/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Rysten i styret.
Fra : Kent Sørensen


Dato : 04-05-03 19:55

Hej Alle.

Nu har jeg gode erfaringer med den hjælp man kan få her hvis der skulle være
et problem, derfor vil jeg gerne kaste et nyt problem på banen og høre jeres
mening.

Kort og godt:
Hvad skyldes det når jeg i kørsel( 90-100 km/t) slipper styret og det
begynder at rystet. Jo hurtigere jeg kører, jo hurtigere ryst fra side til
side..

Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??

Hilsen

Kent



 
 
Hans Paulin (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-05-03 20:06



Kent Sørensen wrote:
>
> Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??

....jeg har prøvet et for bredt dæk på en forfælg engang: et 100/
på min Honda 7½ - men det var ved lav hastighed og defekt
styrdæmper; dér var den til gengæld ved at lave en tank-slammer
(er det ikke dét, det hedder?)...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82
Ved direkte mail ændres "his" til "hans"




John (04-05-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 04-05-03 20:07


"Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??


ja, det kan være dæk, fælg, afbalancering, alternativt kan det være at dine
kronrørslejer skal sammenspændes !
jeg har selv lige sammenspændt kronrørslejer på min mc, den rystede også en
del når jeg slap styret ved 40-60 km/t ...men efter indgrebet er det
heldigvis væk

V.H John Kramme - GSXF0,6L
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236



Allan Bojesen (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 04-05-03 20:51

Kent Sørensen wrote:
> Hvad skyldes det når jeg i kørsel( 90-100 km/t) slipper styret og det
> begynder at rystet. Jo hurtigere jeg kører, jo hurtigere ryst fra
> side til side..
>
> Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??

Check lige lejerne i bagsvingeren. Det kan sagtens være der miseren er. Og
jeg har netop været ude for en "aha" - oplevelse desgående.
Når jeg rykkede vildt og inderligt i bagsvingeren kunne jeg fornemme at der
måske var en lille bitte smule slør, men det var bestemt ikke noget jeg
mente kunne betyde noget. Men når lejerne kun kostede kr. 190,- besluttede
jeg mig for at skifte dem alligevel, og så ved samme lejlighed få smurt
delene. Resultatet var en helt anden cykel. Den virker nu meget mere stiv og
stabil.

Allan Bojesen



GERT BO THORGERSEN (05-05-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 05-05-03 01:58


Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en
news:3eb56dee$0$48890$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kent Sørensen wrote:
> > Hvad skyldes det når jeg i kørsel( 90-100 km/t) slipper styret og det
> > begynder at rystet. Jo hurtigere jeg kører, jo hurtigere ryst fra
> > side til side..
> >
> > Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??
>
> Check lige lejerne i bagsvingeren. Det kan sagtens være der miseren er. Og
> jeg har netop været ude for en "aha" - oplevelse desgående.
> Når jeg rykkede vildt og inderligt i bagsvingeren kunne jeg fornemme at
der
> måske var en lille bitte smule slør, men det var bestemt ikke noget jeg
> mente kunne betyde noget. Men når lejerne kun kostede kr. 190,- besluttede
> jeg mig for at skifte dem alligevel, og så ved samme lejlighed få smurt
> delene. Resultatet var en helt anden cykel. Den virker nu meget mere stiv
og
> stabil.
>
> Allan Bojesen
>
Hvis lejerne i bagsvingeren er spændt for hårdt kan man også sagtens få
dårlig opførsel fra motorcyklen, for selv under ligeud kørsel på motorvej
bevæger dæmperne sig jo hele tiden op og ned (bliver trykket sammen og
udvidersider sig) og bliver hæmmet i dette med for stramme lejer.
Stramme lejer vil sige for hårdt spændte koniske nålelejer eller fejl i
afstandsstykkers længde kombineret med for hård spænding vedr. kuglelejer.

Gert Thorgersen



Armand (04-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-03 22:20


Kent Sørensen <oks@esenet.dk> skrev i en
news:3eb56228$0$61940$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Alle.
>
> Nu har jeg gode erfaringer med den hjælp man kan få her hvis der skulle
være
> et problem, derfor vil jeg gerne kaste et nyt problem på banen og høre
jeres
> mening.
>
> Kort og godt:
> Hvad skyldes det når jeg i kørsel( 90-100 km/t) slipper styret og det
> begynder at rystet. Jo hurtigere jeg kører, jo hurtigere ryst fra side til
> side..
>
> Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??

Det ka være det hele!
prøv først at vurdere hvorvidt at dit fordæk skulle være blevet slidt
"spidst" á. midterrillen står tydeligere tilbage end mønsteret umiddelbart
på begge sider deraf! Dette er en næsten sikker årsag!
Da denne slitage opstår som følge af for lavt dæktryk, er der sandsynligvis
heller ikke for meget tryk på! Dette er også en af de tunge årsager til
balladen!

