/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så skete det også for mig :-( - Men hvem e~
Fra : Chutney


Dato : 25-04-03 19:18

Allerførst og for at ingen i gruppen skal tænke - endnu en skadet MC'ist -
så kan jeg på forhånd fortælle at jeg ikke sad oppe på kværnen.

Blot havde jeg parkeret min ikke særligt gamle CBR600 foran den ejendom jeg
bor i
- desværre besluttede en af mine sindsyge anti-MC nabo'er at det ikke skulle
være min dag.
Ihvertfald bakkede hun lige ind i dyret.

Ikke nok med det , men så flippede hun totalt ud på mig, da jeg da så
sandelig ikke måtte parkere der, da det er en privat vej.
Det er sådan set også rigtig, men jeg havde planlagt at skulle vaske/pudse
lidt, så derfor havde jeg midlertidigt holdt min kværn der.

Men mage til frækkert så nægter hun selvfølgelig at det overhovedet er
hendes skyld,
men sågar også vil have mig til at erstatte den lille skramme hun har fået i
sin lortespand!

Personligt synes jeg jo det hele er hendes skyld, da min MC blot var
parkeret - at jeg så ikke måtte holde der retfærdiggør vel ikke at hun
ødelægger den.
Det svarer vel lidt til at man heller ikke må køre fodgængerne over selvom
de går over for rødt.

Kan det virkeligt passe? Hvem har skylden?? Nogen der har været ude for
noget lignende?

Jeg vil skyde på at skaderne løber op i 10-15 af de store, så det er ikke
helt lige meget?

Med bitre hilsen og store forhåbninger om lidt hjælp.

Chutney, En halvsmadret CBR600F4



 
 
Claus Rittig (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-04-03 19:28

"Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:b8bu54$r4p$1@sunsite.dk...

> Men mage til frækkert så nægter hun selvfølgelig at det overhovedet er
> hendes skyld,
> men sågar også vil have mig til at erstatte den lille skramme hun har fået
i
> sin lortespand!

Meld det til forsikringen med det samme!
Forsikringen er ret ligeglad med om du skal have en parkeringsbøde, men de
er IKKE ligeglade med at hun bakkede ind i din motorcykel.

Rittig



Morten Juel (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 25-04-03 19:30

> Meld det til forsikringen med det samme!
> Forsikringen er ret ligeglad med om du skal have en parkeringsbøde, men de
> er IKKE ligeglade med at hun bakkede ind i din motorcykel.

Ja det vil jeg også sige, din MC stod parkeret, dvs hun laver en påkørsel =
hun har 100% af skylden ! simpel af that, og så er det ligemeget om du så
holdte den midt i et kryds i kbh.. i forsikringens øjne er det en påkørsel

Så kan den kælling fandeme lære at se sig for !!

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



diablo de la velocid~ (26-04-2003)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 26-04-03 15:44


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3ea97cca$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Meld det til forsikringen med det samme!
> Forsikringen er ret ligeglad med om du skal have en parkeringsbøde, men de
> er IKKE ligeglade med at hun bakkede ind i din motorcykel.
>
> Rittig

Helt enig.

Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161



Peter Jakobsen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 25-04-03 19:26


"Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> wrote in message
news:b8bu54$r4p$1@sunsite.dk...
> Allerførst og for at ingen i gruppen skal tænke - endnu en skadet MC'ist -
> så kan jeg på forhånd fortælle at jeg ikke sad oppe på kværnen.
>
> Blot havde jeg parkeret min ikke særligt gamle CBR600 foran den ejendom
jeg
> bor i
> - desværre besluttede en af mine sindsyge anti-MC nabo'er at det ikke
skulle
> være min dag.
> Ihvertfald bakkede hun lige ind i dyret.
>
> Ikke nok med det , men så flippede hun totalt ud på mig, da jeg da så
> sandelig ikke måtte parkere der, da det er en privat vej.
> Det er sådan set også rigtig, men jeg havde planlagt at skulle vaske/pudse
> lidt, så derfor havde jeg midlertidigt holdt min kværn der.
>
> Men mage til frækkert så nægter hun selvfølgelig at det overhovedet er
> hendes skyld,
> men sågar også vil have mig til at erstatte den lille skramme hun har fået
i
> sin lortespand!
>
> Personligt synes jeg jo det hele er hendes skyld, da min MC blot var
> parkeret - at jeg så ikke måtte holde der retfærdiggør vel ikke at hun
> ødelægger den.
> Det svarer vel lidt til at man heller ikke må køre fodgængerne over selvom
> de går over for rødt.
>
> Kan det virkeligt passe? Hvem har skylden?? Nogen der har været ude for
> noget lignende?
>
> Jeg vil skyde på at skaderne løber op i 10-15 af de store, så det er ikke
> helt lige meget?
>
> Med bitre hilsen og store forhåbninger om lidt hjælp.
>
> Chutney, En halvsmadret CBR600F4
>
Hvad med at rykke hende lidt rundt indtil hun betaler, hvis det var mig
skulle jeg nok få min mc erstattet !!!


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Brian W. (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 25-04-03 20:02

Peter Jakobsen wrote:
> "Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> wrote in message
> news:b8bu54$r4p$1@sunsite.dk...
>> Allerførst og for at ingen i gruppen skal tænke - endnu en skadet
>> MC'ist - så kan jeg på forhånd fortælle at jeg ikke sad oppe på
>> kværnen.
>>
>> Blot havde jeg parkeret min ikke særligt gamle CBR600 foran den
>> ejendom jeg bor i
>> - desværre besluttede en af mine sindsyge anti-MC nabo'er at det
>> ikke skulle være min dag.
>> Ihvertfald bakkede hun lige ind i dyret.
>>
>> Ikke nok med det , men så flippede hun totalt ud på mig, da jeg da så
>> sandelig ikke måtte parkere der, da det er en privat vej.
>> Det er sådan set også rigtig, men jeg havde planlagt at skulle
>> vaske/pudse lidt, så derfor havde jeg midlertidigt holdt min kværn
>> der.
>>
>> Men mage til frækkert så nægter hun selvfølgelig at det overhovedet
>> er hendes skyld,
>> men sågar også vil have mig til at erstatte den lille skramme hun
>> har fået i sin lortespand!
>>
>> Personligt synes jeg jo det hele er hendes skyld, da min MC blot var
>> parkeret - at jeg så ikke måtte holde der retfærdiggør vel ikke at
>> hun ødelægger den.
>> Det svarer vel lidt til at man heller ikke må køre fodgængerne over
>> selvom de går over for rødt.
>>
>> Kan det virkeligt passe? Hvem har skylden?? Nogen der har været ude
>> for noget lignende?
>>
>> Jeg vil skyde på at skaderne løber op i 10-15 af de store, så det er
>> ikke helt lige meget?
>>
>> Med bitre hilsen og store forhåbninger om lidt hjælp.
>>
>> Chutney, En halvsmadret CBR600F4
>>
> Hvad med at rykke hende lidt rundt indtil hun betaler, hvis det var
> mig skulle jeg nok få min mc erstattet !!!

GGG det er da godt ( af hvad jeg kunne se på ringgaden) at din kørestil ikke
er lige så agressiv som din skrivelse...

Uanset, hvad har hun skylden. Meld skaden til dit forsikringsselskab. Hun er
en spade, og kan bare betale.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Peter Jakobsen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 25-04-03 20:33

> > Hvad med at rykke hende lidt rundt indtil hun betaler, hvis det var
> > mig skulle jeg nok få min mc erstattet !!!
>
> GGG det er da godt ( af hvad jeg kunne se på ringgaden) at din kørestil
ikke
> er lige så agressiv som din skrivelse...
>
> Uanset, hvad har hun skylden. Meld skaden til dit forsikringsselskab. Hun
er
> en spade, og kan bare betale.
>
> --
>
> Med Venlig Hilsen
> Brian Laursen
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
>
> http://home1.stofanet.dk/cashman
>
>
Nu er det jo ikke MIG der er en BRIAN , vel *g*


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Hekto (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-04-03 20:52

In article <3ea98d4b$0$29513$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, Peter
Jakobsen says...
>
> Nu er det jo ikke MIG der er en BRIAN , vel *g*
>
Hov Hov!!!! >:0(
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Peter Jakobsen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 25-04-03 23:50


"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message
news:MPG.1913b03884f9c7c69896bb@news.tele.dk...
> In article <3ea98d4b$0$29513$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, Peter
> Jakobsen says...
> >
> > Nu er det jo ikke MIG der er en BRIAN , vel *g*
> >
> Hov Hov!!!! >:0(
> --
> /Hekto

Han kan ta' det, han kører THUNDERACE )


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Hekto (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-04-03 02:31

In article <3ea9bba1$0$29505$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, Peter
Jakobsen says...
> Han kan ta' det, han kører THUNDERACE )
>
Det gør jeg ikke!!!
--
/Hekto/Brian

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Peter Jakobsen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 26-04-03 14:08


"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message
news:MPG.1913ffc86336b0199896bd@news.tele.dk...
> In article <3ea9bba1$0$29505$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, Peter
> Jakobsen says...
> > Han kan ta' det, han kører THUNDERACE )
> >
> Det gør jeg ikke!!!
> --
> /Hekto/Brian
>
Og ???

Så skulle du måske lade være med at læse indlæg der ikke var stilet til dig
!!
Eller få et liv...


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Brian W. (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 26-04-03 13:38

Peter Jakobsen wrote:
> "Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message
> news:MPG.1913b03884f9c7c69896bb@news.tele.dk...
>> In article <3ea98d4b$0$29513$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, Peter
>> Jakobsen says...
>>>
>>> Nu er det jo ikke MIG der er en BRIAN , vel *g*
>>>
>> Hov Hov!!!! >:0(
>> --
>> /Hekto
>
> Han kan ta' det, han kører THUNDERACE )

Yes sir i can boogie....
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Hekto (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-04-03 19:30

In article <b8bu54$r4p$1@sunsite.dk>, Chutney says...
> Ikke nok med det , men så flippede hun totalt ud på mig, da jeg da så
> sandelig ikke måtte parkere der, da det er en privat vej.
> Det er sådan set også rigtig, men jeg havde planlagt at skulle vaske/pudse
> lidt, så derfor havde jeg midlertidigt holdt min kværn der.
>
Det er svært når man ikke kender de nøjagtige forhold.
Det kan godt være at du ikke må parkere der; men hvad med en
standsning?
Det er jo reelt det du har gjort, og du har holdt køretøjet under
opsyn?

Det kan ihvertfald være værd at lægge vægt på.

Skaden er en 'parkeringsskade', idet du var standset/parkeret, og du
sad endog ikke på køretøjet. Damen har altså gjort skade på din
ejendom, og der er ikke tale om et færdselsuheld.
Umiddelbart mener jeg ikke hun kan blive fritaget for ansvar, bare
fordi du måske har holdt hvor du ikke må. Det er jo ikke tiladt at begå
hærværk på andres ejendom.
Hun har ødelagt noget af dit, og det må hun så erstatte. Hvorvidt du så
kan blive involveret i erstatning af skaderne på hendes ejendom,
såfremt du har holdt 'ulovligt' standset/parkeret, tror jeg er svært at
sige; men dér må din forsikring så punge ud.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Reino Andersen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 25-04-03 23:27

Hekto skrev:

> Damen har altså gjort skade på din
> ejendom, og der er ikke tale om et færdselsuheld.

Jo, der er tale om et færdselsuheld.

> Umiddelbart mener jeg ikke hun kan blive fritaget for ansvar, bare
> fordi du måske har holdt hvor du ikke må. Det er jo ikke tiladt at begå
> hærværk på andres ejendom.

Det er ikke hærværk - der er intet forsæt (formentlig).

Der er vist ingen tvivl om, at bilisten har ansvaret og må erstatte skaderne
på mc'en.

--
Reino



Hekto (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-04-03 02:30

In article <NAiqa.3553$lt4.3072@news.get2net.dk>, Reino Andersen
says...
> Jo, der er tale om et færdselsuheld.
>
> > Umiddelbart mener jeg ikke hun kan blive fritaget for ansvar, bare
> > fordi du måske har holdt hvor du ikke må. Det er jo ikke tiladt at begå
> > hærværk på andres ejendom.
>
> Det er ikke hærværk - der er intet forsæt (formentlig).
>

Er du sikker?
Hun bakker jo id i en 'ting'. Det sker ikke mens MC'en er 'ført', og
det kunne være en hvilken som helst 'ting', der er en andens ejendom.
Forsætligt eller uagtsomt, dét er ikke til at vide.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Hans Paulin (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 26-04-03 07:05



Hekto wrote:
> Hun bakker jo id i en 'ting'.

....kan ikke lade være med at fortælle "min" historie:...

...havde engang min søster på besøg i sin madkasse herude på
landet, hvor jeg bor...

....da hun om aftenen skulle hjem igen, bakkede hun ud af min
opkørsel og fortsatte med at bakke tværs over vejen, så hun kunne
få drejet hjulene rigtig rundt...

....uheldigvis havde mine naboer valgt at parkere deres udmærkede
Lada Samara dér, hvor der var 10 cm. endnu til, at hendes bane
stoppede, så med et *knas* maltrakterede hun deres dør med sin
bagkofanger og anhængertræk!...

....endnu inden jeg var færdig med at rette tæerne ud, satte hun
glad i 1. gear, vinkede og kørte af - uvidende om, hvilken ulykke
hun havde skabt...

....mit forhold til naboerne var på dét tidspunkt ret køligt, for
nu at sige det mildt, og desuden var det sent på dagen, så jeg
valgte at grine godt i skægget og gik i seng...

....næste dag lå der en seddel i min postkasse fra naboen med en
forespørgsel osv. ...

....kontakt til svoger, der tog kontakt til forsikringen - alle
ventede, at sagen var oplagt, men surprice: fordi naboens bil
holdt uden lys på (ingen gadelamper), skulle de selv bære
udgiften...

....behøver jeg at sige, at naboen har fundet et andet sted at
parkere?...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


Reino Andersen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 26-04-03 10:41

Hekto skrev:

> Er du sikker?

Ja.

> Hun bakker jo id i en 'ting'. Det sker ikke mens MC'en er 'ført', og
> det kunne være en hvilken som helst 'ting', der er en andens ejendom.

Det er underordnet om mc'en er parkeret eller om det er en lygtepæl, hun
kører ind i. For at det er et færdselsuheld er det nok, at bare én af
parterne er kørende.

> Forsætligt eller uagtsomt, dét er ikke til at vide.

For at det kan blive til hærværk kræver det, at hun har haft til hensigt at
køre ind i mc'en og beskadige den. Det er vist ikke tilfældet her - den vil
i hvert fald *aldrig* holde i retten.

--
Reino



Finn Andersen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 25-04-03 21:10


"Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:b8bu54$r4p$1@sunsite.dk...
> Allerførst og for at ingen i gruppen skal tænke - endnu en skadet MC'ist -
> så kan jeg på forhånd fortælle at jeg ikke sad oppe på kværnen.
>
> Blot havde jeg parkeret min ikke særligt gamle CBR600 foran den ejendom
jeg
> bor i
> - desværre besluttede en af mine sindsyge anti-MC nabo'er at det ikke
skulle
> være min dag.
> Ihvertfald bakkede hun lige ind i dyret.
>
> Ikke nok med det , men så flippede hun totalt ud på mig, da jeg da så
> sandelig ikke måtte parkere der, da det er en privat vej.
> Det er sådan set også rigtig, men jeg havde planlagt at skulle vaske/pudse
> lidt, så derfor havde jeg midlertidigt holdt min kværn der.
>
> Men mage til frækkert så nægter hun selvfølgelig at det overhovedet er
> hendes skyld,
> men sågar også vil have mig til at erstatte den lille skramme hun har fået
i
> sin lortespand!
>
> Personligt synes jeg jo det hele er hendes skyld, da min MC blot var
> parkeret - at jeg så ikke måtte holde der retfærdiggør vel ikke at hun
> ødelægger den.
> Det svarer vel lidt til at man heller ikke må køre fodgængerne over selvom
> de går over for rødt.
>
> Kan det virkeligt passe? Hvem har skylden?? Nogen der har været ude for
> noget lignende?
>
Den person der bakker, har altid skylden, næsten uanset hvordan uheldet
sker. Man skal altid orientere sig bagud, inden man bakker, så umiddelbart
er det din modparts skyld.

Mvh Finn
XV 750

Vi ses lige pludseligt, be carefull out there.


> Jeg vil skyde på at skaderne løber op i 10-15 af de store, så det er ikke
> helt lige meget?
>
> Med bitre hilsen og store forhåbninger om lidt hjælp.
>
> Chutney, En halvsmadret CBR600F4
>
>



John (25-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 25-04-03 21:11


"Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke nok med det , men så flippede hun totalt ud på mig, da jeg da så
> sandelig ikke måtte parkere der, da det er en privat vej.
> Det er sådan set også rigtig, men jeg havde planlagt at skulle vaske/pudse
> lidt, så derfor havde jeg midlertidigt holdt min kværn der.

Står der et skilt med oplysningen privat vej ? hvis da, så er der "måske"
noget om det hun siger :-/ og hvis ikke så skal hendes forsikring vel dække
skaderne på din bike !

> Jeg vil skyde på at skaderne løber op i 10-15 af de store, så det er ikke
> helt lige meget?

Øv ...jeg føler med dig, væltning skete for mig for en måned siden .....og
jeg aner ikke hvem der har gjort det

V.H John Kramme - GSXF0,6L
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236



Freddy O. Christense~ (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 25-04-03 21:40

>
> Står der et skilt med oplysningen privat vej ? hvis da, så er der
> "måske" noget om det hun siger :-/ og hvis ikke så skal hendes
> forsikring vel dække skaderne på din bike !
>
Nej og atter nej. Der findes ikke noget der hedder påkørselsret. Det ville
være at opfordre til selvtægt hvis folk bare kunne smadre ting fordi de stod
uheldigt. Hun har ikke en chance for at undgå ansvar.

Det er sket et par gange for mig at nogen har villet tvære skylden på mig.
En gang kørte jeg med 5-6 biler efter igennem Galten med lav fart. Jeg
drejer ind til en ejendom. Bil nr 4 i rækken påkøres af nr 5. I minutter
efter forsøgte begge bilers passagerer at give mig skylden med alle mulige
forklaringer. Meget ophidsede over deres meget smadrede biler. De påstod
bl.a. at jeg ikke havde blinket, hvilket var løgn, umuligt for dem at se
idet solen stod lavt og ligegyldigt. Det giver dem ikke ret til at køre op
andre.



Chutney (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Chutney


Dato : 25-04-03 22:07

Tusind tak for den totale opbakning.

Nu føler jeg mig væsentlig mere klar til kamp

Chutney, CBR600F4 - snart på vej tilbage til fordums styrke



"Freddy O. Christensen" <foc@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3ea99d39$0$42604$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Står der et skilt med oplysningen privat vej ? hvis da, så er der
> > "måske" noget om det hun siger :-/ og hvis ikke så skal hendes
> > forsikring vel dække skaderne på din bike !
> >
> Nej og atter nej. Der findes ikke noget der hedder påkørselsret. Det ville
> være at opfordre til selvtægt hvis folk bare kunne smadre ting fordi de
stod
> uheldigt. Hun har ikke en chance for at undgå ansvar.
>
> Det er sket et par gange for mig at nogen har villet tvære skylden på mig.
> En gang kørte jeg med 5-6 biler efter igennem Galten med lav fart. Jeg
> drejer ind til en ejendom. Bil nr 4 i rækken påkøres af nr 5. I minutter
> efter forsøgte begge bilers passagerer at give mig skylden med alle mulige
> forklaringer. Meget ophidsede over deres meget smadrede biler. De påstod
> bl.a. at jeg ikke havde blinket, hvilket var løgn, umuligt for dem at se
> idet solen stod lavt og ligegyldigt. Det giver dem ikke ret til at køre op
> andre.
>
>



Leif (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 26-04-03 09:07


"Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:b8c80v$i8u$1@sunsite.dk...
> Tusind tak for den totale opbakning.
>
> Nu føler jeg mig væsentlig mere klar til kamp
>
> Chutney, CBR600F4 - snart på vej tilbage til fordums styrke


Hej

Ikke for at skuffe dig, men jeg tror ikke du skal forvente at der bliver
nogen "kamp"

Bilens ansvarsforsikring betaler, hvis din MC ikke har holdt totalt ubelyst
!

Leif




John (26-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 26-04-03 08:45


"Freddy O. Christensen" <foc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sket et par gange for mig at nogen har villet tvære skylden på mig.
> En gang kørte jeg med 5-6 biler efter igennem Galten med lav fart. Jeg
> drejer ind til en ejendom. Bil nr 4 i rækken påkøres af nr 5. I minutter
> efter forsøgte begge bilers passagerer at give mig skylden med alle mulige
> forklaringer. Meget ophidsede over deres meget smadrede biler. De påstod
> bl.a. at jeg ikke havde blinket, hvilket var løgn, umuligt for dem at se
> idet solen stod lavt og ligegyldigt. Det giver dem ikke ret til at køre op
> andre.


Hvis nogen har påkørt dig bagfra så er det deres skyld, idet de ikke har
holdt sikkerhedsafstand frem til dit køretøj, så derfor kan de da hyle nok
så meget, om solskin og blinklygter osv. ( forresten en meget typisk
situation du her har omtalt )
Konklussion : Det er den/de bagfrakommendes egen skyld !!!!

John



Armand (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-04-03 13:07


Freddy O. Christensen <foc@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3ea99d39$0$42604$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> En gang kørte jeg med 5-6 biler efter igennem Galten med lav fart. Jeg
> drejer ind til en ejendom. Bil nr 4 i rækken påkøres af nr 5. I minutter
> efter forsøgte begge bilers passagerer at give mig skylden med alle mulige
> forklaringer. Meget ophidsede over deres meget smadrede biler.

Hæ!
Det er utroligt hvor højlydte trafikanter kan blive i ærgrelse over deres
egen dumhed

I efterårsferien havde jeg mig en shopping-dag i KBH med min datter, og et
sted imellem Rundetårn og Rådhuspladsen oplevede vi en ka'l i en flot søvgrå
Mercedes køre sit venstre spejl af på en trehjulet ØV'ert-ladvogn der stod
parkeret (standset?) så den spærrede det halve af den portindkørsel som
Mercedes'en alligevel skulle forsøges mast ind igennem, og holddakæft hvor
chaufføren kunne bruge mund over dét!
Mercedes-chaufføren var en kortklippet og solariebrunet Karl-smart med
masser af guld rundt omkring på kroppen og han tændte fuldstændig af på selv
den mindste respons på hans brægeri - Hvis ikke at jeg havde haft tøsen med,
og hvis kke at
vores primære mål var at nå tilbage til bilen inden P-billetten løb ud,
havde det
været sjovt at forblive på stedet og måske endda kaste lidt bensin på bålet
når råberiet tyndede ud

På samme måde kan jeg fint forestille mig at Chutney har stået med håret
tilbage, og man kan helt ærgre sig over at han ikke er(?) en hærdebred
ka'l fra 'krammeholdet' der havde fået bulet sin HD - Så havde rejekællingen
nok været anderledes mut

--
Armand.
(der under værnepligten nød den gave at blive udtaget som sergent. Gave,
derved at det gav ham en rutine i at tage en dyb indånding og efterfølgende
fyre en bredside af som oftest er i stand til at vende korrespondancen i
slige
situationer. Og dét er der sørgeligt nok behov for så ofte at han endnu ikke
er kommet ud af rutine dermed)





Michael Kristensen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 25-04-03 22:27

Prøv at spørge i jura gruppen, men få det meldt hurtigst muligt til dit
forsikringsselskab.



John de Summer-Braso~ (26-04-2003)
Kommentar
Fra : John de Summer-Braso~


Dato : 26-04-03 09:30

Du skal have afklaret restgrundlaget. Følger der ikke en gratis
advokatforespørgsel med medlemsskab af MC Touring Club, hvor de fleste af os
er medlemmer?
Få dokumenteret din skade så hurtigt som muligt (foto+dagens avis i
kanten af billedet).
Alternativt: kontakt advokat eller retshjælp i din kommune. I
tilspidsede situationer kan det være en fordel at holde al kommunikation med
modpart til det skriftlige. Ikke mindst journalister har en svaghed med at
optage telefonsamtaler (hvilket er legalt, når i fald selv optræder i
samtalen).
Håber, du får en god mc-sommer uden flere af den slags oplevelser -

John de Summer-Brason
(læs mc-anmeldelser på www.pol.dk/biler)

"Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:b8bu54$r4p$1@sunsite.dk...
> Allerførst og for at ingen i gruppen skal tænke - endnu en skadet MC'ist -
> så kan jeg på forhånd fortælle at jeg ikke sad oppe på kværnen.
>
> Blot havde jeg parkeret min ikke særligt gamle CBR600 foran den ejendom
jeg
> bor i
> - desværre besluttede en af mine sindsyge anti-MC nabo'er at det ikke
skulle
> være min dag.
> Ihvertfald bakkede hun lige ind i dyret.
>
> Ikke nok med det , men så flippede hun totalt ud på mig, da jeg da så
> sandelig ikke måtte parkere der, da det er en privat vej.
> Det er sådan set også rigtig, men jeg havde planlagt at skulle vaske/pudse
> lidt, så derfor havde jeg midlertidigt holdt min kværn der.
>
> Men mage til frækkert så nægter hun selvfølgelig at det overhovedet er
> hendes skyld,
> men sågar også vil have mig til at erstatte den lille skramme hun har fået
i
> sin lortespand!
>
> Personligt synes jeg jo det hele er hendes skyld, da min MC blot var
> parkeret - at jeg så ikke måtte holde der retfærdiggør vel ikke at hun
> ødelægger den.
> Det svarer vel lidt til at man heller ikke må køre fodgængerne over selvom
> de går over for rødt.
>
> Kan det virkeligt passe? Hvem har skylden?? Nogen der har været ude for
> noget lignende?
>
> Jeg vil skyde på at skaderne løber op i 10-15 af de store, så det er ikke
> helt lige meget?
>
> Med bitre hilsen og store forhåbninger om lidt hjælp.
>
> Chutney, En halvsmadret CBR600F4
>
>



Anneli (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 28-04-03 22:08


"Chutney" <thomasREMOVE_chutney@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:b8bu54$r4p$1@sunsite.dk...

> Kan det virkeligt passe? Hvem har skylden?? Nogen der har >været ude
for
> noget lignende?

Nu har jeg efterhånden en del kedelig erfaring med bilister, der maser,
moser og vælter MC'er. Både bakkende og forlænskørende, med og uden
fører. Og jeg er ikke i tvivl, selvfølgelig skal bilisten betale!

Stor hilsen Anneli og Savage :0)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste