|
 | VFR800 - købt og transporteret hjem Fra : Jan Olsen |
Dato : 25-03-01 21:24 |
|
Så fik jeg hentet VFR'en i Silkeborg.......Hentede den fredag, og kørte hjem
lørdag.........Det er MEGET koldt at køre hjem over fyn til KBH.....så hvis
der er nogen der har set nogen fingre passende til højrehånd et sted på Fyn
må de meget gerne sige til..  ...
Noget helt andet, jer der osse har en VFR800, hvor langt på literen får i
den til at køre..? ....der gik ca. 20 liter til 187 km motorvejs kørsel..
Men dette er en fed maskine det man sige, dog er den måske for stille, men
nu har jeg også kørt nogen tid på min brors tl1000...;oD
Med venlig hilsen
En meget glad mand....
Jan
| |
Jan Petersen (25-03-2001)
 | Kommentar Fra : Jan Petersen |
Dato : 25-03-01 21:37 |
|
> Noget helt andet, jer der osse har en VFR800, hvor langt på literen får i
> den til at køre..? ....der gik ca. 20 liter til 187 km motorvejs kørsel..
Har du ikke regnet forkert - 10-12 liter ville være passende - det går min
750'er ved motorvejskørsel i varmere vejr.
Mvh Jan Petersen
| |
Marius (25-03-2001)
 | Kommentar Fra : Marius |
Dato : 25-03-01 23:17 |
|
Jeg har en kammerat, der har haft begge modeller.....både 750 og 800
ccm....men efter hans udsagn går den "gamle model" længere på literen end
modellen med indsprøjtning. Et "problem" han førte helt til
importøren.......og svaret var: "at sådan er det bare" !!
Min egen 750´er RC-36 går 15,5 km på literen med fuld oppakning ned ad
motorvejen ved ca. 150 - 160 km/t......men derover går den hurtig ned på
11 - 12 km/l.
Mvh Marius
Jan Petersen skrev i meddelelsen
<9Gsv6.9715$Ov.753200@news010.worldonline.dk>...
>> Noget helt andet, jer der osse har en VFR800, hvor langt på literen får i
>> den til at køre..? ....der gik ca. 20 liter til 187 km motorvejs kørsel..
>
>Har du ikke regnet forkert - 10-12 liter ville være passende - det går min
>750'er ved motorvejskørsel i varmere vejr.
>
>Mvh Jan Petersen
>
>
| |
Henrik Mønster (26-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Mønster |
Dato : 26-03-01 09:51 |
|
Hejsa
Jeg har skrevet lidt om min VFR800 på http://www.moenster.mobilixnet.dk det
kan du se på hvis du vil.
Ved frisk kørsel vil jeg skyde på 13-14 km/l.
Jeg beklager at siden ikke er opdateret for nylig..... men jeg har sgu ikke
haft tid.
M.v.h. Henrik
"Jan Olsen" <jango@image.dk> wrote in message
news:99lk3n$i4r$1@news.inet.tele.dk...
> Så fik jeg hentet VFR'en i Silkeborg.......Hentede den fredag, og kørte
hjem
> lørdag.........Det er MEGET koldt at køre hjem over fyn til KBH.....så
hvis
> der er nogen der har set nogen fingre passende til højrehånd et sted på
Fyn
> må de meget gerne sige til..  ...
> Noget helt andet, jer der osse har en VFR800, hvor langt på literen får i
> den til at køre..? ....der gik ca. 20 liter til 187 km motorvejs kørsel..
> Men dette er en fed maskine det man sige, dog er den måske for stille, men
> nu har jeg også kørt nogen tid på min brors tl1000...;oD
>
>
> Med venlig hilsen
>
> En meget glad mand....
>
> Jan
>
>
| |
Henrik Nedergaard (27-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Nedergaard |
Dato : 27-03-01 07:39 |
|
Min ligger mellem 18 og 20 km/l vil blandet kørsel, (jeg har endnu kun kørt
3000km) hvilket betyder 350-400km pr. tank. helt ok. Generelt har viffere
altid haft ry for at være tørstige, jeg ved ikke helt hvorfor men sådan er
det vel bare.
Min gamle 86'er VF1000F'er kørte mellem 13 og 15 km/l stort set uanset
hvordan jeg kørte (<180 km/t), derover faldt den hurtigt til 10 km/l
specielt med sidetaskerne.
Pt. er jeg ved at investere i en Powercommander (elektronisk dims der kan
korrigere den originale mapning af indsprøjtningen) samt et k&n filter, jeg
er spændt på at se hvad det gør ved trækket samt benzinøkonomien. Jeg håber
det bedste men frygter det værste, vi får se.
Jeg har monteret en Leo Vinci titanium slip-on som jeg syntes både ser godt
ud lyder/yder bedre og vejer 3 kg mindre end den originale. Kortsagt så
klæder den viffern vældigt godt, i original tilstand er tandhjulstrækket for
dominerende efter min mening.
Henry (på den næste nye viffer)
| |
Henrik Mønster (27-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Mønster |
Dato : 27-03-01 09:43 |
|
"Henrik Nedergaard" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
news:rAWv6.929$94.266985@news010.worldonline.dk...
> Min ligger mellem 18 og 20 km/l vil blandet kørsel, (jeg har endnu kun
kørt
> 3000km) hvilket betyder 350-400km pr. tank. helt ok. Generelt har viffere
> altid haft ry for at være tørstige, jeg ved ikke helt hvorfor men sådan er
> det vel bare.
Det var langt - kører du meget pænt?
<klip>
> Pt. er jeg ved at investere i en Powercommander (elektronisk dims der kan
> korrigere den originale mapning af indsprøjtningen) samt et k&n filter,
jeg
> er spændt på at se hvad det gør ved trækket samt benzinøkonomien. Jeg
håber
> det bedste men frygter det værste, vi får se.
Måske du vil holde mig orienteret om resultatet?? Skal du have lavet
effektmålinger?
> Jeg har monteret en Leo Vinci titanium slip-on som jeg syntes både ser
godt
> ud lyder/yder bedre og vejer 3 kg mindre end den originale. Kortsagt så
> klæder den viffern vældigt godt, i original tilstand er tandhjulstrækket
for
> dominerende efter min mening.
Nemlig. Det er udemærket med lidt bulder bagfra til modvirkning af det
karakteristiske "hylen" fra knasternes tandhjulsdrev.
Jeg fik selv en del mere topeffekt ved at montere et råberør, og er lidt
spændt på at høre nogle resultater ang. powercommanderen.
M.v.h. Henrik
nina.henrik@mobilixnet.dk
| |
 Henrik Nedergaard (27-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Nedergaard |
Dato : 27-03-01 10:49 |
|
Hej Henrik
Long time no see ;-/
Ja, for det meste køre jeg pænt, og jeg har det godt med det. For at prøve
lidt ræs og lære maskinen bedre at kende går jeg alvorligt og overvejer en
trackdag på jyllandsringen.
Jeg regner med at poste resultatet af min investring her på DK NGs (i den
binaere del selvfølgelig).
Skal du iøvrigt på bakken eller gemmer du dig bag bøgerne (igen)??? Jeg
bakker selv ud i år, det er fandme for koldt, jeg tog turen sidste år, frem
og tilbage 650km i 5-9°C og tåget vejr er ikke lige min kop te.
Hvordan går det iøvrigt med datamatikeren, er du snart færdig?
Henry
"Henrik Mønster" <nina.henrik@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:zsYv6.69$rM3.6642@news.get2net.dk...
>
> "Henrik Nedergaard" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
> news:rAWv6.929$94.266985@news010.worldonline.dk...
