Første forsikring...
Fra : Bjørn Frost

Dato : 30-04-03 08:21

Hejse....

Hvad er det "normale" prisleje for en lovpligtig forsikring på en MC, som
nybegynder.
Det kunne f.eks. være en GS500, eller den type MC.

Jeg er 20 år. og har køre bil i 2 år.

BF.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-04-03 08:43

"Bjørn Frost" <Bf15@hotmail.com> writes:

> Hvad er det "normale" prisleje for en lovpligtig forsikring på en MC,
> som nybegynder.
> Det kunne f.eks. være en GS500, eller den type MC.
>
> Jeg er 20 år. og har køre bil i 2 år.

En ansvarsforsikring (lovpligtig) burde du kunne redde dig til et par
tusinde eller tre.
En kasko (valgfri) er straks sværere at spå om. Den kan koste fra 1500 og
op...

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 30-04-03 09:38

www.gf-forsikring.dk er din ven...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-03 12:51

> www.gf-forsikring.dk er din ven...

Ikke altid.
Jeg har kørt i 7 år - og har en helårlig ansvarsforsikring på Jawa'en til
knap 800,- kr/år hos TopDanmark (inkl. 15% rabat fra McTouringKlubben)

GF's beregning hedder 1376,- kr/år - og det er formentlig kun for de 9
mdr...

Mvh
Allan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-04-03 18:14

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote:

> GF's beregning hedder 1376,- kr/år - og det er formentlig kun for de 9
> mdr...

Ansvar er vist altid helårligt hos GF svjv. Hvor har du den anden idé fra?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-03 19:10

> Ansvar er vist altid helårligt hos GF svjv. Hvor har du den anden idé fra?

Er de motorcykelforsikringer der tilbydes ikke typisk for 9 mdr.??
Og så kan man tegne tillægsforsikring for de "kolde" 3 mdr.??

Mvh
Allan

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 30-04-03 19:17

Hejsa

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote in message

> Er de motorcykelforsikringer der tilbydes ikke typisk for 9 mdr.??
> Og så kan man tegne tillægsforsikring for de "kolde" 3 mdr.??

Sådan er det som regel, men der er vist nogle selskaber der kører direkte
med 12 mdr, hvor man så selv skal sørge for at "melde fra" i de 3 mdr

-steffen

Taget direkte fra www.gf-forsikring.dk

En motorcykelforsikring kan tegnes med følgende dækninger:

a.. Lovpligtig ansvarsforsikring alene (med vinterdækning)
b.. Ansvars- og kaskoforsikring uden vinterdækning - dvs. fra 1/12 til
29/2 dækker kaskoforsikringen kun brand-, tyveri- og hærværksskader.
c.. Ansvars- og kaskoforsikring med vinterdækning - dvs. fuld dækning hele
året. (Præmien er 15% højere end forsikring uden vinterdækning.)

For at tegne en kaskoforsikring skal følgende skal være opfyldt
a.. Helkunde i GF FORSIKRING
b.. Ejer/bruger skal være fyldt 30 år
c.. Motorcykler med dagsværdi over 180.000 kr. forsikres ikke.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-05-03 20:41

> Er de motorcykelforsikringer der tilbydes ikke typisk for 9 mdr.??
> Og så kan man tegne tillægsforsikring for de "kolde" 3 mdr.??

Ikke når vi snakker ansvar. Kasko aner jeg intet om.

Fra : Moller

Dato : 30-04-03 17:26

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> www.gf-forsikring.dk er din ven...

*LOL* ja, hvis man har en 175cc eller mindre...

Min MZ siger den :Motorcykelforsikring 500 kr. 2859 kr.

Dam, det er mange penge, Runa vil ha 1750Kr. i kasko for den... og den
er set til 300Kr. i ansvar for elitebelister i jylland....

Der er kun 1 ting omkring forsikringer... ring rundt, til der er en som
siger den pris man vil høre, og be straks om at få hele tilbudet på skrift.

VH
Lars Molnit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-04-03 18:14

Moller wrote:

> *LOL* ja, hvis man har en 175cc eller mindre...
>
> Min MZ siger den :Motorcykelforsikring 500 kr. 2859 kr.

Så bor du det forkerte sted!
Da jeg startede på gsxr250'eren uden anciennitet slap jeg med 1800,-
helårligt (langt ude på landet). På fazeren med to års anciennitet giver
jeg vist omkring 1600,-. Da jeg flyttede til Aalborg fik jeg dog brev om at
præmien steg med 3 kr. om året... jeg var rystet

De har forresten en online-beregningsdims på deres hjemmeside.

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 30-04-03 18:55

Hejsa

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> www.gf-forsikring.dk er din ven...

Nu blev jeg lidt nysgerrig på de der GF som jeg tidligere havde tænkt på,
men aldrig fik fat i.. nu fandt jeg ud af hvorfor.
man skal være fyldt 30 for at kunne få MC forsikring....

Jvf deres hjemmeside, eller er det bare mig der har misforstået et eller
andet ??

-steffen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 30-04-03 21:43

> [...]
> man skal være fyldt 30 for at kunne få MC forsikring....
>
> Jvf deres hjemmeside, eller er det bare mig der har misforstået et eller

Kun hvis man vil have kasko...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 30-04-03 17:18

Hejsa

"Bjørn Frost" <Bf15@hotmail.com> wrote in message

> Jeg er 20 år. og har køre bil i 2 år.

Netop det at du har kørt bil i 2 år kan/vil give dig lidt glæde, idet TopDK
også tager ancennitet fra bil med over når de laver prisberegning på din MC.
Sagt på en forståelig måde : Du starter ikke på laveste trin, men 2 højere
(dvs billigere), så prøv at ring til dem.. og husk MC touring club..

Ellers god fornøjelse med "jagten"

-steffen

Fra : Moller

Dato : 30-04-03 17:27

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sagt på en forståelig måde : Du starter ikke på laveste trin, men 2 højere
> (dvs billigere), så prøv at ring til dem.. og husk MC touring club..

yepsen, og MC touringsklub skal han jo ha kørt i x antal år, eller haft
kortet i x antal år... inden det virker, det glemmer folk at sige inden de
for en til at købe bladet.

VH
Lars Molnit

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 30-04-03 18:07

Hejsa

Kom lige til at tænke på.. det er nok ikke usandsynligt at der er andre
forsikringsselskaber end lige TopDK der også tager ancennitet fra bil med
over på MC forsikringen, men det er der måske nogle andre der ved ?

-steffen

Fra : Bjørn Frost

Dato : 01-05-03 08:32

Tak for hjælpen.....

Fra : Esben Bøll

Dato : 01-05-03 13:38

Prøv også lige TRYG.
Det var der jeg kunne få den billigste forsikring.
2500 om året i kasko for min XJ900 og jeg er 21.
ved top-danmark skulle jeg give 5500.
det gælder om at ringe rundt til ALLE!!!

esben Bøll
XJ900 83.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=200