/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Højrekørsel?
Fra : Jake


Dato : 07-05-03 11:53

Er det bare mig eller har man delvist afskaffet højrekørsel i kongeriget DK.

Jeg bliver til stadighed imponeret når jeg kommer kørende på en tre sporet
vej hvor 70% af trafikken ligger i sporet længst til venstre, 20 % ligger i
midtersporet og de resterende 10 % ligger i højresporet.

Er det så svært at forstå at man skal placere sig i den højreste bane, med
mindre man vil overhale eller i snarlig fremtid skal til venstre.

Når så nogen af dem der ligger i venstre sporet samtidigt ligger og leger
indenlandsk turistguide med en hastighed der ligger 10-30 kilometer i timen
under hastighedsgrænsen så kan man godt blive frustreret

/Jake



 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 07-05-03 12:18

Fuldstændig det samme ser jeg gang på gang. Nogle gange prøver jeg at
"blinke dem til højre", ved at blinke til venstre. De fleste reagere
positivt på det, men andre sænker farten yderligere.....

Jeg mener faktisk at politiet burde slå ned på den slags. Jeg ser ofte
hasaderede over/inderhalinger, når folk mister tålmodigheden, de har
selvfølgelig ikke lov til den slags, bare fordi andre ikke overholder
færdselsloven, men på den anden side kunne det måske spare os for et par
ulykker om året.....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Bjarke Skjernaa (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Skjernaa


Dato : 07-05-03 13:30

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Fuldstændig det samme ser jeg gang på gang. Nogle gange prøver jeg at
> "blinke dem til højre", ved at blinke til venstre. De fleste reagere
> positivt på det, men andre sænker farten yderligere.....
>
> Jeg mener faktisk at politiet burde slå ned på den slags. Jeg ser ofte
> hasaderede over/inderhalinger, når folk mister tålmodigheden, de har
> selvfølgelig ikke lov til den slags, bare fordi andre ikke overholder
> færdselsloven, men på den anden side kunne det måske spare os for et par
> ulykker om året.....

Ganske enig, men der er nok to grunde til at det ikke rigtig sker. For
det første er det ikke umiddelbart det store problem (ja det er træls,
men det fører ikke umiddelbart til ulykker - bortset fra når folk så
begynder at lave sjove "overhalinger" højre om) og derfor har det nok
heller ikke den store prioritet hos politiet, der trods alt må
prioritere de resourcer de har. For det andet er min erfaring at når
der er en politibil (og nok det samme med -mc) i nærheden køre alle
pludselig i højre spor og helst under hastighedsgrænsen (det ser meget
sjovt ud når der er politibiler med lange haler efter sig - de færrest
overhaler selv om den kører langsommere end tilladt), så det er svært
at gøre noget ved det.

/Bjarke
--
Cole's Axiom: The sum of the intelligence on the planet is a constant.
The population is growing.

Armand (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-03 15:42


Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
news:b9apt5$6nn$1@sunsite.dk...
> Fuldstændig det samme ser jeg gang på gang. Nogle gange prøver jeg at
> "blinke dem til højre", ved at blinke til venstre. De fleste reagere
> positivt på det, men andre sænker farten yderligere.....
>
> Jeg mener faktisk at politiet burde slå ned på den slags.

Hørt!

Desværre har vi danskere det sådan at alt der ikke er strengt forbudt,
regnes for tilladt, og selvom færdselsloven nævner dét med at holde til
højre, så er det den udøvende magts opfattelse at det sådan cirka kun er
spritkørsel og forhøjet hastighed der grænser til kriminalitet, hvorfor det
kun er sådant der slåes ned på :-|
Ergo lulles hele den kørende befolkning ind i læssevis af lovstridige
færdsels-uvaner

Udover den hér nævnte, er dét at vise af (blinke") først efter(!) at man har
påbegyndt bremsning, en af mine store irritationsmomenter hos mine
med(mod-?)trafikanter :-|

--
Armand.





Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 17:00

> Udover den hér nævnte, er dét at vise af (blinke") først efter(!) at
> man har påbegyndt bremsning, en af mine store irritationsmomenter hos
> mine med(mod-?)trafikanter :-|

Ja tak - jeg gav et kvindemenneske en skideballe for det i søndags. På
en landevej nord for viborg stod hun pludseligt på bremsen - for
derefter at blinke og lave et ulovligt venstrsving ind til "Bistroen".
Jeg var kørende i den gamle bil (uden ABS) og havde traileren på slæb så
jeg kom temmeligt tæt på (og sled unødigt på dæk'ene). Så jeg fulgte
efter ind på p-pladsen for at "tale med hende". Hun havde ikke set at
hun havde nogen liggende bagved (hun trak en hale af 3-4 udover mig da
hun kørte med lovlig hastighed inden nedbremsningen) og havde ikke set
at der stod et skilt med venstresving forbudt og at der var fuldt
optrukket .... Håber at hun (og de 3 passagerer) bare fik lidt at tænke
over...

/A



Sune (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 07-05-03 20:07

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:b9baj1$ckl$1@sunsite.dk...
[klip]
> Ja tak - jeg gav et kvindemenneske en skideballe for det i søndags. På
> en landevej nord for viborg stod hun pludseligt på bremsen - for
> derefter at blinke og lave et ulovligt venstrsving ind til "Bistroen".
> Jeg var kørende i den gamle bil (uden ABS) og havde traileren på slæb

> jeg kom temmeligt tæt på (og sled unødigt på dæk'ene). Så jeg fulgte
> efter ind på p-pladsen for at "tale med hende".

Du kørte altså videre og fandt et sted, hvor man måtte svinge rundt uden
venstresving/vending forbudt og spærrelinier og kørte tilbage til hende
?
(for du kørte vel ikke selv over spærrelinier osv. vel ? )

>Hun havde ikke set at
> hun havde nogen liggende bagved (hun trak en hale af 3-4 udover mig da
> hun kørte med lovlig hastighed inden nedbremsningen) og havde ikke set
> at der stod et skilt med venstresving forbudt og at der var fuldt
> optrukket .... Håber at hun (og de 3 passagerer) bare fik lidt at
tænke
> over...

Bortset fra det, så var det ikke så få lovovertrædelser hun nåede at
lave på kort tid.

Venstresving forbudt
Krydser spærrelinier
Tegngivnng for sent.

Den var lige til en kontrollerende køreprøve.

vh Sune



Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 20:41

> Du kørte altså videre og fandt et sted, hvor man måtte svinge rundt
> uden venstresving/vending forbudt og spærrelinier og kørte tilbage
> til hende ?
> (for du kørte vel ikke selv over spærrelinier osv. vel ? )

Tjae - jeg havde "parkeret" bil og anhænger halvt på tværs af vejen så
jeg fandt et gear og fulgte efter (vel vidende at det også kunne give
mig en bøde ...)

> Bortset fra det, så var det ikke så få lovovertrædelser hun nåede at
> lave på kort tid.

Nej og normalt lader jeg mig ikke hidse op i trafikken, men der nåede
adrenalinen godt nok at pumpe ... Så sent som for 2 uge siden var det
også for tæt på da en ældre herre
overtrådte hans ubetingede vigepligt (sidevej i t-kryds på "bivej").
Heldigvis havde jeg set klaphatten og var begyndt at bremse inden han
kørte ud foran mig så der nåede jeg ned i fart inden det blev rigtigt
farligt. Jeg forsøger at være forudseende i trafikken. Det lykkedes fint
med klaphatten og vigepligten, men ikke med hende ved bistroen. Jeg
havde ikke fantasi til at forestille mig at hun kunne finde på at bremse
der....

BTW jeg kørte højest 10% for stærkt inden begge episoder.

/A




Henrik Nielsen - Rap~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 07-05-03 21:21

Nu nævner du lige T-kryds. Hvis der er højre vigepligt går det helt galt.
Langt de fleste opfatter sidevejen som den der har vigepligt. Det er
heldigvis ikke mange steder det findes.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk (Har du ikke modtaget invitation til festen d. 24/5, så
skriv..)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Edvard Korsbæk (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 08-05-03 13:47

Lige det sted var jo sådan, at amtet ikke ville godkende at der blev lavet
så stort et sted som 'bistroen' - Der var en pølsevogn før. Efter megen
debat i fjernsyn mm. blev stedet lovliggjort, men det er lidt sjovt at læse
om hvordan amtets betænkeligheder udmyntes i virkeligheden.....

Med venlig hilsen

Edvard

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:b9bnh1$2k0$1@sunsite.dk...
> > Du kørte altså videre og fandt et sted, hvor man måtte svinge rundt
> > uden venstresving/vending forbudt og spærrelinier og kørte tilbage
> > til hende ?
> > (for du kørte vel ikke selv over spærrelinier osv. vel ? )
>
> Tjae - jeg havde "parkeret" bil og anhænger halvt på tværs af vejen så
> jeg fandt et gear og fulgte efter (vel vidende at det også kunne give
> mig en bøde ...)
>
> > Bortset fra det, så var det ikke så få lovovertrædelser hun nåede at
> > lave på kort tid.
>
> Nej og normalt lader jeg mig ikke hidse op i trafikken, men der nåede
> adrenalinen godt nok at pumpe ... Så sent som for 2 uge siden var det
> også for tæt på da en ældre herre
> overtrådte hans ubetingede vigepligt (sidevej i t-kryds på "bivej").
> Heldigvis havde jeg set klaphatten og var begyndt at bremse inden han
> kørte ud foran mig så der nåede jeg ned i fart inden det blev rigtigt
> farligt. Jeg forsøger at være forudseende i trafikken. Det lykkedes fint
> med klaphatten og vigepligten, men ikke med hende ved bistroen. Jeg
> havde ikke fantasi til at forestille mig at hun kunne finde på at bremse
> der....
>
> BTW jeg kørte højest 10% for stærkt inden begge episoder.
>
> /A
>
>
>



Anders Majland \(Rep~ (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-05-03 18:20

> Lige det sted var jo sådan, at amtet ikke ville godkende at der blev
> lavet så stort et sted som 'bistroen' - Der var en pølsevogn før.
> Efter megen debat i fjernsyn mm. blev stedet lovliggjort, men det er
> lidt sjovt at læse om hvordan amtets betænkeligheder udmyntes i
> virkeligheden.....

Ja der er jo egenligt god plads til at lave en venstresvingsbane.
Desuden er det ganske kort efter at vejen er 3 sporet (med 2 mod nord)
så de værste "båtnakker" burde være kommet forbi en langsomtkørende (løs
lovlig hastighed - vi er nu derover hvor man regner det for en motorvej
hvis der er midterstribe ...) Det er sikkert et politisk kompromis. De
har fået lov at åbne men, kun for gæster der kommer fra nord....

Mellem rørvig/hundested og odden var der her for en time siden en ældre
dame der bremsede fra 80 til 50 for at køre over et kryds for grønt ...
Det er selvfølgelig korrekt at man skal orientere sig inden man kører ud
i et kryds men dette var et af dem der ligger helt midt i ingenting så
det kan overskues på 1kms afstand.... Men hendes kørsel virkere lidt som
om at hun netop ikke var istand til at orintere sig i et tomt kryds med
mere end 50km/t

Der er faktisk ikke meget tid at give af hvis man kommer iland *.20 og
skal være ved odden *.45 (hvis man kører efter lovens bogstav)

/A




Steen Garbers Enevol~ (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Steen Garbers Enevol~


Dato : 12-05-03 05:47

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:b9b5s7$6gq$6@news.cybercity.dk...
(...)
> Udover den hér nævnte, er dét at vise af (blinke") først efter(!) at man
har
> påbegyndt bremsning, en af mine store irritationsmomenter hos mine
> med(mod-?)trafikanter :-|

Hørt!

Det kan også irritere mig voldsomt!

Og i mange situationer begynder folk ikke at blinke før de faktisk drejer
rattet - Og på pågældende tidspunkt er hensigten om at dreje jo nok gået op
for de fleste!

.... Kan det simpelt hen være dovenskab, idet man jo når rattet drejes bare
skal stikke en finger og vupti, så påvirkes blinkerarmen i samme bevægelse?


- Steen, Aprilia RSV R



flemsus (07-05-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 07-05-03 12:20


"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:3eb8e58e$0$29507$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Er det bare mig eller har man delvist afskaffet højrekørsel i kongeriget
DK.
>
> Jeg bliver til stadighed imponeret når jeg kommer kørende på en tre sporet
> vej hvor 70% af trafikken ligger i sporet længst til venstre, 20 % ligger
i
> midtersporet og de resterende 10 % ligger i højresporet.
>
> Er det så svært at forstå at man skal placere sig i den højreste bane, med
> mindre man vil overhale eller i snarlig fremtid skal til venstre.
>
> Når så nogen af dem der ligger i venstre sporet samtidigt ligger og leger
> indenlandsk turistguide med en hastighed der ligger 10-30 kilometer i
timen
> under hastighedsgrænsen så kan man godt blive frustreret
>
> /Jake
>
Du er ikke alene!
Mvh. Flemming Sørensen



Jesper (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-05-03 12:38


"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb8e58e$0$29507$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Er det bare mig eller har man delvist afskaffet højrekørsel i kongeriget
DK.
>
> Jeg bliver til stadighed imponeret når jeg kommer kørende på en tre sporet
> vej hvor 70% af trafikken ligger i sporet længst til venstre, 20 % ligger
i
> midtersporet og de resterende 10 % ligger i højresporet.
>
> Er det så svært at forstå at man skal placere sig i den højreste bane, med
> mindre man vil overhale eller i snarlig fremtid skal til venstre.
>
> Når så nogen af dem der ligger i venstre sporet samtidigt ligger og leger
> indenlandsk turistguide med en hastighed der ligger 10-30 kilometer i
timen
> under hastighedsgrænsen så kan man godt blive frustreret
>
> /Jake
>

Hørt!!

Mvh. Jesper
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=58




brian jensen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : brian jensen


Dato : 07-05-03 16:32

JAMEN har i ikke set pascal`s tur rundt om paris hvad er så problemet ???

ej joke jow det er sk... irriterende når folk gør det. eller når en stor
lastbil føler for at overhale den
forankørende lasbill fordi den kører 3 km langsommere sådan en overhaling
der tager 3-5 km DET ER RØV

btw pascal VAR vist ikke for klog :D:D

Brian jensen

"Jesper" <sortguld@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb8f018$0$50394$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eb8e58e$0$29507$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Er det bare mig eller har man delvist afskaffet højrekørsel i kongeriget
> DK.
> >
> > Jeg bliver til stadighed imponeret når jeg kommer kørende på en tre
sporet
> > vej hvor 70% af trafikken ligger i sporet længst til venstre, 20 %
ligger
> i
> > midtersporet og de resterende 10 % ligger i højresporet.
> >
> > Er det så svært at forstå at man skal placere sig i den højreste bane,
med
> > mindre man vil overhale eller i snarlig fremtid skal til venstre.
> >
> > Når så nogen af dem der ligger i venstre sporet samtidigt ligger og
leger
> > indenlandsk turistguide med en hastighed der ligger 10-30 kilometer i
> timen
> > under hastighedsgrænsen så kan man godt blive frustreret
> >
> > /Jake
> >
>
> Hørt!!
>
> Mvh. Jesper
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=58
>
>
>



Soren Lindholt (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 07-05-03 14:50


Jake <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in article
<3eb8e58e$0$29507$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> Er det bare mig eller har man delvist afskaffet højrekørsel i kongeriget
DK.
>
> Jeg bliver til stadighed imponeret når jeg kommer kørende på en tre
sporet
> vej hvor 70% af trafikken ligger i sporet længst til venstre, 20 % ligger
i
> midtersporet og de resterende 10 % ligger i højresporet.
>
> Er det så svært at forstå at man skal placere sig i den højreste bane,
med
> mindre man vil overhale eller i snarlig fremtid skal til venstre.
>
> Når så nogen af dem der ligger i venstre sporet samtidigt ligger og leger
> indenlandsk turistguide med en hastighed der ligger 10-30 kilometer i
timen
> under hastighedsgrænsen så kan man godt blive frustreret


Er problemet vi tilfældigvis oplevet på Sjælland?
Det er nemlig ikke særlig udbredt "herovrer" synes jeg. Og når det sker
har jeg flere gange med stor morskab konstateret klistermærker el.l. med
sjællandske bynavne ... som så pøser mere vand på min kæphest at det er et
sjællandsk fænomen. Men det er tresporede veje jo også.

--
Soren
http://motortosse.dk


Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 14:54

> Og når det
> sker har jeg flere gange med stor morskab konstateret klistermærker
> el.l. med sjællandske bynavne ... som så pøser mere vand på min
> kæphest at det er et sjællandsk fænomen. Men det er tresporede veje
> jo også.

Det er vel for at lastbilerne kan komme forbi uden at skulle skifte
vognbane....

Jeg synes også det er mest udbredt på 3sporede veje.

/A



Jake (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 07-05-03 15:01

> Er problemet vi tilfældigvis oplevet på Sjælland?

Nope. Det kan opleves dagligt på både ringvejen og ringgaden i Århus

> Det er nemlig ikke særlig udbredt "herovrer" synes jeg.

Herovre? er du sikker på du ikke mener heroppe?

>Og når det sker
> har jeg flere gange med stor morskab konstateret klistermærker el.l. med
> sjællandske bynavne ... som så pøser mere vand på min kæphest at det er et
> sjællandsk fænomen. Men det er tresporede veje jo også.

Tre sporede veje findes også i Jylland

/Jake



Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 15:20

> Tre sporede veje findes også i Jylland

Hvor ? De eneste motorveje jeg kan komme på er stykket ved udfletningen
ved fredericia og over lillebælt.



Henrik Nielsen - Rap~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 07-05-03 15:57

"Hvor ?"

Bl.a. ringgaden i Århus er 3 sporet et stykke, eller husker jeg forkert?

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jake (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 07-05-03 16:14

> Bl.a. ringgaden i Århus er 3 sporet et stykke, eller husker jeg forkert?

Nope! Hele vestre ringgade (fra silkeborgvej til bogtårnet) er tre sporet!

/Jake



Brian W. (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 07-05-03 17:44

Jake wrote:
>> Bl.a. ringgaden i Århus er 3 sporet et stykke, eller husker jeg
>> forkert?
>
> Nope! Hele vestre ringgade (fra silkeborgvej til bogtårnet) er tre
> sporet!
>
> /Jake

Det hedder sig vel egentlig 6 sporet???

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Henrik Nielsen - Rap~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 07-05-03 21:23

Tja, det har du vist ret i.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk (Har du ikke modtaget invitation til festen d. 24/5, så
skriv..)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 17:48

>> Bl.a. ringgaden i Århus er 3 sporet et stykke, eller husker jeg
>> forkert?
>
> Nope! Hele vestre ringgade (fra silkeborgvej til bogtårnet) er tre
> sporet!

Snakkede vi ikke motorveje ?



Jake (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 07-05-03 18:01

> Snakkede vi ikke motorveje ?

Det tror jeg ikke ("når jeg kommer kørende på en tre sporet vej
hvor...")

/Jake



Kåre Nejmann (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 07-05-03 16:32

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>> Tre sporede veje findes også i Jylland
>Hvor ? De eneste motorveje jeg kan komme på er stykket ved udfletningen
>ved fredericia og over lillebælt.

Der er i hvert fald et par strækninger op ad bakke omkring Kolding,
hvor vejen bliver udvidet med et ekstra spor i højre side. De fleste
lastbiler kan finde ud af at trække ind, mens personbiler er et
sjældent syn i indersporet.

Ovennævnte udfletning er i øvrigt også træls, når en eller anden 'blød
hat' med campingvogn og 70km/t absolut skal ud i midtersporet,
allerede ved første skilt *tre kilometer* før udfletningen! Grrrr

--
Kåre

Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 16:52


> Der er i hvert fald et par strækninger op ad bakke omkring Kolding,
> hvor vejen bliver udvidet med et ekstra spor i højre side. De fleste
> lastbiler kan finde ud af at trække ind, mens personbiler er et
> sjældent syn i indersporet.

Det er der også omkring randers, men det er krybespor og man skal kun
trække derind hvis man ikke kan holde den skiltede hastighed i 1. alm.
spor. Ved Randers mener jeg at kravet er 80. Det andet krybesport jeg
kender er næsten ude ved ebeltoft der er skal man ud hvis man ikke kan
holde 70km/t

/a



bjarke_ng@skjernaa.d~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : bjarke_ng@skjernaa.d~


Dato : 07-05-03 15:34

"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> > Er problemet vi tilfældigvis oplevet på Sjælland?
>
> Nope. Det kan opleves dagligt på både ringvejen og ringgaden i Århus
>
> > Det er nemlig ikke særlig udbredt "herovrer" synes jeg.
>
> Herovre? er du sikker på du ikke mener heroppe?
>
> >Og når det sker
> > har jeg flere gange med stor morskab konstateret klistermærker el.l. med
> > sjællandske bynavne ... som så pøser mere vand på min kæphest at det er et
> > sjællandsk fænomen. Men det er tresporede veje jo også.
>
> Tre sporede veje findes også i Jylland

Jeg tror der er nogle flere end tre sporede veje i jylland (og kan man
overhovedet kalde det en vej hvis der ikke er spor?) Ellers glæder
jeg mig ikke til at jeg kommer hjem til sommer...

