/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tankpads -bare gimmik ?
Fra : M. G. Nielsen.


Dato : 05-05-03 09:55

Jeg har set mange motorcykler med tankpads, men hjælper de i overhovedet i
virkeligheden?
De tanke jeg har set gennem tiden, og som ikke har været monteret med
tankpads, har da ikke virket slidte lige dér, det er mere hvor knæene rammer
i mod tanken. Er det ikke bare noget som er opfundet af tilbehørsfirmaerne?

Morten NX650
(Uden tankpadsjov)



 
 
Armand (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-03 10:55


M. G. Nielsen. <test@test.dk> skrev i en
news:b958to$2364$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har set mange motorcykler med tankpads, men hjælper de i overhovedet i
> virkeligheden?
> De tanke jeg har set gennem tiden, og som ikke har været monteret med
> tankpads, har da ikke virket slidte lige dér, det er mere hvor knæene
rammer
> i mod tanken. Er det ikke bare noget som er opfundet af
tilbehørsfirmaerne?

Mnjaeh :-/
Tilbehørsfirmaerne er hurtige til at følge op på et behov, og moderne tanke
med meget stejle bagkanter (med hensyn på sportsligt image hvor tanken er et
støttepunkt for skridtet under hårde opbremsninger) har det med at blive
ridsede(!) af de bukse eller jakke -knapper hhv. -spænder der befinder sig
lige dér!
Ridser er i mange øjne formedelst værre end decideret slitage, som vidner om
heftig brug. Så brug af en tankpad kan være regulært nok!
Men derudover kan man ikke udelukke at tankpads er blevet et design-gimmick,
som den enkelte jo kan benytte som han lyster.

--
Armand.





Beeblebrox (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 08-05-03 08:06

Armand wrote:
> Tilbehørsfirmaerne er hurtige til at følge op på et behov, og moderne tanke
> med meget stejle bagkanter (med hensyn på sportsligt image hvor tanken er et
> støttepunkt for skridtet under hårde opbremsninger)
<snip>

Støttepunkt for skridtet??? (er det den 1. april *s* ?)

Puha, den har du da vist misforstået Ikke om jeg kunne *tænke* mig
at bruge skridtet som stødpude fordi jeg laver en ekstra hård
nedbremsning...

Tror du ikke snarere det skyldes målet med at designe tanke der giver
optimale støttepunkter for knæ og underarme?

Derudover er jeg enig. Ja, de bliver ridsede både der og ved knæene!

-Claus
(som stadig vånder sig ved tanken om din kørestil *gg*)


Mikkel Christensen (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 08-05-03 09:37

Beeblebrox <beeblebrox@TAKETHISAWAYworldonline.dk> writes:

> Armand wrote:
> > Tilbehørsfirmaerne er hurtige til at følge op på et behov, og moderne
> > tanke med meget stejle bagkanter (med hensyn på sportsligt image hvor
> > tanken er et støttepunkt for skridtet under hårde opbremsninger)
> <snip>
>
> Støttepunkt for skridtet??? (er det den 1. april *s* ?)
>
> Puha, den har du da vist misforstået Ikke om jeg kunne *tænke* mig
> at bruge skridtet som stødpude fordi jeg laver en ekstra hård
> nedbremsning...

*LOL*

Nej den fejl laver man kun en gang. Jeg gjorde ihvertfald...

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Armand (08-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-03 15:49


Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
news:kkdn0hxn8be.fsf@rrnord.dk...
> Beeblebrox <beeblebrox@TAKETHISAWAYworldonline.dk> writes:
>
> > Armand wrote:
> > > Tilbehørsfirmaerne er hurtige til at følge op på et behov, og moderne
> > > tanke med meget stejle bagkanter (med hensyn på sportsligt image hvor
> > > tanken er et støttepunkt for skridtet under hårde opbremsninger)
> >
> > Støttepunkt for skridtet??? (er det den 1. april *s* ?)
> >
> > Puha, den har du da vist misforstået Ikke om jeg kunne *tænke* mig
> > at bruge skridtet som stødpude fordi jeg laver en ekstra hård
> > nedbremsning...
>
> Nej den fejl laver man kun en gang. Jeg gjorde ihvertfald...

