Ulykke
Fra : Michael

Dato : 23-04-03 23:42

MC Ulykke.

Her onsdag eftermiddag efter en dejlig tur først til København hvor der
blev købt tøj og fiskegrej til den store guldmedalje, og derefter til
Hørsholm hvor jeg skulle hente noget elektronik.

Da jeg kører fra Hørsholm tager jeg motortrafikvejen mod København, og
kører med en ca. 80 – 85 km/timen efter 3 biler der kører foran mig.

Pludselig ser jeg i sidespejlet en sort bil komme hastigt nærmere, men
inden jeg når at reagere bliver jeg ramt meget hårdt bagfra.

Det at jeg når at se den sorte bil i et splitsekund gør at jeg når at
tage hårdt fat i styret med begge hænder og derved slipper for at blive
kastet bagover af MC`en og ned på bilen, eller endnu værre ned på vejen
foran bilen.

Bilen, en sort BMW får midt foran et stort ”V” hak ind i motorrummet, og
Bil og MC sidder uhjælpeligt fast i hinanden. Og det stadig med de 80-85
km jeg kører.

Gudskelov styrer jeg ligeud, og gudskelov bevarer føreren af bilen
fatningen og undlader at dreje på rattet.

Efter ca. 100 meter stopper vi begge, og jeg stiger af MC`en, hvis
bagende stadig sidder uhjælpelig fast i motorrummet.

Politi og falck kommer, og da jeg er øm i nakken efter at hovedet blev
revet bagover under påkørslen, får jeg en halskrave på og bliver kørt på
sygehuset.

Jeg er heldigvis sluppet billigt, en muskel i nakken er forstrukket og
jeg har efter lægens mening ikke fået piskesmæld. Og så er begge mine
håndled mildt sagt pisse ømme efter at have holdt krampagtigt fast i
styret.

Alt i alt er jeg sluppet rigtigt billigt, betjentene og falckredderne
havde aldrig set noget lignende. De fatter ikke at jeg ikke er røget af.

Jeg er spændt på at se hvor meget der er galt med min Virago.

Mvh.
Michael

Som de næste par uger kun kan køre på Øvert 45

Fra : BoS

Dato : 23-04-03 23:49

Hold da kæft mand. Sikke da et held!!! Det er sgu lige før du skal være glad
for, at idioten har kørt så stærk, at din maskine kilede sig fast!

God bedring herfra. Du er sgu nok ude at trille igen om et par dage

mvh Bo

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 00:28

Hej Bo.

BoS skriver:

> Hold da kæft mand. Sikke da et held!!! Det er sgu lige før du skal være glad
> for, at idioten har kørt så stærk, at din maskine kilede sig fast!

Ja, jeg tør ikke tænke tanken til ende hvad der var sket hvis jeg var faldet ned
foran bilen. Hvilket jeg i øvrigt tænkte tit de ca. 3 timer jeg lå til
observation på skadestuen.

> God bedring herfra. Du er sgu nok ude at trille igen om et par dage

Både ja og nej, Viragoen bliver nok først færdig om et par uger. men jeg har et
par gode venner der har MC, så jeg skal nok liiige ud og prøve at trille et par
km. i morgen.

Noget med at komme på hjul så hurtigt som muligt.

Mvh.

Michael

XV 1100 Virago

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-04-03 23:49

"Michael" <ms@sport.dk> wrote in message news:3EA716D5.BCB7220A@sport.dk...
> [...]
>
> Efter ca. 100 meter stopper vi begge, og jeg stiger af MC`en, hvis
> bagende stadig sidder uhjælpelig fast i motorrummet.

Sygt !!!!!!!! og godt at du ikke kom mere til

Men hvordan fanden kunne bilisten overse dig?

Jeg må sige at du tog det roligt, personligt havde jeg nok ikke kunne have
bevaret fatningen. Jeg var nok kommet til at stikke idioten en på
kassen.....

Thore

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 00:28

Hej Thore.

SmaRTrxxv skriver:

> Sygt !!!!!!!! og godt at du ikke kom mere til
>
> Men hvordan fanden kunne bilisten overse dig?

Han sagde noget med solen i øjenene...

> Jeg må sige at du tog det roligt, personligt havde jeg nok ikke kunne have
> bevaret fatningen. Jeg var nok kommet til at stikke idioten en på
> kassen.....

Jeg havde nok at gøre med at få pulsen ned i et normalt leje, og blodtrykket
ikke mindst.

Desuden havde billisten en datter på 10 mdr. i bilen, og han virkede oprigtig
ked af det, og hab var selv dybt rystet over ulykken.

Mvh.

Michael

XV 1100 Virago

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 08:07

In article <3EA7219A.A379D259@sport.dk>, Michael says...
> [...]
>
> Desuden havde billisten en datter på 10 mdr. i bilen, og han virkede oprigtig
> ked af det, og hab var selv dybt rystet over ulykken.

Hold da kæft!!! ... sikke en oplevelse!!!!

Hold godt fast i bilisten! Havde han solen i øjnene, eller sad han og
'dikke-dikkede' barnet??? Med solen i øjnene burde han køre efter
foholdene. Børn i bilen burde forbydes, ligesom at tale i mobiltelefon
.... og ryge, rode rundt i bunden efter CD'er og lægge mascara på, for
den sags skyld! (kan man slukke for børn?)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:06

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Børn i bilen burde forbydes

?!?
Tænk nu lidt længere end til din egen næsetip.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 11:06

In article <3ea7a7c9$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> ?!?
> Tænk nu lidt længere end til din egen næsetip.

I know! ... men ... hvorfor skal forældre sidde og lade sig distrahere
af børn i bilen?
Jeg ser det ofte, og har personligt kendskab til et uheld, hvor en far
var ved at give sønnen ishockeytøj på ... mens han også forsøgte at
køre bil!
Hvor ofte ser man ikke en bilist sidde og rode i handskerummet, med ½
øje på vejbanen o.s.v.

Man har forbudt mobil-samtale, uden håndfri betjening. Jeg er lidt i
tvivl om at problemet reelt var så stort. For mig at se er der andre,
lige så distraherende faktorer, der kan være årsag til uheld.
Med motorvejshastighed bevæger man sig ret mange meter, hvis man bare
har si opmærksomhed et andet sted, bare i et sekund.
Hvis det medfører eneuheld, er det trist; men hvor det går ud over
modkørende, eller bløde trafikanter, så er det katastrofalt.
Som tidligere nævnt, bor jeg i et stille kvarter, med en 'lille-skole',
og jeg ser ofte hvad fortravlede forældre er istand til at præstere i
trafikmæssig sammenhæng, fodi de er kommet for sent afsted!!!
Høj hastighed, hassarderede overhalinger, over for rødt og
ukoncentreret kørsel p.gr.a. børn, mobiltelefoner, barbermaskiner, øjen
make-up m.m.

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-04-03 10:44

> [...]
> ... og ryge, rode rundt i bunden efter CD'er og lægge mascara på, for
> den sags skyld! (kan man slukke for børn?)

Ja, det kan man godt, det er blot ikke sikkert du kan tænde dem igen :-|

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup(der lige ville lufte lidt morbid humor)

Fra : Brian W.

Dato : 25-04-03 16:33

SmaRTrxxv wrote:
> [...]
>
> Jeg må sige at du tog det roligt, personligt havde jeg nok ikke kunne
> have bevaret fatningen. Jeg var nok kommet til at stikke idioten en på

Ja det havde jeg fandme oxo gjort
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-04-03 00:04

On Thu, 24 Apr 2003 00:42:29 +0200, Michael <ms@sport.dk> wrote:

Hej Michael

> [...]
>jeg har efter lægens mening ikke fået piskesmæld. Og så er begge mine
>håndled mildt sagt pisse ømme efter at have holdt krampagtigt fast i

Det er den mest mærkelige historie jeg har hørt om.
Din skytsengel må være helt speciel

Men: Du skal sørge for, at der i skaderapporten bliver indføjet, at de
undersøgelser der er foretaget på skadestuen viser at der umiddelbart
ikke er tale om blivende skader på dig, men at det er et åbent
spørgsmål om du senere vil få men af uheldet.
Ligegyldigt hvad forsikringsfolkene siger, skal du få det med evt. med
en advokats mellemkomst.
Det ville være surt senere at få konstateret piskesmæld og rende ind i
de hånlige smil fra forsikringen.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 00:28

Hej Steen

Steen Gruby skriver:

> Det er den mest mærkelige historie jeg har hørt om.
> Din skytsengel må være helt speciel

Jo tak, det må du nok sige...

> [...]
> en advokats mellemkomst.
> Det ville være surt senere at få konstateret piskesmæld og rende ind i

Tak for rådet, det vil jeg sørge for.

Mvh.

Michael

XV 1100 Virago

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 00:02

> Alt i alt er jeg sluppet rigtigt billigt, betjentene og falckredderne
> havde aldrig set noget lignende. De fatter ikke at jeg ikke er røget af.

Det lyder helt utroligt...
Du er fandme en lucky bastard!

God bedring.

Mvh
Allan

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 00:28

Hej Allan

Allan skriver:

> Det lyder helt utroligt...
> Du er fandme en lucky bastard!

Yep, fra i dag (i går) har jeg fået en ny fødselsdag som jeg ser det.

> God bedring.

Takker.

Mvh.

Michael

XV 1100 Virago

Fra : D@lby

Dato : 24-04-03 00:17

"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efter ca. 100 meter stopper vi begge, og jeg stiger af MC`en, hvis
> bagende stadig sidder uhjælpelig fast i motorrummet.

Hold da op en historie... Hvordan kunne det ske, var det Stevie Wonder bag
rattet af bilen? :-/

Det er godt at høre at du er sluppet så billigt - normalt havde man ikke
været på toppen efter sådan en tur. Det viser bare at selvom man synes at
have styr på det - så kan der ske ting.

God bedring
venstre lap i vejret.

Lars D@lby

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 00:28

Hej Lars.

"D@lby" skriver:

> [...]
> været på toppen efter sådan en tur. Det viser bare at selvom man synes at

Heldigvis er den fysiske skade minimal, det er mere galt med tankerne efter
sådan en ulykke.

Men da jeg kom med toget til Nyborg, stod der 3 gode venner og ventede på mig,
og vi fik en god snak. Godt med gode venner man kan læsse af på...

> God bedring

Takker.

Mvh.

Michael

XV 1100 Virago

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-04-03 00:17

Michael wrote:

> Alt i alt er jeg sluppet rigtigt billigt, betjentene og falckredderne
> havde aldrig set noget lignende. De fatter ikke at jeg ikke er røget
> af.

Nej det lyder også "for godt til at være sandt"

Godt at høre at der, trods alt, ikke skete dig mere.

Håber ikke Viragoen er alt for smadret. Rigtig god bedring!

Hilsner,

Tony
(heldigvis ikke været seriøst i asfalten endnu 7-9-13)

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 00:28

Hej Tony.

Tony Lorentzen skriver:

> Håber ikke Viragoen er alt for smadret. Rigtig god bedring!

Jeg er selv spændt på at se den i morgen når falck kommer med den. Og ikke
mindst på værkstedets dom....

> Tony
> (heldigvis ikke været seriøst i asfalten endnu 7-9-13)

Det slap jeg ufatteligt nok også for, så jeg har også første røvtur
tilgode.

Mvh.

Michael

XV 1100 Virago

Fra : Jake

Dato : 24-04-03 00:20

> [...]
> havde aldrig set noget lignende. De fatter ikke at jeg ikke er røget af.
>
> Jeg er spændt på at se hvor meget der er galt med min Virago.

Ak du glade en tåbelig billist. Gid nogen vil tage hans kørekort fra ham så
længe at det kan mærkes!
Det var da fantastisk at der ikke skete mere med dig!

God bedring til både dig og Viragoen

/Jake

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 00:28

Hej Jake.

Jake skriver:

> God bedring til både dig og Viragoen

Tak.

Mvh.

Michael

XV 1100 Virago

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-04-03 00:39

Michael wrote:

> Efter ca. 100 meter stopper vi begge, og jeg stiger af MC`en,
hvis
> bagende stadig sidder uhjælpelig fast i motorrummet.

....hvor vildt!
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Margry

Dato : 24-04-03 05:16

Michael for faen!!!
Ser totalt forpustet ud.. Godt at der ikke skete mere...
Tror du skal have sat en eller anden kæmpe kofanger op bagtil,, det lyder
som om det er den indfaldsvinkel der er den mest foretrukne..
Ned på jorden igen.. Dejligt at du stadig er i vores kolonne..
Knuz
Malou

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 24-04-03 06:51

"Michael" <ms@sport.dk> skrev

> [...]
>
> Efter ca. 100 meter stopper vi begge, og jeg stiger af MC`en, hvis
> bagende stadig sidder uhjælpelig fast i motorrummet.

Syret.........................., det kan man vist kalde held i uheld.

Håber du er OK, og ingen mén får udaf det, kan kun tilslutte mig Steen
Gruby`s opfordring.

God bedring.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : JOHN

Dato : 24-04-03 08:37

Vild historie!
Godt du slap fra det uden voldsomme skader!
Kan blot tilslutte mig alle de andre kommenatarer!
Desværre viser din historie at det ikke altid er nok at køre defensivt
og forsigtig, når de andre kører sindsygt! Man skal også have øjne i
nakken!
Good luck!
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-04-03 09:07

Puha......

Godt der trods alt ikke skete mere.

God bedring

--
Mvh.
Henrik (som blev helt svedig ved denne læsning....)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Sachmann

Dato : 24-04-03 09:42

Hej Michael

Gudskelov du slap fra ulykken
på en "god" måde.

Vi ses på Nyborg Havn 11-5-2003.

Med venlig hilsen

Bent

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:05

> [...]

> Bilen, en sort BMW får midt foran et stort "V" hak ind i motorrummet, og
> Bil og MC sidder uhjælpeligt fast i hinanden. Og det stadig med de 80-85

Holy shit!
Der var du vist urimeligt heldig! Du må have en stor stjerne hos en eller
anden.
Ogøh... Den BMW-kamikaze er vel fradømt styreretten i nogle år, håber jeg?

Rittig

Fra : Bjørn S

Dato : 24-04-03 10:39

Claus Rittig wrote:
> Ogøh... Den BMW-kamikaze er vel fradømt styreretten i nogle år, håber
> jeg?

Godt det gik godt !
Er det ikke nogen ganger kotyme for at tove køretøjene til synsplads for
kontrol, eventuelt med specielle efterforskere på åstedet, eller er det kun
i forbindelse med dødsulykker for at få klarlagt årsagen ? Håber i det
mindste der blev taget billeder og opmålinger af den lokale sherif.
Dette er ihvertfald en meget speciel sag, at BMW'en holdt for høj fart er
vel udiskutabelt, men.. han kunne jo hævde at Michael svinget ud lige foran
sig, f.eks fra en P-plads langs vejen. En kamerat af mig tabte en sådan sag
for mange år siden, dog i bil. Håber du har skaffet dig nogle vitner, det er
set før at modparten skifter mening om hændelsesforløbet

God bedring, og nok en god ide at komme ud og trille snarest igen på noget
lånt, så ikke frygten og spekulationerne tager overhånd.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 24-04-03 11:17

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Der var du vist urimeligt heldig! Du må have en stor stjerne hos en eller
> anden.

- - - - Og hvis det havde været en Mercedes havde han haft en stjerne lige
i stjernen!

--
Armand.
(forundret over heldet i hele situationen)

Fra : Jake

Dato : 24-04-03 13:22

> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> - - - - Og hvis det havde været en Mercedes havde han haft en stjerne
lige
> i stjernen!

Øv den var under bæltestedet (i mere end en forstand)

/Jake

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-04-03 14:54

> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> - - - - Og hvis det havde været en Mercedes havde han haft en stjerne
lige
> i stjernen!

LOL. Godt det ikke var en Rolls Royce ;)
http://www.londonbyclick.com/imgallery/misc/Rolls-Royce.jpg

Mvh Thomas
SV650S

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-04-03 15:58

Thomas Hjort wrote:
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> LOL. Godt det ikke var en Rolls Royce ;)
> [...]

Ja, så havde det sku været lykken at slå en tør prut bag efter

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Benz...

Dato : 24-04-03 10:02

> [...]
>

> Mvh.
> Michael
>
> Som de næste par uger kun kan køre på Øvert 45

Du har godt nok været heldig!! :)

Jeg ville meget gerne se billeder af denne hersens bil/motorcykel bag efter!
Er vi så heldige at det kan lade sig gøre?!

mvh Benzon (som aldrig har set en mc-bil ;)

Fra : Jack Jensen

Dato : 24-04-03 10:33

> [...]

> jeg har efter lægens mening ikke fået piskesmæld. Og så er begge mine
> håndled mildt sagt pisse ømme efter at have holdt krampagtigt fast i

For din egen skyld, så meld dit uheld til dit forsikringsselskab -
skriftligt.
Med angivelse af mulig piskesmæld.
Ingen kan sige om du har fået det eller ej!
Måske går der 1 år eller mere, førend event. følgevirkninger kommer.

Mvh
Jack
VFR750F

Fra : Lars Andersen

Dato : 24-04-03 18:37

Heldigt for dig at det så godt.

Det lyder som om det var dagen for "torpedering af MC'er bagfra.

Da jeg skulle hjem fra job i dag var der lidt kø på Aaboulevarden - lige før
Langebro.
Jeg ku' se at der holdt et par biler i yderste vognbane. Der stod også en
betjent.

Da jeg kørte forbi ku' jeg også se betjentens MC - den var ligesom klemt
næsten fast mellem de 2 biler. De havde godt nok fået den fri - den lå på
siden - og Palle betjent så sur ud !!

//Lars - Bandit 600

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-04-03 22:17

Michael wrote:
> MC Ulykke.

Dejligt at høre du slap for seriøse fysiske skader, og de psykiske kan dine
gode venner forhåbentlig hjælpe dig med.

God bedring.

Allan Bojesen

Fra : Peter Aagaard

Dato : 24-04-03 23:07

Michael wrote:
> MC Ulykke.
>[KLIP]

Hvad kan man sige ud over det der allerede er skrevet, ud over god bedring
og held og lykke med at få mc'en flækket sammen igen.

Mvh. Peter
(Der stadig ryster efter sin tur på en Falco)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-04-03 07:39

Michael <ms@sport.dk> writes:

> [...]
> tage hårdt fat i styret med begge hænder og derved slipper for at blive
> kastet bagover af MC`en og ned på bilen, eller endnu værre ned på vejen

Man må sandelig sige at du har haft englevagt i den situation. Det
kunne meget nemt have gået meget værre.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Brian W.

Dato : 25-04-03 16:32

Michael wrote:
> MC Ulykke.

Hold kæft en idiot. HVad faen tænker fjolset på.. eller rettere han tænker
ikke. Hans bil er da vidst for stor til ham, når han ikke kan styre den.....
Jeg håber han fik en kæmpe bøde for at køre uagtsomt.

Tænk at man skal holde øje med at blive kørt ned bagfra mens man følger
trafikken.

God bedring herfra.

Fra : Anneli

Dato : 28-04-03 22:06

"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> MC Ulykke.

Hej Michael!

Det er simpelthen den vildeste historie jeg længe har hørt! Flot og
godt, at du holdt hovedet koldt og havde skytsenglen med dig!

Stor hilsen Anneli og Savage :0)