RD 350 ypvs HJÆLP!!!!!!!!
Fra : René Rattenborg

Dato : 07-05-03 17:45

Hejsa
Har et stort problem med min MC Yamaha RD 350 ypvs
Hvem er skrap til det electriske til en billig penge
Har efter et køb af ovennævnte mc, hvor gnisten pludselig var forsvundet hos
sælgeren, mente det var en bagatel,
jeg prøvede at skifte både tændspoler og electronic boxen uden resultat,
derefter statoren idet der var trukket ledninger fra statoren den forkerne
vej, så de var blevet kortsluttet ved slid fra kanten af svinhjulet,
stadig ingen gnist så hjælppppp!!!!!!!!
der sider en electronic box på bagskærmen bagved sikringsboxen hvad er den
til? kan det have noget med den at gøre
MVH René

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-05-03 22:51

René Rattenborg wrote:
> [...]
> resultat, derefter statoren idet der var trukket ledninger fra
> statoren den forkerne vej, så de var blevet kortsluttet ved slid fra

Jeg må blankt erkende at jeg ikke er god til det elektriske, men hvis du har
haft en stator med overgang i kan det vel ødelægge CDI'en. Når du så skifter
CDI'en før statoren ødelægger du vel også bare den nye eller hvad?
Som jeg ser det står du nu med to CDI'er der måske er brændt af...
Efter du har skiftet statoren kan du prøve at måle de ting igennem der står
i Haynes, ser alt ok ud, må du på jaget efter en 3 CDI.

Jens
RD