Støvler og handsker
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 05-05-03 19:25

Jeg har købt mig en mc jakke og regner med at få tilhørende bukser til min
føs´da. Jeg regner med at købe et par handsker og et par støvler, i den
nærmeste fremtid. handskerne bliver nok et par fra mconline om det bliver
til 200 eller 500kr er ikke så afgørende, er der nogen der har erfaringer
med disse handsker? Hvilket par skal jeg satse på?

Af støvler har jeg kigget meget på Pit Valk TEX, fra Held. De tiltaler mig
da de ligner racing støvler, men samtidig har tex membran, som jo er godt
for syrerbasserne. Et alternativ ville værer Neo også fra mconline, men da
de koster det same jeg jo skal betale fragt osv hælder jeg nok mest til
Held, dette er vel også et annerkendt mærke. Nogen der har prøvet en af de
to modeller?
Forslag til andre "smarte" støvler og handsker der ikke er alt for dyre(jeg
ved godt at det er relativt, men ike ret meget mere end en plovmand for
handsker, og 1500 for støvler)

Tobias, Der stadig smiler over hele krydren efter første kørertime i
søndags, hvor han også fik hilst på et par andre Aalborgensiske mc´ister

Fra : ZX-10

Dato : 05-05-03 19:31

Hej. Kan kun sige jeg købte 1 par racer handsker fra mc-online for 2 mdr
siden til kr. 500.- , og de er færdige. Syninger og velcro flosser, og vil
skyde på de ikke holder måneden ud...:(
Kenneth ZX-10
www.skanderborgmc.dk
Tobias Møller Larsen <tobber@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb6aca0$0$89633$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-05-03 20:59

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> writes:

> [...]
> til 200 eller 500kr er ikke så afgørende, er der nogen der har erfaringer
> med disse handsker? Hvilket par skal jeg satse på?

Jeg har lige købt et par sommerhandsker fra Louis:
<http://www.louis.de/_32777abd099967c28a94841734233c3f06/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=180&wgr=713&total=7&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D180%252526wgr%25253D713%252526page%25253D0&artnr_gr=201845>

Jeg har erkendt at jeg skal have 2 par handsker - et par til
ydersæsonerne og et par til om sommeren. Det er sommerhandsker jeg
lige har købt, og jeg må sige at jeg indtil nu er godt tilfreds.

Jeg havde den første gang rigtigt i brug på den netop overståede
Jyllandstur. På vej derover regnede det, og de blev våde/fugtige og
dermed kolde, så jeg skiftede til vinterhandskerne ved
broen. Vinterhandskerne er med noget GoreTex-agtigt, så de er
vandtætte.

På vej hjem, hvor det var tørvejr var de nye handsker perfekte.

Der er jo også lidt forskel på om du vil have sportshandsker eller
hvad. Mine nyindkøbte sommerhandsker er hvad jeg vil kalde
wannabe-sport.

Hvis du både skal have et par gode sommerhandsker og et par gode
vinterhandsker så rækker 500 dask ikke ret langt, men du burde i hvert
fald kunne finde et par gode sommerhandsker til den pris, og mon ikke
du også kan finde et par gode vinterhandsker på tilbud til under 500
(jeg gav 400 for mine, nedsat fra 800).

> Tobias, Der stadig smiler over hele krydren efter første kørertime i
> søndags, hvor han også fik hilst på et par andre Aalborgensiske mc´ister

Herligt, fortsat god fornøjelse med erhvervelse af kortet.

Det er godt at du allerede har fokus på noget fornuftigt
sikkerhedsudstyr, det synes jeg der manglede fra min kørelærers side
da jeg tog kortet sidste sommer.

--
Jacob - www.bunk.cc
Talk is cheap because supply always exceeds demand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-05-03 20:30

"men samtidig har tex membran, som jo er godt for syrerbasserne"

Jeg har kørt uden tex i mange år. Købte et par med tex sidste år. Det bliver
nok også de sidste. Det er rigtigt at de er vandtætte (næsten). De holder
utroligt godt på vandet når de er først er blevet våde, føj. De holder ikke
til at køre i dagsregne (Island). Har talt med flere med samme erfaringer.
Min gamle støvler bliver også våde indvendig, men de tørre meget hurtigere.
Så jeg vælger tex fra, i fremtiden.
Nu ved jeg godt at Island er et ekstremt klima.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-05-03 22:04

Tobias Møller Larsen wrote:

> [...]
> dyre(jeg ved godt at det er relativt, men ike ret meget mere end en
> plovmand for handsker, og 1500 for støvler)

http://www.overskudslageret-aps.dk har netop 2 forskellige par Held støvler
på tilbud. Det billigste til 798,- og dem er jeg selv ret vild med.
Ellers ville jeg råde dig til at kigge www.louis.de godt igennem. Der er er
altså nogle gode tilbud engang imellem. Fragten er 6,5 Euro, sålænge vægten
ikke overstiger 12kg.
Selv har jeg købt et par Probiker race-handsker, uden foer, og så en
inderhandske fra Held. Så er der en handske der fungere i stegende hede, og
i koldt vejr !

> Tobias, Der stadig smiler over hele krydren efter første kørertime i
> søndags, hvor han også fik hilst på et par andre Aalborgensiske
> mc´ister

Jahh jeg passerede da godtnok et par køreskoler Søndag i og omkring Aalborg.
Gad vide om du var imellem. Kører en GSX-R 250 i blå/hvid, og har spejlvisir
på hjelmen :)

Mvh Thomas

Fra : NikolajH

Dato : 06-05-03 10:50

Tobias Møller Larsen wrote:

> [...]
> til 200 eller 500kr er ikke så afgørende, er der nogen der har erfaringer
> med disse handsker? Hvilket par skal jeg satse på?

Jeg købte et par Spa fra MConline, de har indtil videre fungeret
upåklageligt til mig.. Jeg har købte hele pivetøjet(støvler, bukser, jakke
og handsker) fra MConline da det ikke kunne gå hurtigt nok med at få
stumperne... Indtil videre har jeg været meget tilfreds specielt i forhold
til prisen. Enkelte klage punkter, vil prøve at få taget mig sammen til at
komme med en mere uddybende kritik senere..

> Tobias, Der stadig smiler over hele krydren efter første kørertime i
> søndags, hvor han også fik hilst på et par andre Aalborgensiske mc´ister

God fornøjelse....

Nikolaj med tilsvarende bredt smil når Pegasoen luftes!