I roadracing foretager en typisk 600'er en 200 km/t's opbremsning for enden
af langsiden med en sådan kraft at der ind imellem ses luft under bagdækket!
Selve fartreduktionen ligger omkring (og ofte hinsides) 1G, som svarer til
ens egen vægt. Populært anskuet står R-piloter på hænder hver gang der
bremses
Forinden har man ligget fladt bag kåben; men rejser sig mest muligt ved
opbremsningen for at virke som en art luftbremse, og selvom man klemmer
knæene godt sammen om tanken kan man ikke bære sin egen kropsvægts
fartreducering uden også at støtte mod tankens bagende :-|
I slutningen af opbremsningen begyndes indlægningen i kurven og dér slippes
knæpresset for at kunne lave en hang-out med de inderste knæ. Tillige
flyttes den inderste røvballe ud over sædekanten hvilket betinger at man
ikke kan støde nær det samme imod kræfterne fra den fortsatte opbremsning
med arme og fødder - Så tanken/skridtet MÅ stå for sit arbejde!

Jeg tror at der kommer roadracing på Eurosport i dene weekend - Kig lige
selv efter og konstantér at der ikke er den mindste luftsprække imellem
piloternes skridt og tankens bagende under opbremsning - Og det til trods
for at røven kort forinden har været skubbet godt bagud for man kunne komme
i ly bag kåbeglasset

Alternativt er der mulighed for en Live-oplevelse af sagerne på
Jyllandsringen, weekenden efter!!

--
Armand.





Mikkel Christensen (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 09-05-03 07:41

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> news:kkdn0hxn8be.fsf@rrnord.dk...
> > Beeblebrox <beeblebrox@TAKETHISAWAYworldonline.dk> writes:
> >
> > > Armand wrote:
> > > > Tilbehørsfirmaerne er hurtige til at følge op på et behov, og moderne
> > > > tanke med meget stejle bagkanter (med hensyn på sportsligt image hvor
> > > > tanken er et støttepunkt for skridtet under hårde opbremsninger)
> > >
> > > Støttepunkt for skridtet??? (er det den 1. april *s* ?)
> > >
> > > Puha, den har du da vist misforstået Ikke om jeg kunne *tænke* mig
> > > at bruge skridtet som stødpude fordi jeg laver en ekstra hård
> > > nedbremsning...
> >
> > Nej den fejl laver man kun en gang. Jeg gjorde ihvertfald...
>
<snip>
> Forinden har man ligget fladt bag kåben; men rejser sig mest muligt ved
> opbremsningen for at virke som en art luftbremse, og selvom man klemmer
> knæene godt sammen om tanken kan man ikke bære sin egen kropsvægts
> fartreducering uden også at støtte mod tankens bagende :-|

Min fejl var så bare at glemme at klemme ordentligt til med knæene.
Så er "stødpudeeffekten" meget markant


> I slutningen af opbremsningen begyndes indlægningen i kurven og dér slippes
> knæpresset for at kunne lave en hang-out med de inderste knæ. Tillige
> flyttes den inderste røvballe ud over sædekanten hvilket betinger at man
> ikke kan støde nær det samme imod kræfterne fra den fortsatte opbremsning
> med arme og fødder - Så tanken/skridtet MÅ stå for sit arbejde!

Hmm... Det vil jeg nu kalde inderlår der bliver brugt som støttepunkt.
Anyhoo, så tror jeg mere det var ordet "stødpude" der fremkaldte nogle
ubehagelige associationer

> Jeg tror at der kommer roadracing på Eurosport i dene weekend

Yep. (Rossi, Rossi, Rossi

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Martin Sørensen (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 05-05-03 17:58

> Jeg har set mange motorcykler med tankpads, men hjælper de i
> overhovedet i virkeligheden?
> De tanke jeg har set gennem tiden, og som ikke har været monteret med
> tankpads, har da ikke virket slidte lige dér, det er mere hvor knæene
> rammer i mod tanken. Er det ikke bare noget som er opfundet af
> tilbehørsfirmaerne?

Så sent som igår så jeg en 1400km gammel XJ600, som allerede havde synlige
ridser. Det afhænger nok af, hvordan mc-tøjet er designet. Mit eget tøj har
ingen synlige lynlåse, og alle knapper er dækket af gummi, så det tror jeg
ikke ridser ret meget.

Når motorcykler uden tankpads ikke har ridser, kan det jo også være fordi de
fleste først monterer tankpads når de kan se ridserne dukke op.

signing off.. Martin Sørensen



anrs (05-05-2003)
Kommentar
Fra : anrs


Dato : 05-05-03 19:09

Martin Sørensen wrote:

> Når motorcykler uden tankpads ikke har ridser, kan det jo også være
> fordi de fleste først monterer tankpads når de kan se ridserne dukke
> op.

Netop - og jeg syntes tøjet ridser uanset lynlåse, knapper etc.
anrs
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=25



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste