Et okay køb?
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-03 10:48

Lad vær med at spørge hvorfor, men jeg kigger mig omkring efter en brugt
cykel i 50.000,- kr's klassen... Hvad er der egentlig at vælge imellem hvis
det ikke skal blive alt for outdated?

Jeg tænker noget i stil med:
CB500 - men er den ikke for klein?
GS500 - men er det ikke noget skrammelværk.
XJ600N - er det ikke for fed?

Hvad er der ellers sådan i klassen?
Den skal bruges til småture, når det er godt vejr - samt Karoline Cafeteria
Tur (120 km) en gang om mdr. - og i næ og ny en tur til MC-TouringCampen...
Kombineret med at den godt må kunne trille til Italien og tilbaws igen - med
oppakning og passager.

Jeg har kigget i den blå og faldt over den her:
Yamaha XJ600N, 600 ccm, '97, km 32.000, rød, utrolig flot/velholdt nye
bremser/kædekit/dæk
44.300,- ?

Mvh
Allan

Fra : Michael Kristensen

Dato : 26-04-03 10:52

> Jeg tænker noget i stil med:
> CB500 - men er den ikke for klein?
> GS500 - men er det ikke noget skrammelværk.
> XJ600N - er det ikke for fed?

Tag ud og kig på alle 3 modeller. Prøv dem og køb den du bedst kan lide (og
som din økonomi tillader). Alle 3 er gode modeller.

Hvis du skal på langtur, er en kåbe et dejlig ting. Ved brugtkøb koster
modeller med kåbe ikke særligt meget mere end dem uden.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-03 11:00

> Tag ud og kig på alle 3 modeller. Prøv dem og køb den du bedst kan lide
(og
> som din økonomi tillader). Alle 3 er gode modeller.

Jeg har prøvet dem alle - og bryder mig egentlig mest om XJ600. Jeg tænkte
nu mest på om der var andre i den klasse jeg lige har overset... ?
Kravene er jo - noget der kan tourer, max. 50K kr. og gerne forholdsvis
stabil slider, og reservedelspriser i bund...

> Hvis du skal på langtur, er en kåbe et dejlig ting. Ved brugtkøb koster
> modeller med kåbe ikke særligt meget mere end dem uden.

Aldrig om jeg vil køre med det lort ... En cykel skal være nøgen!

Mvh
Allan

Fra : Moller

Dato : 26-04-03 12:34

> Aldrig om jeg vil køre med det lort ... En cykel skal være nøgen!

HØRT :) sådan skal det lyde...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-04-03 11:42

Allan wrote:

> Aldrig om jeg vil køre med det lort ... En cykel skal være nøgen!

Har du prøvet at køre 300 km på motorvej hhv. uden kåbe og med kåbe?

Hilsner,

Tony
(der mener at køreglæde/komfort kommer før udseende)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-04-03 12:36

Tony Lorentzen wrote:
> (der mener at køreglæde/komfort kommer før udseende)

Jeg har sådan en ide om at hvis jeg får en MC der er noget hurtigere
end RD'en, og samtidlig har en velfungrende kåbe, så ryger mit
kørekort så hurtigt .. ;)

Derfor tror jeg også det bliver en naked MC jeg på et tidspunkt
anskaffer mig når der skal opgraderes..

// Hans, der - uden at have prøvet den - tror at en GSX1400 er ret
// herlig;)
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-03 19:58

> Har du prøvet at køre 300 km på motorvej hhv. uden kåbe og med kåbe?

Øhh - Nej... Men jeg har prøvet 900 km/t i fly over Frankrig - i 10 km.
højde... Men hvor vil du hen med det? Man skal ikke sammenligne appelsin og
gedehamse!

Når man kommer hjem fra en motorvejstur, så SKAL man have ondt i nakken.
Derfor triller man og langt hellere på landevej.

> Tony
> (der mener at køreglæde/komfort kommer før udseende)

Hmnn - er det også med disse kriterier du vælger alle andre ting i livet?

Mvh
Allan

Fra : Ole Baun

Dato : 27-04-03 20:26

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en meddelelse
> [...]

Næh

> Når man kommer hjem fra en motorvejstur, så SKAL man have ondt i nakken.

Næh

> Derfor triller man og langt hellere på landevej.

Jeg gør det fordi det er sjovere.

Det gør jeg også.

> Hmnn - er det også med disse kriterier du vælger alle andre ting i livet?

Hvad er vigtigst, udseendet eller indholdet ?
Eller med andre ord, hvad køber du en mc for, for at kigge på den eller for
at køre på den ?

Ole Baun
CB 500, ´96, 110 kkm

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-04-03 20:52

Allan wrote:

> Øhh - Nej... Men jeg har prøvet 900 km/t i fly over Frankrig - i 10
> km. højde... Men hvor vil du hen med det? Man skal ikke sammenligne
> appelsin og gedehamse!

Nej - og det er bestemt heller ikke det, du gør.

> Når man kommer hjem fra en motorvejstur, så SKAL man have ondt i
> nakken. Derfor triller man og langt hellere på landevej.

Okay, der er vi så nok forskellige. Jeg synes bestemt ikke at det er fedt at
have ondt i nakken efter en tur på motorvejen. Jeg har kørt 1200 km til
Paris på samme dag uden at få ondt i nakken (kun i r*ven)

> Hmnn - er det også med disse kriterier du vælger alle andre ting i
> livet?

Ja det er det faktisk! Jeg vil hellere købe brugbare ting end pæne ting.
Hvis man så kan kombinere dem så er det jo perfekt

Hilsner,

Tony
XJ 600 S Diversion (med deeejlig kåbe)

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-03 23:45

> Tony
> XJ 600 S Diversion (med deeejlig kåbe)

ppfffføøøijhh!!! LOL

Allan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-04-03 01:06

Allan wrote:

> ppfffføøøijhh!!! LOL

Hehe... Den, der ler sidst ler bedst

God fornøjelse med købet. Kåbe eller ej så er det FEDT at køre MC

--
Tony

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-03 02:58

> Hehe... Den, der ler sidst ler bedst

Skal vi måle nakkemuskler??

> God fornøjelse med købet. Kåbe eller ej så er det FEDT at køre MC

Det er nemlig lige hvad det er... Og tak! Jeg glæder mig helt enormt..

Mvh
Allan

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-04-03 11:21

> [...]
>
> Jeg tænker noget i stil med:
> CB500 - men er den ikke for klein?
> GS500 - men er det ikke noget skrammelværk.

Suzuki Bandit 600
Kawasaki ER-5
Honda NTV 650 (måske prismæssigt i overkanten)
Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki GSX 600 F

Asger
ZX-10

Fra : Pwh

Dato : 26-04-03 11:32

Allan wrote:
> Lad vær med at spørge hvorfor, men jeg kigger mig omkring efter en
> brugt cykel i 50.000,- kr's klassen... Hvad er der egentlig at vælge
> imellem hvis det ikke skal blive alt for outdated?

Hvorfor ???. (kunne ikke lade værer)

Mvh Jens (der keder sig i regnen)

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-03 20:00

> Hvorfor ???. (kunne ikke lade værer)

Se evt. tråden: Gode undskyldninger søges!!! af 24-04-03.

Mvh
Allan

Fra : A.P. Ibsen

Dato : 26-04-03 12:07

Hvad med en ny Kawasaki ER-5. check www.ca-mc.dk

sælges p.t. til kr. 59.995 for en model 2002. det er godt nok lidt mere end
kr. 50.000 - men skal der være fest, så ....

A.P. Ibsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-03 20:04

> Hvad med en ny Kawasaki ER-5. check www.ca-mc.dk
>
> sælges p.t. til kr. 59.995 for en model 2002. det er godt nok lidt mere
end
> kr. 50.000 - men skal der være fest, så ....

Jeg har tænkt på det. Men jeg tror ikke det vil kunne svare sig for mig, da
MC'er jo som regel taber den største værdi i starten af deres levetid... Jeg
kører desværre mange km. Alene på Jawa'en blev det i dens aktive periode
noget der lignede knap 20.000 km/året. Jeg gruer for hvad jeg kan tilføje
sådan en cykel... Efter 4 år har jeg måske trillet 80.000 km. på sådan en
ER... Og hvad er den så værd?
En XJ600 - der har gået f.eks. 20.000 km. - ville i samme tilfælde have gået
100.000 kr... og hvad ville den have tabt i værdi?
Hvis det var helt rigtigt skulle jeg jo nok have en BMW RS 1200 eller
lign. - Men det er der desværre ikke penge til... æv...

Mvh
Allan

Fra : Morten Juel

Dato : 26-04-03 12:16

> Jeg tænker noget i stil med:
> CB500 - men er den ikke for klein?

Her føler man altså at det er kvalitet ! jeg blev MEGET overrasket ha jeg
prøvede den !

> GS500 - men er det ikke noget skrammelværk.

Jow, den skuffede HELT vild da jeg prøvede den, den virker som noget der er
samlet på 5 minutter ! ;o(

> XJ600N - er det ikke for fed?

Hvis jeg skulle vælge imellem en xj600 og en CB500 så ville jeg 100% ha en
CB men såen er vi jo så forskellige men det er den cykel jeg synes køre
bedst af de 3 + den virker som bedre kvalitet..

Ok XJ600 er en 4cylindret maskine, den lyder bedre, men så er en CB500 jo så
vandkølet det er XJ'eren ikke...

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-04-03 14:10

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Ok XJ600 er en 4cylindret maskine, den lyder bedre

Hvis du kan lide lyden af bilmotorer, hvorfor så ikke købe en bil?

> men så er en CB500 jo så
> vandkølet det er XJ'eren ikke...

Og det betyder i praksis at...?

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 26-04-03 14:12

> Hvis du kan lide lyden af bilmotorer, hvorfor så ikke købe en bil?
Hehe, personligt synes jeg bare at enten skal det være en 1cyl eller en 4
cyl, men det er jo 100% en smagssag ! )

> Og det betyder i praksis at...?
Den ikke lyder så skramlende som en vandkølet gør ?! det er tidt det dæmper
cylinderlydene !

Fra : Palle Hansen

Dato : 26-04-03 16:20

Min bil har da 6 cyl. ...er det ikke helt almindeligt ???

> Hvis du kan lide lyden af bilmotorer, hvorfor så ikke købe en bil?

Min bil har da 6 cyl. ...er det ikke helt almindeligt ???

palle

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-04-03 19:33

"Palle Hansen" <ph@kartparts.dk> wrote in message
> Min bil har da 6 cyl. ...er det ikke helt almindeligt ???

> Min bil har da 6 cyl. ...er det ikke helt almindeligt ???
>
> palle

Findes der rigtige biler med mindre end 8 cylindre ?!

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-04-03 20:01

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
???

> Findes der rigtige biler med mindre end 8 cylindre ?!

Ikke mange....
--
Brian Sørup
1976 Camaro, 461Cui. "Elskerinden"

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-03 20:16

----snip----
> Ok XJ600 er en 4cylindret maskine, den lyder bedre, men så er en CB500 jo

> vandkølet det er XJ'eren ikke...

Nu gør du mig helt usikker. Jeg er da klart Honda mand.
Æv... Nå men jeg har fået noget at tænke over..
Jeg har opfattet det nogenlunde sådan her:

GPZ500 - men den er jo vanvittig dyr mand??
GS500E - Virker for ufærdig, blød og er for klein i det hele. Men der er
solgt mange - hvorfor??
CB500 - Er den for klein? Jeg må hellere ud og prøve en igen inden så
længe.. - Honda er guf!
RF600 - Importeret fra Tyskland.. Tjaa - Det er meget arbejde. Men få km. og
lækker bike?? hmn??
NTV650 - Har set den til ca. 50K hos forhandler. i hvid! Den er grim. Men
hvilken cykel. Min drømmecykel fra min ungdom. Kardan - rigtig V-motor -
rigtig udseende (bortset fra farven).. Er den dyr i stumper? Reperationer?
Nogle erfaringer med sådan en Revere?
Freewind 650 - Nøøøij. Lejede en - en hel dag - på Tenerife. Sikke sejtræk -
sikken lyd. Men det er Suzuki, så der var meget der var raslet fra hinanden,
af plactiken - etc... Eller også var det pga. af udlejning??
GSX600F - Den gamle model er rigtig flot (på trods af kåben) og der er solgt
mange af dem. Kan man få sådan en til 50K med et rimeligt antal km. på
klokken? (Nej - det skal ikke være modellen der ligner den er dyppet i
plastic og hængt op på en krog - hvorefter en "kæmpe" efterfølgende har
suttet baglygten til så det ligner et bolche kæresten ikke kunne li' - og
derfor har efterladt på bagenden af MC'en...

1000 tak for alle jeres råd...

Mvh
Allan

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-04-03 21:22

> GPZ500 - men den er jo vanvittig dyr mand??

Nej, de kan jævnligt godt findes til rimelige priser - brugt, altså.

> GS500E - Virker for ufærdig, blød og er for klein i det hele. Men der er
> solgt mange - hvorfor??

Ufærdig?!? Det er klart den ældste og mest gennemprøvede af de nævnte, hvor
meget mere færdig kan den blive? Efter mange, mange touring km på GS500 (to
pers + oppakning) kan jeg afsløre at den kan meget mere end man tror. Den er
bare ikke særlig hurtig.

> CB500 - Er den for klein? Jeg må hellere ud og prøve en igen inden så
> længe.. - Honda er guf!

Bare det var så enkelt... Men det er det ikke.

> [...]
hinanden,
> af plactiken - etc... Eller også var det pga. af udlejning??

Formodentlig udlejning. Man kan ikke generelt sige at Suzuki er dårlig
finish, det er kun en fordom. I virkelighedens verden har de fleste
producenter nogle billig-modeller og nogle prestige modeller, og nogle
vellykkede modeller og nogle uheldige modeller. Iøvrigt ved jeg ikke noget
om Freewind.

> [...]
> suttet baglygten til så det ligner et bolche kæresten ikke kunne li' - og
> derfor har efterladt på bagenden af MC'en...

Ja, den MÅ man kunne finde til under 50K, og det er også en godt
gennemprøvet cykel.

Rittig

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-04-03 22:36

> [...]
> producenter nogle billig-modeller og nogle prestige modeller, og nogle
> vellykkede modeller og nogle uheldige modeller. Iøvrigt ved jeg ikke noget

Men det gør jeg. En nær ven har en han har haft fra ny og kørt 45.000 km på.
Aldrig problemer. Ikke antydning af olieforbrug. Særdeles økonomisk i benzin
(22-26 km/l). Og la plastik sidder der endnu. Og så kan den fås til langt
under 50K (har set en til 35).

Asger
ZX-10

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-03 23:50

.............snip............
> [...]
benzin
> (22-26 km/l). Og la plastik sidder der endnu. Og så kan den fås til langt

Hmnnn - Se se.. Nu bliver det interessant...
35K for en Freewind... og under 50K for en GSX600... og så lige den der NTV
650 til 54.000 med 30 på klokken...

Jeg takker endnu engang - og vender tilbage til efteråret. Så skal jeg nok
råbe højt med hvad jeg har handlet...

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle '96

Fra : Moller

Dato : 26-04-03 12:31

> Jeg tænker noget i stil med:
> CB500 - men er den ikke for klein?

Den er stabil, og robust... :)

> GS500 - men er det ikke noget skrammelværk.

Jo, den har jo næsten afjedring som min MZ :) så jo, skrammel, men
billig og stabil, hvis man husker at skifte olie :)

> XJ600N - er det ikke for fed?

hmm, vil ik sige min mening, men vi har jo hver sin smag.

Men du syntes CB500 er klein, så hva med en Kawa GPZ500 ??? den har jo
næsten 20 heste mere i hatten... og kan fås til de penge :)

Og så er der lige det at en kawa GPZ ikke er så udbredt, så hver gang
man er et sted, holder der 5-6 andre af samme mærke, som det er ved GS500,
CB500, og SV650.

VH
Lars Molnit

Fra : Anders Thorup

Dato : 26-04-03 12:51

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
<SNIPSEN>
> Men du syntes CB500 er klein, så hva med en Kawa GPZ500 ??? den har jo
> næsten 20 heste mere i hatten... og kan fås til de penge :)

Arrhh så slemt er det ikke,, så hut jeg visker er CB500 udstyret med
57heste(deromkring) og Kawasaki GPZ500 har 60(det skulle til gengæld være
nemt at få mere ud af den).
Min tidligere GPZ500 fra 93 havde 58,5HK på baghjulet, og det var med
standard potter
Men GPZ virker nok som om den har et større kraftoverskud ved
motorvejshastigheder grundet halvkåben, som jo bekendt tager en del af
vindpresset.

