"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:k307bvctk39n1bh9lluk369ao7vtt9knma@4ax.com...
> Hej.
>
> Her til morgen dumper så det sidste af de længe ventede breve ind ad
> postkassen.
>
> 20/10-2002 startede jagten på at få genindregistreret min NSU Super
> FOX fra 1958, hvis papirer desværre var gået tabt.
> Det skal siges, at cyklen har været indregistreret i i DK før, det er
> der folk der kan huske, men ingen foto's, og altså ingen beviser.
> Jeg sendte en forespørgsel til Centralregistrer for Motorkøretøjer i
> det håb at de havde noget på den.
> Men ak - Dog: Rigspolitichefen kunne intet se til hinder for en
> genindregistrering, hvis der ikke var et mellemværende med Told&Skat.
> Brevet fra Politichefen skal medtages til syn
> Altså er der ikke andet at gøre end at sende et brev til T&S -
> Heldigvis kan det gøres pr. mail, så det er let (Alle svarskrivelser
> kommer dog som snailmail - det er lidt uforståeligt - men de kan nok
> ikke finde ud af det nymodens pjat i den støvede etat).
> Mange breve senere kommer så den endelige afgørelse: Den skal
> afgiftsberigtiges som en import MC, foreløbig vurdering 631 Dkr, og så
> SKAL den fremstilles til vurdering da det er en veteran.
> At indbetale 631 Dkr, og så er der klar til syn hos Statens hellige
> haller for påvisning af fejl og mangler.
> Både "maskin-" og toldsyn.
> Min bil skal til periodisk syn d. 14 marts, så FOX'en kommer med i en
> trailer (jeg havde bestilt syn til begge før strejkerne i
> synshallerne).
> Super FOX'en består synet uden anmærkninger.
> Jeg fik en på bilen (det ene nummerpladelys) , og een på mig selv -
> Jeg havde "glemt" anmeldelses blanketten til syn af FOX'en.
> "Hvis du udfylder dine egne data, skal jeg nok udfylde resten" var
> kommentaren fra den motorsagkyndige da han fiskede en blanket op af
> skuffen - Den var vist ikke gået andre steder end på Avedøre Holme.
> Det er de flinkeste mennesker jeg har mødt i den sammenhæng, men det
> har jeg vist skrevet tidligere.
> I mangel af de originale papirer får den 1. registreringsdato 31/12
> det år den er produceret - Ifølge stelpladen 1958.
> Hvis jeg havde vidst hvad det senere ville betyde havde jeg forsøgt at
> få den sat et år frem til 1957.
> T&S har lavet en ordning hvor der er Toldsyn hver tirsdag og torsdag i
> Tåstrup, så det er bare at bestille tid
> Så d. 15 april fremstiller jeg FOX'en hos T&S's vurderingsfolk i
> Tåstrup.
> De sagde alt det forkerte, "skideflot", "sjælden", "orv - kun 18.000
> Km", der manglede ikke noget i remsen.
> Mine tanker var selvfølgelig: "Det lyder dyrt".
> Nå, så slemt bliver det nok ikke - den "pris" de går ud fra er cyklens
> anskaffelsespris tilbage i 58, og den var 2871 Dkr, så der var da lidt
> lys i sigte
> Og her til morgen kommer så den endelige vurdering.
> Afgiftspligtig værdi 696 Dkr, afgift til Staten 0 Dkr.
> Se DET er en afgift der er til at forstå
))))
> Den vedlagte check er på 631 Dkr
))
> (Der er ingen der taler om hvad det rent faktisk har kostet i arbejde,
> fri fra samme og tid - så har den sørme været dyr nok).
> Så nu skal der nummerplade på FOX'en.
> Jeg havde planlagt en "Historisk Korrekt" (Tidstypisk) plade, men her
> kommer før omtalte 1. registreringsdato i vejen.
> For at få en historisk korrekt sort emalieplade med kun et bogstav
> skal 1. registreringsdato være før 1/4 - 1958.
> Den dato er valgt, idet det var den dato hvor de "nye" nummerplader
> med to bogstaver blev indført - fint nok, men det betyder altså at min
> lille knallert må "leve" videre med en hvid øjebæ i rumpen - surt
> show, men sådan er det.
> Pladen kommer på i næste uge når jeg får den hentet på motorkontoret i
> Rødovre.
>
> Her er min "til bageren om søndagen knallert":
>
http://www.gruby.dk/newpage12.htm
>
Hej Steen,
tillykke, den er sandelig også flot!!
Asger
ZX-10