MC kørekort i Aalborg omr.
Fra : Duderino

Dato : 23-04-03 22:23

Hej
Nogen som vil anbefale en god og billig MC-køreskole I Aalborg omr. ?

Hilsen
Duderino

-Snart en sprit-ny Suzuki GS500

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 23-04-03 22:27

Jeg er ved at tage kort hos Heidi Morel i Vodskov/Hjallerup. Hun er ung og
der er en god frisk omgangstone til timerne.

Tobias Larsen

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 24-04-03 01:06

<klip>
Tobias Møller Larsen skrev:

> Jeg er ved at tage kort hos Heidi Morel i Vodskov/Hjallerup. Hun er ung og
> der er en god frisk omgangstone til timerne.

<klip>

Poster du ikke et billede i dk.binaer ???

Niels
GSX600F

Fra : Armand

Dato : 24-04-03 09:33

Duderino <hjernen@rocketmail.com> skrev i en
> Hej
> Nogen som vil anbefale en god og billig MC-køreskole I Aalborg omr. ?

God, ihvertfald.

Lone (Ginnerup?) lyder som en meget engageret mc-kørerlærer - Hun har til
tider endog blandet sig i debatten herinde.
Men istedet for alt detteher "tror", så vil jeg lade Martin overtage ordet
når han ser dit indlæg.

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:15

> [...]
> tider endog blandet sig i debatten herinde.
> Men istedet for alt detteher "tror", så vil jeg lade Martin overtage ordet

Jeg tror jeg vil støtte anbefalingne af Lone Ginnerup (MC-køreskolen, i
nørresundby). Den undervisning jeg har fået der, var både god og billig.
Og sidst jeg var der, var nogle af skolecyklerne Harley Davidson og BMW...
Man ka jo lisså godt tage kørekort med stil.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-04-03 13:51

> [...]
> tider endog blandet sig i debatten herinde.
> Men istedet for alt detteher "tror", så vil jeg lade Martin overtage ordet

Jeg tog mit kort ved Lone (http://www.mc-koereskolen.dk) for ca. 2 år siden,
så nogle af tingene kan muligvis have ændret sig siden.

De positive ting var f.eks. at hun tog en fast pris for kørekortet, og ikke
tog ekstra selv om man kørte flere timer end det normerede. Jeg mener jeg
fik 4 timer ekstra.

Teorien er iorden, og jeg bestod da også selv både teoriprøve og køreprøve
første gang.

Hun kører ikke hold på samme måde som man kender det fra andre køreskoler.
En teorilektion kan sagtens foregå med 2-3 elever, og i grelle tilfælde har
hun ikke noget imod at give en lektion til en enkelt elev, hvis der ikke
lige er andre, der skal have samme lektion. Det betyder også at du kan
starte når som helst. Hun er meget fleksibel, og kan også give dig lektioner
i weekenden, hvis du f.eks. ikke har tid på andre tidspunkter.

Hvis du har tænkt dig at tage stort kørekort, synes jeg bare at jeg vil
advare dig mod hendes valg af motorcykler. Hendes store cykler var, og er
vist stadig, en Harley Davidson Sportster 883 og en BMW R65. Efter min
mening er de ikke ret gode begyndercykler nogen af dem. HD'en er meget tung
og BMW'en er både tung og har et højt tyngdepunkt. Kan du ikke magte dem,
kan du ende med et lille kort, og det er da lidt kedeligt hvis man havde
mulighed for at få et stort med det samme.

Det er min erfaring at hun nok gør mere i de små cykler. Her er udvalget
TU250 og SR250.

Hun er meget dominerende, ved hvad hun vil, og siger hvad hun tænker. Så du
må gøre op med dig selv, om du kan klare det. Det gjorde ikke mig så meget,
men jeg ved at det ikke er alle der har det godt med det.

Hendes mand, Flemming, er mekaniker, har flere motorcykler og er flink og
hjælpsom. Skal man have ordnet et eller andet på sin ny indkøbte cykel efter
man har fået kortet er han altid meget hjælpsom.

Flemmings MC-park bestod sidst jeg så den af en Triumph Bonneville, Laverda
1000 og Benelli 750 sei. De to sidstnævnte ser man ikke så tit i hverdagen.
Sådan en R6'er Benelli lyder godt, når den får lidt omdrejninger.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 24-04-03 18:36

"Martin Sørensen" <moso01@kom.auc.dk> wrote

> Jeg tog mit kort ved Lone (http://www.mc-koereskolen.dk) for ca. 2 år
siden,
> så nogle af tingene kan muligvis have ændret sig siden.

Ditto. Jeg kan nikke genkende til meget af det nedenstående.

> [...]
> vist stadig, en Harley Davidson Sportster 883 og en BMW R65. Efter min
> mening er de ikke ret gode begyndercykler nogen af dem.

Nu prøvede jeg kun Harley'en, og selvom jeg ikke er så meget til cykler i
den retning, så var det da lidt sjovt at prøve det. Især da vi var ude og
rulle,
hvor jeg kom op på siden af en Puch Maxi i et lyskryds, og Lone i headsættet
"beordrede" mig til at spille lidt op, så han kunne høre et 'rigtigt'
transportmiddel.
Det var totalt griner!

Jeg kørte også en enkelt tur på en gammel Kawa 1000 og det gik da også
nogenlunde.

Faktisk synes jeg kravlegården var det "farligste". Op på ryggen af en
CB500, og
så snart hun vendte ryggen til så fik den hammeren - ud over græsplænen osv.
Første
(og indtil videre eneste) broadsider... Derefter prøvede jeg på at holde lav
profil. (Det
mener Flemming nok ikke jeg gjorde... fløjt fløjt)

> [...]
meget,
> men jeg ved at det ikke er alle der har det godt med det.

Hun virker meget skrap og bramfri, men hun melder selv ud med det tidligt,
og så
må man jo blive eller lade vær'.

Steen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-04-03 09:12

?
> Nu prøvede jeg kun Harley'en, og selvom jeg ikke er så meget til cykler i
> den retning, så var det da lidt sjovt at prøve det.

Jo, hvis man kan magte Harley'en føles mange andre motorcykler som
knallerter i forhold til. Da jeg prøvede min XS400 for første gang var jeg
også overrasket over hvor let den var.
På den måde tror jeg da det er fint at jeg fik kortet på en tung cykel. Så
bliver man kun det bedre inden man får kortet. Problemet er så bare, hvis
man ikke når at lære at køre på den.

> Især da vi var ude og rulle, hvor jeg kom op på siden af en Puch Maxi
> i et lyskryds, og Lone i headsættet "beordrede" mig til at spille lidt op,
>så han kunne høre et 'rigtigt' transportmiddel. Det var totalt griner!

Ja, det gjorde hun ofte. Det ville da bare være bedre hvis Benellien var en
skolecykel og man skulle gøre det samme på den. Den cykel kan få folk til at
vise opmærksomhed.

> Jeg kørte også en enkelt tur på en gammel Kawa 1000 og det gik da også
> nogenlunde.

Den har de solgt og købt en TU250 i stedet.

> Faktisk synes jeg kravlegården var det "farligste". Op på ryggen af en
> CB500, og så snart hun vendte ryggen til så fik den hammeren - ud over
græsplænen osv.

Jeg synes det var meget sjovt på kravlegården. CB500'eren kunne jeg rigtigt
godt lide, og jeg fandt ud af at tændingsbegrænseren slog til ved 85km/t i
første gear.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : stefan hansen

Dato : 24-04-03 09:38

ja hos langes køreskole(tel:98121899) pris 6900kr......

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-04-03 13:00

Jeg vil give mine bedste anbefalinger til Vejgård-Hasseris køreskole i
vejgård. Det er en gut der hedder Jesper der sørger for MC kort.
Sjov og spas bliver kædet sammen med kedsomligt undervisning, men i en sådan
grad, at du kan det du skal til prøven!
Priserne er til at holde ud. Jeg gav 6000kr for et år siden. Cyklerne er en
Honda CBX550F, og en CB450S. Til rollinger (som jeg selv) er det GN250.

Har desværre fået deres nummer smidt ud, men de står på dgs.dk !
De starter hold næsten hele tiden.

Mvh Thomas

Fra : HSF

Dato : 24-04-03 16:37

Hej "duderino"
Jeg tog pappet til mc sidste år hos Heinrich-Nielsens Køreskole i vejgaard,
det kostede 8000.- Asger som har køreskolen kører selv på en stor BMW R1100
(tror jeg nok den hedder) desuden har han 2 stk. honda cb 500, og 2 små 250
ere til lille kørekort.
Jeg kan kun sige at han er god til at lære fra sig, både med hensyn til
teori/kørsel men også pleje af motorcykel, jeg var i hvertfald rigtig godt
tilfreds, der er en god atmosfære og gode forhold, mangler du tøj/styrthjælm
til brug mens du tager køretimerne kan det lånes på køreskolen. Du kan evt
gå ind på hans hjemmeside http://www.heinrich-nielsen.dk/

Håber vi snart ses på vejen

vh.
Henrik S. Franzen
hsfNOSPAM@C.dk
Suzuki GS 500 E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=220

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 24-04-03 18:28

"HSF" <hsfNOPSAM@c.dk> wrote:
> [...]
tøj/styrthjælm
> til brug mens du tager køretimerne kan det lånes på køreskolen. Du kan evt

Kan tilslutte mig 100% - Har selv lige taget kortet hos Heinrich-Nielsens
Køreskole, og vil umiddelbart sige at det er et rigtigt godt sted (selvom
jeg selvfølgelig ikke har så meget at sammenligne med :P). Begge de 2
mc-kørelærere der er på køreskolen er meget mc-engagerede... Og hvis vejret
er godt, så foregår køretimerne ved at Asger følger med i sit store BMW
badekar... :)

Men det er vist ikke det billigste sted i byen, men jeg vil med glæde
anbefale dét!

--
mvh Rasmus Neckelmann