/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Taget i r...n af Enghave Motor
Fra : Hamilton MacBain


Dato : 07-05-03 20:10

Husk at få Jeres pristilbud på skrift. For det er åbentbart ikke alle
motorcykelværksteder man kan stole på...desværre er Enghave en af dem

Jeg skulle have nye dæk både for og bag. Inden jeg besluttede om jeg
skulle købe mine dæk direkte hos reifenversand i DE, ville jeg lige
ringe rundt og høre på priser i DK.

Jeg ringede til Enghave som altid har ydet fin service og spurgte om
følgende:
1. Hvis jeg køber mine dæk hos Jer, er Jeres priser så inklusive montering?
SVAR: nej, det koster 1,5 arbejdstime a 400 kroner, i alt 600 kr

2. Hvis jeg selv tager mine i Tyskland indkøbte dæk med under armen,
samt 2 afmonterede hjul, hvad skal det så koste?
SVAR: så koster det 75 kr + moms per hjul.

Så regnestykket synes jeg var rimeligt simplet, eftersom mine dæk hos
Enghave ville have kostet 3.200 + montering a 600 kr = i alt 3.800 DKK,
men i Tyskland 1.800 kr + 2 x 75 = i alt 1.950
--->en besparelse der var til at føle på selv om jeg selv skulle rode
med at få hjul frem og tilbage etc.

Fik mine 2 nye dæk hjem fra reifenversand i sidste uge. Nu skulle de
bare monteres etc. Afsted til Enghave -afleverede dem i går og skulle så
bare hente dem i dag og ud og køre dem til -jubii!

Men ak ak...den flinke ekspedient skulle så lige bede om 642 kroner for
ulejligheden. hmm, det må være en fejl, jeg havde jo lige aftalt med Jer
i sidste uge at prisen var sådan og sådan!? ekspedienten smuttede afsted
for at undersøge sagen, men kom beklagende tilbage og sagde at det var
der skam ingen der nogensinde havde oplyst -så jeg måtte have hørt
forkert og derfor skal regningen på 642 kr betales!

Jeg skal spare Jer for detaljerne omkring de næste 20 minutters
parlamenteren frem og tilbage -flere og flere ekspedienter kom til,
chefen kom til, kunder der ventede - en ekspedient der mente at de da
bare kunne hive dækkene af igen og så kunne jeg få mine stumper tilbage
eller se at få betalt den regning.

Det hele ender med at chefen hæver stemmen og på en yderst nærmest
truende måde siger at jeg bare skal se at få betalt den regning og i
øvrigt ville han aldrig se mig der mere nogensinde!!!!!! og hvis der var
nogen problemer kunne jeg da bare henvende mig til forbrugerstyrelsen...

Jeg undrer mig over hvordan nogen kan føre en forretning på sådan en
måde. At lade sine kunder, jeg selv har købt alt mit udstyr hos dem, stå
tilbage som en komplet idiot og en følelse af at være taget rigtigt godt
og grundigt i r...n!?

Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH? Jeg
leder vist efter et nyt som er til at stole på.


Hamtilton MacBain

PS: nej, jeg tror ikke jeg havde tænkt mig at komme tilbage nogensinde,
også selv om chefen ikke havde råbt det ind i hovedet på mig...


 
 
MKS - 74 (07-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-05-03 20:19

On Wed, 07 May 2003 21:10:02 +0200, Hamilton MacBain
<hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:


>Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH? Jeg
>leder vist efter et nyt som er til at stole på.

Yderst kedelig oplevelse du der har haft,uanset hvad så tager det i
hvert fald ikke 1½ time at montere 2 dæk på 2 løse hjul med mindre de
har haft en times frokostpause indregnet også.En sag har altid 2 sider
men umiddelbart er du blevet ganske dårligt og urimeligt behandlet.

Jeg har selv gode erfaringer med Søborg MC,når der en sjælden gang går
ged i det for dem så er de i hvert fald til at snakke med i
mindelighed.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 5-5-2003)

Peter Aagaard (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 07-05-03 20:38

MKS - 74 wrote:
> On Wed, 07 May 2003 21:10:02 +0200, Hamilton MacBain
> <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:
>
>
>> Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH?
>> Jeg leder vist efter et nyt som er til at stole på.
>
> Yderst kedelig oplevelse du der har haft,uanset hvad så tager det i
> hvert fald ikke 1½ time at montere 2 dæk på 2 løse hjul med mindre de
> har haft en times frokostpause indregnet også.En sag har altid 2 sider
> men umiddelbart er du blevet ganske dårligt og urimeligt behandlet.

Bare til din orintering, kan jeg fortælle at i det øde nordjylland fik jeg
skiftet bagdæk for 80,- dkr. ink. moms, og så blev der også skiftet en
pakning ved omdrejningskablet, arbejdstid i alt var 15 min.
Jeg havde ikke afmonteret hjulet, stillede bare cyklen og hentede den senere
på dagen.
Så du er helt klart blevet snydt i mine øjne.

Mvh. Peter

>
> Jeg har selv gode erfaringer med Søborg MC,når der en sjælden gang går
> ged i det for dem så er de i hvert fald til at snakke med i
> mindelighed.



nd (07-05-2003)
Kommentar
Fra : nd


Dato : 07-05-03 20:56


"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb96059$0$50452$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> MKS - 74 wrote:
> > On Wed, 07 May 2003 21:10:02 +0200, Hamilton MacBain
> > <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:
> >
> >
> >> Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH?
> >> Jeg leder vist efter et nyt som er til at stole på.
> >
> > Yderst kedelig oplevelse du der har haft,uanset hvad så tager det i
> > hvert fald ikke 1½ time at montere 2 dæk på 2 løse hjul med mindre de
> > har haft en times frokostpause indregnet også.En sag har altid 2 sider
> > men umiddelbart er du blevet ganske dårligt og urimeligt behandlet.
>
> Bare til din orintering, kan jeg fortælle at i det øde nordjylland fik jeg
> skiftet bagdæk for 80,- dkr. ink. moms, og så blev der også skiftet en
> pakning ved omdrejningskablet, arbejdstid i alt var 15 min.
> Jeg havde ikke afmonteret hjulet, stillede bare cyklen og hentede den
senere
> på dagen.
> Så du er helt klart blevet snydt i mine øjne.
>
Tjaaa, jeg har idag hentet min motorcykel hos Fisker Motorcykler på
Frederiksberg. Jeg skulle kun have skiftet fordækket som jeg havde købt i
Tyskland, da han ikke selv kunne skaffe det Det blev 395 KRONER!?!

Så i denne forbindelse vil betegne Enghave Motorcykler som den
discountforretning........

Næste gang jeg skal have skiftet dæk, vil jeg nok se mig om efter et andet
værksted.

vh

nd


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.478 / Virus Database: 275 - Release Date: 06-05-2003



MKS - 74 (07-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-05-03 20:59

On Wed, 7 May 2003 21:55:53 +0200, "nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote:


>Tjaaa, jeg har idag hentet min motorcykel hos Fisker Motorcykler på
>Frederiksberg. Jeg skulle kun have skiftet fordækket som jeg havde købt i
>Tyskland, da han ikke selv kunne skaffe det Det blev 395 KRONER!?!
>
>Så i denne forbindelse vil betegne Enghave Motorcykler som den
>discountforretning........

Njah nu skulle du jo vel så også have hjulet både af- og påmonteret,så
selvom det stadig er lidt smådyrt så gør det en væsentlig forskel...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 5-5-2003)

nd (07-05-2003)
Kommentar
Fra : nd


Dato : 07-05-03 21:09


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:a7pibvghd70m9u3uqklfq8b9om1a82alf0@4ax.com...
> On Wed, 7 May 2003 21:55:53 +0200, "nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote:
>
>
> Njah nu skulle du jo vel så også have hjulet både af- og påmonteret,så
> selvom det stadig er lidt smådyrt så gør det en væsentlig forskel...
>
Jo, bortset fra det at der er adgang forbudt for kunderne på værkstedet. Men
hvor meget tid ville det iøvrigt have sparet?

vh

nd


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.478 / Virus Database: 275 - Release Date: 06-05-2003



MKS - 74 (07-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-05-03 21:18

On Wed, 7 May 2003 22:08:59 +0200, "nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote:


>Jo, bortset fra det at der er adgang forbudt for kunderne på værkstedet. Men
>hvor meget tid ville det iøvrigt have sparet?

