Startproblemer
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 12-05-03 20:07

Min stakkels babygixxer har fået startproblemer. Den har ikke haft
problemer med starteren før, men efter en tur på strandvejen i dag, og et
lille stop på 5 minutter, lød det som om starteren overhovedet ikke fik fat
i noget, den fes bare rundt. Jeg løb den så igang og kørte hjem. Hjemme
kunne den godt starte, men det lød stadig som om den ikke fik helt godt
fat. Er det nemt at skifte 'startbørsterne' eller hvad de nu hedder, og er
de dyre?

--
Rune D. Jørgensen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-05-03 20:32

> [...]
> problemer med starteren før, men efter en tur på strandvejen i dag, og et
> lille stop på 5 minutter, lød det som om starteren overhovedet ikke fik

Hmm! - Hvis starteren bare fiser rundt uden at tage fat, så er det vel ikke
ensbetydende med, at det er starterkullene, der er problemet?

Mit forslag: Starterkoblingen
(.... kan godt ske, at jeg gætter forkert, men så kommer der vel et hav af
modargumenter/bemærkninger)

Hilsen
Lars

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 12-05-03 20:44

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit forslag: Starterkoblingen
> (.... kan godt ske, at jeg gætter forkert, men så kommer der vel et hav af

Næh - det synes jeg da lyder utroligt fornuftigt. I bilbranchen, hvor jeg
engang tjente min løn, kaldte vi det også for et starterdrev. Altså den der
dims som kobler startermotoren sammen med resten af mekanikken i
startøjeblikket. Jeg ville skille skidtet ad, og se om det ikke trængte til
rensning og smøring. (nå - nu kommer der sikkert en masse om at man ikke må
smøre sådan en dims)

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975

Fra : Hekto

Dato : 12-05-03 21:59

In article <3ebff962$0$288$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Ivan
Bartholin Nielsen says...
> Jeg ville skille skidtet ad, og se om det ikke trængte til
> rensning og smøring. (nå - nu kommer der sikkert en masse om at man ikke må
> smøre sådan en dims)

NøøøøøH! ... for den sidder sikkert og pladrer rundt i motorolien ...
hvis den ligner andre Suzuki'er!?
Det er nogle paler der bliver holdt på plads med nogle fjedre, og som
bliver slynget i indgreb når starteren roterer.
Palerne er sikkert slidte!!!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 15-05-03 10:52

Det var smuk og solrig dag da Lars T. Thomsen skrev
news:b9ossd$5ok$1@sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Mit forslag: Starterkoblingen
> (.... kan godt ske, at jeg gætter forkert, men så kommer der vel et
> hav af modargumenter/bemærkninger)

Sidder starterkoblingen inde i motoren, dvs at den skal åbnes, eller er det
ikke nødvendigt?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 15-05-03 22:39

Rune D. Jørgensen <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en
> [...]
> news:b9ossd$5ok$1@sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Sidder starterkoblingen inde i motoren, dvs at den skal åbnes, eller er

Ikke ubegrundet skepsis:
Den sidder midt inde i hele mekanikken!

--
Armand.