erfaringer med gammel Xj-600 søges
Fra : Cap. Oizo

Dato : 03-05-03 20:48

Hej

uuh, foråret bringer kriblen i min højrehånd, nu må jeg have mig en cykel.

Jeg har kig på xj-600, men da pengepungen er trang bliver den fra omkring
'86.

Er der nogen der vil dele arfaringer med hvordan en så "gammel" cykel er at
holde, er det til at komme om ved eller dødens pølse??

/Oizo

Fra : Jake

Dato : 04-05-03 09:44

> [...]

at
> holde, er det til at komme om ved eller dødens pølse??

Jeg er den lykkelige ejer af en 88'er. Der er mange meninger om modellen.
Der er nogen herinde i NG der har ytret at motoren ikke er den mest
holdbare. Personligt tror jeg det afhænger meget af standen på det enkelte
eksemplar. De store faresignaler er larmende knastkæde og stigende olie
forbrug. Et helt andet problem er at bagophænget har en tendens til at sætte
sig (og det kan sidde rigtig godt fast) hvis det ikke bliver smurt med jævne
mellemrum.

Når alt dette er sagt kan jeg sige at hvis du er heldig med eksemplaret kan
du få en rigtig skæg motorcykel til særdeles rimelige penge. Den kan godt
virke lidt tam i de lave omdrejninger, men lige så snart den kommer over de
5-6000 omdrejninger så tager fanden ved den (der er et mærkbart ryk).
Bremserne er ganske glimrende med dobbelte skiver foran og enkelt skive
bagved. De er selvfølgeligt ikke lige så effektive som på en moderne
sportsmaskine, men de kan sagtens bide fra sig.

På grund af den overordentligt simple konstruktion er maskinen utrolig nem
at skrue i.

Kåben er udemærket, men kunne være bedre. Men det hænger nok også sammen med
at jeg er 1.95 m.

/Jake

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-05-03 20:19

Jeg har haft en, som jeg var glad for. Men vær opmærksom på bagsvinger.

Hvis den bliver passet runder den let 100kkm, hvor langt den kan køre
indrenovering ved jeg ikke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-05-03 21:55

"Cap. Oizo" <some@some.com> wrote in message
> [...]
at
> holde, er det til at komme om ved eller dødens pølse??

stakkels dig når Jens Jacob Bager først ruller sig ud og fortæller dig om
sin første maskine som netop var overstående

--
Allan(fzr600us)som fik en del at vide om den igår og idag
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Armand

Dato : 04-05-03 23:29

Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en

> "Cap. Oizo" <some@some.com> wrote in message
>
> stakkels dig når Jens Jacob Bager først ruller sig ud og fortæller dig om
> sin første maskine som netop var overstående

Og jeg husker ham også som en meget indigneret XJ-ejer der højlydt besang
alle modellens lyksaligheder, når man kritiserede modellen!

--
Armand.
(der vedholder at normen for de tidlige XJ'ere ikke er 100.000 km)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-05-03 08:05

> Og jeg husker ham også som en meget indigneret XJ-ejer der højlydt besang
> alle modellens lyksaligheder, når man kritiserede modellen!

Når man tænker på hvad jeg udsatte den for, vil jeg stadig betegne den som
værende meget holdbar. F.eks 700km med knust udgangsleje no probs! Jeg vil
godt anbefale modellen, men find en der er mindre slidt end min, det skulle
ikke være svært. Læs hvad jeg skriver om den på www.dmcn.dk under
anmeldelser.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : J.C.Kløve

Dato : 05-05-03 10:09

I tråden: 3eb41b02$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Skrev Cap. Oizo :
> [...]
>
> Er der nogen der vil dele arfaringer med hvordan en så "gammel"
> cykel er at holde, er det til at komme om ved eller dødens pølse??

hov hov

Jeg MÅ anprise maskinen - nu jeg selv har en

Der findes ikke evighedsmaskiner - Men jeg har enXJ'er, og den har
lige rundet de 85k - uden de helt store problemer -
Liste over res.dele mellem 45k og 85k km :
Baghjulslejer - kædekit - 2x dæk bag 1x dæk for - stator - ensretter -
indsugningsgummi - luftfilter - 2x pakdåser forgaffel - 2x akku.

Du får ikke en racer - men en kapabel tur maskine. Min har været
pålidelig, men trænger efterhånden til et lille eftersyn af motor
m.v. - det er planlagt til den kommende vinter og så har den givet 95k
på tælleren.

Den er nem at skrue i, og vedligehold kan for en stor dels vedkommende
klares selv - afhængig naturligvis af hvad man gider, og magter - men
det ER muligt for selv en halvstuderet søver som mig at klare det
meste - så kan alle.

Jeg er _glad_ for min, og er nået til den erkendelse, at når en gang
jeg skifter (finansministeriet siger at det varer menge år før jeg gør
det) - beholder jeg XJ'eren, den skal pensioneres med værdighed (som
søndags med 30 km/t kirke køretøj)

Ps
Jeg har lige flikket en kåbe samme til den her i weekenden - billeder
ryger i mit galleri på DFM asap - jeg syntes det ser lidt smart ud, og
satser på lidt læ til de slidte knæ...
--
Dun@nt
XJ600 51J