Svært at sige præcist,men MC'en skal op,kalibrene skal måske af,hjulet
skal af,og omvendt når det skal på igen,det kan godt tage lidt
tid....måske et kvarter oveni,helst ikke mere,men der er ingen grund
til at give værkstedet en undskylding for at forlange det mere,hvis
man selv kan gøre det for det foregår jo tit til en timepris på
400,-,de 395 du blev afkrævet er for dyrt IMO, men ikke helt vildt
dyrt som det andet eks. der nævnes her i tråden.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 5-5-2003)

Jakob (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 08-05-03 21:59

MKS - 74 wrote:
>>Jo, bortset fra det at der er adgang forbudt for kunderne på værkstedet. Men
>>hvor meget tid ville det iøvrigt have sparet?
>
> Svært at sige præcist,men MC'en skal op,kalibrene skal måske af,hjulet
> skal af,og omvendt når det skal på igen,det kan godt tage lidt
> tid....måske et kvarter oveni,helst ikke mere........

Da jeg i sin tid skulle hente min zx6r hos Carsten (midtfyn) havde han
ikke fået skiftet bagdækket - hvis det tog han 15 min. at pille hjulet
af - montere nyt dæk - afbalancere og montere hjulet igen, var det kun
fordi vi hygge snakkede imens.
--
Jakob, zx6r - der iøvrigt blev købt ubeset - der er stadig nogle
forhandlere man kan stole på


Ukendt (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-03 07:08

> > Njah nu skulle du jo vel så også have hjulet både af- og påmonteret,så
> > selvom det stadig er lidt smådyrt så gør det en væsentlig forskel...
> >
> Jo, bortset fra det at der er adgang forbudt for kunderne på værkstedet.
Men
> hvor meget tid ville det iøvrigt have sparet?

Det samme skete for mig hos KS for nogle år siden. Jeg skulle have lavet
service på cyklen og aftalte med "chefen" at jeg ville vente i butikken til
de var færdige. To gange var jeg på trods af skilt lige ude og se til
cyklen. Den stod ganske mutters alene... Efter 2 timer kommer mekanikeren
ind i butikken og bekendt gøre at den er færdig... og præsentere mig for en
regning på 2½ time + diverse tændrør / olie...
1. Der var ikke kommet nye tændrør i
2. Jeg havde ventet i 1 time og 3 kvarter...

??
Hvordan bliver 1 time og 3 kvarter til 2½ arbejdstime?
Og hvorfor skal de bruge 2½ time på at lave et stykke arbejde som jeg selv
(ikke faglært), kunne gøre på under en time?

Mvh
Allan



Hans Paulin (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 08-05-03 10:01



Allan wrote:
> Hvordan bliver 1 time og 3 kvarter til 2½ arbejdstime?
> Og hvorfor skal de bruge 2½ time på at lave et stykke arbejde
som jeg
> selv (ikke faglært), kunne gøre på under en time?

....efter jeg betalte for at få min Honda 7½ pakket om, da den var
utæt ved topstykket - og den bagefter var nøjagtig lige så utæt -
har jeg lavet alt selv...

