/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nyt dæk
Fra : Jesper Kristiansen


Dato : 08-05-03 20:39

Hej NG

Jeg skal have nyt bagdæk og påtænker at købe det hos reifenversand... Men da
min viden omkring dæk til MC slet ikke er opdateret vil jeg høre om der er
nogen af jer der han nogle kommentarer/anbefalinger. Det er til en god
gammel Honda 750 C Magna og i størrelsen 130/90-16 jeg skal bruge. Det der
er monteret i dag er et Bridgestone. Men der kan jo være kommet bedre dæk
til siden. Men det skal i sagens natur være komforten der er i højsædet med
en sådan cykel da den jo ikke lige bliver smidt for meget rundt med i
svingene

Mvh

Jesper K.



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 09-05-03 07:19

> Jeg skal have nyt bagdæk i størrelsen 130/90-16.

Hej Jesper

Jeg vil anbefale følgende dæk til en ældre GPZ'er med 16 tommer hjul. Skal
det være hverdags kørsel med list sport iblandet, eller med flere reserver i
vådt vejr vi jeg anbefale Bridgestone BT45 eller Metzeler ME330 ME550
kombinationen. De er begge ny designede og meget velkørende. Da jeg selv
kørte XJ 600 var jeg meget glad for BT45. Skal der være lidt flere kilometer
i vil jeg anbefale Michelin Macadam 50. Det er et udmærket dæk med god
holdbarhed, men i vådt vejr er de ikke helt så suveræne som de ovennævnte.

Her er hjemmesiderne:
http://www.motorcycle-karttires.com/
http://www.metzelermoto.com/
http://www.michelin.co.uk/moto/

Er du sikker på dit fordæk ikke er slidt op?
Kig på dit fordæk. Fordæk slides ikke på samme måde som bagdæk. Fordæk
bliver som regel misformede og gamle før de er slidt ned til 1mm. De skal
næsten altid skiftes længe inden de er slidt til slidmærket. Fordæk bliver
kantede i profilen både på sværs og på langs. Kører du hånden ned af dækket
skal det være glat og ikke "kupperet". Hvis du kigger ned på profilen fra
oven skal det være helt rundt og ikke være 3 eller 5-kantet.

Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
(de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00
istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
over 4 år gamle.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jesper Kristiansen (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Kristiansen


Dato : 09-05-03 09:05




> Hej Jesper
>
> Jeg vil anbefale følgende dæk til en ældre GPZ'er med 16 tommer hjul. Skal
> det være hverdags kørsel med list sport iblandet, eller med flere reserver
i
> vådt vejr vi jeg anbefale Bridgestone BT45 eller Metzeler ME330 ME550
> kombinationen. De er begge ny designede og meget velkørende. Da jeg selv
> kørte XJ 600 var jeg meget glad for BT45. Skal der være lidt flere
kilometer
> i vil jeg anbefale Michelin Macadam 50. Det er et udmærket dæk med god
> holdbarhed, men i vådt vejr er de ikke helt så suveræne som de ovennævnte.
>
> Her er hjemmesiderne:
> http://www.motorcycle-karttires.com/
> http://www.metzelermoto.com/
> http://www.michelin.co.uk/moto/
>
> Er du sikker på dit fordæk ikke er slidt op?
> Kig på dit fordæk. Fordæk slides ikke på samme måde som bagdæk. Fordæk
> bliver som regel misformede og gamle før de er slidt ned til 1mm. De skal
> næsten altid skiftes længe inden de er slidt til slidmærket. Fordæk bliver
> kantede i profilen både på sværs og på langs. Kører du hånden ned af
dækket
> skal det være glat og ikke "kupperet". Hvis du kigger ned på profilen fra
> oven skal det være helt rundt og ikke være 3 eller 5-kantet.
>
> Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
> finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
> DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
> betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i.
Det
> (de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00
> istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
> produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
> over 4 år gamle.
>
Mange tak for hjælpen. Jeg checker og får kigget på det.
Mvh
Jesper




Jon Larsen (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 09-05-03 17:51


eller med flere reserver
> i
> > vådt vejr vi jeg anbefale Bridgestone BT45
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ovenstående køre jeg selv med, og de er rigtig gode i vådt vejr.
Det er Dual Compound, hvilket vil sige at de er hårde på midten, og blødere
i sideren, hvis man skulle få lyst til at læne sig lidt mere end normalt..


Om holdbarheden, vil jeg sige er udemærket til små cykler, sådan som min
GSX-R 250. Har kørt godt og vel 3 sæsonner når denne er overstået, og der er
stadig en lille smule mønster over slidgrænsen. Km-antallet vil jeg gætte på
en 30.000 km velsagtens, men som sagt er det på en lille cykel der nok ikke
belaster dækket så vildt.. og jeg vil ikke hænges op på km-tallet


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste