RR : MotoGP - Sete Gibernau vandt !!
Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-03 15:39

I det vel nok mest følelsesladede race jeg nogensinde har oplevet
lykkedes det for Sete...Han var tydeligvis hundeangst for at smide det
hele til sidst med skudte dæk samtidig med at Rossi måske/måske ikke
skyndte sig langsomt,på en dag hvor de gode både græd og lo og de onde
var fraværende...

"Gibernau takes dream win!

Sete Gibernau rode a faultless race at South Africa today, passing
early leader Troy Bayliss and holding off Valentino Rossi in a
fabulous final five lap showdown, that resulted in the Spaniard taking
his second ever premier class victory, as a tribute to his late
team-mate Daijiro Kato.

In a drama filled afternoon the delayed start (after Kenny Roberts'
Suzuki dropped oil on the warm-up lap) began with a frightening crash
involving Colin Edwards, who lost control of his Aprilia and slammed
into Jeremy McWilliams on the run up to turn one - both were
fortunately unhurt.

Meanwhile, Troy Bayliss had shot to the front, leading Gibernau, Rossi
and Biaggi for the first 10 laps.

Thereafter the Aussie slipped down the order, but was involved in a
thrilling fight with Rossi for five laps where he just wouldn't let
the Italian past - and when he did he took the position back!
Capirossi meanwhile, retired after twice running off track.

Finally Bayliss' tyres faded and Rossi was left to work his way past
Biaggi and catch the faultless Gibernau. This he managed with two to
go, but Gibernau - whose tyres were now clearly struggling - held on
to take a fairytale victory by a fraction of a second.

As he crossed the line, a delighted - but clearly emotional - Sete
threw both hands in the air and pointed to the heavens in a clear
gesture to his lost team-mate. His Gresini team were simply too
overcome to speak."

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : -V-

Dato : 27-04-03 16:11

MKS - 74 wrote:
> [...]
> hele til sidst med skudte dæk samtidig med at Rossi måske/måske ikke
> skyndte sig langsomt,på en dag hvor de gode både græd og lo og de onde

Smuk historie.
Jeg har siddet og prøvet at følge med på motogp.com, men det er ikke helt
det samme som at se det live, vel?

Godt for Gibernau, godt for holdet. Gad vide om ikke sejrsceremonien var
noget grådkvalt?

-V-

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-03 16:40

On Sun, 27 Apr 2003 17:11:13 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Jeg har siddet og prøvet at følge med på motogp.com, men det er ikke helt
>det samme som at se det live, vel?

Man kan faktisk godt følge det (næsten live) på motoGP,det koster 3
Euro pr. løb eller 20 for en sæson,det udsendes 10 min forskudt i
realplayer eller WMP-format,det eneste det kræver er at du har
mulighed for at DL med ca. 20- 25 kB/s (en 256 kbit ADSL f.eks) -
kvaliteten er tålelig og man får derudover mulighed for andre
multimedieting som interviews m.m. - kig under B-zone på MotoGP's
site. Da min kabeludbyder i sin uendelige visdom har valgt at droppe
Eurosport så jeg faktisk dagens løb på denne måde,tålelig omend ikke
TV-kvalitet.Jeg får det dog også optaget og vil grappe det til en MPEG
senere,for det er en ting _jeg_ godt vil gemme.

>Godt for Gibernau, godt for holdet. Gad vide om ikke sejrsceremonien var
>noget grådkvalt?

Han var kommet sig nogenlunde,men han græd tydeligvis i hjelmen lige
efter ligesom flere andre fra Fausto Gresini-teamet også gjorde
iblandet glæden ...Så jow det var et meget specielt løb - Rossi var
for engang skyld også glad og tilfreds med 2.-pladsen."Sjovt" nok var
det faktisk et godt men på alle måder mærkeligt løb også IMO.

-Michael

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 27-04-03 16:36

> "Gibernau takes dream win!

Og så er det lige, at jeg venligt vil henstille til, at man IKKE fortæller
sådan noget i en overskrift. Det kan nemt fjerne spændingen for dem, som har
optaget løbet.

*dog ikke en af dem*

Fra : Dennis Vang

Dato : 27-04-03 16:59

tak skal du have :) næste gang der er et resultat, så undlad venligst at
skrive det i overskriften, det ikke der ser live ;)

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-03 17:12

On Sun, 27 Apr 2003 17:59:05 +0200, "Dennis Vang"
<dennis-vang@sports-mc.dk> wrote:

>tak skal du have :) næste gang der er et resultat, så undlad venligst at
>skrive det i overskriften, det ikke der ser live ;)

Will do !

-Michael

Fra : Armand

Dato : 27-04-03 20:40

Dennis Vang <dennis-vang@sports-mc.dk> skrev i en
> tak skal du have :) næste gang der er et resultat, så undlad venligst at
> skrive det i overskriften, det ikke der ser live ;)

Det vil jeg på det kraftigste også frabede mig :-|

Det er et tilfælde at jeg så de sidste 10 omgange over en kop kaffe hos en
klubkammerat da vi var på vej hjem fra Karoline-mødet, og at jeg
således havde kendskab til resultatet i forvejen, ellers havde overskriften
(som man jo ikke kan spole ubeset forbi) fuldstændig frataget mig glæden ved
at skulle sætte mig overfor videoen og se GP-løbene!!

Kan vi derfor ikke lige lave en enkel regel om ikke fremover at nævne
resultater i subj-linien? :-/

--
Armand.

Fra : Jakob

Dato : 27-04-03 17:02

MKS - 74 wrote:
> [...]
> the Italian past - and when he did he took the position back!
> Capirossi meanwhile, retired after twice running off track.

På den sportslige side var igen rart at se at Ducati ikke mener der skal
stå Honda på hele sæsonen... Nu mangler de "bare" lige at kører den helt
i mål.

Og hvad sker der med kawasaki? Har de ikke fået deres nye maskiner? Jeg
havde troet at de mente det lidt mere alvorligt i år, men de skal
åbenbart danne bagtrop. Gary McCoy er godt nok ikke den mest stabile
kører, men alligevel - han er/var sgu bedre det...

--
Jakob

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-03 17:19

On Sun, 27 Apr 2003 18:02:09 +0200, Jakob <usenet@gertz.net> wrote:

>På den sportslige side var igen rart at se at Ducati ikke mener der skal
>stå Honda på hele sæsonen... Nu mangler de "bare" lige at kører den helt
>i mål.

Nemlig Ducati gør det meget flot og får Suzuki og Kawasaki til
at.....Well med Doohans ord - "looking pretty silly" )

> [...]
>åbenbart danne bagtrop. Gary McCoy er godt nok ikke den mest stabile
>kører, men alligevel - han er/var sgu bedre det...

Ja - det er ved at blive lidt pinligt at de er så meget bagefter -
Gary McCoy blevet interviewet i den version jeg så og han lød ærlig
talt temmelig træt af det...

Fra : Jakob

Dato : 27-04-03 17:42

MKS - 74 wrote:
> Ja - det er ved at blive lidt pinligt at de er så meget bagefter -
> Gary McCoy blevet interviewet i den version jeg så og han lød ærlig
> talt temmelig træt af det...

Ja - det fortår man jo til fulde - men det er åbenbart ikke nok at have
den flotteste kværn og en af de mest underholdende kører når feltet er
så skarpt som det er i år...
--
Jakob, zx6r

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 27-04-03 21:38

MKS - 74 wrote:

> Nemlig Ducati gør det meget flot og får Suzuki og Kawasaki til
> at.....Well med Doohans ord - "looking pretty silly" )

Og Yamaha også for den sags skyld.

-Jacob

Fra : MKS - 74

Dato : 28-04-03 22:02

On Sun, 27 Apr 2003 16:38:58 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:

>Han var tydeligvis hundeangst for at smide det
>hele til sidst med skudte dæk samtidig med at Rossi måske/måske ikke
>skyndte sig langsomt

To whom it might interest...

Efter at ha' set løbsanalysen ser det rent faktisk _ikke_ ud som om
det var Rossi der skyndte sig langsomt og satte tempoet ned da han
_næsten_ nåede Gibernau men omvendt at Gibernau gav hvad der var
tilbage i posen og satte tempoet et halvt sek op på de sidste 2
omgange.

Hele analysen kan iøvrigt ses på motoGP's site under results.