....man ka sq lisså godt lave det hele selv - spar pengene og lær
lidt
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0 8v -87
Ved direkte mail ændres "his" til "hans"




Thomas Makro (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 08-05-03 18:42

On Thu, 8 May 2003 11:00:51 +0200, "Hans Paulin" <his@it.dk> wrote:

>...man ka sq lisså godt lave det hele selv - spar pengene og lær
>lidt
Jeg ku' ikke være mere enig. Den erfaring dragede jeg også for nogle
år siden, og har siden selv serviceret min MC. Det er jo ikke ligefrem
atomvidenskab.
Første gang fik jeg en god ven til at deltage/guide mig igennem
ventiljusteringen, og det var slet ikke så avanceret som jeg selv
troede.
Med en værkstedsbog i hånden, kan man lave alt - medmindre der skal
bruges specialværktøj.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

RacerNiels (07-05-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 07-05-03 23:23

"nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote in message
news:3eb964c9$0$95356$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> Tjaaa, jeg har idag hentet min motorcykel hos Fisker Motorcykler på
> Frederiksberg. Jeg skulle kun have skiftet fordækket som jeg havde købt i
> Tyskland, da han ikke selv kunne skaffe det Det blev 395 KRONER!?!

Jeg har også oplevet at skulle betale for dækmontering. Kom med forhjulet
inden kl 8 og hentede det efter kl 16. Dækket blev også købt hos ham og var
et ren nødkøb, så da jeg 14dage efter selv skiftede til den rette størrelse
kunne jeg jo se at de langt fra havde gjort fælgkanten ren. 150kr oven i
dækprisen kostede det. I Vordingborg var det inkluderet i dækprisen, så "der
kunne jeg jo bare køre ned - det er dyrt at ha adresse på Åboulevarden" Ja,
tak for kaffe, siger jeg bare!

Nu køber jeg dæk i Tyskland og skifter selv.

Niels
S FAU




Thomas Makro (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 08-05-03 18:39

On Wed, 7 May 2003 21:55:53 +0200, "nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote:

>Tjaaa, jeg har idag hentet min motorcykel hos Fisker Motorcykler på
>Frederiksberg. Jeg skulle kun have skiftet fordækket som jeg havde købt i
>Tyskland, da han ikke selv kunne skaffe det Det blev 395 KRONER!?!
Hvordan kunne du dog også få dig selv til at gå til Fisker? Der har
været en del dårlig omtale af ham her på nyhedsgruppen, lige siden jeg
begyndte at følge med på DFM.

Af samme grund handler jeg aldrig hos Fisker, MC Hjørnet og Enghave.
Boede jeg i Jylland, ville jeg holde mig langt fra KS Motor.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Jesper (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 08-05-03 14:56

Nærmere bestemt hvor i det øde Nordjylland er der tale om ?

mvh
Jesper

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
news:3eb96059$0$50452$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> MKS - 74 wrote:
> > On Wed, 07 May 2003 21:10:02 +0200, Hamilton MacBain
> > <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:
> >
> >
> >> Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH?
> >> Jeg leder vist efter et nyt som er til at stole på.
> >
> > Yderst kedelig oplevelse du der har haft,uanset hvad så tager det i
> > hvert fald ikke 1½ time at montere 2 dæk på 2 løse hjul med mindre de
> > har haft en times frokostpause indregnet også.En sag har altid 2 sider
> > men umiddelbart er du blevet ganske dårligt og urimeligt behandlet.
>
> Bare til din orintering, kan jeg fortælle at i det øde nordjylland fik jeg
> skiftet bagdæk for 80,- dkr. ink. moms, og så blev der også skiftet en
> pakning ved omdrejningskablet, arbejdstid i alt var 15 min.
> Jeg havde ikke afmonteret hjulet, stillede bare cyklen og hentede den
senere
> på dagen.
> Så du er helt klart blevet snydt i mine øjne.
>
> Mvh. Peter
>
> >
> > Jeg har selv gode erfaringer med Søborg MC,når der en sjælden gang går
> > ged i det for dem så er de i hvert fald til at snakke med i
> > mindelighed.
>
>



Peter Aagaard (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 08-05-03 20:27

Jesper wrote:
> Nærmere bestemt hvor i det øde Nordjylland er der tale om ?

