Kawasaki zzr1100 Oliemængde i skueglasset~
Fra : SN

Dato : 27-04-03 17:06

Hej NG
Er der nogen der ved hvor meget olie der er mellem min og max på skueglasser
på en zzr1100 fra ´91??

--
M.v.h
Søren Nistrup, 6400 Sønderborg

Fra : Armand

Dato : 27-04-03 20:43

SN <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Hej NG
> Er der nogen der ved hvor meget olie der er mellem min og max på
skueglasser
> på en zzr1100 fra ´91??

Med stor sandsynlighed, som på min gamle GPZ 900 hvorfra blokken stammer:
Omkring 1/4 liter!
Men "tilbageløbs-tiden" før et pålideligt mål forekommer i glasset* kan
variere og derfor drille lidt!!

(*)
Derved at man skal kunne kontrollere oliestanden undervejs, nytter det ikke
at bruge standen som den er om morgenen når man kommer ud til modellen -
Motoren ´skal have været startet op og den væsentligste olie alligevel lige
have fundet vej tilbage til bunden!

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 28-04-03 07:46

Desuden har den serie motorere en sær indretning i bundkarret, som gør at
motoren skal holdes lodret (evt på central benet) og motoren skal have været
startet før oliestanden vises korrekt. Det er især ved olieskift (hvor man
skal huske at der er 2 bundpropper) det kan være problematisk.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Søren Nistrup

Dato : 28-04-03 18:10

Så fik jeg kigget efter ved varm motor og motorcyklen stod selvf. på dobbelt
støttefod! efter:
2 min fuldt skueglas
5 min fuldt skueglas
Så må det jo betyde at den ingen olie har brugt?? på ca 400 km sælger fyldte
den op inden han kørte hjemmefra!
M.v.h
Søren N

Fra : Mads Lund

Dato : 29-04-03 11:45

> [...]
> 2 min fuldt skueglas
> 5 min fuldt skueglas
> Så må det jo betyde at den ingen olie har brugt?? på ca 400 km sælger

Det lyder meget fornuftigt.

En ZZR bruger "normalt" fra Maks til Min på 1500-2500 km

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 15:41

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
> dobbelt
> fyldte
>
> Det lyder meget fornuftigt.
>
> En ZZR bruger "normalt" fra Maks til Min på 1500-2500 km

Min tidligere GPZ900R havde passeret 100.000 km da vi var på Englandsferie
på den: 3.500 km blev kørt med fuld oppakning og i bagende hede, samt i
flere tilfælde timelangt stop'n go-traffik, uden noget olieforbrug - men så
vejrede vi dansk luft og de sidste "tankfulds vej" inden Hamborg kom
marchhastigheden langt over feriens vanlige150km/t, hvorved hele
skueglassets indhold forsvandt på ca. 300 km!!

--
Armand.