> > Min ligger mellem 18 og 20 km/l vil blandet kørsel, (jeg har endnu kun
> kørt
> > 3000km) hvilket betyder 350-400km pr. tank. helt ok. Generelt har
viffere
> > altid haft ry for at være tørstige, jeg ved ikke helt hvorfor men sådan
er
> > det vel bare.
>
> Det var langt - kører du meget pænt?
>
> <klip>
>
> > Pt. er jeg ved at investere i en Powercommander (elektronisk dims der
kan
> > korrigere den originale mapning af indsprøjtningen) samt et k&n filter,
> jeg
> > er spændt på at se hvad det gør ved trækket samt benzinøkonomien. Jeg
> håber
> > det bedste men frygter det værste, vi får se.
>
> Måske du vil holde mig orienteret om resultatet?? Skal du have lavet
> effektmålinger?
>
> > Jeg har monteret en Leo Vinci titanium slip-on som jeg syntes både ser
> godt
> > ud lyder/yder bedre og vejer 3 kg mindre end den originale. Kortsagt så
> > klæder den viffern vældigt godt, i original tilstand er tandhjulstrækket
> for
> > dominerende efter min mening.
>
> Nemlig. Det er udemærket med lidt bulder bagfra til modvirkning af det
> karakteristiske "hylen" fra knasternes tandhjulsdrev.
>
> Jeg fik selv en del mere topeffekt ved at montere et råberør, og er lidt
> spændt på at høre nogle resultater ang. powercommanderen.
>
> M.v.h. Henrik
> nina.henrik@mobilixnet.dk
>
>
>
| |
Henrik Nedergaard (27-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Nedergaard |
Dato : 27-03-01 23:08 |
| | |
Jan Olsen (28-03-2001)
 | Kommentar Fra : Jan Olsen |
Dato : 28-03-01 01:10 |
|
Hej Henrik
Af hjertet tak.......når bakken åbner så er det mig med smilet der når begge
ører....;oD
mvh
Jan
"Henrik Nedergaard" <henry@mail.removethis.dk> skrev i en meddelelse
news:99r32m$qft$1@news.inet.tele.dk...
> Hej Jan
>
> http://www.micapeak.com/reg/bikes/VFR/
>
> Kik her hvis du vil læse om andres VFR erfaringer WW.
>
>
> Henry
>
>
>
>
| |
 Henrik Nedergaard (28-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Nedergaard |
Dato : 28-03-01 07:29 |
|
Hej Jan
God tur, jeg trækker fra "fornøjelsen" i år, så jeg er den der sidder
KLISTRET til TV skærmen, i håb om at få bare et lille glimt fra
nørrebrogade.
Henry
"Jan Olsen" <jango@image.dk> skrev i en meddelelse
news:99ra2c$h7u$1@news.inet.tele.dk...
> Hej Henrik
>
> Af hjertet tak.......når bakken åbner så er det mig med smilet der når
begge
> ører....;oD
>
> mvh
>
> Jan
>
> "Henrik Nedergaard" <henry@mail.removethis.dk> skrev i en meddelelse
> news:99r32m$qft$1@news.inet.tele.dk...
> > Hej Jan
> >
> > http://www.micapeak.com/reg/bikes/VFR/
> >
> > Kik her hvis du vil læse om andres VFR erfaringer WW.
> >
> >
> > Henry
> >
> >
> >
> >
>
>
| |
Henry (28-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 28-03-01 09:48 |
| | |
Henry (28-03-2001)
 | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 28-03-01 13:14 |
|
Hej igen
Forbyggelse mod defekt ensretter/lader til VFR800 - artiklen er skrevet
til/om en VFR750 men jeg har set at mange VFR800 (og iøvrigt også mange
andre cykler) har det samme problem.
Tænk over det det koster ca. 100kr en ny original det 20 dobbelte.
http://www.one-ring.net/vfrfaq/reg-rect.html
Henry
| |
|
|