GPX
Fra : Jake

Dato : 07-05-03 14:39

Jeg har overvejet at købe en Kawasaki GPX 600 eller 750.
Da dens præstationer på papiret passer nogenlunde til mit temperament

Er der nogle af jer der kender disse modeller (pros and cons)
hvordan er deres:
-Motor
-Styring
-Bremser
-Kåbe (jeg er rimelig høj)

Find selv på mere

/Jake

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-03 15:09

Hej Jake,

"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har overvejet at købe en Kawasaki GPX 600 eller 750.
> Da dens præstationer på papiret passer nogenlunde til mit temperament
>
> Er der nogle af jer der kender disse modeller (pros and cons)
Jep, GPX600 indregistreret først gang i ,97
> hvordan er deres:
> -Motor
Kvik omdrejningsvillig
> -Styring
Kontant, med en anelse tendens til overstyring
> -Bremser
nemme at dosere, tager godt ved
> -Kåbe (jeg er rimelig høj)
Ja hvad er rimelig høj, jeg er 184 og har ingen problemer med den ved normal
og daglig kørsel, har dog ikke prøvet at køre mere end 350-400 km pr. dag.

> Find selv på mere
Se evt. her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75 /
http://www.thekwaksownersclub.co.uk/frameset.html

Dannie

Fra : Jake

Dato : 07-05-03 15:13

> hvad er rimelig høj, jeg er 184

Det er ca 195 cm

Hvordan er bagsædet er det til at holde ud at sidde på?

Hvad koster sådan en fætter ca i forsikring?

/Jake

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-03 15:54

Hej Jake

Min kæreste solgte sin GPX600 sidste år. Hun var glad for den. Du burde
kunne finde en i god stand, til mellem 40 og 50kkr (hos forhandler med
garanti).

Umiddelbart ville jeg dog vurdere den lige en anelse for lille til dig, men
du må ud og prøve en.

Det største problem med den (GPX600), er at den har 16 tommer hjul. Så det
er svært at finde gode dæk. BT045 (Bridgestone), synes jeg var et godt valg.

Hvis du kommer til vores fest, så kan du sikkert prøve at sidde på en
GPX750, en af dem der kommer, kører netop på sådan en. Han var med i Harzen
sidste år, hvor vi kørte lidt friskt. Der brokkede han sig dog lidt over at
hans stel virkede lidt blødt. Men ellers er han også glad for sin.
Vi laver sikkert en tur derned senere på sommeren (efter festen), hvis du
har lyst kan du jo køre med.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jake

Dato : 08-05-03 09:55

> Umiddelbart ville jeg dog vurdere den lige en anelse for lille til dig,
men
> du må ud og prøve en.

Fysisk for lille eller motormæssigt?

Motormæssigt har den jo flere heste end min nuværende.

Med hensyn til den fysiske størrelse er problemet at min kæreste, der er 170
også gerne vil kunne køre på den og med mindre vi vinder i lotto tror jeg
ikke, der bliver råd til at vi får hver sin

/Jake

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-05-03 14:08

Det var den fysiske størrelse jeg tænkte på. Der er trækkraft nok i den. Jeg
mener den har lavere sædehøjde, end den du har nu. Hvis jeg ikke huske helt
forkert er det omkring 75 cm (GPX600).

Fra : Thomas O'Connor

Dato : 08-05-03 21:32

"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> også gerne vil kunne køre på den og med mindre vi vinder i lotto tror jeg
> ikke, der bliver råd til at vi får hver sin

Jeg har sådan en GPX600R og har ikke noget at sætte på den. Den har nogle
rigtig gode køreegenskaber, og behagelig at sidde på i mange timer.

Tom

Fra : Megas

Dato : 08-05-03 11:52

Jake wrote:
> [...]
> Da dens præstationer på papiret passer nogenlunde til mit temperament
>
> Er der nogle af jer der kender disse modeller (pros and cons)

Hej Jake, jeg havde en Gpx750 for 3-4år siden & den kørte upåklageligt. Det
eneste problem jeg havde med den er det glatte sæde.. :o Når man ligger
"lidt friskt" fra land kan man nemt komme til at glide temmelig langt bagud
på sædet & det er ski.. svært at holde balancen på ét hjul, med fuld rulle &
kun én arm på styret *GGG* Så en ombetrækning eller en uoriginal saddel
ville være det første jeg anskaffede mig hvis jeg sku ha´ Gpx igen ;)

Den kan godt vride sig lidt i stellet når man kører den hårdt, men ikke mere
end det er til at leve med. Måske havde mit eksemplar også været nede &
ligge, for man kunne heller ikke slippe styret uden at den begyndte at
ryste/slingre.. Så husk at tjekke det ved en evt. prøvetur..

Ellers syns jeg det er en fed maskine, til en rimelig pris, den kommer fint
ud af hullet, har en ok marchhastighed for en 750´er & jeg er 186cm/89kg &
sad fint på den (Bortset fra på "glideturene henover sadlen *G*).

Jeg har stadig et nyt oliefilter liggende til den du må få hvis du en dag
kommer forbi Kbh.. Nåede ik at skifte det, da den nye ejer ik ville vente et
éneste sekund med at overtage den & jeg glemte at give ham det med :)

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 16:35

> eneste problem jeg havde med den er det glatte sæde.. :o

På 600´eren er det ikke et problem da fører sædet er ligesom lagt i en
fordybning lige som på nye racere,
jeg har en digital kopi af Mc-revyen datablad på den hvis det er noget.

Dannie

Fra : Jake

Dato : 08-05-03 16:43

> jeg har en digital kopi af Mc-revyen datablad på den hvis det er noget.

Det er pænt af dig, men jeg har den komplette MC -revy fra 1976-2001

Men tak for budet

/Jake