> Du har ret i at der specielt for bedagede modeller vil være større
> fordel ved import, end for nyere, og omkring visse modeller kan der være
> en prisforhøjende kult-status på en af siderne af grænsen, som gør
> import ganske gunstig, eller umulig. Men qua mit ordvalg: "højst", er
> man dækket rimeligt ind!
>
> Endelig er der jo stadig muligheden for at forhøre sig ved T&S (husk at
> få et stelnummer først!) for at få oplyst få det eksakte depositum: Men
> forinden er det jo rart at have en let beregnbar formel á 1/3-reglen i
> baghovedet når udenlandske brugt-annoncer skimmes igennem for
> muligheder!!
>
> Er det af dig nævnte tilfælde gældende for den endelige vurdering (hvad
> jeg tror), eller depositum'et? Huskereglen ligger på linie med reglen om
> de
> 40%, som gælder depositum'et
>
> --
> Armand.
Jeg valgte at "genopbygge" min gamle danske XS'er. Så de 9.000 er
depositum'et, men jeg undersøgte det ganske nøje i efteråret og jeg er
temmelig sikker på at afgiften ville svare rimeligt nøjagtigt til
depositum'et

)
Jeg fik i øvrigt oplyst afgiften/depositum'et uden stelnummer, men ved
opgivelse af køretøjets Mærke, Type, Størrelse, Alder.
Hilsen
Leif