Report: Seriensport 2. løb på Nürburg GP s~
Fra : Peder

Dato : 12-05-03 14:16

Vi har været afsted igen har vi.

10/5-2003 - "... eller du vil dø!"
En ret udramatisk dag er ovre. Vi fløj endnu en gang med Ryan Air uden
komplikationer. Eneste ophidsende element var vores stewardesse
"Desiree" (hvis navn i øvrigt overhovedet ikke hang sammen med hendes
ydre). I forbindelse med at flyet skulle lette, ville hun forklare
Claus, at han skulle slukke sin CD afspiller. Nu var Desirees
ordforråd ikke det største, så hun forklarede ret studst "You must
turn your CD-player off during take-off and pay attention to the
security instructions ... or you will die!". Noget rystet fik Claus
afbrudt apparatet, og vi kom frem uden dødsfald.
Tanja hentede os med cyklerne og vi kørte til Nürburgring. Her fik vi
stillet og godkendt cyklerne for siden hen at checke ind hos "den
gamle dame". Hun har et pensionat, som vi tidligere har brugt, og her
bor vi så igen. Aftensmaden blev klaret på "Pistenklause" ved Nürburg,
der er en legendarisk biks med racerstemning af højeste karat. På
vægge hænger kofangere og autografer fra racerkørere. Glimrende sted
at komme i stemning.

11/5-2003 - "Jeg fik en bedre placering end Claus!"
Raceday. Da vi bor kun 10 min. fra banen, kunne vi nærmest sove længe
her til morgen. Dauerprüfung startede kl. 9 og varede 80 min. På den
tid skulle vi køre 123 km.
Alt var planlagt og klart, men det gik ikke helt planmæssigt. Eller
det vil sige - det gik fint for mig. Banen er sjov og jeg fik ret
hurtigt styr på den. Men da jeg kom i pit efter ca. 100 km for at
fylde benzin på, var der ingen Tanja. I stedet kom en særdeles
hjælpsom mand mig til undsætning. Jeg fik benzin på og kunne køre
videre. Det undrede mig nu lidt at Tanja var væk, men det kunne jo
være dårlig timing.
Efter kvalifikationen kørte jeg i "park fermé". Der skal man så holde
ind til løbet. Eller cyklen skal. Imidlertid dukkede Tanja heller ikke
op her, så alt tydede længe på at jeg ville gøre Suzi selskab - længe.
Hvad der var mere bekymrende var, at Claus heller ikke indfandt sig. I
stedet fangede jeg endnu en rar mand, der kunne hjælpe mig til en
cykelstander, så Suzi og jeg kunne skilles uden uheld. Der er generelt
en del venlige mennesker ved disse arrangementer.
Claus var faktisk ikke lige i nærheden. I stedet var han taget til
skadestuen i Adenau for at få set på det dobbelte (eller var det
tredobbelte Claus?) brud, han havde skaffet sig ved at vælte lige før
chikanen på den bagerste langside på banen. Han havde ikke gjort det
bedre for sig selv ved at forsøge at bære cyklen under styrtet. Et
lidt fjollet projekt han har pebet en del over siden. Men cyklen ser
faktisk ikke så slem ud. Nå men på den måde fik han smidt sin hidtil
bedste startposition (5.) væk, og jeg blev bedre placeret blot ved at
gennemføre...
Det viste sig i øvrigt at den flinke mand i pitten havde fået
instrukser af Tanja, men han var nu stadig rar og hurtigt til jobbet.
Mit eget ræs blev slet ikke så tosset. "But we must work on your
starting" som Tanja siger. Hun referer her til, at jeg i forbindelse
med starten var en kende sløv til at forstå, at jeg skulle køre, når
det røde lys var væk. Faktisk blev jeg overhalet af alle 8 bag mig -
undtagen legendariske Lothar. I stedet nappede jeg de 4 i en
udbremsning for enden af forreste langside og havde nogle festlige
dueller med tre andre kørere efterfølgende. Den ene var en grøn
(selvfølgelig) Kawa ZX7-R, der ellers senere truede med at nappe mig
efter en udbremsning ved chikanen. I den forbindelse fik han ødelagt
sin linie og jeg ræsede forbi ham på vej ind på langsiden. Ahh det var
godt. Herefter tog pokker ved mig, for han skulle ikke forbi igen, og
jeg så da heller ikke mere til ham. Senere kørte jeg mig ind på en
kører. Fuld af forventning nærmede jeg mig ham, men jeg er endnu ikke
en haj til overhalinger, så jeg sad og bad til endnu en omgang, da jeg
hang i baghjulet på ham på vej ind på forreste langside. Heldigvis
stod en rar mand (endnu en) med et skilt, der fortalte at der var
endnu en omgang. Igen fik jeg glæde af hårnålen forenden af langsiden.
Jeg tror Fredy på sin næsten nye Suzuki blev overrasket, for han havde
haft fred længe.
Tidligere omtalte Lothar fik jeg faktisk med to omgange, og anden gang
fik jeg æren af se officials blafre blå flag til ham "En væsentlig
hurtigere kører skal forbi dig". Stort stort.
Altså endnu en 22. plads, men denne gang gennemførte alle dem, der lå
bag mig løbet, og stort set alle var foran mig på Hockenheim, så jeg
er fint tilfreds.
Bedste omgangstid var den sidste i løbet, hvor jeg kørte 1:44.794. Da
Claus og jeg konkurrerer en del indbyrdes, skal jeg her nævne at
Claus' bedste tid, første gang på banen i tørvejr var 1:48 og bedst
nogensinde var 1:41. Så jeg er i haserne på ham.
Den bedste i min gruppe kørte 1:37.161...
Stort set alle kører Suzuki, men ingen så grim som min.

12/5-2003 "Bær selv din bagage tudefjæs"
I dag røg vi så nordpå igen - alt for tidligt - igen. Men sådan er det
at rejse på ultra-turist klasse. Jeg måtte selvfølgelig slæbe for
Claus, der ingenting kan pga. sin skade. Men han påstår han nok skal
være klar til Oschersleben om 4 uger...
Min cykel er fortsat i god form. Affjedringen står tilsyneladende
rigtigt godt - ingen ubehagelige ture og nærmest perfekt dækslid. Til
gengæld må jeg ikke beholde mit nye tankdæksel på cyklen, da det ikke
er standard. Det er ellers ret chickt. Så hvis nogen er interesseret i
at købe et nyt nøgleløst alu-dæksel, vil jeg gerne høre fra jer...

--
Peder
SGSXR750 (http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=44)

Fra : MKS - 74

Dato : 12-05-03 18:16

On Mon, 12 May 2003 15:16:04 +0200, Peder
<peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote:

>Vi har været afsted igen har vi.

Fin beretning som altid Peder - Synd for Claus,men det lyder da til
han er klar igen når han hmmm er klar igen ).

Hvad koster sådan et sæsonengagement i Seriensport egentlig ??

-Michael

Fra : Peder

Dato : 13-05-03 07:58

On Mon, 12 May 2003 19:15:33 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

>Fin beretning som altid Peder - Synd for Claus,men det lyder da til
>han er klar igen når han hmmm er klar igen ).

Ja det håber vi da. De vil godt nok ikke operere ham i dk, men blot vente på at det gror sammen. Så han overvejer andre muligheder (hvilke ved jeg ikke)

>Hvad koster sådan et sæsonengagement i Seriensport egentlig ??

Det er lidt svært at sætte tal på, da vi indtil videre har nægtet at
prøve at gøre det op. Formentlig holder vi ellers op med at køre.
Men hvis vi ser bort fra anskaffelse af cykel og de ca. 1000 til
licens hvert år, vil jeg tro at hvert løb koster mellem 3.000 og 5.000
afhængig af dækforbrug og transportomkostninger.
Og der er 10-11 løb pr. år.
Nu er det blevet en del nemmere og billigere af, at vi kan flyve
billigt derned og at vores coach/mor i Tyskland har cykler og får os
rundt.
Meeen jeg regner ikke med at have råd til at deltage ved alle
træninger. Jeg tager det et løb ad gangen.

Fra : -V-

Dato : 12-05-03 20:59

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev:

[en supergod historie].

Kom nærmere, kom nærmere! Onkel Peder fortæller historier.

Det er fedt at læse dine historier, vi mangler bare lidt billeder, så ville
det næsten være som at være der selv.

Mer' af det!

-V-

Fra : Peder

Dato : 13-05-03 07:53

On Mon, 12 May 2003 21:58:45 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Kom nærmere, kom nærmere! Onkel Peder fortæller historier.

>Det er fedt at læse dine historier, vi mangler bare lidt billeder, så ville
Tak tak. Jeg har billeder fra Hockenheim, men ikke mange. Og jeg har
ikke haft så meget tid til at få lagt dem op endnu.
Claus tog nogle stykker i denne weekend, men han er vist også lidt
optaget p.t.
Men lige så såre vi har dem klar, kommer de op.

>Mer' af det!

Gerne. Forhåbentligt bliver det til nogle flere løb. I hvert fald 1
eller 2.

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 09:05

Peder wrote:
> [...]
> Claus var faktisk ikke lige i nærheden. I stedet var han taget til
> skadestuen i Adenau for at få set på det dobbelte (eller var det

tredobbelt, mit kraveben er i fire stykker (

> [...]
> Claus' bedste tid, første gang på banen i tørvejr var 1:48 og bedst
> nogensinde var 1:41. Så jeg er i haserne på ham.

Nu bragte du jo selv tider på banen (lækkert ordspil, ikk?) så jeg synes
lige jeg ville minde dig om at min 1:48 var efter 12 runder - din 1:45
er efter 45 runder... Min 1:41 er sat efter 39 runder... *gg*

I øvrigt havde jeg glædet mig enormt til at køre 1:39 tider i søndags så
det er pissehamrende ærgerligt pludselig ikke at kunne deltage. Pis, jeg
ved nu præcis hvordan Colin Edwards havde det efter forrige GP.

Venlig hilsen,
Claus

--
DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 13-05-03 11:22

Beeblebrox wrote:

> tredobbelt, mit kraveben er i fire stykker (

Avvvv! Hvor surt
Hvad gik dog galt??

-Du skulle alligevel være blevet hjemme -set GP og spist kage sammen med os
andre!!

God bedring
-Charlotte

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 11:44

Charlotte Grosen wrote:

> Avvvv! Hvor surt

Ja & ja

> Hvad gik dog galt??

Ved det ikke helt - efter sigende lå jeg og boksede lidt med cyklen
efter styrtet; meget spektakulært, ambulancen var der med blå blink
endnu inden jeg lå stille. Hjelmen er revnet godt men de sidste sekunder
fra før styrtet til jeg kikker op på 4 rare men bekymrede mennesker er
slettet fra hukommelsen!

Måske bremsefejl, måske teknisk defekt. Måske en anden kører?

> -Du skulle alligevel være blevet hjemme -set GP og spist kage sammen med os
> andre!!

Enig (var det en god rød kage?)!

> God bedring

Tak

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 13-05-03 13:15

Beeblebrox wrote:

> Måske bremsefejl, måske teknisk defekt. Måske en anden kører?

-hmmm -ikke så rart når man ikke helt kan huske hvad der var årsagen, håber du
kommer op på "hesten" i en fart...
Hvor længe skal du holde dig i ro?? 3 uger er vel ikke nok når der er flere
brud??

> Enig (var det en god rød kage?)!

Øhh! Vi fik faktisk ikke nogen kage for det var jo din tur til at bage
-og jo min nye røde cykel er slet ikke så ringe enda! *GGG*

-Charlotte

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 13-05-03 12:28

Charlotte Grosen wrote:

> [...]
> kommer op på "hesten" i en fart...
> Hvor længe skal du holde dig i ro?? 3 uger er vel ikke nok når der er flere

Tjaa, 3 uger var slet ikke nok da jeg brækkede kravebenet (første gang). Og der
var kun eet brud.
Så vidt jeg husker, tog det 6-8 uger, før det var vokset nogenlunde sammen.

-Jacob

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 13-05-03 13:50

Jacob Hornemann wrote:

> [...]
> var kun eet brud.
> Så vidt jeg husker, tog det 6-8 uger, før det var vokset nogenlunde sammen.

Åh!-ja det husker jeg da godt, og ferien blev udsat....
-trode faktisk det med ferien var fordi "selv samme Claus" også havde "tabt" din
cykel!!!

-stakkels Claus - det er altid ham det går ud over

-C

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 13:17

Charlotte Grosen wrote:

> Åh!-ja det husker jeg da godt, og ferien blev udsat....
> -trode faktisk det med ferien var fordi "selv samme Claus" også havde "tabt" din
> cykel!!!

*lol* men det var bare payback for den gang jacob smed min cbr ))

I øvrigt var det en yamaha - den *ville* ligge ned!!!

> -stakkels Claus - det er altid ham det går ud over

Ja, snøft

Venlig hilsen,
Claus

Fra : Peder

Dato : 13-05-03 15:10

On Tue, 13 May 2003 14:16:58 +0200, Beeblebrox
<cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote:

>Ja, snøft

Pintche

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 13:09

Jacob Hornemann wrote:

> Tjaa, 3 uger var slet ikke nok da jeg brækkede kravebenet (første gang). Og der
> var kun eet brud.
> Så vidt jeg husker, tog det 6-8 uger, før det var vokset nogenlunde sammen.

Det er fordi man ikke gør noget ved det herhjemme. Fik tilbud om at få
det fixet i tyskland men ville hellere hjem og have det ordnet i DK...

Don't do this at home, kids!

I tyskland ville de sætte en lille metalplade på knoglen (internt) så
den kan vokse sammen i ro => efter 10 dage fuld brug af armen, efter 3
uger fuld styrke. Året efter fjerner man pladen.

Samlet pris for operation 1 & 2: 10.000 DKK

I DK får man en slynge! Når man trækker vejret, når man sover, når man
spiser kan man mærke stumperne køre rundt i skulderen. Så satser man på
at stumperne ved et mirakel vokser sammen. Efter tre uger skal man til
kontrol og hvis det er helt skævt bryder man det op og prøver igen...

Efter 2 mdr satser man på at miraklet er sket og at 'knoglen er
funktionel' (citat fra dansk læge).

Jeg prøver pt. at få fixet en operation så det kan klares på de 3 uger!

Venlig hilsen,
Claus

P.S. Til dem der måtte være interesserede: Hvis i får brug for noget
tilsvarende havde sygesikringen betalt hvis jeg var blevet i tyskland og
fået skaden udbedret. Fordi jeg tog hjem vil de ikke betale... Så kan
man jo selv vælge hvad man vil have for sit 65% skattetryk næste gang!

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-03 16:48

"Beeblebrox" <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev i en meddelelse

Og der

> Det er fordi man ikke gør noget ved det herhjemme. Fik tilbud om at få
> det fixet i tyskland men ville hellere hjem og have det ordnet i DK...

Her har du helt ret! Og 6-8 uger i ro, betyder en helvedes masse
genoptræning bagefter, og så er den sæson gået. Jo hurtigere man får gang i
lemmerne igen, jo mindre gener får man på længere sigt.

> [...]
> kontrol og hvis det er helt skævt bryder man det op og prøver igen...
> Efter 2 mdr satser man på at miraklet er sket og at 'knoglen er

Her har du igen fat i noget vigtigt! Store dele af vores sundhedsystem
stinker. Inddirekte tror jeg det er hovedårsagen til at de danske amter er
under afvikling... Amterne har ganske enkelt kørt vores sygehuse i jorden
med årelang elendig ledelse. Vores skatteprocent kan være nok så høj, men de
tyske sygehuse kan håndtere langt flere patienter for de samme penge - og
med højere kvalitet.

Rittig
(Som var heldig i det danske sygehusvæsen. 5 brud på armen, men 3½ uge efter
lagde jeg fliser i forhaven. Jeg var heldig at få en læge med omløb i
pæren.)

Fra : Peder

Dato : 13-05-03 10:41

On Tue, 13 May 2003 10:05:09 +0200, Beeblebrox
> [...]

>lige jeg ville minde dig om at min 1:48 var efter 12 runder - din 1:45
>er efter 45 runder... Min 1:41 er sat efter 39 runder... *gg*
Hehe. Fik jeg sagt at vi har lidt intern konkurrence?
Jeg vidste næsten at du ville bringe det på bane, og synes ærlig talt
at det er forstyrrende at du bringer fakta på banen midt i en god
historie.
Nu bliver jeg nødt til at rippe op i den gamle historie om hvordan jeg
kun var på bane 2 gange sidste år, mens du nærmest er bane og
seriensport veteran.

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 11:44

Peder wrote:
> [...]
> Jeg vidste næsten at du ville bringe det på bane, og synes ærlig talt
> at det er forstyrrende at du bringer fakta på banen midt i en god

He-he, that's me

> Nu bliver jeg nødt til at rippe op i den gamle historie om hvordan jeg
> kun var på bane 2 gange sidste år, mens du nærmest er bane og
> seriensport veteran.

Mmm, ja det er skam rigtigt! Det var egentlig også derfor jeg undlod at
nævne at du kører på en langt hurtigere cykel end jeg, meeeen.... ups!

Venlig hilsen,
Claus

Fra : Peder

Dato : 13-05-03 12:02

On Tue, 13 May 2003 12:44:10 +0200, Beeblebrox

Tudefjæs

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 13:19

Peder wrote:

> Tudefjæs

Død og kritte! Svin!

;-p

Venlig hilsen,
Claus

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-03 16:40

> Død og kritte! Svin!

LOL!
Jeg kan høre at I har den samme stemning som Aalborg-rødderne, når der køres
race.
Hvis vi tæller det hele sammen, så bruger vi mere tid på at håne, lave
statistik på omgangstider og delresultater, finde på gode undskyldninger og
den slags, end vi bruger på banen.
Kanon god underholdning!

Rittig

Fra : Peder

Dato : 13-05-03 17:56

On Tue, 13 May 2003 17:40:19 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>statistik på omgangstider og delresultater, finde på gode undskyldninger og
Det lyder som os.

>Kanon god underholdning!

Tak. Og så er det endda sjovere at være med

Fra : SLP/JM

Dato : 13-05-03 12:19

"Beeblebrox" <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev
> // If you are in control you are not going fast enough!

Er det nu også rigtigt? Nu har du jo oplevet konsekvenserne af at miste
kontrollen...

Seriøst, så ønsker jeg dig god bedring.

--
Mvh Susanne
rigeligt med styrt på kontoen

Fra : Beeblebrox

Dato : 13-05-03 13:09

SLP/JM wrote:
> "Beeblebrox" <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev

> Er det nu også rigtigt? Nu har du jo oplevet konsekvenserne af at miste
> kontrollen...

Oprindeligt noget jeg smed i sig'en da jeg skrive i dk.edb.overclocking
))

Fra : Morten Dahl

Dato : 14-05-03 23:21

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har været afsted igen har vi.

Damn.. peder, er fandme lidt misundelig nu, men glad for suzy er i godt
selskab..

> Tidligere omtalte Lothar fik jeg faktisk med to omgange, og anden gang
> fik jeg æren af se officials blafre blå flag til ham "En væsentlig
> hurtigere kører skal forbi dig".

Rar fornemmelse?

Stort stort.

> Stort set alle kører Suzuki, men ingen så grim som min.

så så, pas nu på, ellers bryder hun bare sammen. Men hvis du mangler dele så
sig til, har en masse til overs fra min "tidligere Gixxer" (forklaring kan
du lige få en dag)

> [...]
> er standard. Det er ellers ret chickt. Så hvis nogen er interesseret i
> at købe et nyt nøgleløst alu-dæksel, vil jeg gerne høre fra jer...

Damn, efter alt det bøvl.. (ikke så meget din skyld)

men er nok mest intresseret i at bytte det originale du har, med et andet
orig. bare med en anden nøgle.. Ikke at det haster så meget, tigerdyret
kommer ikke på gaden foreløbig

Men fede beretninger..

-
Morten Dahl
Gixxer XX - PostDK Style

Fra : Peder

Dato : 15-05-03 08:13

On Thu, 15 May 2003 00:21:16 +0200, "Morten Dahl"
<Morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote:

>"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

>Damn.. peder, er fandme lidt misundelig nu, men glad for suzy er i godt
>selskab..

Det er dælme også sjovt.

>Rar fornemmelse?
Jeps. Meget. Især når man lige er blevet pillet mede en omgang af en
I-kører

>så så, pas nu på, ellers bryder hun bare sammen. Men hvis du mangler dele så
>sig til, har en masse til overs fra min "tidligere Gixxer" (forklaring kan
>du lige få en dag)
Hun er desværre ikke så køn i sort/rød/blå/terner
Men hun er hurtigere end en del af de kønne. Og så er jeg glad.

>men er nok mest intresseret i at bytte det originale du har, med et andet
>orig. bare med en anden nøgle.. Ikke at det haster så meget, tigerdyret
>kommer ikke på gaden foreløbig
Det kan vi sagtens finde ud af. Jeg regner med at pille selve låsen ud
af, så kan vi evt. bytte.
Har det noget med en postbil at gøre?

>Men fede beretninger..

Taktak.