syn - regler for blinklys
Fra : BL

Dato : 10-05-03 10:08

Jeg har fra en nabo hørt at der rent synsmæssigt, ikke stilles krav til at
motorcyklen skal være udstyret med blinklys, hvis den er fra før 1/9 1995.
Er der nogen der kan bekræfte dette?

Mvh B.L.

Fra : Tue

Dato : 10-05-03 11:42

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> motorcyklen skal være udstyret med blinklys, hvis den er fra før 1/9 1995.

Det er også sådan jeg har lært det. Er den fra før 95 er det valgfrit om man
vil have blinklys på sin MC. Men er der blinklys på så skal de virke, ellers
skal de pilles helt af. Efter 95 skal der være blinklys på.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-03 12:06

BL wrote:

> Jeg har fra en nabo hørt at der rent synsmæssigt, ikke stilles krav til at
> motorcyklen skal være udstyret med blinklys, hvis den er fra før 1/9 1995.
> Er der nogen der kan bekræfte dette?

Det er helt korrekt (måned inkl.).
Det lider min MTX'er lidt under, den er fra starten af '96, så jeg må leve
med at være kriminel, for blinklysene har det med at falde af hver gang jeg
tilter
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 12-05-03 00:58

> Jeg har fra en nabo hørt at der rent synsmæssigt, ikke stilles krav til at
> motorcyklen skal være udstyret med blinklys, hvis den er fra før 1/9 1995.
> Er der nogen der kan bekræfte dette?

Mig bekendt er det 1/9-1975.
Hvorfor ?? fordi jeg for et par år siden fik synet en CB350Four fra 1975 og
skæbnen ville at netop blinklyset nægtede at fungere skønt det hele virkede
indtil maskinen stod i synshallen. Iflg. synsmanden betød det dog ikke noget
idet cyklen var índregistreret første gang i juli 1975 og som sådan slet ikke
behøvede blinklys - iflg. hans udsagn. Han kiggede endda efter i en bog.
(Fejlen var dog blot en løs ledning som blev rettet under synet)

mvh

Ralph
XV1100 Virago

Fra : BL

Dato : 12-05-03 07:45

Nu er jeg i tvivl om det er 1/9 1975 eller 1/9 1995? Hvem har ret?

Mvh B.L.

Fra : Tue

Dato : 12-05-03 18:18

Jeg er 100000000% sikker på at det er 1995. Har lige taget kørekort og fik
det at vide til teori.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 20:55

Tue wrote:

> Jeg er 100000000% sikker på at det er 1995. Har lige taget kørekort og fik
> det at vide til teori.

....og jeg læste også den 1/9-95 i synsmandens bog for et par måneder siden

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 20:58

Ralph List-Jensen wrote:

> [...]
> efter i en bog. (Fejlen var dog blot en løs ledning som blev rettet under

Du drager en underlig konklusion Hvis mc'en var en '85'er ville
situationen jo være den samme. Det der tæller er udelukkende om den er
indregistreret første gang inden d. 1/9-95.

En anden ting er at blinklyset _skal_ virke, hvis det er monteret, men det
har synsmanden åbenbart ikke gidet at brokke sig over.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R