Thisted mc-shop (uden at skulle gøre reklame)
Det skal dog siges at jeg købte dækket der til 976,- dkr et Michelin Macadam
18"

Mvh. Peter

>
> mvh
> Jesper
>
> "Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
> news:3eb96059$0$50452$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> MKS - 74 wrote:
>>> On Wed, 07 May 2003 21:10:02 +0200, Hamilton MacBain
>>> <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>
>>>> Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH?
>>>> Jeg leder vist efter et nyt som er til at stole på.
>>>
>>> Yderst kedelig oplevelse du der har haft,uanset hvad så tager det i
>>> hvert fald ikke 1½ time at montere 2 dæk på 2 løse hjul med mindre
>>> de har haft en times frokostpause indregnet også.En sag har altid 2
>>> sider men umiddelbart er du blevet ganske dårligt og urimeligt
>>> behandlet.
>>
>> Bare til din orintering, kan jeg fortælle at i det øde nordjylland
>> fik jeg skiftet bagdæk for 80,- dkr. ink. moms, og så blev der også
>> skiftet en pakning ved omdrejningskablet, arbejdstid i alt var 15
>> min.
>> Jeg havde ikke afmonteret hjulet, stillede bare cyklen og hentede
>> den senere på dagen.
>> Så du er helt klart blevet snydt i mine øjne.
>>
>> Mvh. Peter
>>
>>>
>>> Jeg har selv gode erfaringer med Søborg MC,når der en sjælden gang
>>> går ged i det for dem så er de i hvert fald til at snakke med i
>>> mindelighed.



Carlsen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Carlsen


Dato : 08-05-03 09:30


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:unmibvgdt3qtjo1l7j474vrco7kbs3g51p@4ax.com...
> On Wed, 07 May 2003 21:10:02 +0200, Hamilton MacBain
> <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:
>
>
> Yderst kedelig oplevelse du der har haft,uanset hvad så tager det i
> hvert fald ikke 1½ time at montere 2 dæk på 2 løse hjul med mindre de
> har haft en times frokostpause indregnet også.En sag har altid 2 sider
> men umiddelbart er du blevet ganske dårligt og urimeligt behandlet.
>
Jeg skulle have egeret et baghjul med nye eger og ny fælge hosen forhandler
i Århus. De skulle skille det gamle hjul af først og så derefter eger det op
på ny og så monterer dæk. det tog ham 2 timer, så jeg vil også mene at 1,5
time er for meget for et dækskift.

Pierre Roland




Jacob Bunk Nielsen (10-05-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 10-05-03 23:51

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Yderst kedelig oplevelse du der har haft,uanset hvad så tager det i
> hvert fald ikke 1½ time at montere 2 dæk på 2 løse hjul med mindre de
> har haft en times frokostpause indregnet også.

Det kan jeg i hvert fald bekræfte. Jeg brugte vel nok ca. 2 timer
(inkl. afmontering og montering af hjul) på at skifte dæk på min MC
her for et par uger siden. Det var første gang jeg prøvede sådan
noget. Jeg fik dog hjælp til det med dækmaskinen

En erfaren dækskiftekarl, som de vel bør have sådan et sted kan vel
skifte dæk og afbalancere på en halv time for to hjul når han ellers
har dem løst. Det ville vel heller ikke passe så dårligt med de 75
kr. pr. hjul der blev oplyst til at starte med.

--
Jacob - www.bunk.cc
Life is cheap, but the accessories can kill you.

Michael [2760] (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael [2760]


Dato : 07-05-03 20:39



"Hamilton MacBain" <hamilton_macbain@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3eb95a0c$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH? Jeg
> leder vist efter et nyt som er til at stole på.

Ja da...Det er godt nok lidt uden for Kbh. Lydmuren i Stenløse
her er jeg aldrig gået galt i byen...

--
Mvh. Michael..
Be careful out there....
http://fp.tiscali.dk/fpefambrock/
http://dfm.divvy.dk/?id=109



Adam Christensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 08-05-03 20:46

Michael [2760] wrote:
> "Hamilton MacBain" <hamilton_macbain@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:3eb95a0c$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH?
>> Jeg leder vist efter et nyt som er til at stole på.
>
> Ja da...Det er godt nok lidt uden for Kbh. Lydmuren i Stenløse
> her er jeg aldrig gået galt i byen...

Dem kan jeg også give mine varmeste anbefalinger!

--
Adam



GRISEN (08-05-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 08-05-03 22:52

On Wed, 7 May 2003 21:39:18 +0200, "Michael [2760]" <FZR1000@sporty.dk> wrote:

>> Findes der nogen ordentlige og professionelle mc værksteder i KbH? Jeg
>> leder vist efter et nyt som er til at stole på.
>
>Ja da...Det er godt nok lidt uden for Kbh. Lydmuren i Stenløse
>her er jeg aldrig gået galt i byen...


Hmm... Lydmuren er et ordentligt og professionelt værksted - så langt er jeg enig.
Det er flinke folk, og jeg handler der nok også næste gang.

....men det oprindelige problem bestod jo i en regning der ikke svarede til det lovede.
Jeg har lige fået monteret armerede kabler på min cykel hos Lydmuren.
Jeg fik oprindeligt tilbud pr. mail på kr. 1539 for slanger til forbremse og bagbremse.
Da jeg så bestilte tid fik jeg desuden tilbudt armeret slange på koblingen for ca. kr. 500 - hvilket jeg accepterede.
Ved afhentning var den samlede pris for slangerne kr. 2470,50 dvs. 431,50 mere end forventet.
Prisen på koblingsslangen var et hurtigt overslag, så det kan selvfølgelig variere lidt, men når der er tale om en stigning på 86%, så måtte de gerne lige ha' slået på tråden først.
Der er ikke blandet arbejdsløn eller andet ind i den pris.

....men som sagt:
Arbejdet er i orden.
Det er flinke folk.
Jeg handler der nok også næste gang.

*
Jan

Jes Vestervang (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-05-03 23:34

GRISEN wrote:

> Hmm... Lydmuren er et ordentligt og professionelt værksted - så langt er
> jeg enig. Det er flinke folk, og jeg handler der nok også næste gang.
>
> ...men det oprindelige problem bestod jo i en regning der ikke svarede til
> det lovede. Jeg har lige fået monteret armerede kabler på min cykel hos
> Lydmuren. Jeg fik oprindeligt tilbud pr. mail på kr. 1539.... Ved
> afhentning var den samlede pris for slangerne kr. 2470,50 dvs. 431,50 mere
> end forventet.

Har du nævnt problemet (evt. forelagt mailen) for dem? Hvis de er et pænt og
ordentligt værksted, så bør de IMO i det mindste komme med en ret god
forklaring på prisstigningen :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

GRISEN (09-05-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 09-05-03 09:44

On Fri, 09 May 2003 00:33:35 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote:

>Har du nævnt problemet (evt. forelagt mailen) for dem? Hvis de er et pænt og
>ordentligt værksted, så bør de IMO i det mindste komme med en ret god
>forklaring på prisstigningen :-|


Nix... den pris jeg havde i hukommelsen var ca. 2000,- men jeg var ikke sikker på om det var incl. arbejdsløn (det var det).
Havde de 2000,- været det oprindelige tilbud excl. arbejdsløn, så ville den nye pris være mere fornuftig.
Jeg skulle først hjem for at kunne tjekke det.

Jeg har tidligere fået et tilbud hos dem, som var FOR godt, så de bad om lov til at skrive lidt arbejdsløn på.
Jeg påstår ikke de snyder folk, men at skriftlige tilbud også er godt i Stenløse.

*
Jan


Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 21:02

> Husk at få Jeres pristilbud på skrift. For det er åbentbart ikke alle
> motorcykelværksteder man kan stole på...desværre er Enghave en af dem

Du sætter vel din anmeldelse på www.dmcn.dk ?

/A



Hamilton MacBain (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Hamilton MacBain


Dato : 07-05-03 21:13

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Du sætter vel din anmeldelse på www.dmcn.dk ?

jo hvorfor ikke...er jo ret relevant.



