hvilke reflekser skal der være på cyklen?
Fra : HouDy, VFR 750 Fj

Dato : 25-03-01 21:33

-hvordan tjekker jeg at forlyset er korrekt vinklet ved nærlys? (bliver det
tjekket ved syn?)

-skal der være gule reflekser på forgaffelbenene? eller er den eneste
påkrævede refleks katteøjet på stænkklappen?

@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)

Fra : Jan Petersen

Dato : 25-03-01 22:32

> -skal der være gule reflekser på forgaffelbenene? eller er den eneste
> påkrævede refleks katteøjet på stænkklappen?

Nej - er det en amerikaner du har - der er det nemlig påbudt

Mvh Jan Petersen

Fra : HouDy, VFR 750 Fj

Dato : 26-03-01 07:45

det er en italiener... som skal synes på torsdag og til vurdering (afgift)
4/4

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-03-01 23:09

HouDy, VFR 750 Fj wrote:

> [...]
>
> -skal der være gule reflekser på forgaffelbenene? eller er den eneste
> påkrævede refleks katteøjet på stænkklappen?

Hvis din mc ellers ser pæn og velholdt ud er min erfaring at den kun bliver
_meget_ overfladisk tjekket efter. Da jeg skulle have synet min min '90
gsxr250 målte han skiverne, kiggede på lyset (ikke noget med at måle
vinkel, bare lige se at der var lys) og kørte en tur på den.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Søren Johansen

Dato : 27-03-01 20:05

"Jes Vestervang" skrev:
> [...]
> gsxr250 målte han skiverne, kiggede på lyset (ikke noget med at måle
> vinkel, bare lige se at der var lys) og kørte en tur på den.

Ja, jeg oplevede næsten det samme. Hele seancen tog ca. 4 1/2 minut. Jeg
skulle tænde lys, blinklys og stoplys. Derefter checkede han stelnr. og
sagde: "Du er vel helst fri for at jeg kører på den...?". Det kunne jeg jo
kun bekræfte og så var den potte ude.

Mvh,
Søren
Ducati 888 '93
(synet sidste år i maj i Roskilde)

Fra : Lone

Dato : 28-03-01 20:45

Hej med dig.

Den grove metode, som faktisk ikke er helt hen i vejret:

(Gøres i mørke)
Sæt en person på cyklen
Stil dig henne ved det tændte nærlys - - og sæt fingrene ved den lysgrænse
du får på dine bukseben.
Gå baglæns - - for hver m.du "bakker" skal lysgrænsen falde 1 cm.
D.V.S. Nærlyset falder 1%

Nærlys skal oplyse vejen 30 m. frem (målt i venstre side af lyskeglen) (også
med person på cyklen)

Der skal ikke være reflekser på siden af mc

Det er som vinden blæser, hvad de kontrollerer ved syn.

M.v.h. Lone