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-04-03 14:14

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Jo, den har jo næsten afjedring som min MZ :)

Tror du ikke du tænker på CB500? Det er den, der har 70'er affjedring, GS500
har monodæmper (som ganske vist er meget blød).

> så jo, skrammel, men
> billig og stabil, hvis man husker at skifte olie :)

Gs500? Skal man skifte olie tiere på den end på de andre?

> Og så er der lige det at en kawa GPZ ikke er så udbredt

Nemlig, den er jeg også ret vild med.

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-03 15:32

Alternativt er der så også Kawasaki GPX 600, vandkølet, 4 cylindre, 85 hk,
produceret indtil -95, men de sidste blev solgt i 97/98, ligger mlm. 45k &
65k.
Købte selv en sidste år til 62K, havde på det tidspunkt gået 27k, og den er
rigelig kvik til de danske småveje, og længere ture, se den evt. på
www.dkfritidmotorcykel.dk jeg er nr. 65 der.

Dannie

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-03 16:05

"DJ" <willauma(A)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> rigelig kvik til de danske småveje, og længere ture, se den evt. på

Rettelse nr. 75, på www.dkfritidmotorcykel.dk iøvrigt er der galleri af den
i forbindelse med maleren har været på spil.

Dannie

Fra : Armand

Dato : 27-04-03 21:18

> [...]
> 65k.
> Købte selv en sidste år til 62K, havde på det tidspunkt gået 27k,

I mine(!) øjne:
Alt andet lige, så vil jeg hellere købe mig en 100 hk's (typisk) CBR600 til
dén pris, og det skulle nok kunne lade sig gøre!

Selv de alt for dyre 400'er pocket-rocket's med ca. 65 Hk, kan virke helt
attraktive i forhold til en 85 hk's 600'er i samme prisleje!

--
Armand
(ikke helt uvildig i pocket-rocket-vurderingen)

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-03 21:24

On Sun, 27 Apr 2003 22:17:40 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>I mine(!) øjne:
>Alt andet lige, så vil jeg hellere købe mig en 100 hk's (typisk) CBR600 til
>dén pris, og det skulle nok kunne lade sig gøre!

Hov - hvad skete der lige der !?! Anbefalede Hondahaderen Armand en
Honda,endog fremfor en Kawa ?!? )

>Selv de alt for dyre 400'er pocket-rocket's med ca. 65 Hk, kan virke helt
>attraktive i forhold til en 85 hk's 600'er i samme prisleje!

Så er det lige jeg vil nævne at jeg _næsten_ købte en NC30 til 13.000
(tysker forstås) forleden,men så gad jeg alliwl ikke køre 1000 km for
at hente den ).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : SLP/JM

Dato : 29-04-03 09:51

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev
> Så er det lige jeg vil nævne at jeg _næsten_ købte en NC30 til 13.000
> (tysker forstås) forleden,men så gad jeg alliwl ikke køre 1000 km for
> at hente den ).

Hov - hvor fandt du den? Link?

--
Mvh Susanne

Fra : MKS - 74

Dato : 29-04-03 10:35

On Tue, 29 Apr 2003 10:51:14 +0200, "SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote:

>Hov - hvor fandt du den? Link?

I München via privat henvisning derfor intet link ),han solgte den
iøvrigt 2 dage efter til 15 kkr så han var sikkert også godt
tilfreds,der er iøvrigt ikke så sjældent en på Ebay og de går typisk
til 16-18 kkr,så lidt billigere end herhjemme hvor de tit kravler over
20.På Mobile er der 2 relativ flotte til annoncepris ca. 20 kkr
VB=Verhandlungsbasis hvilket betyder du bør kunne forhandle dem 10-20
% ned

Jeg pressede citronen forleden med en tysker,han satte uden videre
prisen 20% ned men jeg _ville_ ha' 30 % og så blev det ikke til
noget,jeg går lidt og venter på at der skal komme en lidt tættere på
DK til den rigtige pris

Fra : SLP/JM

Dato : 29-04-03 10:44

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i> >Hov - hvor fandt du den? Link?

