/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fejl rep... måske ? hvem skal betale ??
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 02-05-03 18:29

Hej, håber at der er nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe mig lidt
med at placere ansvaret så jeg ved hvem der skal betale for min rep. af mc
( honda CBR 600 F2 )
For at starte ved begyndelsen.....
Da min mc havde kørt ca. 52.000 km, og den klikkede / knævrede lidt kørte
jeg over til mc en mc mekanikker ( vil ikke nævne navnet endnu da jeg jo
ikke vil hænge ham ud på nettet hvis der ikke er grund til det ) han mente
det var knastkæden, så der blev bestildt dele hjem ( knastkæde og
glideskinner ), dette blev så skiftet og den holdt op med at "knævre" (
ventil spillerum blev chekket og var ifølge ham meget fint. )
Jeg kørte så på den ca. 50 km hvorefter den pludselig lød meget grimt og den
stoppede. jeg trak den ca. 1 km hjem fik den på en trailer og over til ham
igen.
Den blev åbnet og den viste sig at tandhjulet på den ene knast var gået løs
( han havde glemt at sætte 2 bolte i det var kun den ene ) og den havde så
bøjet 9-10 ventiler.
Topstykket blev sendt et eller andet sted hen og der blev isat 16 nye
ventiler.. for at være sikker sagde han. alt blev samlet og den kørte fint
igen. Han betalte dette. så ingen problemer.. alle kan jo fejle / glemme
selv om det ikke burde ske med noget så vigtigt som sådan en bolt !
nu ca. 1500 km senere kom jeg kørende i 4 gear med ca. 70 km/t i et sving og
pludselig dør den.. jeg hørte et lille klonk men ikke ret højt. jeg trækker
selvfølgelig koblingen og stopper.
For igen fat på en trailer og kører den over til ham, toppen af og det viser
sig nu at knastkæden er sprunget !! Der er meget dybe ridser i
glideskinnerne og min. 7 ventiler er bøjet. ( måske flere da ventilerne ikke
er taget op / af endnu. så det er kun hvad man kan se mens de sidder i )
Han prøver med en skralle nøgle at køre motoren rundt og den kører fint. så
det er altså ikke noget inde i motoren der er skyld i at den er sprunget,
Det må jo så endten være et svagt sted på den nye kæde ?? eller noget der er
gået galt med det topstykke der eftersigende er sat 16 nye ventiler i ??
Ham mener at det er kæden da der er dybe spor i glideskinnerne og tror at
den har været halvt sprunget lidt tid og derfor har "gnavet" i dem.
Men jeg mener at de spor / ridser også evt. kan være kommet da den er
sprunget, da den jo har fart på sådan en kæde.
Det lyder IKKE til at han mener det er hans ansvar, men han vil prøve at
finde ud af om dem der laver eller sælger kæden ( købt gennem mc nøglen )
vil erstatte noget.
Han siger at der kom ny knastkæde på, igen efter at tandhjulet var "faldt"
af... men det kan jeg jo ikke vide om er rigtigt.
så her står jeg og er bange for at komme til at betale en stor regning..
Skal jeg det ?
ved godt det er svært at sige men håber at nogle har et godt råd eller 2 til
mig.

MVH

Lars Bisgaard







 
 
Ukendt (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-05-03 23:36

Hej

Det lyder ret meget som om at det er en garanti rep. Det må være
værkstedets og deres leverandørers problem at en ny kæde springer efter så
kort tid.

Mvh. SBS

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb2aacd$0$52128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...



Armand (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-05-03 23:53


Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3eb2aacd$0$52128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Han siger at der kom ny knastkæde på, igen efter at tandhjulet var "faldt"
> af... men det kan jeg jo ikke vide om er rigtigt.
> ved godt det er svært at sige men håber at nogle har et godt råd eller 2
til
> mig.'

Under alle omstændigheder er det et dårligt tegn at han nu forsøger at lægge
ansvaret i hænderne på kædens leverandør, hvorved man imellem linierne kan
læse at mekanikeren føler sig ansvarsfri i tilfælde af at leverandøren
nægter

Mon der på sådan en F2'er er plads til at montere en hel og samlet kæde
(knastkædetunnelen sidder i højre side af cyl.blokken), eller har kæden
været adskildt + samlet for at blive monteret :-/
I sidstnævnte tilfælde kan sprængningen skyldes en dårlig samling :-|

Derudover kan der findes talrige mulige årsager til at kæden belastes og
sprænges; men ingen kan bebrejdes dig som bruger, hvorfor at skylden og
ansvaret ligger i hænderne på den der har haft fingrene i mekanikken = også
dennes udgift.
Du skal ikke lade dig overbevise om andet, og holde hårdt imod hårdt evt.
ved
brug af advokater og andet tungt skyts (advokater er ofte gratis at benytte
i slige situationer, derved at de fra starten betinger modparten at salæret
vil blive pålagt retskravet med mindre at vedkommende efterlever kravet
øjeblikkeligt (hvad sjældent sker)), men vær beredt på at det kan risikere
at koste dig fraværet af din motorcykel igennem hele sagens gang (=> meget
af sæson'en)


--
Armand.










Lars Bisgaard (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 03-05-03 09:06


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b8usqi$ihq$2@news.cybercity.dk...
>
> Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> skrev i en
> news:3eb2aacd$0$52128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >

>
> Mon der på sådan en F2'er er plads til at montere en hel og samlet kæde
> (knastkædetunnelen sidder i højre side af cyl.blokken), eller har kæden
> været adskildt + samlet for at blive monteret :-/
> I sidstnævnte tilfælde kan sprængningen skyldes en dårlig samling :-|
>


Jeg så da den første kæde blev sat på, og det var en samlet kæde, altså
ingen samle led.
så kan ikke være der fejlen ligger.

Hilsen
Lars Bisgaard




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste