Benzinhane med "Pri" / Bolldor 900?
Fra : Hans Paulin

Dato : 04-05-03 16:18

....var lige en tur nede ved Okseøerne sammen med en hundrede
andre motorcyklister i det pragtfulde vejr - og mødte bl.a. en
fyr på en Honda 900 Boldor fra -83...

....hans benzinhane er ligesom min egen vacumstyret, men mangler
en "Pri"-funktion - er der nogen hér, der kender løsningen på det
problem, så man ikke skal sidde og file løs på starteren for at
fylde svømmerhusene, når cyklen har stået stille en uges tid?
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82
Ved direkte mail ændres "his" til "hans"

Fra : Jørgen Winther

Dato : 04-05-03 17:12

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem, så man ikke skal sidde og file løs på starteren for at
> fylde svømmerhusene, når cyklen har stået stille en uges tid?

På sådan en Bol d'Or er standardtricket at lukke for benzinen, tømme
svømmerhusene (med en skrue i hver side), huske at lukke svømmerhusene igen
og så åbne for benzinen. Så løber der selv benzin ned, og man kan starte
efter nogle få omdrejninger på starteren.

--
Jørgen
Tidligere mini Bol d'Or ejer.

Fra : Brian W.

Dato : 04-05-03 17:45

Jørgen Winther wrote:
> [...]
> svømmerhusene igen og så åbne for benzinen. Så løber der selv benzin
> ned, og man kan starte efter nogle få omdrejninger på starteren.

på min tidligere bol´dor 84 havde jeg oxo dette system. Dette bypassede jeg
dog da jeg havde samme problem som dig. Så du skal pille dette vacuumsystem
fra og flytte slangen fra tanken på vacuunventilen, til din kaburator. Husk
dog lige at sætte en skrue eller lign. i enden af slangen fra karburatoren
som laver vacummet, så du ikke får skidt ind den vej.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-05-03 18:13

Brian W. wrote:

> [...]
skrue
> eller lign. i enden af slangen fra karburatoren som laver

....det prøver jeg at fortælle manden...

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-05-03 18:14

Jørgen Winther wrote:

> [...]
benzin
> ned, og man kan starte efter nogle få omdrejninger på

....okay - godtnok!

Fra : OK

Dato : 04-05-03 20:20

Det kunne nu være rart med sådan en lille gennemsigtig "gummibold" som jeg
har på benzintrimmeren til at pumpe benzinen frem med inden start......

Ole (der overvejer at bypasse vacuum-halløjet på min CB900).