Honda Vtr SP2 -- Aprillia Rsv 1000 R Mill~
Fra : Jakob D

Dato : 25-04-03 16:56

Har nogen i forumèt prøvet begge maskiner.
Og her er jeg nysgerrig efter landevejs egenskaber, og om SP2 føles
væsentlig mere tung end Millen?
Er ikke i interesseret i test ( det har jeg), mere personlige erfaringer.

Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : finn sander

Dato : 25-04-03 21:58

> [...]
> væsentlig mere tung end Millen?
> Er ikke i interesseret i test ( det har jeg), mere personlige erfaringer.

--------------------------
Min tyske kammerat har tunnet begge kværne, og har helt klart mest tillid
til SP1-2 ( faktisk kun bagsvinger tilforskel 2 er xkg (meget!) letter en 1)
her har du hans link, han får SP´n ned under 170kg og er ikke til vold
tuning eller disee "blå og gule mm" ting man bare bolter på.
Han taler engelsk men har pt kun em tunnet SP , se på siden....
http://www.honda-rc51.de/
Mvh. FS

ps -jeg ved mere når vi har kørt på Lautizring i juni , der kommer op mod 15
SP1-2 af hans kunder....

Fra : Jakob D

Dato : 25-04-03 23:03

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> Min tyske kammerat har tunnet begge kværne, og har helt klart mest tillid
> til SP1-2 se på siden....
> http://www.honda-rc51.de/
> Mvh. FS

Tak for linket.
Super god læsning.
Damn den er blevet lettet!

Mvh Jakob

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 26-04-03 11:03

Jakob D wrote:

> "finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> Tak for linket.
> Super god læsning.
> Damn den er blevet lettet!
>
> Mvh Jakob

Søger du ikke en sammenligning af standardcyklerne, som du kommer fra
fabrikken?
Enhver kan jo lette en cykel, hvis man betaler for det. Millen kan også lettes
væsentligt. Bare ved at skifte originalpotten ud med en trejdeparts titanium
slip-on sparer man 6-7 kg. Og hvis man går igang med kulfiberkåber m.v. kan
den sagtens komme under de 170 kg.
Jeg har ingen erfaring med SP-1/2'eren, men jeg har selv en Mille. Den cykel
er bare SÅ fed at kører i sving på. Trods sine 187 kg tørvægt, føles den
utrolig let og velafbalanceret. Den er utrolig styrevillig, men samtidig
stabil.
Den har rigeligt kræfter til landevejen. Min standard ´00 Mille yder 116 hk på
baghjulet, men 120-125 hk er inde for rækkevidde med forholdsvis enkle
modifikationer.

Personligt synes jeg jo, at Millen er klart frækkere af udseende end Hondaen.

For mere Mille info kan du checke denne side:
http://www.rsvr.net

-Jacob
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=210

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 26-04-03 11:18

Jakob D wrote:

> "finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> Tak for linket.
> Super god læsning.
> Damn den er blevet lettet!
>
> Mvh Jakob

Søger du ikke en sammenligning af standardcyklerne, som de kommer fra

Fra : Jakob D

Dato : 26-04-03 11:41

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> wrote in message > Søger du ikke en
sammenligning af standardcyklerne, som de kommer fra
> fabrikken?

Jo, men tyskerens projekt var for vildt at læse om.
Tak for mere info.

Mvh jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-04-03 12:37

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Hondaen.

> For mere Mille info kan du checke denne side:

For satan da den er spif i gul! Og en lækker "todelt" udstødning har den
også. Er den original?. Har du overvejet to udstødninger fra Akrapovic? Og
hvorfor parkere du hvor der er parkering forbudt ;)
Jeg kunne godt finde på at købe sådan en svend når jeg har fået kørt nogle
forsikringsår hjem, men jeg synes det er nogle dyre hypper. Man kan få en
SV1000S med 135 hk som standard til 145kkr (det er drømmecyklen i
øjeblikket.)

Mvh Thomas
SV650S "også gul :)"

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 26-04-03 15:29

Thomas Hjort wrote:

> For satan da den er spif i gul! Og en lækker "todelt" udstødning har den
> også. Er den original?.

Ja.

> Har du overvejet to udstødninger fra Akrapovic? Og

Ja, men sådan et anlæg koster 20.000 kr, så den idé har jeg droppet igen

> [...]

> forsikringsår hjem, men jeg synes det er nogle dyre hypper. Man kan få en
> SV1000S med 135 hk som standard til 145kkr (det er drømmecyklen i

Nu er der jo mere end hestekræfter til forskel på en SV1000S og en Mille.
Millen er klart mere sportsorienteret, og jeg vil vove at påstå at stel,
svinggaffel, affjedring og bremser er af højere kvalitet på Millen. Iøvrigt
er der enkle nye årgang 2000 Mille til salg stadig, til 165.000,-

-Jacob

Fra : finn sander

Dato : 26-04-03 17:11

> Ja, men sådan et anlæg koster 20.000 kr, så den idé har jeg droppet igen

> -Jacob
---------------
Jeg har set med egne øjne at de første -4-7 Akra. Ti. udstødninger blive
ændret fra 2 potter til en uden at midste HK på SP1-2, så man skal ikke
altid tro at fordi det er meget dyrt så også er så meget bedre, selvfølgelig
ved intet om det er tilfældet på Millen.
Men du kan altså få bygget en uden det behøver at koste over 10-14.000kr i
feks. Tyskland, der er flere firma der bygger til bla. private MBA eller er
det MAB i hvertefald bor de lidt nord for Hamborg.

Jeg er i Hamborg næste weekwnd, så jeg kan godt få en adresse hvis du er
intressert.
FS

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 26-04-03 17:55

finn sander wrote:

> [...]
> det MAB i hvertefald bor de lidt nord for Hamborg.
>
> Jeg er i Hamborg næste weekwnd, så jeg kan godt få en adresse hvis du er

Tak for tilbudet, men 10-14.000 kr synes jeg er for meget at bruge på en
udstødning. Jeg har tænkt mig at købe en LeoVince SBK titanium slip-on. Sammen
med en Power Commander III, giver den solide forbedringer over hele
omdrejningsregisteret på Millen, og en vægtbesparelse på 6-7 kg.

-Jacob