36 mm top til topnøglesæt,hvor ?
Fra : Michael K. S.

Dato : 25-03-01 19:29

Jeg mangler en 36 mm top til at skrue toppen af mine gaffelben på
LillePriller'en (gid fanden havde USD-gafler ),men det har vist
sig ganske umuligt at finde de gængse steder her i Odense.Har fundet
et enkelt sted,de vil dog have 175 kr for den og det er jeg altså
umiddelbart for nærig til.Så hvis nogen kender et billigt sted i
Odense hører jeg gerne om det.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-03-01 01:01

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> wrote in message
> [...]
> et enkelt sted,de vil dog have 175 kr for den og det er jeg altså
> umiddelbart for nærig til.Så hvis nogen kender et billigt sted i

Det er desværre nok prisen. Da jeg engang fik brug for en 42 mm købte
jeg i stedet en stor svensknøgle, som jo er lidt mere fleksibel, men til
gengæld kræver den noget mere plads.

Niels

Fra : Armand

Dato : 27-03-01 12:16

Michael K. S. <Michaelks@image.dk> skrev i en
> Jeg mangler en 36 mm top til at skrue toppen af mine gaffelben
> ........et enkelt sted, vil dog have 175 kr for den

Er du sikker på at det var til samme fatning, som du måtte have
topnøglesæt i (½"?) - Relateret til om du overhovedet ville kunne have
brugt toppen :-/
Hvad er prisen mon på en rørnøgle á originale værktøjssæts'
tændrørsnøgler?
Prøv at forhøre dig derom!

--
Armand. (desværre ikke i position til at kunne låne en til dig)

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-01 13:45

On Tue, 27 Mar 2001 13:15:45 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Er du sikker på at det var til samme fatning, som du måtte have
>topnøglesæt i (½"?) - Relateret til om du overhovedet ville kunne have
>brugt toppen :-/

Interessant du nævner de,t for det er lige akkurat hvad der er
tilfældet,jeg fandt ud af at de åbenbart kun laves til 3/4 " og det
har jeg naturligvis ikke ;-(.En skiftenøgle bliver herrestor og
herredyr (har en 35 mm som lige præcis er en mm for lille) i det hele
taget et det noget rigtig møj,specielt da l**rtet kun skal spændes med
ca. 20 Nm.Det ender nok med et forsøg med en rørtang - hvilket jo
langt fra er ideelt.

>Hvad er prisen mon på en rørnøgle á originale værktøjssæts'
>tændrørsnøgler?

Har jeg ikke kunne finde,ej heller en fastnøgle i den størrelse.

Tåbelig konstruktion iøvrigt sådan en Prillertop .

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-03-01 14:27

> Det ender nok med et forsøg med en rørtang - hvilket jo

Prøv at lægge en tynd alu/messing plade mellem kæberne på rørtangen og
møtrikken. Lidt ligesom man bruger det i en skruestik. så skulle du har styr
på den uden at lave mærker.

/A

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 27-03-01 19:53

Hvis det ikke sidder særlig fast, kan du måske købe noget trædecykel
værktøj. Styretøjet og navet på sådan en er også ret stort i diameter.

Jeg målte også min store Bahco=35mm, men da du selv har en, kan du måske
file et ekstra hak i den bevægelige kæbe eller fjerne lidt af justere
rullens snegl så du kommer op på 36mm.

Poul B-H

Fra : Søren L Hansen

Dato : 28-03-01 08:51

Poul Bekker-Hansen <pbekkerh@post6.tele.dk> wrote in article
<99qnt3$hmg$3@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg målte også min store Bahco=35mm, men da du selv har en, kan du måske
> file et ekstra hak i den bevægelige kæbe eller fjerne lidt af justere

Hvis det er en ægte bacho får du en god lang aften til at gå med at file i
den, det er HÅRDT metal. Og også en skam...
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Armand

Dato : 29-03-01 02:30

Michael K. S. <Michaelks@image.dk> skrev i en

> Interessant du nævner de,t for det er lige akkurat hvad der er
> tilfældet,jeg fandt ud af at de åbenbart kun laves til 3/4 " og det
> har jeg naturligvis ikke ;-(.

Hæ!
Interessant? Næh du, jeg har blot større værktøjsrutine, qua mit
erhverv, end dig

> Tåbelig konstruktion iøvrigt sådan en Prillertop .

Af med benene og ned forbi den nærmeste auto-mekaniker og få lortet
skruet (næsten?) af!!

--
Armand.
(der tror at den traditionelle sixpack ville være at skyde over målet i

Fra : Michael K. S.

Dato : 29-03-01 19:52

On Thu, 29 Mar 2001 03:30:05 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Hæ!
>Interessant?

Hæ selv,jeg mente også,det er sgu typisk at du ved sådan noget )

> Næh du, jeg har blot større værktøjsrutine, qua mit
>erhverv, end dig

Klart,i hvert fald er det noget lidt andet "værktøj" jeg bruger,omend
jeg har set både stetoskop,pincet m.m. brugt på værksteder

>Af med benene og ned forbi den nærmeste auto-mekaniker og få lortet
>skruet (næsten?) af!!

Jow-jow,den har jeg naturligvis vendt,problemet er bare når man står
på Knutstorp og vil lege med affjedring,men okay,så må der jo
ubetinget være nogle andre der har en top - det satser jeg på .

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 02:22

> Jow-jow,den har jeg naturligvis vendt,problemet er bare når man står
> på Knutstorp og vil lege med affjedring,men okay,så må der jo
> ubetinget være nogle andre der har en top - det satser jeg på .

Jup!
Når nu du først kommer afsted/igang, vil du undre dig over hvor
kollektiv stemningeni ryttergården er: Hvis førstspurgte ikke kan hjælpe
dig med råd/dåd/værktøj, ved vedkommede sikkert præcis hvor du kan søge
hjælp
Evt. vil førstevalg falde på Team'ene "Pure pain racing", "CTD" eller
den efterhånden halvstore Fredericia-lejr (tre 600'er-rookies, to
125'er, én std.125'er + alle 80'er-racerne/wannabees/supportere)!

Dette står i skarp kontrast til bil-genren, hvor den simpleste
"voldsomme Volvo" bilver kørt i telt og lukket inde fra konkurrenternes
nysgerrige blikke

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-03-01 10:43

> Jeg mangler en 36 mm top til at skrue toppen af mine gaffelben på
> LillePriller'en (gid fanden havde USD-gafler )

Hvad med en rørtang og to stykker 1½mm jernplade?

Og det billigste sted jeg kender med bacho-sandvik rørtænger er Jem & Fix - ~
200 kr. billigere end Brønderslev Trælast for en model 142!

Jonas Holt & CBR600F2