Hvilken en model drejer det sig om??

--
Armand.



Esben Bøll (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Esben Bøll


Dato : 05-05-03 09:42

JEg havde det samme problem på min XJ900 "83.
Det blev løst ved at stramme kronrørslejerne en lille smule.
Nemt og billigt!!

Esben Bøll
Xj900 "83


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:b9415k$njm$6@news.cybercity.dk...
>
> Kent Sørensen <oks@esenet.dk> skrev i en
> news:3eb56228$0$61940$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej Alle.
> >
> > Nu har jeg gode erfaringer med den hjælp man kan få her hvis der skulle
> være
> > et problem, derfor vil jeg gerne kaste et nyt problem på banen og høre
> jeres
> > mening.
> >
> > Kort og godt:
> > Hvad skyldes det når jeg i kørsel( 90-100 km/t) slipper styret og det
> > begynder at rystet. Jo hurtigere jeg kører, jo hurtigere ryst fra side
til
> > side..
> >
> > Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??
>
> Det ka være det hele!
> prøv først at vurdere hvorvidt at dit fordæk skulle være blevet slidt
> "spidst" á. midterrillen står tydeligere tilbage end mønsteret umiddelbart
> på begge sider deraf! Dette er en næsten sikker årsag!
> Da denne slitage opstår som følge af for lavt dæktryk, er der
sandsynligvis
> heller ikke for meget tryk på! Dette er også en af de tunge årsager til
> balladen!
>
> Hvilken en model drejer det sig om??
>
> --
> Armand.
>
>



Kent Sørensen (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 05-05-03 11:17


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b9415k$njm$6@news.cybercity.dk...
>
> Kent Sørensen <oks@esenet.dk> skrev i en
> news:3eb56228$0$61940$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej Alle.
> >
> > Nu har jeg gode erfaringer med den hjælp man kan få her hvis der skulle
> være
> > et problem, derfor vil jeg gerne kaste et nyt problem på banen og høre
> jeres
> > mening.
> >
> > Kort og godt:
> > Hvad skyldes det når jeg i kørsel( 90-100 km/t) slipper styret og det
> > begynder at rystet. Jo hurtigere jeg kører, jo hurtigere ryst fra side
til
> > side..
> >
> > Er det dæk, fælg, afbalancering eller noget værre??
>
> Det ka være det hele!
> prøv først at vurdere hvorvidt at dit fordæk skulle være blevet slidt
> "spidst" á. midterrillen står tydeligere tilbage end mønsteret umiddelbart
> på begge sider deraf! Dette er en næsten sikker årsag!
> Da denne slitage opstår som følge af for lavt dæktryk, er der
sandsynligvis
> heller ikke for meget tryk på! Dette er også en af de tunge årsager til
> balladen!
>
> Hvilken en model drejer det sig om??
>
> --
> Armand.

>Hej Armand.

Jeg formoder det er cyklen du spørger til. Det er en CBR1000 fra ´96. Det
med dækket er nok det nemmeste lige at kigge efter med det samme, så det gør
jeg lige.

Hilsen

Kent
>



Lasse Lundberg (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 05-05-03 11:43

"Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> wrote in message news:3eb63a43$0$89533
> Jeg formoder det er cyklen du spørger til. Det er en CBR1000 fra ´96. Det
> med dækket er nok det nemmeste lige at kigge efter med det samme, så det
gør
> jeg lige.

min cbr 1000 lavede også samme stunt, den fik lavet lidt af hvert før det
forsvandt
først blev kronrørslejere skiftet...det tog 20% ca....så blev forjulet
skiftet...det tog 10 %....så blev det alt for brede (190 baghjul som sad på
da jeg købte den) erstattet med et frisk macadam90 170....det tog
65%.....til sidst blev lejerne i baghjulet og i svingeren skiftet...og så
var den så klippe stabil som sårn en nu skulle være....superb blev cyklen da
den fik nye fjedre i forgaflen og en technoflex bagdæmper....den affjedring
ændrede cyklen totalt...de originale forfjedre var trætte allerede efter
20kkm...bagfjerder efter 40kkm

Lasse
Mille & Karin & Neelix



Armand (05-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-03 11:48


Kent Sørensen <oks@esenet.dk> skrev i en
news:3eb63a43$0$89533$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b9415k$njm$6@news.cybercity.dk...
> >
> Det med dækket er nok det nemmeste lige at kigge efter med det samme, så
> det gør jeg lige.

Det var skam også derfor jeg startede med dét (dæk -slitage og(!) -tryk!)!

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste