Offroad med ulovlig skive ?
Fra : Morten Juel

Dato : 22-04-03 23:31

Jeg har overvejet at prøve Scansign Enduro / København løbet, men mine
knobdæk har en hjemmelavet skive bagpå, hvad siger de til det i kontrollen,
er der nogle der ved det ?

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Mads Lund

Dato : 23-04-03 07:28

> Jeg har overvejet at prøve Scansign Enduro / København løbet, men mine
> knobdæk har en hjemmelavet skive bagpå, hvad siger de til det i
kontrollen,
> er der nogle der ved det ?

Sikkert men i et felt hvor rundt regnet halvdelen af cyklerne er voldsomt
modificeret eller kører på papegøje plader så er det ikke lige en
bremseskive man hænger sig i. Normalt påpeges det blot, at man selv bærer
ansvar for at cyklen er i lovlig stand under gadetransporten. På prøverne er
der ingen krav til lovligheden.

Mads Lund
WR200

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-04-03 15:33

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har overvejet at prøve Scansign Enduro / København løbet, men mine
> knobdæk har en hjemmelavet skive bagpå, hvad siger de til det i
kontrollen,
> er der nogle der ved det ?

HAR, HAR, HAR, HAR, HAR, HAR...
Ved motorløb er det KUN dig der har ansvaret for om motorcyklen er lovlig!
Maskinkontrollen er der for at kontrollere om motorcyklen kan føres
forsvarligt, uden at være til fare for dig eller andre, og der hænger man
sig HELT sikkert ikke i en slidt skive. Løse eger, slør i lejer eller
manglende "kugler" i enden af greb og den slags vil blive påtalt.

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 23-04-03 22:01

Hi Mads og Rittig

Oki det er bare fint så, jeg vil ikke slide min nye bagskive op på offroad,
den er kun til gaden !! den har jo kostet 500,- )

Skal jeg melde mig til på forhånd ?? jeg skal vel bare ha en endags licens
deroppe, hvad koster det ? ka i huske det ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:24

> [...]
>
> Skal jeg melde mig til på forhånd ?? jeg skal vel bare ha en endags licens
> deroppe, hvad koster det ? ka i huske det ?

Ja, du skal meldes til på forhånd, ellers skal du betale eftertilmelding
(ca. 100kr ekstra, tror jeg nok).
Du kan stort set aldrig tegne endags licens til enduroløb! Du SKAL derfor
have licens først, og det er ikke en proces der er overstået på en uge.

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 24-04-03 19:37

> [...]
> Du kan stort set aldrig tegne endags licens til enduroløb! Du SKAL derfor
> have licens først, og det er ikke en proces der er overstået på en uge.

Fuck øv sådan noget snot ;o( nå men så må jeg jo bare komme og se på ! )

Fra : Pein

Dato : 23-04-03 18:26

"Morten Juel" skrev ...
> Jeg har overvejet at prøve Scansign Enduro / København løbet,

Uha da, har du fået licens Morten? Det var da seriøst.

Et lille råd: Pil eventuelle blinklys og andet unødigt af først. Og hvis
du ikke har en meget kort bagskærm, så overvej noget smart med
nummerpladen. Jeg har med success erstattet boltene med kabelstrips. Så
kan man snitte nummerpladen af når man skal i gang med prøver, og
lynhurtigt sætte den på igen til transportstrækninger. Kræver selvsagt
et lille lager af ekstra strips.

Mvh. Niels

Fra : Morten Juel

Dato : 23-04-03 22:00

> Uha da, har du fået licens Morten? Det var da seriøst.
Nej men man kan jo få noget endags første gang )

> Et lille råd: Pil eventuelle blinklys og andet unødigt af først.
Hehe det er jo derfor jeg har fået dem af plast på bagpå de ryger ikke af !
)

> [...]
> kan man snitte nummerpladen af når man skal i gang med prøver, og
> lynhurtigt sætte den på igen til transportstrækninger. Kræver selvsagt
Hmm ja det var måske en ide !

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:25

> Nej men man kan jo få noget endags første gang )

Nej, desværre.

> Hehe det er jo derfor jeg har fået dem af plast på bagpå de ryger ikke af
!

Jeg er villig til at indgå et væddemål

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-04-03 15:32

Claus Rittig wrote:

> !
>
> Jeg er villig til at indgå et væddemål

Og jeg _ved_ at plastikblinklys sagtens kan brække... og 8mm stålsidespejle
kan også bøje
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Morten Juel

Dato : 24-04-03 19:38

> !
>
> Jeg er villig til at indgå et væddemål
hehe jeg er frisk, men nu skal jeg jo så lige nupse mig en licens først !

Fra : Pein

Dato : 24-04-03 18:45

"Morten Juel" skrev ...
> Nej men man kan jo få noget endags første gang )

Tja, men en endagslicens er beregnet til folk der ellers nøjes med
træning på træningslicens. Så glem det med endagslicens.
- Det kræver at man har træningslicens.
- Der skal aflægges baneprøve.
- Man skal være medlem af DMU for at få licens uanset type.
- DMU håndterer kun licenser gennem en klub tilmeldt DMU.

Med andre ord, endagslicens er dyrt, og du kan _ikke_ nå det til dette
løb. Hvis du vil køre motorløb må du stå lidt tidligere op

Hvis du skal have endagslicens gennem "min" klub; DEK:
Indmeldelse: 50
Kontingent aktiv: 250
DMU kontingent: 200
Træningslicens: 475
Endagslicens: 200
I alt: 1175,-

Til sammenligning koster en fuld endurolicens 1350,- alt inklusive.
Proceduren for at få licens tager ca. 1 måned, alt efter hvor kvik du er
til at aflægge baneprøve.
Efter 1. aug. kan du tegne licens til halv pris. Selve licensprisen er
850, så du kan spare 425.
Så kan du prøve Nakskov Enduro 30/8.

Kan du huske i Sverige den der lille skrænt nær vejen tæt på huset, hvor
jeg kørte ned og alle andre (dem der var med lige der) blev oppe på
toppen?
Hvis du ikke vil køre den slags skrænter, så gennemfører du ikke et
enduroløb.

> Hehe det er jo derfor jeg har fået dem af plast på bagpå de ryger
> ikke af ! )

Øh næh, måske ikke hvis du undgår at styrte
Men du ville blive forbavset over hvilke ting der er blevet smadret på
min, samt hvor meget der er gået i stykker selv uden at styrte. Jeg har
ødelagt kåbebeslag, bagskærm, pedaler og greb _uden_ at styrte.
Men jeg kører heller ikke særligt godt

Alt kan ryge af hvis du smider den i terræn, men som regel sker der ikke
noget særligt.

Mvh. Niels

Fra : Morten Juel

Dato : 24-04-03 19:36

[snip en masse licens snak]
> Efter 1. aug. kan du tegne licens til halv pris. Selve licensprisen er
> 850, så du kan spare 425.
> Så kan du prøve Nakskov Enduro 30/8.

FUCK ØV OG SNOT ;o( så må jeg jo bare komme op og kigge på ! )

> [...]
> toppen?
> Hvis du ikke vil køre den slags skrænter, så gennemfører du ikke et

Det tør jeg sq godt, men dengang havde jeg kun kørt på Honda'en hjemmefra og
op til .se, ja og så til syn, og jeg havde ikke noget vidre sikkerheds
udstyr på, derfor ville jeg ikke tage chancen den gang ! )

> [...]
> Men jeg kører heller ikke særligt godt
>
> Alt kan ryge af hvis du smider den i terræn, men som regel sker der ikke

Hehe, nu må vi se om de holder eller ej, de sidder ret godt fast )