"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> news:kkdn0hxn8be.fsf@rrnord.dk...
> > Beeblebrox <beeblebrox@TAKETHISAWAYworldonline.dk> writes:
> >
> > > Armand wrote:
> > > > Tilbehørsfirmaerne er hurtige til at følge op på et behov, og moderne
> > > > tanke med meget stejle bagkanter (med hensyn på sportsligt image hvor
> > > > tanken er et støttepunkt for skridtet under hårde opbremsninger)
> > >
> > > Støttepunkt for skridtet??? (er det den 1. april *s* ?)
> > >
> > > Puha, den har du da vist misforstået
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Ikke om jeg kunne *tænke* mig
> > > at bruge skridtet som stødpude fordi jeg laver en ekstra hård
> > > nedbremsning...
> >
> > Nej den fejl laver man kun en gang. Jeg gjorde ihvertfald...
>
<snip>
> Forinden har man ligget fladt bag kåben; men rejser sig mest muligt ved
> opbremsningen for at virke som en art luftbremse, og selvom man klemmer
> knæene godt sammen om tanken kan man ikke bære sin egen kropsvægts
> fartreducering uden også at støtte mod tankens bagende :-|
Min fejl var så bare at glemme at klemme ordentligt til med knæene.
Så er "stødpudeeffekten" meget markant
> I slutningen af opbremsningen begyndes indlægningen i kurven og dér slippes
> knæpresset for at kunne lave en hang-out med de inderste knæ. Tillige
> flyttes den inderste røvballe ud over sædekanten hvilket betinger at man
> ikke kan støde nær det samme imod kræfterne fra den fortsatte opbremsning
> med arme og fødder - Så tanken/skridtet MÅ stå for sit arbejde!
Hmm... Det vil jeg nu kalde inderlår der bliver brugt som støttepunkt.
Anyhoo, så tror jeg mere det var ordet "stødpude" der fremkaldte nogle
ubehagelige associationer
> Jeg tror at der kommer roadracing på Eurosport i dene weekend
Yep. (Rossi, Rossi, Rossi
--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>