Træt af 'snittende' bilister!
Fra : John H

Dato : 24-04-03 06:40

Jer er dødtræt af bilister der ikke kan finde ud af at overhale! Hver
dag oplever jeg op til flere bilister, der 'snitter' mig når de
overhaler, selv om der er masser af plads, så skærer de ind foran når
de har overhalet ( som foregår ca 10 cm fra min venstre arm! ) Jeg
ligger på 'min' plads på vejbanen (giver selvfølgelig plads hvis der
er mulighed for at trække ind!), og det skal siges at jeg kører på en
45'er som kører ca 55 km/t, på en vej hvor man må køre 60. Det kan da
ikke være rigtigt at jeg skal køre ulovligt, bare fordi at der er
nogle bilister der ikke kan finde ud af at overhale ordentligt. Jeg
regner med at lave den lidt hurtigere, inden jeg ender i en parkeret
bil, ellers det er er værre, men det kan sgu da ikke være rigtigt at
man skal bryde loven, bare fordi der er et par idioter, der ikke kan
finde ud af at køre bil, eller hva?

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 08:14

In article <10511629010.704221750594034@dtext.news.tele.dk>, John H
says...
> [...]
> bil, ellers det er er værre, men det kan sgu da ikke være rigtigt at
> man skal bryde loven, bare fordi der er et par idioter, der ikke kan

Ja, det kræver n..... at køre 45'er!!! ;0)
Hold din plads. Giv dem en 'pedal' hvis du får chancen ved næste
stoplys.

Instinktivt holder de større afstand jo mere man fylder i kørebanen, så
hold dig 2/3 ude. Færdselsstyrelsen eller også Rådet fo større
Færdselssikkerhed har udgivet nogle råd om at køre 45'er. Den fås hos
politiet.
Højere hastighed giver færre overhalinger; men idioterne der kører tæt
på, vil alligevel fobi dig!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-04-03 09:05

"Højere hastighed giver færre overhalinger"

Ja, men tilgengæld bliver de færre overhalinger, jo længere. Hvis det var
mig ville jeg lige "slippe" gassen lidt, lige når man bliver overhalet. Det
kan godt være at bilisten er idiot, men det kan du ikke bruge til noget når
du ligger og "raller" på gaden efter en ulykke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 09:23

In article <b8867s$e58$1@news.cybercity.dk>, Henrik Nielsen -
RaptorMC.dk says...
> [...]
> kan godt være at bilisten er idiot, men det kan du ikke bruge til noget når
> du ligger og "raller" på gaden efter en ulykke.

'Hvis det var dig' - har du prøvet det????

Jeg har kørt 4 sæsoner på '45'er her i Kbh, og min erfaring er, at ved
højere hastighed, kommer der færre overhalinger, idet man følger den
normale trafik. Dem der evt. tager 'lidt længere' er forholdsvis sikre
idet man med sin placering har tvunget overhaleren over i den anden
vognbane (der er oftest 2 - her).
Dem der absolut skal overhale, bryder oftest aller færdselsregler m.h.t
fuldt optrukne linier, hastighed m.m., bare for at komme foran.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 09:56

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse

> 'Hvis det var dig' - har du prøvet det????

Nu er det jo en motorcykelnyhedsgruppe, og diskussionen er lidt OT, så man
kan vel ikke forvente at ret mange herinde har prøvet det - eller er
interesseret.

> Dem der absolut skal overhale, bryder oftest aller færdselsregler m.h.t
> fuldt optrukne linier, hastighed m.m., bare for at komme foran.

Okay, så har vi vist efterhånden fået udråbt alle til idioter, både
bilisterne som ikke kan overholde færdselsreglerne, og knallertkørerne som
heller ikke kan overholde færdselsreglerne (hastighedsgrænsen - du opfordrer
vist ligefrem andre til at bryde den?).

Denne tråd er ikke ret konstruktiv, er den? Hvad skal man gøre hvis man nu
IKKE bare vil udråbe alle til idioter, men vil finde en sikker måde at køre
på?

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 11:15

In article <3ea7a53e$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> [...]
> heller ikke kan overholde færdselsreglerne (hastighedsgrænsen - du opfordrer

Loven om EU-knallerter er noget sjusk! Hvorfor indføre et køretøj i
hele EU som er begrænset til en hastighed der ikke harmonerer med nogen
af de lovbefalede hastighedsgrænser vi ellers har? Selv 50 km/t er
bedre end 45!

Korrekt placering på kørebanen er ikke forbeholdt MC'er; men alle 2-
hjulere.

> Denne tråd er ikke ret konstruktiv, er den? Hvad skal man gøre hvis man nu
> IKKE bare vil udråbe alle til idioter, men vil finde en sikker måde at køre
> på?

.... hvis du læser det hele, så anbefaler jeg rent faktisk at hente en
pjece på politistationen, som giver nogle glimrende anvisninger på
sikrere kørsel på en 45'er.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 11:37

> [...]
> hele EU som er begrænset til en hastighed der ikke harmonerer med nogen
> af de lovbefalede hastighedsgrænser vi ellers har? Selv 50 km/t er

LOL!

Hvilke love er vigtigst her i landet? Hektos eller Folketingets?
Du kan da ikke brokke dig over at andre ikke overholder færdselsloven, hvis
du heller ikke selv gør? Er det faldet dig ind, at "de andre" måske ligesom
dig synes at der er nogle lover der er "noget sjusk" og derfor ikke tager
dem alvorligt? Og hvor meget sikrere bliver færdslen så af det?

Jeg har også en mening om EU-knallert-lovene: Jeg synes det er en skam at
der ikke kræves et EU-knallert kørekort med undervisning på niveau med
motorcykelkørekort. De to køretøjer er i mine øjne stort set lige farlige,
derfor burde begge kræve målrettet uddannelse.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 12:34

In article <3ea7bcf3$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> [...]
> dig synes at der er nogle lover der er "noget sjusk" og derfor ikke tager
> dem alvorligt? Og hvor meget sikrere bliver færdslen så af det?

Hvor vil du hen?

Det er noget sjusk, når der indgås politiske kompromis'er, som ikke er
relateret til det virkelige liv.
Hvorfor vedtage en lov om et køretøj, der ikke kan følge al anden
trafik????

DK er 'pålagt' at indføre 45'eren; men reglerne for at føre køretøjet
er vidt forskellige i de enkelte lande. Herhjemme valgte man at den
kunne køres på 'bil-kørekort', andre lande kan den føres af 16-årige
med et specielt kørekort.

Sådan set brokker jeg mig ikke så meget over at andre ikke følger
færdselsloven; men mere over at de ikke viser hensyn og fornøden
agtpågivenhed!
Hvis alle trafikanter gjorde det, ville det hindre en hel del uheld.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-04-03 08:43

"Hvis det var dig' - har du prøvet det????"

Læs lige hvad jeg skriver. DU SLIPPER GASSEN lidt, MENS DU BLIVER OVERHALET.

Det praktisere jeg selv på både MC og i bil. Men så giver man jo afkald på
Janteloven, det er der mange der har svært ved (det var IKKE nogen
hentydning)

Så får du dine "færre overhalinger" og dem der kommer, er hurtigt overstået.
Men denne tråd er jo egentlig OT i denne gruppe.

Fra : Armand

Dato : 25-04-03 10:31

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> "Hvis det var dig' - har du prøvet det????"
>
> Læs lige hvad jeg skriver. DU SLIPPER GASSEN lidt, MENS DU BLIVER
> OVERHALET.

Ret beset, så fordrer færdselsloven ligefrem at man holder til højre og
lader sig over hale :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-04-03 14:39

"Ret beset, så fordrer færdselsloven ligefrem at man holder til højre og
lader sig over hale"

Hmmm. Så er jeg ikke engang på "kant" med loven, det var da en dejlig ting

--
Mvh.
Henrik (som snart tager sydover i det fine vejr, nærmere bestemt Fyn)

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 09:58

> Hold din plads. Giv dem en 'pedal' hvis du får chancen ved næste
> stoplys.

Så er du foran, og de kan overhale igen... Er det smart?

> Højere hastighed giver færre overhalinger; men idioterne der kører tæt
> på, vil alligevel fobi dig!!!

Og med højere hastighed følger også større skader når det går galt. Og det
er jo lidt svært at anbefale højere hastighed, når så mange knallerter i
forvejen kører en del mere end de må?

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 11:20

In article <3ea7a5ca$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> Så er du foran, og de kan overhale igen... Er det smart?

Jeg skrev ' hvis man fik chancen', ikke at man skulle køre som en
sindsyg, med livet som indsats!

> Og med højere hastighed følger også større skader når det går galt. Og det
> er jo lidt svært at anbefale højere hastighed, når så mange knallerter i
> forvejen kører en del mere end de må?

Statistikken over skader lider af en alvorlig mangel. Den fortæller
ikke noget om hvorfor uheldet skete.
Mange kører så tæt på kantstenen, at lidt panik ved en overhaling kan
få dem til at ramme kantstenen og styrte. En del af dem der kører 45'er
har ringe erfaring i at gebærde sig på to hjul i trafikken, og placerer
sig forkert. Den tidligere omtalte pjece råder bod på dette, og burde
som minimum udleveres sammewn med køretøjet.

Fra : RpR

Dato : 24-04-03 08:54

> [...]
> overhaler, selv om der er masser af plads, så skærer de ind foran når
> de har overhalet ( som foregår ca 10 cm fra min venstre arm! )

Kender det kun alt for godt selv.
Som Hekto siger så vil idioterne der bare VIL fordi stadigvæk overhale dig,
også selvom du kører 80km/t. Men hastigheden hjælper da en hel del på at
holde "almindelige" bilister fra at overhale hasarderet.
Men ellers så gør som Hekto siger: Kør "aggressivt" i den forstand at du
fylder godt. Bilisterne vover sig ikke ud i overhalinger som de kan se de
ikke kan nå uden at ramme ind i andre fra den anden vognbane.
Det er trist at man kan være tvunget til den slags kørsel, men det er
ihvertfald bedre end at få kørt sidespejlet eller det der er værre af.
At så mange bilister har en eller anden mani med at EU 45km/t knallerter
bare SKAL overhales (uanset hvor stærkt du kører, har selv kørt 110km/t på
en landevej hvor bilister har prøvet at mase sig forbi) blir det heller ikke
bedre af.
Næh, man er en truet dyreart som EU 45km/t pilot

Og inden nogen fra NG'en kaster sig over dig: Du burde nok have brugt
dk.fritid.knallert eller forummet på min hjemmeside i stedet.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-04-03 09:21

> knallerter bare SKAL overhales (uanset hvor stærkt du kører, har selv
> kørt 110km/t på en landevej hvor bilister har prøvet at mase sig
> forbi) blir det heller ikke bedre af.

Måske du også lige skulle advare om at kørekortet er i fare ved den
hastighed på en 45'er - Det er du jo den vist den rette til ... Hvornår
er det nu du skal i retten ?

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:02

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du også lige skulle advare om at kørekortet er i fare ved den
> hastighed på en 45'er - Det er du jo den vist den rette til ... Hvornår
> er det nu du skal i retten ?

LOL!

Rittig

Fra : RpR

Dato : 24-04-03 10:25

> LOL!

Jaja, træde i det kan i jo nok, jeg står ihvertfald ikke og ynker jer skulle
det en dag ske i mister kortet på at have kørt for stærkt, det er nu
sikkert.

Og jeg skal ikke i retten, det kommer man kun hvis man nægter sig skyldig,
og siden jeg ikke har nogen muligheder for at bevise at jeg ikke kørte de
79km/t jeg kørte, så gider jeg ikke skulle betale sagsomkostninger oveni.

Desuden blev jeg ikke stoppet på landevejen, som det her handler om. Jeg har
presteret at køre 80km/t på landevejen med en patruljevogn bag mig de 15km
jeg har i skole, og det uden de var interesseret i mig.
Min erfaring er at politiet lader dig være i fred sålænge du overholder den
skiltede hastighed og ellers ikke kører som en brækket arm (hvilket de
fleste 45'ere desværre gør, hvilket så desværre også har en tendens til at
gå ud over dem kører pænt).
Jeg kørte for stærkt i byen, og jeg tager straffen, UDEN at pive.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 11:16

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
Hvornår

> Jaja, træde i det kan i jo nok

Undskyld. Sådan var det altså ikke ment. Men det var lidt morsomt at du i en
linie opfordrer andre knallertkørere til at køre for stærkt, mens du i en
anden (tidligere) har nævnt at du selv har køreforbud for at køre
uforsvarligt. Det var måske en oplysning du burde lade følge din
hastigheds-opfordring til dørs, syns jeg.

> Jeg kørte for stærkt i byen, og jeg tager straffen, UDEN at pive.

Det er sjældent jeg synes du siger noget fornuftigt men lige nu lyder
du... argh... moden!

Rittig

Fra : RpR

Dato : 24-04-03 14:40

> [...]
> uforsvarligt. Det var måske en oplysning du burde lade følge din
> hastigheds-opfordring til dørs, syns jeg.

Klart, men jeg tror jeg må være DK's første til at miste pappet på en EU
45km/t, jeg har ihvertfald ikke hørt andre tilfælde.

> Det er sjældent jeg synes du siger noget fornuftigt men lige nu lyder
> du... argh... moden!

Hehe, jeg er altid moden, du skal bare læse mellem linierne
Jeg havde ellers altid sagt til mig selv, at hvis jeg skulle miste pappet så
skulle det være med fuld overlæg. Her røg det ved 71%..
Skide trælst, men kan da få prillen sat i stand og få brugt en masse masse
penge på den.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-04-03 06:46

> Jaja, træde i det kan i jo nok, jeg står ihvertfald ikke og ynker jer
> skulle det en dag ske i mister kortet på at have kørt for stærkt, det
> er nu sikkert.

Jeg skal ikke være for hellig - jeg fik en snak og en hilsen på 1000kr
igår

Det eneste der irriterer mig ved det er at jeg lod mig presse af en
lastbil. Det var i udkanten af en af de små byer på A13 og jeg havde en
lastvogn liggende ca 1 meter bag mig, så jeg kørte så altså 1000kr for
stærkt i 60 zone (ligesom lastbilen bag mig). Betjenten troede at han
havde målt en knallert (det ville jo have givet en bøde på 2000kr) for
samme forseelse. Hvis så bare de havde vinket lastbilen ind også for at
have kørt for stærkt og for tæt .....

/A

Fra : RpR

Dato : 25-04-03 14:03

> Jeg skal ikke være for hellig - jeg fik en snak og en hilsen på 1000kr
> igår

Ja, de er slemme lige for tiden :-/

> Betjenten troede at han
> havde målt en knallert (det ville jo have givet en bøde på 2000kr) for
> samme forseelse.

Nej, 1500,- er højeste bødetakst for EU 45km/t hvis vi snakker hastighed.
Under 70% overskridelse giver 500,- og ver 70% giver 1500,-, så er det
ellers ligemeget hvor stærkt du har kørt over de 70%. Bøden er 1500,- og
pappet er alligevel væk.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-04-03 17:23

> [...]
> Under 70% overskridelse giver 500,- og ver 70% giver 1500,-, så er det
> ellers ligemeget hvor stærkt du har kørt over de 70%. Bøden er 1500,-

Ok - så er der fejl i den fotokopi-folder jeg fik for pengene.

/A

Fra : RpR

Dato : 26-04-03 14:47

> Ok - så er der fejl i den fotokopi-folder jeg fik for pengene.

Har det her fra Politiets hjemmeside, går da ud fra det stemmer:
http://www.politi.dk/p37/informa/boedetakster.htm

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:02

> Men ellers så gør som Hekto siger: Kør "aggressivt" i den forstand at du
> fylder godt. Bilisterne vover sig ikke ud i overhalinger som de kan se de
> ikke kan nå uden at ramme ind i andre fra den anden vognbane.

Du burde have noget motorcykelerfaring.
"Kør agressivt" er i mine ører det dummeste råd om sikker kørsel jeg har
hørt længe, det giver ihvertfald ikke sikker kørsel. "Fyld som en
motorcykel" er et godt udgangspunkt, men langtfra nok. Og "Bilisterne vover
sig ikke ud i overhalinger som de kan se de ikke kan nå uden at ramme ind i
andre fra den anden vognbane" holder stik i måske 98% af de situationer man
kommer ud i - i de sidste 2% er man i ubetinget livsfare, og _sikker_ kørsel
handler netop om at forudse, og undgå disse sidste 2%.

> uanset hvor stærkt du kører, har selv kørt 110km/t på
> en landevej hvor bilister har prøvet at mase sig forbi

Den lader jeg lige stå et øjeblik...

Rittig

Fra : Benz...

Dato : 24-04-03 10:44

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Du burde have noget motorcykelerfaring.
> "Kør agressivt" er i mine ører det dummeste råd om sikker kørsel jeg har
> hørt længe,

Enig. Udfra hvad jeg tolker som agressivt!
Man skal køre bestemt, vise at man ved hvor man vil hen og gerne vise hvor
man vil hen.
Det hjælper ikke at være usikker eller vise det. For så gør man alle andre
usikre på hvad de vil, evt køre ud foran en.

Jeg kan godt forstå at man får nogle møgfald på andre trafikanter en gang
imellem! Man er også bare overset på det groveste når man befærder sig på 2
hjul. Folt tror simpelthend at der ikke sker noget ved at køre udforand, ind
forand, osv osv. bare fordi man er på 2 hjul.
Det er en skam! Og med til at gøre færsel på 2 hjul meget mere
andstrængende.

mvh Jess R6

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 11:25

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Man skal køre bestemt, vise at man ved hvor man vil hen og gerne vise hvor
> man vil hen.

Totalt enig.

> [...]
> imellem! Man er også bare overset på det groveste når man befærder sig på

Igen enig. Men det nytter ikke en bjælde at blive sur og give finger - eller
begynde at "hævne" sig på de "dårlige" trafikanter. Det eneste man kan gøre,
er at tænke over hvordan man kan UNDGÅ den situation man lige har været i
fare i - og så forudse den, så man kan nå at undgå den næste gang.

> Folt tror simpelthend at der ikke sker noget ved at køre udforand, ind
> forand, osv osv. bare fordi man er på 2 hjul.

Jeg tror faktisk kun det er et fåtal der gør det af skødesløshed eller
ligefrem egoisme. De fleste fejlbedømmer afstand eller hastighed, eller
overser simpelthen motorcyklisten. Og det er absolut ikke noget de gør med
vilje!
Men vi motorcyklister er nødt til at erkende, at trafikken ikke kun er
befolket af unge friske folk med 100% opmærksomhed og koncentration rettet
mod andre trafikanter. Der er også pensionister med dårlige reflekser og
langsom motorik, der er mødre med unger der skal i dagpleje og der er
topsælgere der mentalt forbereder sig på den præsentation de skal afvikle om
2 timer. Og det SKAL der være plads til, og hvis vi kører som om vores
sikkerhed afhænger af om alle andre kan køre perfekt, så er det OS SELV der
er noget galt med.

> Det er en skam! Og med til at gøre færsel på 2 hjul meget mere
> andstrængende.

Tjah... Man kan jo køre på bane. Det er meget mere intenst, og man er sikker
på at alle er 100% fokuseret.

Rittig
(kører mest på bane)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 24-04-03 11:26

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3ea7ba41$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Totalt enig.

Og så er der jo min kæphest:

   Periodisk syn af kørekort

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 11:40

Soren Lindholt wrote:
> Og så er der jo min kæphest:
>
> Periodisk syn af kørekort

Hvordan havde du tænkt dig at administrere det? Og det er virkelig ment som
et spørgsmål, og ikke som en provokation.

Hvert 3., 5. eller måske 10. år? En orienterende køreprøve? En skriftlig
prøve?

Køreskoler, HT og DSB kommer til at kamme over af lykke, hvis det bliver til
noget.

-V-

Fra : Peter Z

Dato : 24-04-03 11:49

> Køreskoler, HT og DSB kommer til at kamme over af lykke, hvis det
> bliver til noget.

Og hvem har du forestillet dig skulle køre tog og busser ?

mvh

Peter Z

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 11:54

Peter Z wrote:

> Og hvem har du forestillet dig skulle køre tog og busser ?

Hæhæ...

-V-

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 12:06

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et spørgsmål, og ikke som en provokation.
>
> Hvert 3., 5. eller måske 10. år? En orienterende køreprøve? En skriftlig

Jeg synes ideen er kanon!
En obligatorisk teoriprøve hvert 5. år ville sikre incitament til at holde
sig ajour med hvad der sker i færdselsloven, samt at friske sin viden om
færdselsregler op. Jeg er i den heldige situation at jeg har taget to
kørekort med 15 års mellemrum og da jeg tog kørekort nr. 2 efter 15 år i
trafikken, var jeg IKKE i stand til at bestå en køreprøve.
Et par timers intensivkursus hos en kørelærer, og meget er frisket op igen -
og man har fået at vide hvad der er ændret siden sidst.

Rittig

Fra : Peter Z

Dato : 24-04-03 12:12

> [...]
> stand til at bestå en køreprøve. Et par timers intensivkursus hos
> en kørelærer, og meget er frisket op igen - og man har fået at

Helt enig !

Jeg køre selv ht-bus til dagligt og en gang imellem bliver vi sendt
på kursus - der er det næsten obligatoisk med en teoriprøve det er
MEGET sjælendt med en fejl procent på under 50 !

Og det er blandt folk som arbejder mere end 8 timer hver dag i
trafikken.

Heldigvis kan fejl-procenten ikke ses på uhelds tallene

en anden ide som jeg har tyvstjålet fra london er den at man sætter
et kamera op i fronten på bussen - det vil få ryddet godt op i
gaderne

mvh

Peter Z

Fra : Soren Lindholt

Dato : 24-04-03 13:28

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote in article
> [...]

> prøve?
>

> Køreskoler, HT og DSB kommer til at kamme over af lykke, hvis det bliver

Lissom værkstederne i dag, der har fået arbejde med at holde bilparken i
forsvarlig stand?
Hvis de kammer over af lykke er der måske en god grund til netop at indføre
det, for så er der åbenbart mange der er ude af stand til at bestå en
teorisk og og praktisk prøve.
Er det betryggende at have den slags vildskud kørende rundt i trafikken?

Vi kan jo bare sige hvert 5 eller 10 år, det får du lov at vælge.
En kort praktisk og teoretisk prøve, det kunne sagtens klares under 30
minutter, og det ville ganske givet højne trafiksikkerheden. Tænk på det
også ville luge ud i de enkelte tilfælde hvor folk er for svækkede til at
køre forsvarligt, men lægen måske ikke kan få sig til at sige nej til
helbredserklæringen?

Bilsynet blev jo også indført fordi nogen enkelte ikke rigtig forstod at
vedligeholde køretøjerne og kørte rundt i livsfarlige rustbunker, det går
så ud over hele flokken. Sølle, men sådan er det jo med den slags hvor det
letteste er at ramme alle for at ramme de få ...

mvh Søren
Trafikminister-kandidat

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-04-03 21:19

> "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

[klip]
> [...]
> er at tænke over hvordan man kan UNDGÅ den situation man lige har været i
> fare i - og så forudse den, så man kan nå at undgå den næste gang.

Enig - selvom det ikke altid lykkes at "keep cool".

Uenig: både på 2 og 4 hjul er jeg dagligt (ja - altså ikke altid samme dag
) ude for de de samme idioter der foretager de samme, sindssyge
baneskift, rødkørseler osv. Jeg tror efterhånden - ganske alvorligt - at en
stadig større del af trafikanterne anser sig selv for så meget bedre end os
andre at de kan tillade sig at sætte sig over almindelig sund fornuft. For
slet ikke at nævne loven. Jeg nægter at tro at der er så mange idioter per
indbygger i dette land som den daglige trafik i og omkring København lader
mig tro. Jeg er til gengæld bange for at bl.a. det manglende opsyn med
trafikken er medvirkende til at folk køre være og værre - er du ikke direkte
skyld i en ulykke med vidner bliver du med stor sikkerhed ikke straffet.
Dette får vel ikke lige alle de dygtigeste til at køre mere fornuftigt.....
Undtagelsen er jo tidens hellige ko: hastigheden. Udråbt til den store
dræber. Og uhyre effektivtil at fylde penge i statskassen. Men disse penge
bliver vel brugt til at forbedre trafiksikkerheden i Danmark ?

> [...]
> 2 timer. Og det SKAL der være plads til, og hvis vi kører som om vores
> sikkerhed afhænger af om alle andre kan køre perfekt, så er det OS SELV

Absolut ikke enig ! Der SKAL ikke være plads til at folk kan tillade sig at
lægge make-up, barbere sig, sidde og læse sin tale igennem, lede i Krak,
finde sutten til poden på bagsædet (faldet på gulvet (sutten, altså !)) osv.
Vi er helt enige i at enhver i trafikken har et lige medansvar i at afvikle
trafikken så forsvarligt som overhovedet muligt, men jeg mener absolut ikke
at vi kan tillade alle disse rent ud uansvarlige handlinger, man kan se hver
eneste dag her i byen. Det kan ikke passe at en del af trafikken på den måde
kan tillade sig hvad som helst, medens resten af os blot skal være lykkelige
for at se endnu en ny dag !
Jeg mener at kunne se på en stor del af de vilde trafikanter at de rent
faktisk mener de kan tillade sig at køre så åndssvagt som de gør - du ka' jo
bare holde tilbage for dem - så sker der jo ikke noget !
Hvis nogle ikke kan tilpasse sig til at tage almindelige, fornuftige hensyn
til andres liv og førlighed, har vi så råd til at have dem i trafikken ?
Jeg er ikke lige villig til fortsat at tage den risiko med mit liv - hvis en
stadig større del af trafikanterne fortsætter med at køre værre og værre
mener jeg vi er nødt til at acceptere indførsel af - f.eks. - tyske forhold
med klippekort - eller amerikanske strafferets forhold: Strike three -
you're out!

Jeg er absolut ikke den store tilhænger af unødig statslig indblangding, men
en dag vil folk vel indse at "farten - dens store dræber" ikke er den store
synder og årsag til alle ulykker. Og så er jeg bange for at vi vil få meget
mere trafik-kontrol, end vi nogen sinde kunne ønske os !
En lille bystat langt nede sydpå (har glemt navnet) har bilister i mange år
været tvunget til at køre rundt med en blinklygte på taget. Kører de for
stærkt blinker lygten ! Det ku' vel gøres bedre i dag med GPS - i stedet
for/sammen med road-pricing ku' et par kvikke embedsmænd hurgtigt få lavet
lidt virkeligt effektivt alternativ til vores kære foto-vogne.

Ja - ok - sorry - lang snak. Og alligevel bliver jeg nødt til at slutte med:
Enig - så længe tilstanden er som nu må vi alle regne med at -mindst - 90%
af trafikanterne omkring os ER idioter/uansvarlige/mordlystne !

Mvh
Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : RpR

Dato : 24-04-03 21:23

> eller amerikanske strafferets forhold: Strike three -
> you're out!

Ja, så vidt jeg kunne forstå på en af medlemmerne i Miami Zoo Crew så kan de
konfiskere cyklen ved 3. gang man opfører sig tilpas tåbeligt i trafikken?

Fra : MKS - 74

Dato : 24-04-03 21:41

On Thu, 24 Apr 2003 22:22:54 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>Ja, så vidt jeg kunne forstå på en af medlemmerne i Miami Zoo Crew så kan de
>konfiskere cyklen ved 3. gang man opfører sig tilpas tåbeligt i trafikken?

Måske - men næppe det der tænkes på her,snarere den særlige (læs
mærkværdige) version af californisk form for retfærdighed/lovgivning
hvor den 3'de dom for visse forbrydelser ("felonies" f.eks biltyveri -
grand theft auto m.m.) udløser en livstidstraf !!

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 22:50

In article <3ea8469f$0$10426$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jesper
Hedegaard says...
> Ja - ok - sorry - lang snak. Og alligevel bliver jeg nødt til at slutte med:
> Enig - så længe tilstanden er som nu må vi alle regne med at -mindst - 90%
> af trafikanterne omkring os ER idioter/uansvarlige/mordlystne !

Man forlænger nok sit eget liv, med den antagelse! ;0)

Fra : RpR

Dato : 25-04-03 14:05

> Man forlænger nok sit eget liv, med den antagelse! ;0)

Det var ihvertfald den lære vi fik indpræget da jeg tog kørekort til
madkasse for godt og vel et års tid siden. Stol ALDRIG på andre end dig selv
i traffikken, det kan være direkte livsfarligt, hvilket jeg da har prøvet da
en varevogn svingede ind over cykelstien hvor jeg kørte på en 30km/t scooter
og ændte på skadestuen med en skulder af led, to smadrede knæ, osv.

Fra : RpR

Dato : 24-04-03 14:42

> Man skal køre bestemt, vise at man ved hvor man vil hen og gerne vise hvor
> man vil hen.

Tror vi tolker aggressivt forskelligt =)
Hvad jeg vil kalde aggressivt beskriver du nydeligt i de to linier foroven.

Hvad vil i kalde aggressiv kørsel?