> I München via privat henvisning derfor intet link ),

Jeg troede ellers lige, det var den, jeg fandt i Kassel til E1790 -
http://makeashorterlink.com/?V2F512064

--
Susanne

Fra : SLP/JM

Dato : 29-04-03 10:57

"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev > Jeg troede ellers lige, det var den, jeg
fandt i Kassel til E1790 -
> http://makeashorterlink.com/?V2F512064

Men det er vel egentligt også en NC24

--
Susanne

Fra : MKS - 74

Dato : 29-04-03 11:06

On Tue, 29 Apr 2003 11:56:44 +0200, "SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote:

>"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev > Jeg troede ellers lige, det var den, jeg
>fandt i Kassel til E1790 -
>
>Men det er vel egentligt også en NC24

Ja akkurat,og de er (skal være) noget billigere..

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 15:14

SLP/JM <madcat@c.dk> skrev i en

> "SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev > Jeg troede ellers lige, det var den, jeg
> fandt i Kassel til E1790 -
>
> Men det er vel egentligt også en NC24

Så klog man kan blive af at snakke med sig selv, hva'?

--
Armand.

Fra : SLP/JM

Dato : 29-04-03 17:24

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev > Så klog man kan blive af at
snakke med sig selv, hva'?

Ja, du sku' prøve det

--
Susanne

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-04-03 12:30

> [...]
> Lad vær med at spørge hvorfor, men jeg kigger mig omkring efter en brugt
> cykel i 50.000,- kr's klassen... Hvad er der egentlig at vælge imellem

I så fald er alle 2 cylindrede 500cc'er for små.

> GS500 - men er det ikke noget skrammelværk.
Nej, det er en virkelig slider. Grundkonstruktionen af motoren har rødder
tilbage i 70'erne (GS400), og det faktum at cyklen har været på markedet
siden '89 siger jo noget om at det er noget der virker. Det skal
selvfølgelig bemærkes at prisen også spiller en rolle her. Du får måske mere
avanceret teknik med en vandkølet, som CB eller ER, men GS500E kan i mine
øjen ikke betegnes som skrammelværk.

> XJ600N - er det ikke for fed?
En ret kompetent mekaniker hos et Århus-værksted der udelukkende gør i
Yamaha'er betegnede den engang som en "fattigmands-BMW", forstået således at
den var ikke særlig højtydende (sammenlignet med øvrige japanske 600'er),
men meget slidstærk og pålidelig, og med udmærkede køreegenskaber.

> [...]
MC-TouringCampen...
> Kombineret med at den godt må kunne trille til Italien og tilbaws igen -
Det kan (omtrent) alle cykler bruges til. Men 1000 km på autobahn bliver
naturligt nok knap så anstrengt på en 600'er som på en 250'er.

Asger
ZX-10

Fra : Brian W.

Dato : 26-04-03 13:28

Asger Steffensen wrote:
> [...]
> således at den var ikke særlig højtydende (sammenlignet med øvrige
> japanske 600'er), men meget slidstærk og pålidelig, og med udmærkede

Og jeg har så hørt det modsatte på andre værksteder... xj600 er skam en fin
motorcykel, men slidstærk ville jeg nu ikke kalde den. JEg ved godt jeg
bevæger mig ud i en gråzone, og jeg får sikkert på puklen nu, men jeg synes
den virker lidt skramlet i forhold tilde 2 andre. Kvaliteten er bare ikke på
højde med de andre, eller andre i samme prisklasse. Jeg ved godt der er
mange der synes det er en dejlig cykel, men jeg ville aldrig vælge den.
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : S.G

Dato : 26-04-03 22:49

Alternativer
50K= find en billig(omkring 15.000,- inkl transport) RF600 i tyskland
(ligesom mig) fra 93-95, og betal afgift af den. Der er en del enejers og
lavkm cykler dernede. Min fx står sq som ny selvom den er fra 95, men er
svinet godt til med snavs osv (så den er klar til vurdering).
Suzuki Bandit600 har mere komfort og ydelse end nogle af de cykler du selv
nævner.
De kan anskaffes til omkring 50k osse