Jeg vil lige sige at det ikke er prisen jeg har noget at indvende imod.
Det er den uprofessionelle måde jeg er blevet behandlet på, og de
urigtige oplysninger jeg er blevet fortalt. Hvis jeg havde fået den
"rigtige" pris ad vide fra starten kunne jeg jo have forholdt mig til
den...hvad den rigtige pris så end er i deres øjne.


....jeg kunne næsten tro at det var fordi jeg ikke havde købt mine dæk
til (fantasi)priser i DK...


MKS - 74 (07-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-05-03 21:25

On Wed, 07 May 2003 22:13:28 +0200, Hamilton MacBain
<hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:


>Jeg vil lige sige at det ikke er prisen jeg har noget at indvende imod.
>Det er den uprofessionelle måde jeg er blevet behandlet på, og de
>urigtige oplysninger jeg er blevet fortalt. Hvis jeg havde fået den
>"rigtige" pris ad vide fra starten kunne jeg jo have forholdt mig til
>den...hvad den rigtige pris så end er i deres øjne.

Nej det forstår man også godt,men det svækker hans troværdighed i
alvorlig grad og styrker din opfattelse af sagsforløbet med en så ublu
prissætning - En ting dog ...hedder du virkelig Hamilton MacBain ( i
så fald fedt navn ) ?? Hvis man vil fremkomme med en så stærk
kritik så burde man måske bruge sit rigtige navn.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 5-5-2003)

Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 21:07

> og hvis der
> var nogen problemer kunne jeg da bare henvende mig til
> forbrugerstyrelsen...

Hvis du gider bruge mere energi på det så synes jeg du skulle prøve en
klage der. Det koster godt nok 80kroner og tager en krig, men du skulle
have en rimelig chance for at få pengene hjem igen. 1,5 time for
montering og afbalancering af 2 dæk på medbragte fælge er ihvertfald for
meget. Hvad står der på fakturaen ?

/A




Jens Blaabjerg \(rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 07-05-03 23:09

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
>> og hvis der
>> var nogen problemer kunne jeg da bare henvende mig til
>> forbrugerstyrelsen...
>
> Hvis du gider bruge mere energi på det så synes jeg du skulle prøve en
> klage der. Det koster godt nok 80kroner og tager en krig, men du
> skulle have en rimelig chance for at få pengene hjem igen. 1,5 time
> for montering og afbalancering af 2 dæk på medbragte fælge er
> ihvertfald for meget. Hvad står der på fakturaen ?

Man kommer vist ikke så langt når der er tale om mc-rep. Jeg regner med der
gælder det samme som for bilrep. der netop ikke behandles af
forbrugerstyrelsen...
http://www.fs.dk/klager/klaghvad.htm

Jens
RD



bem (07-05-2003)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 07-05-03 22:36

Hamilton MacBain wrote:

> Jeg ringede til Enghave som altid har ydet fin service og spurgte om
> følgende:
> 1. Hvis jeg køber mine dæk hos Jer, er Jeres priser så inklusive
> montering? SVAR: nej, det koster 1,5 arbejdstime a 400 kroner, i alt
> 600 kr
>
> 2. Hvis jeg selv tager mine i Tyskland indkøbte dæk med under armen,
> samt 2 afmonterede hjul, hvad skal det så koste?
> SVAR: så koster det 75 kr + moms per hjul.

Det undrede dig ikke, at det koster 600 kr at få skiftet dæk når du køber
dækkene hos Enghave, men kun 187,50 kr når du ikke køber dækkene hos
Enghave?

/Bo


Jens Blaabjerg \(rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 07-05-03 23:11

bem wrote:
>> 1. Hvis jeg køber mine dæk hos Jer, er Jeres priser så inklusive
>> montering? SVAR: nej, det koster 1,5 arbejdstime a 400 kroner, i alt
>> 600 kr
>>
>> 2. Hvis jeg selv tager mine i Tyskland indkøbte dæk med under armen,
>> samt 2 afmonterede hjul, hvad skal det så koste?
>> SVAR: så koster det 75 kr + moms per hjul.
>
> Det undrede dig ikke, at det koster 600 kr at få skiftet dæk når du
> køber dækkene hos Enghave, men kun 187,50 kr når du ikke køber
> dækkene hos Enghave?

