og på dba.dk kan du læse om en ny version af touringdækket BT020 som skulle
> være "über alles" (men det er de jo allesammen...)

Hm, jeg har lige faaet et par daek fra Reifenversand, deriblandt
et BT-020RU istedet for det BT-020R, jeg havde bestilt. Lidt
surfing viste, at det var en slags afloeser med nogle af
kevlarlagene erstattet af staal og at dette bl.a. skulle give
bedre "daempningsegenskaber".

Gad vide, om denne "NT"-udgave er det samme som _U_..

--
Soren

Fra : RacerNiels

Dato : 13-05-03 12:06

"Soren S. Jorvang" <soren@wheel.dk> wrote in message
> [...]
> surfing viste, at det var en slags afloeser med nogle af
> kevlarlagene erstattet af staal og at dette bl.a. skulle give

Det kan også være en tysk udgave. De har alle mulige sjove regler, så der
findes ca. 10 forskellige udagver af Pilot Sport. A, B, C, F, og M for lige
at nævne nogle af dem. ANER ikke hvad bogstaverne betyder, men de er alle
dyrere end det dæk med færrest bogstaver (altså dem vi kan nøjes med).

> Gad vide, om denne "NT"-udgave er det samme som _U_..

Ved jeg ikke, men tror det næppe.

/Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 13-05-03 12:11

In article <b9qjgh$1evu$1@news.net.uni-c.dk>, RacerNiels wrote:

> Det kan også være en tysk udgave. De har alle mulige sjove regler, så der
> findes ca. 10 forskellige udagver af Pilot Sport. A, B, C, F, og M for lige

Den mulighed undersoegte jeg, og mit U-daek er ikke en saadan
cykelspecifik udgave, men er et standard R bare med noget staal i.

--
Soren

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 20-06-03 00:12

In article <3ec0cfb5$0$97273$edfadb0f@news.tele.dk>, Soren S. Jorvang wrote:

> [...]
> bedre "daempningsegenskaber".
>
> Gad vide, om denne "NT"-udgave er det samme som _U_..

Det viser sig, at RU == NT.

--
Soren

Fra : Moller

Dato : 13-05-03 14:11

> Thihi.. min kan klare knap 10000km på et sæt Sport'er
> Og ikke et ord om min kørsel!! *arm*

Har vi set, og vi siger ik noget.... men jeg nåede kun 7000km :( men det
kan jo ikke sammenlignes mellem vores cykler jo, der er alt for mange
faktore der spilder ind der :)

> [...]
skulle
> være "über alles" (men det er de jo allesammen...)

Jeg vil bruge aftenen til at hyggelæse denne artiklen, men kender du
nogen steder der er en test af pilot Road ????

> Ikke personligt, men jeg kender en gut der har prøvet dem begge på en ST2,
> og han anbefaler klart Pilot Road.

Det ender nok med pilot road, men nu vil jeg lige tjekke prisen, samt
læse de forskellige test :)

VH
Lars Molnit

Fra : Kenneth T

Dato : 13-05-03 21:53

> Har vi set, og vi siger ik noget.... men jeg nåede kun 7000km :( men
det
> kan jo ikke sammenlignes mellem vores cykler jo, der er alt for mange
> faktore der spilder ind der :)

7000km på et Pilot Sport bagdæk, det er da fint nok, er det ikke?
Jeg selv kører 5-8000km på bagdækket, fordækket holder ca. 2-3gange så
langt, det er jeg da fint tilfreds med:)

...man skal bare lige koordinere det sådan at der er friske dæk på lige inden
ferieturen!

--
MVH
Kenneth T

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-05-03 06:40

> 7000km på et Pilot Sport bagdæk, det er da fint nok, er det ikke?
> Jeg selv kører 5-8000km på bagdækket, fordækket holder ca. 2-3gange så
> langt, det er jeg da fint tilfreds med:)

Hej Kenneth

Jeg plejer at sige 6-10.000km for alm. sportsdæk, alt efter hvor meget man
hænger i gassen. acc. og højhastighedskørsel (over 130) slider meget på
dækket.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-03 22:16

RacerNiels wrote:

> [...]
> Vil du skifte både for og bag eller kun bag? 90x, 100x og Pilot Road har
> én profil - Pilot Sport en anden, så det kan gi lidt underlig opførsel

Jeg har prøvet Pilot Sport foran, med Road bagpå. Det kørte jeg 10kkm
blandet kørsel med uden problemer. Det føltes egentlig ikke specielt
underligt, men selvfølgelig er det ikke altid godt at blande dæk

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 11:53

Moller wrote:
> Jeg har kigget på Macedam 90x og 100x ...

Har selv kørt 15000 km på et Macadam 90X uden nævneværdigt slidt - godt
vejgreb endda også!

Kender en der vandt et debutantløb i norge på en mille R med Macadam
100X - de har sublimt greb men det skulle være på bekostning af
holdbarheden i forhold til 90X; men det er stadig et touringdæk såeee...

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 13-05-03 13:06

"Beeblebrox" <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote in message

> [...]
> 100X - de har sublimt greb men det skulle være på bekostning af
> holdbarheden i forhold til 90X; men det er stadig et touringdæk såeee...

Yep, mine fabriksmonterede macadam 90X kan man stort set ikke se er slidt,
og nu har cyklen kørt 17000 km.. Men om det er en god ting ??? De næste sæt
dæk bliver i hvert fald lidt blødere, HVIS nu... (ikke at jeg har haft
problemer med 90x). Og det bliver enten pilot road, eller bt20...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-05-03 14:58

"Macadam 90X"

Dem havde jeg også på min CBR1000 i sin tid. De står meget dårligt fast i
regnvejr. Men de kører langt, men det mener jeg kan være dyrt købte
kilometer, når man først har "smidt" MC'en. Køb nogle meget blødere dæk
næste gang, det er som at få en ny MC

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-05-03 16:30

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk
skrev i news:b9qthc$au$1@sunsite.dk
> [...]
> købte kilometer, når man først har "smidt" MC'en. Køb nogle meget
> blødere dæk næste gang, det er som at få en ny MC

Det er som at få en ny MC ligegyldigt (næsten) hvad man smider på. Har
nu kørt 1500km på et sæt ny mac100x, (fazeren er født med mac90x) og
bruger efterhånden hele dækkets bredde. På intet tidspunkt har jeg følt
mig svigtet, og kan mærke der er plads til endnu mere begejstring
Jeg tror sportsdæk er til sport, Pilot Road klacificeres vel som et
roaddueligt sportsdæk, samt er dyrere.

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 13-05-03 20:24

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> købte kilometer, når man først har "smidt" MC'en. Køb nogle meget
> blødere dæk næste gang, det er som at få en ny MC

Hørt!

--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-05-03 16:16

Moller wrote:
> Så er der nogen der kender til test eller lignende for Pilot
> Road, samt Macedam 100x dæk ??? eller har prøvet nogen af de 2 ???
> som kan hjælpe med hvilken af de 2 det skal være..

Jeg kører på Pilot Road, både for og bag, og er overmåde tilfreds. Jeg har
desværre ikke meget sammenligningsgrundlag. De udskiftede Metzeler ME33 er
ikke værd at sammenligne med.

Allan Bojesen

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-05-03 21:37

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> Heysa,

SNIP dyr gummi snak...

> VH
> Lars Molnit
> P.S. At glemme tjekke luft, koster sygeligt med Gummi :( æv æv

*-LOL**

Har du tænkt på BT010 foran og BT020 bagpå, derved vil du få godt greb i
forenden, som "altid" er det sted der slipper først og helst ikke skal
slippe. ?? Plus du vil få godt km tal på bagenden.... alt i alt nok ca samme
km tal for og agter

mvh Tommy FEr

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-05-03 22:03

Tommy Fer wrote:
> [...]
> slippe. ?? Plus du vil få godt km tal på bagenden.... alt i alt nok ca samme

Hmm, altid ? RD'en skrider oftere over baghjulet .. hvis man kører
den på grænsen.

// Hans, med ca. 1mm mønster på bagdækket, og som måske gerne vil
// have et dæk med hvis der skal bestilles i tyskland ;)
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-05-03 20:04

> Hmm, altid ? RD'en skrider oftere over baghjulet .. hvis man kører
> den på grænsen.

OK, hvis man kan styre sin gas givning i svingene så da... DEsuden er det
relativt nemt at fange bagenden. men forenden?

mvh Tommy Fer

Fra : Moller

Dato : 15-05-03 07:55

> [...]
> forenden, som "altid" er det sted der slipper først og helst ikke skal
> slippe. ?? Plus du vil få godt km tal på bagenden.... alt i alt nok ca

Lyder som en kodyl go ide :) , men er i 100% på det er samme profil på
begge dæk ??? bare anden gummi belæg ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... dam, den trækker godt...
Suzuki GSF 1200 S ...