dæk til kawa gpx 600r
Fra : pd

Dato : 03-05-03 08:59

hejsa er der nogen der kan anbefale nogle gode dæk
til min gpx 600r de nuværende dæk er de orginal som sidder på
da jeg var heldig og købe en 95´er som kun har gået 6500 km

dæk størrelserne er 110/80/16 for og 130/90/16 bag

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-03 11:35

On Sat, 03 May 2003 09:59:22 +0200, pd <hmm@ofir.dk> wrote:

>hejsa er der nogen der kan anbefale nogle gode dæk
>til min gpx 600r de nuværende dæk er de orginal som sidder på
>da jeg var heldig og købe en 95´er som kun har gået 6500 km

Hvilke krav stiller du,hvad betyder mest, holdbarhed
,grip,regnvejrsegenskaber eller noget helt 4 ? Prøv at beskrive lidt
mere specifikt hvad du forventer af dine dæk og hvad dit brugsmønster
er...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : pd

Dato : 03-05-03 13:32

On Sat, 03 May 2003 12:34:46 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>,grip,regnvejrsegenskaber eller noget helt 4 ? Prøv at beskrive lidt
>mere specifikt hvad du forventer af dine dæk og hvad dit brugsmønster

der er jo lidt forskelligt men primær småture/frem og tilbage på job
holdbarheden er ikke så vigtig men det skal dog holde en sæson
nu ved jeg ikke lige hvor mange km det bliver til da det er min første
mc.

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-03 14:10

On Sat, 03 May 2003 14:31:35 +0200, pd <hmm@ofir.dk> wrote:

> [...]
>holdbarheden er ikke så vigtig men det skal dog holde en sæson
>nu ved jeg ikke lige hvor mange km det bliver til da det er min første

Du har p.g.a dine dækdimensioner et begrænset udvalg men udfra denne
beskrivelse så kunne et fornuftigt valg være Michelins Macadam 50
eller Bridgestones BT45 som 1. valg....måske et sæt Pirelli Match MT
08/09 som alternativ.

Fra : pd

Dato : 03-05-03 21:24

On Sat, 03 May 2003 15:10:27 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>beskrivelse så kunne et fornuftigt valg være Michelins Macadam 50
>eller Bridgestones BT45 som 1. valg....måske et sæt Pirelli Match MT

takker for hjælpen så er der lidt at gå efter

Fra : RacerNiels

Dato : 06-05-03 09:01

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
> eller Bridgestones BT45 som 1. valg....måske et sæt Pirelli Match MT
> 08/09 som alternativ.

Jeg ville foreslå MT75. Er de ikke nyere? Jeg har selv haft et MT75 fordæk
som jeg var rigtig godt tilfreds med. En kammy har dem på også på sin GPZ500
og er rigtig glad for dem.

Ellers er jeg enig med dig i BT45 - eller måske Metzelers ME 330/550.

Niels
SV650 *nu med Öhlins*

Fra : pd

Dato : 07-05-03 21:00

On Tue, 6 May 2003 10:00:53 +0200, "RacerNiels"
<d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

> [...]
>og er rigtig glad for dem.
>
>Ellers er jeg enig med dig i BT45 - eller måske Metzelers ME 330/550.

det blev ME33 Laser CompK front 110/90/16 og Perfect ME 77 bag
130/90/16 det var hvad de havde på lager der passede

så håber jeg sku den går i gennem syn i morgen

Fra : RacerNiels

Dato : 08-05-03 09:06

"pd" <hmm@ofir.dk> wrote in message
> det blev ME33 Laser CompK front 110/90/16 og Perfect ME 77 bag
> 130/90/16 det var hvad de havde på lager der passede

HUH?? Så vidt jeg ved er dit fordæk et "racerdæk" der bliver brugt i en
eller anden tysk løbsserie. Bagdækket er et hårdt "mileage" dæk. En lidt
underligt cocktail, hvis du spørger mig. Hvem er de købt hos??

> så håber jeg sku den går i gennem syn i morgen

Med nye dæk fejler den i hvert fald ikke ( på dét punkt)

Niels

Fra : pd

Dato : 08-05-03 14:06

On Thu, 8 May 2003 10:05:55 +0200, "RacerNiels"
> [...]

>underligt cocktail, hvis du spørger mig. Hvem er de købt hos??

>Med nye dæk fejler den i hvert fald ikke ( på dét punkt)

sorry det er ikke compk men bare ME33 laser kunne ikke huske hvad det
hed precis men troede det var det samme de har jo ens mønster
BTW så gik maskinen lige igennem syn
syns folkene gad næsten ikke kigge på den :) men der skulle heller
ikke ret gerne være noget på den 6500 km har den kun gået og den ser
sku ud som ny endnu
der skulle bare monteres orginal udstødning igen stænklap og nye dæk
og den var klar til syn

den kan ses her http://80.161.11.105/gallery/album03/DSCF0057

Fra : MKS - 74

Dato : 08-05-03 14:22

On Thu, 08 May 2003 15:06:14 +0200, pd <hmm@ofir.dk> wrote:

>sorry det er ikke compk men bare ME33 laser kunne ikke huske hvad det
>hed precis men troede det var det samme de har jo ens mønster

Yddddrrrrkkkkk !! ME33 Laser,det er nok sådan ca. det ringeste fordæk
jeg endnu har haft på en af min cykler,en VF500, heldigvis havde jeg 2
forhjul og smækkede øjeblikkeligt det andet på på inden jeg gik på
r*ven med det skod ME33 (det sad på en købt cykel,jeg kunne ikke
drømme om at købe et),håber det var billigt

>BTW så gik maskinen lige igennem syn

Lækkert....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 5-5-2003)

Fra : pd

Dato : 08-05-03 20:33

On Thu, 08 May 2003 15:22:06 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>r*ven med det skod ME33 (det sad på en købt cykel,jeg kunne ikke
>drømme om at købe et),håber det var billigt

hmm pis da
så må jeg sku hellere sørge for de bestiller dæk hjem næste gang da de
ellers ikke har en skid dæk i den størrelse
1845 for for og baghjul inc montering og afbalancering det er vel ikke
vildt

Fra : MKS - 74

Dato : 08-05-03 21:06

On Thu, 08 May 2003 21:32:30 +0200, pd <hmm@ofir.dk> wrote:

>1845 for for og baghjul inc montering og afbalancering det er vel ikke
>vildt

Vildt næh,men du kunne ha' købt et sæt af de væsentlige bedre BT45 i
Tyskland til ca. 14-1500 kr. incl. forsendelse og så 2-300 kr. for
montering,samme pris - bedre dæk ).

Hvis de kun har Mezteler der hvor du normalt handler så find et andet
sted.Metzeler laver også fine dækserier,deres sports og racedæk er
rigtig gode,men i sporttouring/ren touring som ME77/ME33 laser er,der
kniber det lidt.

Fra : RacerNiels

Dato : 08-05-03 23:41

> Yddddrrrrkkkkk !! ME33 Laser,det er nok sådan ca. det ringeste fordæk
> jeg endnu har haft på en af min cykler

Hahahahaha... jeg tænkte det samme, men sagde intet.
Deres afløser ME330 og ME550 skulle dog være pænt gode. Der er en test af
dem på dba.dk og der slår de ifølge Peter RAhbek BT45 på en del punkter. Om
de laver dem i rette størrelse ved jeg ikke.

Pirelli MT75 går man heller ikke galt i byen med. Jeg har kørt forrørene
(!!) i jorden på min tidligere XS400 med sådan et fordæk og et ME22 bagdæk.
Weeeee......

Niels
S FAU *nu med Pilot Sport - senere med Diablo*