Uden hovede eller hale!!!
Fra : Knorsfis

Dato : 23-04-03 15:23

Hvad er det lige forsikringsselskaberne kigger på mht en MC når de
skal bestemme præmien??

Ja jeg er sgu' i tvivl.

Min Kammerat skulle skifte sin VZ800 ud, og faldt for en GSX-F model.
Han vidste bare ikke om det skulle være en 600 m. 78Hk og 200Kg til en
pris af 93K eller om det skulle være 750'eren m 93Hk samme vægt og et
prisskilt på 110K.
Så han ringede til topDK.
Kasko for 600= 14K
Kasko for 750= 10K
Og hvilken mon han valgte???

Er der en der kan forklare mig hvorfor 600'eren er dyere at forsikre
end 750'eren??

Jeg er sgu' forvirret, og er der noget at sige til det??

Jesper

Fra : Eddy Folder

Dato : 23-04-03 15:34

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message
> [...]
> Kasko for 750= 10K
> Og hvilken mon han valgte???
>
> Er der en der kan forklare mig hvorfor 600'eren er dyere at forsikre

Hmmm, så er det vist tid til at jeg får mig en større MC

Mvh.

Eddy Folder

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-03 15:39

On 23 Apr 2003 07:22:56 -0700, vfr@cool.dk (Knorsfis) wrote:

>Er der en der kan forklare mig hvorfor 600'eren er dyere at forsikre
>end 750'eren??

Top-DK selv vil nok hævde at deres præmiesætning er meget nøjagtig og
baseret på meget omfattende statistik helt ud på den enkelte
model,hvilket de (igen ifølge egne udsagn) begyndte med,da
prisstrukturen blev omlagt for et par år siden.Derfor kan en 600 også
godt blive dyrere hvis der gennemsnitlig laves flere/dyrere ulykker
som forsikringen skal dække på den i forhold til 750'eren....Det kunne
jo f.eks tænkes at det er de mere touringsinteresserede/ældre/whatever
der købte 750'eren - om logikken/forklaringen så holder,well det er
nok en ganske anden snak.

>Jeg er sgu' forvirret, og er der noget at sige til det??

Næh.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på: