laveste årlige udgifter
Fra : emil

Dato : 26-04-03 12:40

Hej.

Jeg har spekuleret på hvorledes man slipper billigst omkring de
tvungne årlige udgifter dvs. ansvarsforsikring, vægtafgift,
vedligeholdelse, benzinforbrug (-ingen ansvarsforsikring!) osv. Hvis
man nu antager at man har et normaltforbrug på omkring 50 km. om dagen
og ikke har behov for at kunne køre mere end de 110 km./t der er
lovligt. Jeg er nybegynder i forsikringsverdenen, men har et par års
erfaring.
Jeg tænker specielt på, om det kan betale sig at anskaffe en
veteran-maskine, en offroader eller bare en mindre standard-MC.

MVH. Emil

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-04-03 12:41

"emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tænker specielt på, om det kan betale sig at anskaffe en
> veteran-maskine, en offroader eller bare en mindre standard-MC.

Køb en 250 ccm MZ.

Asger
ZX-10

Fra : albert

Dato : 26-04-03 14:22

> Køb en 250 ccm MZ.

Ja. Lav alt selv. Ignorer mislyde og lav kun når noget er defekt
(hjullejre mv undtaget!). Lav det selv. Kun ansvar. Kør pænt. Køb alle
reservedele i tyskland. Kun den grimmeste MC der er ok (herunder MZ eller
off-roader)

God fornøjelse

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 26-04-03 14:35

Hold dig langt væk fra en veteran MC. Selv for os gamle er de hundesvære at
holde kørende, og for en uden anden erfaring end evnt. nogle knallert år er
det håbløst.

Hvis du køber en MZ, så hold dig til ETZ modellerne, og find en med under
20.000 km. på klokken. MZ er IKKE slidstærk, og bruger rent ud sagt formuer
på krumtappe/stempler/eldele hvis man er uheldig.

Med venlig hilsen

Edvard