Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3eb2aacd$0$52128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Han siger at der kom ny knastkæde på, igen efter at tandhjulet var "faldt"
> af... men det kan jeg jo ikke vide om er rigtigt.
> ved godt det er svært at sige men håber at nogle har et godt råd eller 2
til
> mig.'
Under alle omstændigheder er det et dårligt tegn at han nu forsøger at lægge
ansvaret i hænderne på kædens leverandør, hvorved man imellem linierne kan
læse at mekanikeren føler sig ansvarsfri i tilfælde af at leverandøren
nægter
Mon der på sådan en F2'er er plads til at montere en hel og samlet kæde
(knastkædetunnelen sidder i højre side af cyl.blokken), eller har kæden
været adskildt + samlet for at blive monteret :-/
I sidstnævnte tilfælde kan sprængningen skyldes en dårlig samling :-|
Derudover kan der findes talrige mulige årsager til at kæden belastes og
sprænges; men ingen kan bebrejdes dig som bruger, hvorfor at skylden og
ansvaret ligger i hænderne på den der har haft fingrene i mekanikken = også
dennes udgift.
Du skal ikke lade dig overbevise om andet, og holde hårdt imod hårdt evt.
ved
brug af advokater og andet tungt skyts (advokater er ofte gratis at benytte
i slige situationer, derved at de fra starten betinger modparten at salæret
vil blive pålagt retskravet med mindre at vedkommende efterlever kravet
øjeblikkeligt (hvad sjældent sker)), men vær beredt på at det kan risikere
at koste dig fraværet af din motorcykel igennem hele sagens gang (=> meget
af sæson'en)
--
Armand.