Det er vel ikke noget der skulle give anledning til undren! Tidsforbruget
for Enghave ligger ikke i hvor dækkene kommer fra, men om de skal pille hjul
af og på.

Jens
RD



bem (07-05-2003)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 07-05-03 23:23

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

>> Det undrede dig ikke, at det koster 600 kr at få skiftet dæk når du
>> køber dækkene hos Enghave, men kun 187,50 kr når du ikke køber
>> dækkene hos Enghave?
>
> Det er vel ikke noget der skulle give anledning til undren!
> Tidsforbruget for Enghave ligger ikke i hvor dækkene kommer fra, men
> om de skal pille hjul af og på.

Tjoh, men det fremgår jo ikke af Hamiltons oprindelige indlæg, at han ikke
også ville afmontere hjulene selv hvis han købte dæk hos Enghave. Desuden
tager det ikke for 412,50 kr arbejstid at afmontere 2 hjul hvis det kun
tager for 187,50 kr arbejdstid at skifte dækkene - det tager længere tid at
skifte dækkene og afbalancere dem end det tager at afmontere hjulene, så jeg
ville nu stadig have undret mig. Dermed ikke sagt, at Hamilton har hørt
forkert, men Enghave kunne jo have givet fejlagtige oplysninger....


/Bo


Michael (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 08-05-03 09:01

Hamilton MacBain <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote in message news:<3eb95a0c$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

Nu ved jeg jo godt der er lidt langt til Aalborg for dig, men jeg vil
dog lige nævne at jeg altid har købt mine dæk i Tyskland.
Og Bent ved Bikes and Parts uden "bemærkninger" sætter dem på til 200
kr.

MVH/Michael

Jes Vestervang (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-05-03 15:26

Michael wrote:

> Hamilton MacBain <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:
> Nu ved jeg jo godt der er lidt langt til Aalborg for dig, men jeg vil
> dog lige nævne at jeg altid har købt mine dæk i Tyskland.
> Og Bent ved Bikes and Parts uden "bemærkninger" sætter dem på til 200
> kr.

Per sæt?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Jan Strandgaard (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Jan Strandgaard


Dato : 08-05-03 18:22

Synes du det lyder urimeligt billigt?
Jeg fik monteret og afbalanceret mine brugte dæk efter at fælgene havde
været til pulverlakering her i vinter.

Min lokale MC-Pusher ( i Lystrup ) beregnede sig ? time + 2 ventiler for
ulejligheden - summa summarum 220,- men så fik jeg også kaffe imens.

Jan Strandgaard
"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:t06qo-ea6.ln1@vissen.vandhane...
> Michael wrote:
>
> > Hamilton MacBain <hamilton_macbain@hotmail.com> wrote:
> > Nu ved jeg jo godt der er lidt langt til Aalborg for dig, men jeg vil
> > dog lige nævne at jeg altid har købt mine dæk i Tyskland.
> > Og Bent ved Bikes and Parts uden "bemærkninger" sætter dem på til 200
> > kr.
>
> Per sæt?
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
> <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>



Jes Vestervang (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-05-03 23:31

Jan Strandgaard wrote:

> Synes du det lyder urimeligt billigt?

Nope, jeg får det gjort gratis

> Jeg fik monteret og afbalanceret mine brugte dæk efter at fælgene havde
> været til pulverlakering her i vinter.
>
> Min lokale MC-Pusher ( i Lystrup ) beregnede sig ? time + 2 ventiler for
> ulejligheden - summa summarum 220,- men så fik jeg også kaffe imens.

Det er jo heller ikke galt Ikke som hos Enghave :-/

(FYI: pssst, citér så lidt som muligt og svar efter det citerede)
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste