Gode ruter omkring Aalborg?
Fra : Niels T

Dato : 28-04-03 17:46

Hejsa NG'ere

Er flyttet til Aalborg for nylig og vil lige høre om i et har et par gode forslag til nogle tur-ruter.
- om der er nogle af hoved/landevejene som er mc-værdige - dvs. ok asfalt og et par gode sving

Venlig hilsen,
Niels

PS: Køn natur kan da også bruges :)

Fra : Morten Fazer

Dato : 28-04-03 19:32

Hej Niels
Ja der er jo altid den for mig klassiske tur til Hals! Du køre ud på
Motorvejen mod nord. Køre fra ude ved Rærup og køre ca 3 Km og drejer til
højre ned mod Nordjyllandsværket, når du så kommer ned til
nordjyllandsværket drejer vejen skarpt til venstre og der vil jeg anbefale
at du drejer med så kommer du frem til et lille kryds her køre du bare
lige ud, så følger du vejen ca 5-7 Km så kommer du til sådan et Y kryds hvor
du bare skal følge vejen til højre, når du så igen har kørt et stykke til
((vej) Har ikke lige et mål på den strekning) så kommer der igen et 90
graders venstre sving. Når du så har kørt et sted mellem 500 og 1000m
kommer du hen til lidt huse jeg mener der er 3 stk. Her går der en vej ind
til Højre og den skal du ind af. så køre du bare til vejen slutter (efter ca
2-3 km) og så skal du til højre igen. Nu er du så på vej til Hals nu skal du
bare følge vejen som kommer du lige ind midt i Hals by. Specielt det sidste
stykke af vejen har nogle ret gode sving.
PS. Hvis det er kan vi da bare finde en dag det passer så vil jeg da gerne
vise dig turen.
--
MVH
Morten Dahl

Fra : PEB

Dato : 04-05-03 05:11

Mød op på Hobrovej 751 i Svenstrup søndag kl 1200 og i vil opleve nogle veje
som i ikke kender.
Der har gennem de sidste 5 år været fællesture fra dette sted
Ved henvendelse kan turpogram tilsendes.

Poul-Erik Bjørn

e-mail: portmand@post.tele.dk

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 28-04-03 22:51

Niels T skrev

<klip>

> [...]
forslag til nogle tur-ruter.
> - om der er nogle af hoved/landevejene som er mc-værdige - dvs. ok

Jeg plejer at rulle en lille tur ad Nibevejen. Hvis du kører forbi Nibe er
der en del gode rastepladser med både skov og eng og fjordudsigt alt efter
hvor langt du gider køre. Hvis jeg har god tid kører jeg nogle gange længere
vestpå og over Aggersundbroen (tror jeg den hedder) og ad Thistedvejen
tilbage til Aalborg. Asfalten er de fleste steder ret lækker og velholdt, og
der kommer også nogle små søde sving, men ikke den helt store udfordring.

Skal du virkelig ud og lege i naturen skal du køre gennem Støvring og dreje
af mod Skørping, så skulle du meget gerne komme igennem Rebild Bakker - og
det er et stykke natur der vil noget! Skal du have en lille frokostkurv med
så skulle du tage vejen mod Hadsund fra Skørping og så bare holde stik syd.
Når du er ved at køre i Mariager Fjord drejer du til højre mod Hobro og
holder øje med skiltet mod "Bramslev Bakker". Der er bare den fedeste udsigt
over Mariager Fjord, og man kan let få en sommerdag til at gå med bare at
ligge og dase på skråningerne! Der er nogle få gode sving, men jeg plejer at
tage dem stille og roligt, for den tur skal nydes med visiret åbent og
fyrrenåleduften lige i ansigtet! Husk at passe på et par grimme huller i
asfalten i skovene lidt efter Skørping!

Skriv hvis du finder nogle andre gode ture hvor man kan få brugt kanten af
dækkene!

M.v.h.

Niels
GSX 600 F

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-04-03 05:55

Niels Porsbøl Jacobsen wrote:

> [...]
> huller i asfalten i skovene lidt efter Skørping!
>
> Skriv hvis du finder nogle andre gode ture hvor man kan få brugt

Yeps

En af mine kammyer havde lånt en GSX-F til at lege lidt på sidste sommer.
Han ville ud at køre rusten af sig selv. Men han nåede ikke længere end til
skørping, pga. de huller i vejen!
Han var heldig han ikke ramte noget da han kørte af vejen, så i dag døjer
han kun lidt med sin arm!

Frygteligt at det/de ikke er blevet lavet endnu... Hører ham lige i dag om
han ikke "meldte" det til kommunen dengang!

MVH Mads Stetter

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 29-04-03 12:29

> [...]
forslag til nogle tur-ruter.
> - om der er nogle af hoved/landevejene som er mc-værdige - dvs. ok

Hej Niels.

Der er masser af gode veje i Aalborgområdet, så velkommen til - og du
behøver ikke at kører ret langt fra byen.

Niels Jacobsens forslag mod Nibe, kan kombineres med en lille omvej via
Mølholm mod Nyrup. En masse skarpe men overskuelige sving (starter stort set
lige uden for bygrænsen), men pas på for fartgrænsen er kun 60 km/t på en
del af strækningen.

En anden mulighed er området ved Visse / Nøvling og så mod syd. Igen en
masser af små sving - det er faktisk min favoritvej.

Ellers er Vildmosen ved Blokhus, Aabybro og Vadum også et godt område.

Måske skulle vi arrangere en tur i gruppen, det er lidt tid siden sidst.....
Men lad os vente til vejret bliver bedre.

Mvh.

Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-04-03 13:23

"diablo de la velocidad" <henrik@støjfanet.dk> writes:

> Ellers er Vildmosen ved Blokhus, Aabybro og Vadum også et godt område.

De fleste af de veje i mosen er da lagt med en (lige) linial

Men det er et fint transitområde når man vil til stranden. Som regel
skal man kun holde øje med noget hvis der står køer tæt ved hegnet.

> Måske skulle vi arrangere en tur i gruppen, det er lidt tid siden sidst.....
> Men lad os vente til vejret bliver bedre.

Husker du hvordan det gik sidst...?

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 29-04-03 17:54

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste af de veje i mosen er da lagt med en (lige) linial

Ja, ja... Ligesom Vejlerne mod Thisted, men det kan nu også være ret sjovt.

Fra : Ole Baun

Dato : 30-04-03 16:03

"diablo de la velocidad" skrev i en meddelelse

> "Mikkel Christensen" skrev i en meddelelse

> Ja, ja... Ligesom Vejlerne mod Thisted, men det kan nu også være ret
sjovt.

Den gamle vej, (lidt længere mod nord), er da betydeligt sjovere hvis man
har tid.

Ole Baun
Aalborg

Fra : Niels T

Dato : 29-04-03 16:15

Hej igen!

Tak for svarene!!! Det bliver godt at få kørt området tyndt :)

- venter dog nok lige et par dage og håber på bedre vejr

Venlig hilsen,
Niels