Jeg var grædefærdig: Opfølgning.
Fra : Niels Pein

Dato : 24-03-01 17:13

Yes my boys.
TransAlp'en kører igen, og den kører godt.

Der har nok været nogle "følgeproblemer" af det overdrevne olieforbrug, som
nu er rettet.
Om selve olieforbruget så er forsvundet vil de næste dage vise, men hvorfor
skulle det ikke være forsvundet. Der er jo en ny motorblok i. Jeg regner
ikke med der er noget galt.

Den har været i testbænken, som viser 47,2 hk på baghjulet. Godt nok for en
TransAlp.
Effektkurverne er meget fint jævne, og har nogle utroligt langstrakte toppe:
Ved 120 km/t har den stort set alle hestekræfterne til rådighed, uanset om
jeg ligger i 3., 4. eller 5. gear. Det varierer kun fra 44 til 47 hk, mest i
4. ved 120.

I 5. gear har den 44 hk ved 120, topper ved 135, men ved 160 km/t er den kun
faldet til 45 hk og ved 180 er der stadig 42,5 hk. Lækkert.
Kurven for 4. gear er stort set vandret fra 105 til 140.

Topfart iflg. målingen er for øvrigt 182,27, men det er som regel
uinteressant for mig. Bare den kan tåle at køre 140 hele vejen igennem
Tyskland, så er jeg tilfreds.

Pein
TransAlp (juhuu)
DT125R (også juhuu)

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-03-01 17:44

On Sat, 24 Mar 2001 17:13:23 +0100, "Niels Pein" <niels@pein.dk>
wrote:

Hej Niels.

>Yes my boys.
>TransAlp'en kører igen, og den kører godt.

Var det din blå/hvide Transalp der holdt på P-pladsen?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 24-03-01 18:52

Steen Gruby skrev ...

>Var det din blå/hvide Transalp der holdt på P-pladsen?

Jep, og jeg så også din Paso. Du holdt jo lige ved siden af.

Jeg kørte en tur midt i det hele. Jeg ville bare lige have været ude på
hovedvejen for at se om den virkede, men da jeg fandt ud af hvor godt den
kørte, fik jeg pludselig kørt 30 km., heraf lidt på jordveje.

Men jeg skal lige pille kåben af og sætte på igen, for den har han samlet
forkert, og desuden glemt at sætte en blinklys ledning på igen. Lidt sjusket
synes jeg. For 18.000 kr. havde jeg forestillet mig, at de små detaljer også
var i orden.

Pein

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-03-01 19:08

On Sat, 24 Mar 2001 18:51:30 +0100, "Niels Pein" <niels@pein.dk>
wrote:

Hej Niels.

>Jep, og jeg så også din Paso. Du holdt jo lige ved siden af.

ØV - så kunne du godt have stukket labben ud, men det må jeg så have
til gode

>Jeg kørte en tur midt i det hele. Jeg ville bare lige have været ude på
>hovedvejen for at se om den virkede, men da jeg fandt ud af hvor godt den
>kørte, fik jeg pludselig kørt 30 km., heraf lidt på jordveje.

Fortsættelsen af den vej jeg bor på (Bauneholmvej) ender i grus/jord,
og går fra Stenløse til Gundsømagle/Veksø vejen.
Den er der flere af dine "lidelsesfæller" der lige skal prøve )

> [...]
>synes jeg. For 18.000 kr. havde jeg forestillet mig, at de små detaljer også

Det kan du have en del ret i.
Heinrich & Co har vist været ret stressede på det sidste, så det du
har oplevet måtte vel ske en dag.
Jeg håber blot det er en enlig svale, idet det ville være synd at
success skulle tage kvælertag på et solidt stykke håndværk.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 24-03-01 20:50

Steen Gruby skrev ...

>ØV - så kunne du godt have stukket labben ud, men det må jeg så
>have til gode

Du snakkede med så mange andre, og jeg rendte anonymt rundt i min grå/sorte
Rukka-ting.
Vi hilste kort på hinanden sidste lørdag. Du kom til Lydmuren med armene
højt i vejret, og jeg drillede med at sige at sædet på Paso'en burde være
rødt (hvilket det ikke bør være).
Næste gang skal jeg nok præsentere mig ordentligt.

>Fortsættelsen af den vej jeg bor på (Bauneholmvej) ender i grus/jord,
>og går fra Stenløse til Gundsømagle/Veksø vejen.
>Den er der flere af dine "lidelsesfæller" der lige skal prøve )

Been there, done that. Den er for let, og der hvor svingene er, bevæger der
sig ofte folk rundt i forbindelse med søen.
Men ok, det er da bedre end at køre på asfalt, og hvis det er på
TransAlp'en, så passer den også meget godt. Den bruger jeg nemlig ikke til
egentlig offroad.
Hvis jeg kommer der på offroad'eren er det via Kildebækvej, så det ser du
nok ikke.

Mvh. Pein
TransAlp + DT125R

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-03-01 00:14

On Sat, 24 Mar 2001 20:49:43 +0100, "Niels Pein" <niels@pein.dk>
wrote:

Hej Niels.

> [...]
>rødt (hvilket det ikke bør være).
>Næste gang skal jeg nok præsentere mig ordentligt.

ØV igen - nu ved jeg hvem du er
Vi må finde en krog næste gang.

> [...]
>egentlig offroad.
>Hvis jeg kommer der på offroad'eren er det via Kildebækvej, så det ser du

Nej, det ser jeg ikke.
Jeg bor på de sidste meter af Bauneholmvej.
Der står en "lille forsigtig" antennemast i min have, så det er
rimeligt let at finde.
Drop indenfor næste gang du er ude at hilse på støvet.
Der er altid varm kaffe og koldt øl.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 25-03-01 12:04

Steen Gruby skrev ...
>Der står en "lille forsigtig" antennemast i min have, så det
>er rimeligt let at finde.

>**snip**
>oz9zi@(no.spam)gruby.dk

At dømme efter mailadressen, så har jeg en forestilling om hvordan den
antennemast ser ud.
Min svigerfar er oz9pk.

Mvh. Pein

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-03-01 13:06

Niels Pein skrev i meddelelsen ...
>Steen Gruby skrev ...

>At dømme efter mailadressen, så har jeg en forestilling om hvordan den
>antennemast ser ud.
>Min svigerfar er oz9pk.

hehe forklaring til os dumme med pap mellem ørene ønskes :)

--
Mvh Anders Houmark
Jeg kan ikke lige finde en fed signatur ting..

Fra : Niels Pein

Dato : 25-03-01 14:53

Anders Houmark skrev...

>hehe forklaring til os dumme med pap mellem ørene ønskes :)

Den slags navne (oz9zi, oz9pk) er kaldesignaler (eller hvad det nu hedder)
for radioamatører.
Og en entusiastisk radioamatør har ofte en antennemast der nærmest kræver
tilladelse fra udenrigsministeriet fordi den rager op i internationalt
luftrum, og de skal helst bo i landzone og have en 20 hektars baghave for at
få plads til langbølgesenderen

Pein
(hvis jeg havde 20 hektar lå der hurtigt et endurospor)

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-03-01 18:13

"Niels Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> At dømme efter mailadressen, så har jeg en forestilling om hvordan den
> antennemast ser ud.
> Min svigerfar er oz9pk.

Jeg var oz1hly indtil jeg grundet tidsmangel droppede licensen.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-03-01 20:42

On Sun, 25 Mar 2001 19:12:51 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig.

>Jeg var oz1hly indtil jeg grundet tidsmangel droppede licensen.

Radioamatører er tossede.
Og når de så oven i købet også er MC gale har de brug for al mulig
hjælp.
Og så vidt jeg har kunnet sjusse mig til er vi temmelig mange om det.
Det letter lidt at man ikke er den eneste der er skadet

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 31-03-01 00:54

Og hvor kan vi så få den hjælp ?

Ralph

OZ1KFW - XV1100 Virago

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-03-01 23:12

On Sat, 31 Mar 2001 01:54:29 +0200, "Ralph List-Jensen"
<list-jensen@privat.dk> wrote:

>Og hvor kan vi så få den hjælp ?

Gid jeg vidste det

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 01-04-01 00:20

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en

> Gid jeg vidste det

Er der et sammenfald imellem GPS-styrede ruteplannere og det grej i
radioamatører bruger?
Jeg mener: Radioamatørers grej virker for mig som den ultra primitiveste
form for GPS-ruteplaner!
Mine observationer går på at Gruby tilsyneladende kun kender én rute -
den imellem Frederiks.... og Stenløse (hvor gruppens brugere
ustandseligt møder ham!) ))

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 25-03-01 20:34

> Steen Gruby skrev ...

> Jep, og jeg så også din Paso. Du holdt jo lige ved siden af.
> Jeg kørte en tur midt i det hele. Jeg ville bare lige have været ude
> på hovedvejen for at se om den virkede,

Og dér kunne man, trods forsøgt diskretion, lige læse imellem linierne
hvorhenne det var at de havde rodet med 'alpens motorombytning

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-03-01 21:31

> [...]
hvorfor
> skulle det ikke være forsvundet. Der er jo en ny motorblok i. Jeg regner

DET lyder sgu da godt!
Men hvad var fejlen, og hvad gjorde de ved den?

Rittig

Fra : Niels Pein

Dato : 24-03-01 22:03

Claus Rittig skrev...

>DET lyder sgu da godt!
>Men hvad var fejlen, og hvad gjorde de ved den?

Rensede karburatorerne grundigt og justerede dem.
Så kan man jo sige, at det kunne de jo også have gjort med den gamle
motorblok i, men der var jo også lige olieforbruget, som var helt uholdbart.

Desuden blev der skiftet et par småting, f.eks. luftfilter, men ikke noget
der kan give den forskel jeg har mærket fra sidste weekend til nu. Det må
have været karburatorerne.
Kan et vildt overdrevet olieforbrug mon påvirke karburatorerne?
Desuden skal den lige ind igen efter 1000 km. for at få justeret det sidste
der måtte være at justere, f.eks. ventiler. Med i prisen.

Pein

Fra : JK

Dato : 24-03-01 23:10

Niels spørger om: >>Kan et vildt overdrevet olieforbrug mon påvirke
karburatorerne?<<

Ja det kan det godt, hvis fx der er overtryk i krumtaphuset og olien bliver
sendt via udluftningsventil til karburatorerne - det kan give slam i
karburatorerne, med diverse problemer til følge.

Mvh JK

Fra : Armand

Dato : 25-03-01 20:45

> [...]
> Desuden blev der skiftet et par småting, f.eks. luftfilter, men ikke
> noget der kan give den forskel jeg har mærket fra sidste weekend til

Mnjaeh??

Er dét ikke bare den sludder for en sladder, som de har hængt dig på
ærmet, for at dække over egne dumheder?
Jeg mener at huske at du talte om deciderede banke-lyde fra motoren(?),
og det kan sgu' da ikke ligge i en beskidt karburator :-/

--
Armand.(altid på vagt overfor forhandler-bullshit)

Fra : Niels Pein

Dato : 25-03-01 22:42

Armand skrev ...

>Jeg mener at huske at du talte om deciderede banke-lyde fra motoren(?),

Nixen. Det må være en anden situation du husker.
Eller også har jeg beskrevet det dårligt.

Men uanset om jeg har været depri en uge fordi jeg syntes (troede) jeg var
blevet snydt, og uanset om der har været nogle sjuskefejl; hvis TransAlp'en
kan slæbe os ned gennem Tyskland og op og ned i de store Schweiziske pas, så
får de sgu et venligt postkort alligevel.

Det er jo det jeg har købt den til. Synd den kun har været dernede 4 gange.
Hvor mange pas den har være over ved jeg ikke, men det er mange. Et
tilfældigt opslag i dagbogen fortæller, at den 26/8 1998 tog vi f.eks. 9 pas
på een dag. Dengang stod tælleren på 116.800 km.

Pein

Fra : Kim Valbjørn

Dato : 25-03-01 11:10

Hej N.P.

Har fulgt med i dine lidelser - godt at læse at det tilsyneladende funker
nu,
så vi snart kan hilse på hinanden på vejene omkring Ølstykke - ikke fodi jeg
kommer så forfærdeligt meget på grusvejene !!!

m.v.h./K.V.-Ørnebjergvej