Men mere seriøst: Både ringvejen eller -gaden er da kun tosporede, så
vidt jeg husker... Da jeg tog kørekort kan jeg huske flere gange hvor
vi kørte tosporede veje (mest strandvejen) og der kom et lyskryds hvor
der holdt fem biler i venstre bane og ingen i højre, så jeg kunne
forbi-køre dem. Og bagefter kunne jeg så let stikke af fra dem når det
blev grønt... Fornøjelsen holdt desværre sjældent ret lang tid da min
kørelærer jo syntes jeg skulle overholde hastighedsbegrænsningen i
modsætning til de andre biler som så kunne overhale mig 100 m senere


/Bjarke
--
Cole's Axiom: The sum of the intelligence on the planet is a constant.
The population is growing.

Carsten Nielsen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Nielsen


Dato : 07-05-03 15:29

Soren Lindholt wrote:
> Er problemet vi tilfældigvis oplevet på Sjælland?

Overhovedet ikke. Jeg oplever det dagligt på Ringgaden og Skanderborgvej
(begge 2-sporede) her i Århus. Hver gang glæder jeg mig over, hvor nemt
det er at smutte højre om på MC

--
Carsten
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192


Anders Christensen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 07-05-03 23:53

"Carsten Nielsen" <cni@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3EB9183E.3000309@image.dk...
> Soren Lindholt wrote:
> > Er problemet vi tilfældigvis oplevet på Sjælland?
>
> Overhovedet ikke. Jeg oplever det dagligt på Ringgaden og Skanderborgvej
> (begge 2-sporede) her i Århus. Hver gang glæder jeg mig over, hvor nemt
> det er at smutte højre om på MC
>
> --
> Carsten
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192

Underligt, så er ringgaden lige skrumpet et spor i hver retning siden kloken
16 :(
Den har altid været med tre spor i hver retning, ihvertfald så lang tid jeg
kan huske, og som en anden skrev, så er det ganske rigtigt fra bogtårnet ved
universitet og hele vejen ud til silkeborgvej at den er med tre spor.

Mh Anders Christensen



Carsten Nielsen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Nielsen


Dato : 08-05-03 08:40

Anders Christensen wrote:
> Den har altid været med tre spor i hver retning, ihvertfald så lang tid jeg
> kan huske, og som en anden skrev, så er det ganske rigtigt fra bogtårnet ved
> universitet og hele vejen ud til silkeborgvej at den er med tre spor.

Øv! Hvorfor er det så svært at begå sig i klar, utvetydig tale og
skrift?

Jeg mente selvfølgelig den del af Ringgaden, som jeg frekventerer. Og
ikke engang der passer det helt, for jeg starter ved Viborgvej og kører
sydover så jeg har teknisk set glæde af alle 3 spor ca. 200 m inden
Silkeborgvej.

/cni


Jake (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 08-05-03 08:49

> Underligt, så er ringgaden lige skrumpet et spor i hver retning siden
kloken
> 16 :(

Der er nu ikke noget som veje der udvider sig og trækker sig sammen
afhængigt af trafikintensiteten
(Ringgaden er da to-sporet nogen steder og tre-sporet andre)

/Jake



RacerNiels (07-05-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 07-05-03 15:32

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message
news:01c3149f$8ddf67d0$f20b12ac@pc4148...

> Er problemet vi tilfældigvis oplevet på Sjælland?
> Det er nemlig ikke særlig udbredt "herovrer" synes jeg.

Det er nemmerlig rigtigt!! Da jeg boede i Jylland og skulle hjem gik turen
fint - lige indtil Køge hvor der var tre spor at vælge imellem, og så var f*
løs. De lede aber fatter ikke en bønne af at trække ind. "Der kører jo en
lastbil 2km forude, så jeg venter lidt med at trække ind". Sikke noget pis!
Bare se at komme ind til siden.

Når jeg har mekket på Madam Blå de seneste par aftener kommer jeg også over
motorvejen når jeg går hjem. 4 ud af 5 biler kører i midterbanen kl 24 -
selv taxa'erne som jo skulle være "åh, så gode" billister.

Jeg tager indenbanen og overhaler indenom - så kan de lære det. Der er nogen
der fatter hentydningen, men ikke alle.


Igår så jeg så lige det lede eksempel ved Stenløse. En pick-up kørte
voldagressivt og overhalede indenom, men stadig med det venstre hjulpar i
yderbanen og så lige ind foran igen. Det er sårn lige i overkanten.. trods
alt.



Niels



Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 15:35

> Jeg tager indenbanen og overhaler indenom - så kan de lære det. Der
> er nogen der fatter hentydningen, men ikke alle.

Det kan hurtigt blive dyrt hvis du kommer til at gøre det i overværelse
af en polititpatrulje ...

/A



Eddy Folder (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Eddy Folder


Dato : 07-05-03 15:41


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b9b5ip$d90$1@sunsite.dk...
> > Jeg tager indenbanen og overhaler indenom - så kan de lære det. Der
> > er nogen der fatter hentydningen, men ikke alle.
>
> Det kan hurtigt blive dyrt hvis du kommer til at gøre det i overværelse
> af en polititpatrulje ...

Ja eller at uheldet er ude og billisten trækker ind samme tidspunkt... Hvis
ulykken skulle det være stuff nok til at tage dit pap

-Eddy



Steffen Rasmussen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 07-05-03 16:09

Hejsa

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> wrote in message
news:SV8ua.1702$ml2.383@news.get2net.dk...

> Ja eller at uheldet er ude og billisten trækker ind samme tidspunkt...
Hvis
> ulykken skulle det være stuff nok til at tage dit pap

Ved ikke hvordan det er i forbindelse med uheld, men overhaling indenom
(uden uheld) giver "kun" en bøde på 1.000 kr, men mener det er pr bil man
overhaler (er kun 100% på det med de 1.000 kr, ikke om det er pr køretøj)

-steffen



Anders Majland \(Rep~ (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 07-05-03 16:49

> Ved ikke hvordan det er i forbindelse med uheld, men overhaling
> indenom (uden uheld) giver "kun" en bøde på 1.000 kr, men mener det
> er pr bil man overhaler (er kun 100% på det med de 1.000 kr, ikke om
> det er pr køretøj)

Hæng mig ikke op på det, men har "hørt" at forseelse også kan tolkes som
uforsvalig kørsel hvis der er mere end bare en enkelt overhaling indenom
(altså noget med flere end de to vognbaneskift der skal til en
overhaling) - og så er kortet i fare.



Steffen Rasmussen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 07-05-03 17:03

Hejsa

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b9ba2o$938$1@sunsite.dk...
> > Ved ikke hvordan det er i forbindelse med uheld, men overhaling
> > indenom (uden uheld) giver "kun" en bøde på 1.000 kr, men mener det
> > er pr bil man overhaler (er kun 100% på det med de 1.000 kr, ikke om
> > det er pr køretøj)
>
> Hæng mig ikke op på det, men har "hørt" at forseelse også kan tolkes som
> uforsvalig kørsel hvis der er mere end bare en enkelt overhaling indenom
> (altså noget med flere end de to vognbaneskift der skal til en
> overhaling) - og så er kortet i fare.

Joee, det kunne jeg egentligt godt forestille mig, og så er det vel
efterhånden op til den enkelte betjents vurdering om situationen (og om hvor
god man er til at snakke)..

Men jeg er nu alligevel med i "klubben" over dem der undrer sig over der
ikke bliver gjort mere ud af det med at informere os kære
motorkøretøjsførere (lang beskrivelse :), om reglen om at holde til højre,
men som der også tidligere blev gjort opmærksom på i denne tråd hænger det
jo nok sammen med netop det at antallet er uheld er begrænset i de
situationer hvor det forekommer...

Samtidigt har det nok heller ikke den samme bevågenhed som f.eks
fartoverskridelser og den slags netop fordi det er mere "populært" blandt
folkevalgte at fokusere på hastigheden som den store synder (hvilket måske
nok er berettiget i denne sammenhæng i forhold til uheldsfrekvenser, da der
sjældent bliver holdt den fornødne afstand til forankørende, (åh ja, og de
bagvedkørende

Måske en anelse obskurt, men det kunne nu være meget rart med en beretning
om en der rent faktisk har fået en bøde for at køre i venstre side af
kørebanen (så vidt huskes kan det vist takseres med 500 kr...)

-steffen

Som stadig undrer sig over den fyr jeg overhalede for et godt stykke tid
siden på motorvejen kl 03.30 om morgenen hvor han lå i 3 spor og var ganske
upåvirket af såvel blinklys som langt lys på trods af at vi var de eneste 2
biler på motorvejen inden for synsvidde...



Oros (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 07-05-03 18:35


"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb92e42$0$96876$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Som stadig undrer sig over den fyr jeg overhalede for et godt stykke tid
> siden på motorvejen kl 03.30 om morgenen hvor han lå i 3 spor og var
ganske
> upåvirket af såvel blinklys som langt lys på trods af at vi var de eneste
2
> biler på motorvejen inden for synsvidde...

Hvad så med denne her:?

Kommer kørende på stykket iml Køge og Greve (3 spor) NUL trafik forude
(altså vitterligt ik en bil eller lastvogn at se 2km frem) og foran mig
kommer en bil ned på motorvejen fra tilkørsel. Denne stryger direkte ud i
midterste bane fra tilkørslen???? Hjerneblødning in progress siger jeg
bare... endda fordi jeg kommer bagfra som eneste trafik (hurtigere end
tilladt og naturligvis i inderste spor). Weird stuff.
Med hensyn til Armand bemærkning om de blinkende traffikanter så får jeg
også et surt opstød over de traffikanter der først blinker idet de ER kørt
ud i en svingbane. Prøv lige at granske Jer selv derude, for min oplevelse
er at 90% udøver denne form for blinkning til/med svingbaner. Det er jo
under alt kritik, faktisk er det overflødigt når det kommer så vidt. I og
for sig kunne man faktisk slå sit blink fra når man var kørt ud i
svingbanen, for så var andre folk ikke længere i tvivl om hvor man skulle
hen. Det kan man derimod godt være inden der svinges ud i svingbaner. Man
skal dog lade sit blinklys blinke indtil man er helt færdig med at svinge af
hensyn til cyklister og sådan .... Men prøv lige at overvej hvornår I
blinker til svingbane!!!
Så ikke at forglemme dem som blinker når de kører IND på en motorvej fra en
tilkørsel (ja hvor fa'n skulle de ellers køre hen) og som IKKE blinker nå de
pludselig svinger AF motorvejen igen. Igen ser jeg kun der kan være tale om
hjerneblødninger, eller ihvertfald hjerner i "full stop" der udøver den
slags "motoriske manøvrer". Skal vi så ikke slutte af med dem som skifter
vognbane på veje med flere vognbaner og bruger et blink eller 2 halvt inde i
den bane de ønsker at skifte til, eller tror at man kan skifte vognbane helt
uden hensyntagen til bagfra kommende bare så længe man giver tegn!? Som
regel de folk der skifter ind i ens bane og river en ud af den tanke man
netop havde: "hmm, nu er jeg da ved at komme en anelse for tæt på den
forankørende" og vupti ligger der en ekstra traffikant i den "afstand" som i
forvejen ikke havde den korrekte sikkerhedsafstand... hot diggity...

Næææh... ny (mere grundig) prøve hvert 5.år kunne være skønt...


--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222
som så sent som i dag var ved at blive "klippet" på mc'en af bilist med 80 i
timen der blinkede EN gang for derefter at påbegynde overhaling af lastbil
selvom jeg kom 50meter bagved kørende 140 (motorvej og 2 spor) heldigvis
havde jeg dog en fornemmelse af at han kunne finde på det, så det kom ikke
bag på mig. Jeg VED efterhånden at alle andre kører som ind i h.... det er
ikke længere noget jeg "antager" om dem! ;)



Allan Jørgensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 08-05-03 06:53


"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote in message
news:b9bg30$hv8$1@sunsite.dk...
> Kommer kørende på stykket iml Køge og Greve (3 spor) NUL trafik forude
> (altså vitterligt ik en bil eller lastvogn at se 2km frem) og foran mig
> kommer en bil ned på motorvejen fra tilkørsel. Denne stryger direkte ud i
> midterste bane fra tilkørslen????

ej den har jeg en forklaring på.... det er fordi at 1 vognbane er så ujævn
og det får bilen til at ryste en smule og det er jo ikke rart

--
Allan(fzr600us)med et familiemedlem der kom med den forklaring
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Steffen Rasmussen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 08-05-03 07:04

Hejsa

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in message
news:4hmua.55317$y3.3847275@news010.worldonline.dk...
> ej den har jeg en forklaring på.... det er fordi at 1 vognbane er så ujævn
> og det får bilen til at ryste en smule og det er jo ikke rart

Hehe, ok jeg har en indrømmelse at komme med.. på den del af motorvejen (ud
fra kbh og til Køge) hvor motorvejen er 3 sporet kører jeg som regel i det
miderste spor.. (hvis ikke overhalingssporet)..

Det skal dog så siges i denne sammenhæng at det som regel er med en
hastighed der nok ligger *lidt* :) over "normal motorvejskørsel", netop
fordi det ikker så rart at køre i det inderste spor med den hastighed, og
selv på den tid hvor jeg plejer at køre der er der trafik der kører i det
inderste spor, hvilket så bare resulterer i en ufattelig mængde
vognbaneskift..

-steffen



Allan Jørgensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 08-05-03 07:21

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> wrote in message
news:3eb9f369$0$89633$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det skal dog så siges i denne sammenhæng at det som regel er med en
> hastighed der nok ligger *lidt* :) over "normal motorvejskørsel", netop
> fordi det ikker så rart at køre i det inderste spor med den hastighed, og
> selv på den tid hvor jeg plejer at køre der er der trafik der kører i det
> inderste spor, hvilket så bare resulterer i en ufattelig mængde
> vognbaneskift..

tja det er vel også et spørgsmål om hastigheden. hvis jeg rent
hypotetisk lå med *140 km/t* så ville jeg nok også ligge i midterbanen
for hvor mange gange vil du blive overhalet med den hastighed, og hvis man
så kan se i spejlene at der kommer 2 biler bagfra, og der er plads i
inderbanen så trækker man bare ind og håber den forreste bil ser de og
trækker ind i midterbanen så 3 bil kan overhale...
--
Allan(fzr600us)hvis kæreste undrede sig over at jeg ikke havde skrevet i
denne tråd igår....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Oros (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 08-05-03 09:51


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:_Gmua.55323$y3.3848194@news010.worldonline.dk...
> tja det er vel også et spørgsmål om hastigheden. hvis jeg rent
> hypotetisk lå med *140 km/t* så ville jeg nok også ligge i midterbanen
> for hvor mange gange vil du blive overhalet med den hastighed, og hvis man
> så kan se i spejlene at der kommer 2 biler bagfra, og der er plads i
> inderbanen så trækker man bare ind og håber den forreste bil ser de og
> trækker ind i midterbanen så 3 bil kan overhale...

Vejens beskaffenhed er i mine øjne ikke en undskyldning, ej heller ens
hastighed. Hvis man er af den overbevisning at man "sjældent" bliver
overhalet ved 140, så tror jeg også automatisk det medfører at man
"sjældent" kigger i bakspejl/sidespejl efter bagfrakommende. Men det
forklarer måske også den prop af trafik der er hver morgen på det stykke, at
folk ikke vil køre i det inderste spor... Nææh... er der plads til højre på
et uvilkårligt tidspunkt, så er det baaare at trække ud. Som en kvinde sagde
sidst i en trafik-radio-debat. Der skal ikke bruges flere penge for at
udvide veje (ihvertfald ikke generelt alle steder) pengene skulle derimod
hellere postes i politiet til større overvågning af trafiksyndere så det
ganske langsomt blev alm. at man ikke bare kørte bisset fordi der var stor
sandsynlighed for at blive bonget på det. Ydermere at det skulle være
sværere at få kørekortet, og som jeg selv mener - fornyelse af dette med
jævne mellemrum igennem hele livet. Vores veje i dag er langt de fleste
steder udemærket rustet til mængden af trafik, trafiksyndere er som oftest
årsag til propper og kaos...

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222



Allan Jørgensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 08-05-03 13:54

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote in message
news:b9d5oo$b9o$1@sunsite.dk...
> Vejens beskaffenhed er i mine øjne ikke en undskyldning, ej heller ens
> hastighed. Hvis man er af den overbevisning at man "sjældent" bliver
> overhalet ved 140, så tror jeg også automatisk det medfører at man
> "sjældent" kigger i bakspejl/sidespejl efter bagfrakommende.

hmm jeg prøver igen jeg skal ikke lige pludselig opdage at der ligger en
strisser i røven af mig så ved den hastighed kigger jeg meget tit i
bagspejlene og lad os sige at der køre lastbiler i inderbanen med 2-500m
mellemrum så er det vel nærmest zig-zag kørsel man skal foretage sig.

jeg holder næsten altid til højre medmindre jeg overhaler både i bil og på
mc, men en gang imellem kan det ikke lade sig gøre fordi at alle ligger i
midterbanen, og det er ikke altid jeg overhaler højre om selvom man har lyst
til det men når man så har overhalet dem og trækker helt ind i 1 vognbane er
der som regel nogen der vågner men det er maks 25% af dem der så trækker ind
i 1 vognbane
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Steffen Rasmussen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 08-05-03 20:46

Hejsa

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in message
news:Prsua.55424$y3.3871068@news010.worldonline.dk...

> hmm jeg prøver igen jeg skal ikke lige pludselig opdage at der ligger
en
> strisser i røven af mig så ved den hastighed kigger jeg meget tit i
> bagspejlene og lad os sige at der køre lastbiler i inderbanen med 2-500m
> mellemrum så er det vel nærmest zig-zag kørsel man skal foretage sig.

Lyder nogenlunde som jeg selv kører.. igen snakker vi om en ("teoretisk")
hastighed på noget over det lovlige, og som Allan netop påpeger er det
derfor knap så sandsynligt at man bliver overhalet (og alligevel er
opmærksom på de risici der er forbundet med bøderforelæg)..

Endvidere vil jeg da også mene at f.eks det at "konstant" køre ind og ud af
1. bane er forbundet med nogle risici.. i forhold til f.eks at holde 140
km/t i 2 bane.
Ikke dermed sagt at man f.eks bare kører i 2 (eller 3 bane hvor det er
muligt) med x km/t fordi der ikke er nogen anden trafik, ej heller i 1.
bane, men sådan opfattede jeg heller ikke forrige indlæg...

-steffen

som for alvor skriver sort idag



Allan Jørgensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 08-05-03 22:24


"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> wrote in message
news:3ebab3f7$0$11733$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Lyder nogenlunde som jeg selv kører.. igen snakker vi om en ("teoretisk")
> hastighed på noget over det lovlige, og som Allan netop påpeger er det
> derfor knap så sandsynligt at man bliver overhalet (og alligevel er
> opmærksom på de risici der er forbundet med bøderforelæg)..
>
> Endvidere vil jeg da også mene at f.eks det at "konstant" køre ind og ud
af
> 1. bane er forbundet med nogle risici.. i forhold til f.eks at holde 140
> km/t i 2 bane.
> Ikke dermed sagt at man f.eks bare kører i 2 (eller 3 bane hvor det er
> muligt) med x km/t fordi der ikke er nogen anden trafik, ej heller i 1.
> bane, men sådan opfattede jeg heller ikke forrige indlæg...
>
> -steffen
>
> som for alvor skriver sort idag

LOL jamen jeg kan da kun sige vi er enige
så mangler vi bare at lære resten af danmarks bilister at gøre det samme

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Steffen Rasmussen (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 09-05-03 06:39

Hejsa

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in message
news:2Wzua.55960$y3.3925973@news010.worldonline.dk...
> > som for alvor skriver sort idag

Utroligt så dårligt man kan formulere sig når man sidder og ½-sover imens

Men det er da dejligt at der var nogen der kunne tyde det jeg skrev...


> LOL jamen jeg kan da kun sige vi er enige
> så mangler vi bare at lære resten af danmarks bilister at gøre det samme


Hehe, ja.. det er nok lige optimistisk nok
Og på sin hvis vel egentligt meget godt.. tænk hvis vi alle sammen var enige
om (alting).. frygteligt

-steffen

Juhuu det er fredag og godt vejr..



Bjørn S (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 07-05-03 19:07


"Steffen Rasmussen" skrev
> Måske en anelse obskurt, men det kunne nu være meget rart med en beretning
> om en der rent faktisk har fået en bøde for at køre i venstre side af
> kørebanen (så vidt huskes kan det vist takseres med 500 kr...)

Jeg vet ikke om der blev en bøde, men jeg overvar et eldre ægtepar som blev
stoppet af en mc-betjent, hun lå i midterste spor rundt ca 90 v/110 km
grænse, og med fri bane i højre. Jeg skulle af på næste afkørsel (ca. 1500
meter), og vurderte faktisk at langsomt passere på højre side af hinde da
jeg allerede lå i denne bane.
Af en eller anden årsag valgte jeg heldigvis aligevel at først lægge mig
bagved hinde og vente til der var plads til at overhale.
Vel forbi kigget jeg i spejlet og så politiet var kommet op bagved hinde, og
hun blev så blinket ind lidt længer fremme.
- jup, jeg var lidt skadefro da jeg så det

--
/Bjørn



Allan Jørgensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 08-05-03 06:48

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b9ba2o$938$1@sunsite.dk...
> > Ved ikke hvordan det er i forbindelse med uheld, men overhaling
> > indenom (uden uheld) giver "kun" en bøde på 1.000 kr, men mener det
> > er pr bil man overhaler (er kun 100% på det med de 1.000 kr, ikke om
> > det er pr køretøj)
>
> Hæng mig ikke op på det, men har "hørt" at forseelse også kan tolkes som
> uforsvalig kørsel hvis der er mere end bare en enkelt overhaling indenom
> (altså noget med flere end de to vognbaneskift der skal til en
> overhaling) - og så er kortet i fare.

hmm er bøden sat op, da jeg for 2 år siden blev stoppet af en mc betjent ved
holte, efter at havde overhalet 5 biler indenom ude ved storkereden, hvor
jeg havde ligget i yderbanen bag 3 biler siden herlev og de ville bare ikke
flytte sig, tog jeg den til sidst indenom i 1 vognbane(der er 3) og der var
betjenten sådan set lige glad med at jeg havde taget den indenom, for han
ville kun skrive mig for en forseelse og det var hastigheden

--
Allan(fzr600us)som også er træt af dem der ligger til venstre
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Steffen Rasmussen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 08-05-03 07:09

Hejsa

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in message
news:acmua.55314$y3.3847229@news010.worldonline.dk...
>> hmm er bøden sat op, da jeg for 2 år siden blev stoppet af en mc betjent
ved
> holte, efter at havde overhalet 5 biler indenom ude ved storkereden, hvor
> jeg havde ligget i yderbanen bag 3 biler siden herlev og de ville bare
ikke
> flytte sig, tog jeg den til sidst indenom i 1 vognbane(der er 3) og der
var
> betjenten sådan set lige glad med at jeg havde taget den indenom, for han
> ville kun skrive mig for en forseelse og det var hastigheden

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg kunne forestille mig at de har
ændret praksis/pris for at overhale indenom i samme åndedræt som de ændrede
(harmoniserede ? de generelle bødetakster.. men det er kun mit gæt..

Omvendt kan det naturligvis være i denne her situation at betjenten måske
ikke var så negativ at han ville notere dig for begge ting, eller en 3
mulighed, det var før de begyndte at notere for alle ting, istedet for kun
den dyreste.. (som under forudsætning af at det var 1.000 kr pr bil ville
have været overhalingen indenom, men det forudsætter så igen at det var
efter reguleringen af bødetaksterne... auuch sikke en forklaring :)

-steffen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=171



Rune D. Jørgensen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 07-05-03 20:40

Det var smuk og solrig dag da Eddy Folder skrev
news:SV8ua.1702$ml2.383@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Ja eller at uheldet er ude og billisten trækker ind samme tidspunkt...
> Hvis ulykken skulle det være stuff nok til at tage dit pap

Har du prøvet at blive liggende bagved? Nej, de trækker ikke ind. Jeg
blinker dem lystigt i nakken med det lange lys. Det har min kørelærer lært
mig. Han mente at folk måtte være faldet i søvn, og at det så var ren og
skær venlighed at vække dem. Det virker desværre ikke så godt når det er
lyst.


--
Rune D. Jørgensen

Eddy Folder (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Eddy Folder


Dato : 08-05-03 10:27


"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in message
news:Xns9374DC5EB8FBAblattersplatterlatte@212.54.64.135...
> Det var smuk og solrig dag da Eddy Folder skrev
> news:SV8ua.1702$ml2.383@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:
>
> > Ja eller at uheldet er ude og billisten trækker ind samme tidspunkt...
> > Hvis ulykken skulle det være stuff nok til at tage dit pap
>
> Har du prøvet at blive liggende bagved? Nej, de trækker ikke ind. Jeg
> blinker dem lystigt i nakken med det lange lys. Det har min kørelærer lært
> mig. Han mente at folk måtte være faldet i søvn, og at det så var ren og
> skær venlighed at vække dem. Det virker desværre ikke så godt når det er

Jep jeg har prøvet at blive liggende Men det sker normalt ikke længere
tid af gangen

-Eddy



Winnie feldtmose (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Winnie feldtmose


Dato : 07-05-03 21:24


Har lige været i Australien hvor de er gode til at skilte "kør forsigtig
dette er et område med ældre borgere" men den bedste som jeg så var denne
"Keep Left if not overtaken"...ja herhjemme ville de så være "hold til højre
hvis ikke du overhaler" lidt langt men forståeligt....ville gerne ha taget
et billede til min kæreste men vi stoppede ikke lige ved et på turen....han
ville ha elsket at have det



--
Winnie Feldtmose



RacerNiels (07-05-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 07-05-03 23:34

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> wrote in message
news:SV8ua.1702$ml2.383@news.get2net.dk...
> Ja eller at uheldet er ude og billisten trækker ind samme tidspunkt...
Hvis
> ulykken skulle det være stuff nok til at tage dit pap

Jeg holder som regel øje med dem jeg snupper indenom. Ser og _de_ ser i
spejle osv. og helt ærligt Eddy... nu er det sq da dig der sover! Det er S
FAU vi snakker om. Hvis fjolserne trækker ind midt i det hele, hanen vi
dyret og flyver forbi.... (stadig indenom) *WOUSCH...* Rysten med hovedet
kan tydeligt ses fra bilen, så gør det

/Niels
S FAU *på gaden igen senere idag - nu med Öhlins bagpå*



Eddy Folder (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Eddy Folder


Dato : 08-05-03 10:31


"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
news:b9c1i0$187i$1@news.net.uni-c.dk...
> "Eddy Folder" <chill@ofir.dk> wrote in message
> news:SV8ua.1702$ml2.383@news.get2net.dk...
> > Ja eller at uheldet er ude og billisten trækker ind samme tidspunkt...
> Hvis
> > ulykken skulle det være stuff nok til at tage dit pap
>
> Jeg holder som regel øje med dem jeg snupper indenom. Ser og _de_ ser i
> spejle osv. og helt ærligt Eddy... nu er det sq da dig der sover! Det er S
> FAU vi snakker om. Hvis fjolserne trækker ind midt i det hele, hanen vi
> dyret og flyver forbi.... (stadig indenom) *WOUSCH...* Rysten med
hovedet
> kan tydeligt ses fra bilen, så gør det

He he he.. Jeg er faktisk gået over til at overhale nu, men gør det ikke
altid indenom da jeg ikke lige er helt sikker på konsekvensen der Men
ellers sker det udenom(når midterstriberne tillader det) og jeg har oplevet
mange billister der har skidt en grøn kylling fordi der er kommet en
overhalende der.

-Eddy



Steffen Rasmussen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 07-05-03 15:41

Hejsa

"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:3eb8e58e$0$29507$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Jeg bliver til stadighed imponeret når jeg kommer kørende på en tre sporet
> vej hvor 70% af trafikken ligger i sporet længst til venstre, 20 % ligger
i
> midtersporet og de resterende 10 % ligger i højresporet.

Jeg tror et af problemerne er at når man lægger sig i det inderste (eller
miderste spor) får man som regel aldrig lov til at komme ud igen hvis f.eks
der kører en lastbil foran en (her tænker jeg primært på motorvej)... i
starten kørte jeg altid i venstre spor, men efterhånden som tiden er gået er
jeg efterhånden blevet typen der også ligger i det yderste spor.. omend jeg
da til tider kan finde på at kaste mig ind på plads.. Men det er primært i
bil, på mc synes jeg ikke det er det store problem, som regel fordi der er
plads nok til at klemme sig ind..

-steffen



Rune D. Jørgensen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 07-05-03 20:48

Det var smuk og solrig dag da Steffen Rasmussen skrev
news:3eb91b07$0$96901$edfadb0f@dread11.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Jeg tror et af problemerne er at når man lægger sig i det inderste
> (eller miderste spor) får man som regel aldrig lov til at komme ud
> igen hvis f.eks der kører en lastbil foran en (her tænker jeg primært
> på motorvej)... i starten kørte jeg altid i venstre spor, men
> efterhånden som tiden er gået er jeg efterhånden blevet typen der også
> ligger i det yderste spor.. omend jeg da til tider kan finde på at
> kaste mig ind på plads.. Men det er primært i bil, på mc synes jeg
> ikke det er det store problem, som regel fordi der er plads nok til at
> klemme sig ind..

Så meget forskel er der heller ikke på længden af en bil og en mc. Tror
nærmere at folk er for dumme til skifte gear. De accellerer op til 110,
smider den i femte, og kan ikke accellerere nok til at skifte bane. Jeg
mener, de fleste biler kan da godt accellerere ok, hvis de får det tredie
gear.

--
Rune D. Jørgensen

Steffen Rasmussen (07-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 07-05-03 21:58

Hejsa

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in message
news:Xns9374DDB8FA3DEblattersplatterlatte@212.54.64.135...

Stort [klip]

> Jeg
> mener, de fleste biler kan da godt accellerere ok, hvis de får det tredie
> gear.

hehe, ja selv min gamle Renault kan da arbejde lidt hvis den får lov til det
ganske vist kun til de små 4K RPM, men alligevel

-steffen



Allan Jørgensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 08-05-03 07:14


"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> wrote in message
news:3eb91b07$0$96901$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg tror et af problemerne er at når man lægger sig i det inderste (eller
> miderste spor) får man som regel aldrig lov til at komme ud igen hvis
f.eks
> der kører en lastbil foran en (her tænker jeg primært på motorvej)... i
> starten kørte jeg altid i venstre spor, men efterhånden som tiden er gået
er
> jeg efterhånden blevet typen der også ligger i det yderste spor.. omend
jeg
> da til tider kan finde på at kaste mig ind på plads.. Men det er primært i
> bil, på mc synes jeg ikke det er det store problem, som regel fordi der er
> plads nok til at klemme sig ind..

tja er det ikke mere fordi at du så ikke skal koncentrere dig om at kigge i
spejlene hele tiden og forudsige hvornår du kan trække ud osv.....

nææ du det er sku fordi bilerne er blevet for bekvemme, og man sidder
faktisk ikke og koncentrere sig når man kører,og hvorfor skal man også kigge
bagud når man bevæger sig fremad det er jo der tingene sker. så hellere
ligge i midterbanen og ikke skulle bruge knoppen men bare køre derud af og
tage det afslappet

nej prøv en dag og køre som man skal. mærk adralinen pumpe når dine øjne
ligger klistret til sidespejlet i højre bane og og se bilerne i 2 vognbane
som kører med nogenlunde samme hastighed som dig +-20 km/t, vær forudseende
og find hullet når du skal overhale den lastbil der ligger 200m længere
fremme og træk ind igen og mærk susset når du skal igennem den samme øvelse
overfor lastbilen 500 m længere fremme igen. damn hvor man lever livet
--
Allan(fzr600us)lidt sarkastisk idag, men spørgsmålet er om der er noget om
det jeg skev??
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Oros (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 08-05-03 09:48


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:uAmua.55322$y3.3847931@news010.worldonline.dk...
> nej prøv en dag og køre som man skal. mærk adralinen pumpe når dine øjne
> ligger klistret til sidespejlet i højre bane og og se bilerne i 2 vognbane
> som kører med nogenlunde samme hastighed som dig +-20 km/t, vær
forudseende
> og find hullet når du skal overhale den lastbil der ligger 200m længere
> fremme og træk ind igen og mærk susset når du skal igennem den samme
øvelse
> overfor lastbilen 500 m længere fremme igen. damn hvor man lever livet

En dag?? HVER DAG!!! Jeg sætter en ære i at køre fuldstændig korrekt, lige
med undtagelse af når nogle ekstremt dårlige traffikanter skal gøres
opmærksom på hvad de er. Jeg skal ikke være blank for at indrømme det er
gået udenom i 3 spor selvom denne var optaget. Erkendt dumt, og selvom den
pågældende traffikant ryster på hovedet og mener "jeg" er den dårlige og
psykotiske traffikant så er jeg ikke i tvivl om at de 5-10 andre
traffikanter der ser forseelsen kan erkende at der nok var en grund til
forseelsen, og måske, kun "måske" tænker sig om, om end ikke andet, så
ihvertfald resten af turen hjem.

> Allan(fzr600us)lidt sarkastisk idag, men spørgsmålet er om der er noget om
> det jeg skev??

Uden sarkastisk filter synes jeg det var ret fornuftigt skrevet... det er
ydermere også en god medicin i at sidde og falde i søvn, eller sidde at kede
sig. Simpelthen evnen til at overhale og opholde sig på en vej uden på nogen
måde at være til gene for andre. Det er klasse!

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222



Steffen Rasmussen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 08-05-03 20:52

Hejsa

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in message
news:uAmua.55322$y3.3847931@news010.worldonline.dk...
> nææ du det er sku fordi bilerne er blevet for bekvemme, og man sidder
> faktisk ikke og koncentrere sig når man kører,og hvorfor skal man også
kigge
> bagud når man bevæger sig fremad det er jo der tingene sker. så hellere
> ligge i midterbanen og ikke skulle bruge knoppen men bare køre derud af og
> tage det afslappet

Hehe, ja, fredag eftermiddag på vej ud af kbh centrum (og motorvejen med for
den sags skyld) plejer det at være sådan (ja ok enhver dag efter fyraften,
men fredage plejer at være mine hellige køer, folk kører som var det livet
det galdt)..
sidder og morer mig lidt over det mens jeg hører noget godt musik og hele
tiden hører en stemme i baghovedet.. Lemming..

For det er vel egentligt lidt det der sker.. (som du selv skriver), "jeg gør
sku som de andre i dag, og bliver liggende i overhalingsbanen"
Som en kæmpe kø af lemminger på vej mod afgrunden..

-steffen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste